برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه

 

برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه

 
اوایل دهه 60 و دوران طلایی صنعت خودروسازی آمریکا بود که فورد تصمیم گرفت برای رقابت با شورلت کورویر Corvair، دست به طراحی فورد موستانگ بزند.
 
در میانه ی سال 1964 اولین نمونه های فورد موستانگ به فروش رفتند و تولید انبوه این پانی کار جذاب به سال 1965 موکول شد. اسب سرکش فورد تا به امروز 6 نسل را پشت سر گذاشته و لقب پر فروش ترین خودروی اسپرت جهان را یدک می کشد.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
بعد از گذشت 52 سال هنوز نمونه های کلاسیک موستانگ طرفداران خود را دارد و نمونه های سالم آن در کشور ما نیز یافت می شود. حال به معرفی نمونه های خاص و قدرتمند از این یانکی سرکش می پردازیم.
 
شلبی موستانگ جی تی 350 1965
 
در اولین سال تولیدِ موستانگ، فورد با همکاری شلبی نمونه ای خاص و منحصربه فرد را به بازار معرفی کرد. جی تی 350 با تمام نمونه های تولیدی کمپانی فرق داشت، چراکه توسط کارل شلبی مورد بهینه سازی قرار گرفته بود. این خودرو دارای پیشرانه 4.7 لیتری V8 بود که بسته به ست آپ موتور بین 271 تا 306 اسب بخار نیرو تولید می کند.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
این خودرو در سیستم فرمان، سیستم تعلیق و سیستم خروج دود نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته بود. در واقع در سال 1965 مدل جی تی 350 برای شرکت در مسابقات و نمایشگاه Sports Car Club of America (SCCA) ساخته شده بود و فقط در این سال تعداد 34 دستگاه تولید شد و در سال 1966 تولید آن با تیراژ بالاتر ادامه یافت.
 
فورد موستانگ mach 1 1969
 
در سال 1967 شورلت رقیبی جدی تر برای این اسب سرکش را به بازار معرفی کرد، بنابراین شورلت کامارو را به میدان مبارزه فرستاد. پلیموث نیز باراکودا را عرضه کرد و AMC با جاولین به رقابت با موستانگ پرداخت. فورد برای رقابت با رقبای جدید، در سال 1969 نسل بعدی موستانگ را معرفی کرد که با نام mach 1 شناخته می شد. این خودرو با ظاهری اسپرت تر وارد جنگ تمام عیار پانی کارها شده بود و وظیفه حفظ نام بزرگ موستانگ را بر دوش داشت.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
فورد برای این نسل پیشرانه 428 اینچ مکعبی موسوم به سوپر کبرا جت را در نظر گرفته بود. این پیشرانه قدرتمند توان تولید 335 اسب بخار نیرو را داشت.
 
در سال 1971 نمونه ی جدیدی از Mach 1 به بازار عرضه شد که دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری بود و قابلیت های نمونه ی قبلی را نداشت. این افول با ارائه موستانگ دو در سال 1974 کامل شد. موستانگ دو، خودرویی هاچبک با پیشرانه شش سیلندر خورجینی به حجم 2.8 لیتر بود. دیگر خبری از پیشرانه های حجیم و قدرتمند برای موستانگ نبود، تا جایی که توان این پیشرانه 6 سیلندر به 105 اسب بخار رسیده بود. تولید این هاچبک کسل کننده تا سال 1978 ادامه داشت.
 
فورد موستانگ SVO 1984
 
در سال 1984 فورد نسل سوم موستانگ را معرفی کرد که با نام SVO شناخته می شود. فورد برای این خودرو طیف وسیعی از پیشرانه ها را در نظر گرفته بود که شامل 2.3 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و توربوشارژردار، 3.3 لیتری شش سیلندر خطی، 2.8 و 3.8 لیتری 6 سیلندر خورجینی و 4.2 و 4.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی می شد. ضعیف ترین پیشرانه که 2.3 لیتری 4 سیلندر بود توان تولید 175 اسب بخار را داشت.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
شما می توانید در حال حاضر نیز یک موستانگ با پیشرانه 8 سیلندر داشته باشید ولی لذت رانندگی با نسل سوم موستانگ قابل قیاس با نمونه های امروزی نیست. این خودرو آن چنان از قابلیت های فنی بالایی برخوردار بود که در مسابقات درگ به کررات از آن استفاده می شد.
 
فورد موستانگ SVT کبرا آر 2000
 
نام کبرا همیشه علاقمندان به خودروهای اسپرت آمریکایی را به وجد می آورد، فورد نیز برای جلب نظر مشتریان نمونه های قدرتمند تر و اسپرت تر را با نام و نشان کبرا راهی بازار می کند. در سال 2000 نیز همراه با عرضه نسل چهارم موستانگ نام کبرا دوباره بر سر زبان ها افتاد. موستانگ SVT کبرا در واقع میراث دار خودروهای اسپرت دهه 60 و 70 بود که با تکنولوژی و امکانات رفاهی به روز رسانی شده بود.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
موستانگ SVT کبرا آر نمونه ای اختصاصی و تولید محدود بود که از پیشرانه 5.4 لیتری V8 سود می برد. این پیشرانه پرحجم توان تولید 385 اسب بخار نیرو داشت. SVT برای کنترل این قدرت سرسام آور از ترمز های برمبو سود می برد.
 
برای سبک تر شدن وزن خودرو سیستم کروزکنترل و سیستم پخش حذف شده بودند. این خودروی زیبا و خاص فقط با رنگ قرمز عرضه می شد.
 
موستانگ شلبی GT350R 2016
 
موستانگ GT350R نمونه ای انحصاری و تولید محدود است که 37 دستگاه از آن عرضه شده است و نمونه #001 آن به مبلغ 1 میلیون دلار به فروش رفته است.
 
این خودرو نسبت به نمونه استاندارد GT350 حدود 59 کیلوگرم سبک تر بوده و دارای پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی است که بیشتر از 500 اسب بخار نیرو تولید می کند. این مار زهرآگین از گیربکس 6 سرعته دستی سود می برد.
 
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
این نمونه از نسل جدید موستانگ یکی از خاص ترین خودروهای مدرن می باشد که قیمت بعضی مدل های آن در حراجی های معتبر به بالاتر از یک میلیون دلار نیز می رسد.
 
موستانگ در صنعت خودروسازی یکی از نام هایی است که اصالت خود را بعد از 52 سال حفظ کرده است. زمانی که پشت فرمان یک موستانگ قرار می گیرید هنوز مانند نمونه های کلاسیک، ضربان قلب تان شدیدتر شده و هیجان به رگ هایتان تزریق می شود.
قدرت و اصالت رمزهای موفقیت این نام بزرگ آمریکایی است که بعد گذشت نیم قرن هنوز طرفداران خاص خود را دارد.
برترین فورد موستانگ های تاریخ در یک نگاه
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , فورد موستانگ , خودرو امریکایی , ماسل کار , واردات خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۲۳ اردیبهشت : سلام انشاا.. به سلامتی و دل خوش لطف کن بعد از تحویل از کیفیت ماشین بنویس برامون. آیا همونی که انتظار داشتیم هست؟ ممنون
بهنام : به نظرم الان تا ۲ اردیبهشت و قسمتی از ۳ ام رو فاکتور کردند خود من هم ۲۹ ام هستم
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه