برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه

 

برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه

 
اوایل دهه 60 و دوران طلایی صنعت خودروسازی آمریکا بود که فورد تصمیم گرفت برای رقابت با شورلت کورویر Corvair، دست به طراحی فورد موستانگ بزند.
 
در میانه ی سال 1964 اولین نمونه های فورد موستانگ به فروش رفتند و تولید انبوه این پانی کار جذاب به سال 1965 موکول شد. اسب سرکش فورد تا به امروز 6 نسل را پشت سر گذاشته و لقب پر فروش ترین خودروی اسپرت جهان را یدک می کشد.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
بعد از گذشت 52 سال هنوز نمونه های کلاسیک موستانگ طرفداران خود را دارد و نمونه های سالم آن در کشور ما نیز یافت می شود. حال به معرفی نمونه های خاص و قدرتمند از این یانکی سرکش می پردازیم.
 
شلبی موستانگ جی تی 350 1965
 
در اولین سال تولیدِ موستانگ، فورد با همکاری شلبی نمونه ای خاص و منحصربه فرد را به بازار معرفی کرد. جی تی 350 با تمام نمونه های تولیدی کمپانی فرق داشت، چراکه توسط کارل شلبی مورد بهینه سازی قرار گرفته بود. این خودرو دارای پیشرانه 4.7 لیتری V8 بود که بسته به ست آپ موتور بین 271 تا 306 اسب بخار نیرو تولید می کند.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
این خودرو در سیستم فرمان، سیستم تعلیق و سیستم خروج دود نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته بود. در واقع در سال 1965 مدل جی تی 350 برای شرکت در مسابقات و نمایشگاه Sports Car Club of America (SCCA) ساخته شده بود و فقط در این سال تعداد 34 دستگاه تولید شد و در سال 1966 تولید آن با تیراژ بالاتر ادامه یافت.
 
فورد موستانگ mach 1 1969
 
در سال 1967 شورلت رقیبی جدی تر برای این اسب سرکش را به بازار معرفی کرد، بنابراین شورلت کامارو را به میدان مبارزه فرستاد. پلیموث نیز باراکودا را عرضه کرد و AMC با جاولین به رقابت با موستانگ پرداخت. فورد برای رقابت با رقبای جدید، در سال 1969 نسل بعدی موستانگ را معرفی کرد که با نام mach 1 شناخته می شد. این خودرو با ظاهری اسپرت تر وارد جنگ تمام عیار پانی کارها شده بود و وظیفه حفظ نام بزرگ موستانگ را بر دوش داشت.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
فورد برای این نسل پیشرانه 428 اینچ مکعبی موسوم به سوپر کبرا جت را در نظر گرفته بود. این پیشرانه قدرتمند توان تولید 335 اسب بخار نیرو را داشت.
 
در سال 1971 نمونه ی جدیدی از Mach 1 به بازار عرضه شد که دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری بود و قابلیت های نمونه ی قبلی را نداشت. این افول با ارائه موستانگ دو در سال 1974 کامل شد. موستانگ دو، خودرویی هاچبک با پیشرانه شش سیلندر خورجینی به حجم 2.8 لیتر بود. دیگر خبری از پیشرانه های حجیم و قدرتمند برای موستانگ نبود، تا جایی که توان این پیشرانه 6 سیلندر به 105 اسب بخار رسیده بود. تولید این هاچبک کسل کننده تا سال 1978 ادامه داشت.
 
فورد موستانگ SVO 1984
 
در سال 1984 فورد نسل سوم موستانگ را معرفی کرد که با نام SVO شناخته می شود. فورد برای این خودرو طیف وسیعی از پیشرانه ها را در نظر گرفته بود که شامل 2.3 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و توربوشارژردار، 3.3 لیتری شش سیلندر خطی، 2.8 و 3.8 لیتری 6 سیلندر خورجینی و 4.2 و 4.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی می شد. ضعیف ترین پیشرانه که 2.3 لیتری 4 سیلندر بود توان تولید 175 اسب بخار را داشت.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
شما می توانید در حال حاضر نیز یک موستانگ با پیشرانه 8 سیلندر داشته باشید ولی لذت رانندگی با نسل سوم موستانگ قابل قیاس با نمونه های امروزی نیست. این خودرو آن چنان از قابلیت های فنی بالایی برخوردار بود که در مسابقات درگ به کررات از آن استفاده می شد.
 
فورد موستانگ SVT کبرا آر 2000
 
نام کبرا همیشه علاقمندان به خودروهای اسپرت آمریکایی را به وجد می آورد، فورد نیز برای جلب نظر مشتریان نمونه های قدرتمند تر و اسپرت تر را با نام و نشان کبرا راهی بازار می کند. در سال 2000 نیز همراه با عرضه نسل چهارم موستانگ نام کبرا دوباره بر سر زبان ها افتاد. موستانگ SVT کبرا در واقع میراث دار خودروهای اسپرت دهه 60 و 70 بود که با تکنولوژی و امکانات رفاهی به روز رسانی شده بود.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
موستانگ SVT کبرا آر نمونه ای اختصاصی و تولید محدود بود که از پیشرانه 5.4 لیتری V8 سود می برد. این پیشرانه پرحجم توان تولید 385 اسب بخار نیرو داشت. SVT برای کنترل این قدرت سرسام آور از ترمز های برمبو سود می برد.
 
برای سبک تر شدن وزن خودرو سیستم کروزکنترل و سیستم پخش حذف شده بودند. این خودروی زیبا و خاص فقط با رنگ قرمز عرضه می شد.
 
موستانگ شلبی GT350R 2016
 
موستانگ GT350R نمونه ای انحصاری و تولید محدود است که 37 دستگاه از آن عرضه شده است و نمونه #001 آن به مبلغ 1 میلیون دلار به فروش رفته است.
 
این خودرو نسبت به نمونه استاندارد GT350 حدود 59 کیلوگرم سبک تر بوده و دارای پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی است که بیشتر از 500 اسب بخار نیرو تولید می کند. این مار زهرآگین از گیربکس 6 سرعته دستی سود می برد.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
این نمونه از نسل جدید موستانگ یکی از خاص ترین خودروهای مدرن می باشد که قیمت بعضی مدل های آن در حراجی های معتبر به بالاتر از یک میلیون دلار نیز می رسد.
 
موستانگ در صنعت خودروسازی یکی از نام هایی است که اصالت خود را بعد از 52 سال حفظ کرده است. زمانی که پشت فرمان یک موستانگ قرار می گیرید هنوز مانند نمونه های کلاسیک، ضربان قلب تان شدیدتر شده و هیجان به رگ هایتان تزریق می شود.
قدرت و اصالت رمزهای موفقیت این نام بزرگ آمریکایی است که بعد گذشت نیم قرن هنوز طرفداران خاص خود را دارد.
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , فورد موستانگ , خودرو امریکایی , ماسل کار , واردات خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : مبارک باشه.چقدر سود تاخیر تعلق گرفته؟
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
امیر : سلام ریحانه جان همه الکی میگن هفته اول خرداد میاد