کیفیت خودرو فدای داخلی‌سازی آن نشود!

 

کیفیت خودرو فدای داخلی‌سازی آن نشود!

 
تجربه داخلی‌سازی برخی خودروها در گذشته نشان داده که این کار کاهش کیفیت این محصولات را به دنبال دارد، این اتفاق نباید دوباره تکرار شود.
 
به گزارش ایسنا، داخلی‌سازی خودروها از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حفظ و افزایش اشتغال در کشور است، در این میان اما در مواردی دیده شده که داخلی‌سازی، کاهش کیفیت خودروهای تولیدی را به دنبال داشته است.
 
در واقع در مواردی قطعه‌سازان داخلی نخواسته یا نتوانسته‌اند قطعات خودروهای مونتاژی در کشور را در سطح کیفی مطابق با نمونه خارجی و اصلی آن تولید کنند.
 
کارشناسان این موضوع را مدنظر قرار داده و معتقدند اگر چه سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر داخلی‌سازی خودروهای جدیدی که در آینده تولید خواهند شد، سیاست درستی است، اما به موازات این کار حفظ کیفیت خودروها نیز مهم است.
 
در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که داخلی‌سازی خودروهای خارجی نباید به قیمت متضرر شدن مصرف‌کنندگان تمام شود.
 
حسن کریمی سنجری اظهار می‌کند: اگر داخلی‌سازی قطعات خودروهای جدید در ساختار فعلی صنعت قطعه‌سازی ایران که بهره‌وری آن پایین و قیمت تمام شده تولیدات آن بالاست، صورت گیرد، قطعا به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی در ایران نباید به هر قیمتی صورت گیرد، تصریح می‌کند: در ساختار فعلی صنعت قطعه‌سازی به دلیل پایین بودن بهره‌وری تولید، داخلی‌سازی منجر به افزایش قیمت تمام شده و کاهش کیفیت خودروهای خارجی تولیدی در ایران خواهد شد در این صورت بهتر است خودروها در ایران مونتاژ شده و از داخلی‌سازی آن‌ها خودداری شود.
 
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز می‌گوید که حفظ حقوق مصرف‌کنندگان از نظر کیفیت خودروهای جدید مقدم بر داخلی‌سازی این محصولات است، بنابراین داخلی‌سازی نباید منجر به کاهش کیفیت خودروها شود.
 
محمد جعفری خاطرنشان می‌کند: متاسفانه خطوط تولید برخی قطعه‌سازان داخلی قدیمی است بنابراین برای حفظ کیفیت قطعات در فرایند داخلی‌سازی باید نسبت به انتقال تکنولوژی و به‌روزرسانی خطوط تولید این شرکت‌ها اقدام شود.
 
وی تاکید می‌کند: اگر مصرف‌کنندگان بخواهند بین خودروی داخلی‌سازی شده بی‌کیفیت و خودروی با کیفیت مونتاژی انتخاب کنند قطعا خودروی مونتاژی را انتخاب خواهند کرد بنابراین این واقعیت باید مدنظر خودروسازان قرار گیرد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز می‌گوید: داخلی‌سازی خودروهای جدید نباید به سرنوشت داخلی‌سازی خودروهایی چون پژو ۴۰۵ و پراید دچار شود که به دلیل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای داخلی‌سازی کامل این خودروها بیش از دو دهه است که آنها را تولید می‌کنیم.
 
شهرام آزادی خاطرنشان می‌کند: در قراردادهای جدید خودرویی با خودروسازان خارجی نباید بر داخلی‌سازی کامل خودروها تاکید کنیم، زیرا سرمایه‌گذاری برای داخلی‌سازی کامل باعث می‌شود نتوانیم خودروهای جدید را در موعد مناسب بازنشسته و از خط تولید خارج کنیم.
 
به گفته وی، داخلی‌سازی کامل خودروهای جدید زمان‌بر بوده و باعث می‌شود عمر خودروی تولیدی به ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یابد، این در حالی است که حداکثر هر پنج سال یک بار باید مدل خودروهای جدید تولیدی در ایران به طور کامل تغییر کند.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , رنو , پژو , سیتروئن , تولید خودرو , سایپا , ایران خودرو , پژو 308 , پژو2008 , رنو کویید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
9

(کیفیت خودرو فدای داخلی‌سازی آن نشود!) این چه حرفیه که میزنید؟ بچه شدین؟ اگه تونستین یک مثال فقط یک مثال از پایین آمدن کیفیت ماشینهای داخلی بزنید. آقای وزیر هم که همین موضوع را در زمان کمپین گفت تا اونهایی که شک داشتن شکشان برطرف شود. این حرفها را دیگه نزنید یه موقع خارجیها میشنوند و باور میکنند. اعتراض مردم و آمار پلیس از کشته شدن مردم تو جادها که بیش از 50درصد کیفیت پایین ماشینها ارائه میشه هم فتوشاپه و بدخواهان نظام دارن بهش دامن میزنند. ههههههه
13:47  1395/08/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی مدبر : 25خرداد تکمیل وجه 20اذر فاکتور 26اذرپلاک شد
ترکاشوند ۲۵خردادم : 25خرداد شاهین جی ال20اذرفاکتور26اذرپلاک شد
علی تهران : سلام والا تا حالا ما شهریور ماه بودیم پیامک نیومده دیگه اوضاع خودتون ببینید
امیرعلی x5 : ماشین بنده اماده تو پارکینگ بم هست هر روز یه چیزی میگن. امروزم میگن دستور حملش نیومده! یاخدا حمل هم مگه دستور میخاد. چرا لفتش میدن
شاهین 403 : سلام امکان تغییر نمایندگی هست
999 : سلام خانم فریبا پیگیری نکردی کی میاد
امیر : سلام مگه چقدر خواستند؟یعنی چقدر دیگه باید بدی؟
13 اردیبهشت : سلام خدمت دوستان جمعه 21 آذر فاکتور شده بودم امروز 26 آذز پلاک به صورت آنلاین ثبت شده برام انشالا همه دوستان به ترتیب کاراشون انجام بشه و پس از تحویل به خوشی از ماشینشون استفاده کنن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : سلام برادر برو تو سامانه سخا،بخش استعلام، ۶۲۰۰تومن پرداخت میکنی،بار کد پستی کارت وبرگه سبز رو بگیر، بار کد پستی رو داشته باشی از سامانه پست دیگه پیگیر میشی تا برسه به دست
کاوه : جناب من آذر پارسال تکمیل وجه کردم جی سانروف دار تکلیف من چی میشه؟ مال منو کی میدان آدرس اونجایی که حضوری بخوام برم رو برام بفرست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
Mhd742 : سلام سورن تک تحویل 22دی فروش فوق العاده رنگ سفید طرح عادی دیروز فاکتور و پلاک شده شیراز
حسن : سلام دوستان مثل اینکه کارخانه قیمتهارو 30 تومن اینا گرون کرده 797 ت
شیده : سلام بابت بیمه بدنه و کارت طلایی تماس گرفتن انجام بدم یا بیرون بیمه کنم هنوز ماشین روی تحویل به مشتری آخر میچرخه
207 تحویل آذر : ببخشید 10 روز
شیراز : احتمال زیاد باید تبدیل کنید به ارتقا یافته تا فاکتور بشه
کوئیک ار اس : نگفتن چرا دیر دارن فاکتور میکنن
اطلس اسفند : باید قبا از واریز پول تو این سایت میومدی دوست عزیز ن الآن ماهم همین اشتباهه شما رو کردیم که بیچاره شدیم
RS اصفهان : ثبت نام دیماه تحویل مرداد تکمیل وجه 26 تیر امروز 26آذر فاکتور و پلاک شد
امین GXL 20مرداد : تکمیل وجه 20 مرداد 18 آذر فاکتور 26 آذر پلاک
کوییک اس : سلام وقت بخیر اطلاع ندارید سود تاخیر کوییک چقد میشه؟ تکمیل وجه 3آبان 1404 شده