شما نظر بدهید/ با تولید خودروهای جدید موافقید یا واردات آن‌ها؟

 

شما نظر بدهید/ با تولید خودروهای جدید موافقید یا واردات آن‌ها؟

خودروهای جدید در راه هستند؛ آن طور که معاون وزیر صنعت گفته شش قرارداد بسته شده و قرارداد هفتم هم در راه است.
 
گزارش ها نشان می دهد که به ازای هر ۲۱۰ ایرانی یک خودرو وجود دارد، این در حالی است که این رقم در دنیا ١٢١ است. این فاصله برای خودروسازان داخلی و خارجی بازار جذابی را ساخته است. درمقابل گروهی هم معتقدند که حجم بالای خودروها در شهرها باعث بروز ترافیک،آلودگی هوا و مسایل زیست محیطی شده است و البته بازار را در اختیار خارجی ها می گذارد.به نظر شما خودروهای جدید می تواند به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد یا واردات آنها؟ 
 
شما کاربر محترم وان‌کار می‌توانید نظر خود در بخش «ارسال دیدگاه» ثبت کنید.
 
 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

21 نظر

کاوه
0

در جایی تولید خودرو کاملات انحصاری و دولتی است و رقابت سالمی در کار نیست، کیفیت به شدت پایین آمده و قیمت به شدت بالا می رود. با این وضعیت در گاری سازی های داخلی بسته بشه به نفع مردم و کشور است و البته معلوم است که مافیای طمعکار ضرر می کنند!
19:19  1395/12/01
گزارش
پاسخ دادن
علی از مشهد
5

با این شرایطی که ایران خودرو و سایپا داره پیش میره من 100% با واردادت موافقم
10:43  1395/11/28
گزارش
پاسخ دادن
خضری
4

مسلما تولید داخل ارجحیت دارد؛ لیکن در شرایط رقابت عادلانه و امکان انتخاب بر مبنای مقایسه قیمت و کیفیت توسط مصرف کننده.

اما تاکید بر تولید داخلی در شرایطی که مصرف کننده هم از قیمت غیرمنطقی و ناعادلانه زیان ببیند و هم از فقدان کیفیت، نتیجه مطلوبی برای مردم و کشور ندارد؛ هرچند برای مدتی جیب کسانی را از پولهای نه چندان مشروع انباشته کند.
22:09  1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
بيژن
2

بحث واردات خودروي خارجي فقط مادي و سود مالي نيست وگرنه اگه تعرفه مثلا به يك سوم كاهش پيدا كنه با افزايش تقاضا و چند برابر شدن واردات قطعا سود بيشتري عايد دست اندركاران واردات خودرو ميشد موضوع كاملا سياسي و اجتماعيه يعني نگاه كلان برنامه ريزان و سياست گذاران كشوري اينه كه اگه همه مردم ماشين خارجي و خوب و با كيفيت سوار شوند يك موج افزايش توقع در همه زمينه ها بوجود مياد كه حاكميت توان پاسخگويي آنرا نخواهد داشت
12:36  1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
CO2
3

دوستان می دونید موقع تولید (در واقع مونتاژ) و یا واردات خودرو با تعرفه بالا چندین دست سود می کنن؟
آیا اونها از سودشون می گذرن تا مصرف کننده سود ببره؟
دلال، یه سری از دوستان که مسیول اهدای مجوزها هستن و سهمی از این سفره دارن
اینا چی جوری راضی بشن؟
07:24  1395/11/27
گزارش
پاسخ دادن
اریا بهمن
6

تا زمانیکه بخش خصوصی (نه خصولتی) در ایران وجود نداره و شاهد یک بازار رقابتی نیستیم،اقتصاد کشور لطمه خواهد خورد و هیچ سود و منفعتی مردم نخواهند داشت.فقط یکسری که به حکومت نزدیکترند، از این بازار انحصاری استفاده میکنند.
20:40  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
محمد
9

سلام
مگه نظر ما مردم هم اهمیتی داره . مگه کسی هم به نظر و جان و مال این مردم بیچاره اهمیت میده .صدها هزار نفر از این مردم بیچاره بخاطر بی کیفیتی و ناامن بودن همین خودروها یا از بین رفته و یا معلول شده اند و بارها همین مردم رای و نظرشون را در مخالفت با این خودروهای بی کیفیت و ناامن اعلام کرده اند ولی هیچ گوش شنوایی وجود نداره و جان و مال مردم هیچ اهمیت برای خودرو سازان و دولتمردان ما نداشته و نخواهد داشت .
14:20  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
سام
14

قیمت ها تو ایران باید جهانی استاندار باشه ...دست مافیها خودرو باید قطع بشه ...واردات بااین تعرفه فقط بدرد نجومی ها میخوره....تولید داخل هم با این فریبکاری محکوم به شکست است
10:48  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: nima_3014
9

به هزار و یک دلیل میگم واردات با تعرفه پایین تر و جدای از انحصار وارد کننده ها الان فضای خودرویی کشور شده واردات انحصاری نمایندگی ها و تولید محصولات از رذه خارج بی کیفیت خوب تولید کننده و وارد کننده هیچ رقیبی رو ندارن با خیال راحت هر جور بخوان با مشتری برخورد میکنن بزارید واردات اون هم غیر انحصاری انجام بشه تا مشتری حق انتخاب هم داشته باشه نه محدود به مدل های خاص بی کیفیت بشه ایران با این روند هیچ وقت نمیتونه خودروساز باشه چون توی مونتاژ هم ضعیفه چه برسه تولید
09:49  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
میثم
6

با نظر اقای حسین موافقم. اگرچند شرکت خودروساز اصلی مانند همین پژو و رنو (یا حتی خودرو سازهای برتر مانند تویوتا و...)کار تولید خودرو را در داخل ایران به دست گیرند؛ چند اتفاق مهم و خوب میافتد:

1- اولین و مهمترین اتفاق "جلوگیری از بیکاری و ادامه اشتغال جوانان ایرانی" که در ایرانخودرو و سایپا کارمیکنند.

2- تولید خودرو با کیفیت و استانداردهای جهانی

3- کاهش ورقابتی شدن قیمت خودرو ها

راجع به مورد 3 عرض کنم که این مورد به ضررخودروسازهایی مانند پژو و رنو تمام میشود (وقتی یه ماشینو3 برابرقیمت میفروشن دیگه نمیان خودشونو اذیت کنن وقیمت رقابتی بدن تا سودشون کمتر بشه)

== پس میشود نتیجه گیری کرد این اتفاق خوب یعنی تولید خودرو باکیفیت توسط کارخانه اصلی در ایران امکان پذیر نیست
08:11  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
هادی
2

تحلیل درستی بود
15:02  1395/11/26

گزارش
علمردانی
3

این نکته خوبم اضافه کنی که دلالا ضرر میکنن
20:54  1395/11/26

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
6

بنده نه با تولید صرف نه با واردات صرف موافق نیستم. با بازار آزاد و رقابت سالم بدون رانت موافقم. در اون صورته که مشتری مداری اهمیت پیدا میکنه.اگه کسی بتونه در عرصه تولید رقابت کنه که میمونه وگرنه ازگردونه خارج میشه. پس یا باید خوب باشه یا نباشه.
07:51  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
آقا مجید
6

بنظر من مهم قیمته که متاسفانه کشور ما ندید بدید بازی در میارن و یک ماشین خارجی که مثلا قیمتش (قیمت جهانیش) 8 هزار دلاره ، ایران که میرسه میکنه 20 هزار دلار. چون حساب کتابی نداره و ماشالاه گمرک هم پدر صاب بچه رو در میاره بخواد کسی ماشین وارد کنه. و البته بعضی آقازاده ها هستند که با گمرک ساخت و پاخت دارند و گمرکی نمی دهند ولی از آنطرف غش می کنند یعنی قیمت ماشین ها را طوری میکشند بالا در ایران که انگار برای رد کردن ماشین ها، مالیات هنگفتی پرداخت کرده اند. یعنی کلاشی و حقه بازی بیداد میکنه و متاسفانه عدالت اجراء نمیشه و تنها هرکی خرش بیشتر بره در این زمینه موفق تره.
00:59  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
مسعود:ا
2

ري استارت - حسيني ،سپاس
00:42  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
3

خراب شدن هر دو تاش موافقيم ... حالا رديفش كن!!!
00:41  1395/11/26
گزارش
پاسخ دادن
هومن
4

به تولید داخلی شدیدا موافقم چون هم ایجاد شغل میکنه هم باعث میشه حدمات حودرو بهتر بشه ولی سایپا و ایران خودرو باید درشون تخته بشه و رنو و هوندا و نیسان و ..... مستقیم خودشون اینجا کار کنن
تا وقتی خودرو دولتی باشه چه وارداتش چه تولیدش توش بخور بخور هست و مردم ضرر میکنن
23:19  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
sam
8

اصلا با تولید خودرو در ایران موافق نیستم به هزار و یک دلیل که در این صفحه و حوصله بنده و دیگران نمیگنجد.
دلیل اصلی اینکه دست ایرانی به خودرو بخوره هم کیفیت میاد پایین هم کلی لوازم و آپشن ماشین کم میشه در ضمن کلی هم میره روی قیمت
مثال ال 90 ، همه میدونن قرار بود با چه قیمتی ارایه بشه و کیفیت و قیمت الانش چطور شده
و تولید خودرهای چینی که از همه چیش میزنند و وقتی با اصلش مقایصه میکنیم تازه میفهمیم چه بر سر ما آوردن ووووووووو غیره
با تولید داخلی اصلا موافق نیستم که نیستم .
21:39  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
آرش
4

من با نظر جناب حسین کاملا موافقم و باید در داخل تولید بشه
21:04  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
حسین
13

باتولید خودروهای خارجی در داخل کشور کاملا موافقم به شرطی که به قیمت واقعی و توسط خود خودرو ساز مادر عرضه گردد،نه با سود ۲۰۰ درصدی و با واسطه های مانند ایران خودرو،سایپا و غیره چون این واسطه ها نخواهند گذاشت خودرو با قیمت واقعی و متعادل به دست مصرف کننده برسد ،و دلیل این کار آنها نگهداری از بازار انحصاری که در اختیار دارند و فروش محصولات بی کیفیت فعلی (پراید،۴۰۵،۲۰۶و......) میباشد،
همچنین تولید خودرو های خارجی در داخل کشور توسط خودرو ساز مادر میتواند رقابت در کیفیت و قیمت بهتر را به همراه داشته باشد.،
اما یقین دارم که این اتفاق در کشور ما نخواهد افتاد....
18:14  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
محمد
8

واردات بهتره چون مدلهای متنوع تری عرضه میشه توسط شرکت مادر قیمتها نصف میشه رانت و فساد ازبین میره مدلهای جدید بروزوارد میشه
17:18  1395/11/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
فرهاد : سلام من هم نیسان ثبت نام کردم اما با گذشت 40 روز از فاکتور هنوز پلاک نشده آخه من از کجا بیارم چک اول که موعدش نزدیکه را پاس کنم هر جا ه هم زنگ میزنم پاسخگو نیستن موندم چیکار کنم
آریا : سلام من هم زنگ زدم هم به نمایندگی مراجعه کردم گفتن تا پایان شهریور پیامک میاد ولی احتمال خیلی زیاد شاهین جی ال باشه
تارا دستی v1p : مالکیت ایران خودرو هم عوض شده و کروز بیشتر سودش(جدای از پولی که از ما نگه میداره) توی فروش بیشتره. برخلاف قبلا که نگه داشتن برای ایران خودرو امتیاز بود. الان مثلا ماشینی مثل ری را، گیر و گور داره. موتورش روش خوب جواب نمیده، خودش استیبل نیست و ... دنا توربور مشکلات خودش رو داره و داغ میکنه و ... پلتفرم و شاسی از 405 هست. همه زندگی ایران خودرو، در مورد ماشین های برند خودش(نه چینی ها) شده تارا. پیگیر اخبارش باشید میبینید. زمان جنگ هم خط تولید یکسره تارا تولید کرده. کلا میخواد بازار شاهین و ماشین های هم قیمت رو انحصارا بگیره. تارا با موتور ری را تارا با موتور 3 سیلند جدید تارا با موتور هیبرید کلا سایت ایران خودرو سر بزنید، نصف اخبارش در مورد تارا ست. حرص میخوریم که پول زیاد گرفتن. پیاده ایم. دارن دیر میدن. اما استرس ندادن، نداشته باشید. شرایط این ها که زودتر فاکتور میشن فرق میکنه. مثلا v4 سفید الان صفش خلوت تره. یا نمایندگی زودتر مدارک رو آپلود کرده و ...
تارا دستی v1p : سلام. دوستان استرس نداشته باشید. ایران خودرو خیلی تارا تولید کرده. واقعیت اینه که من زمان ثبت نام با بدبختی پول جور کردم و ثبت نام کردم، بعدش بابت بدهی، مجبور شدم هرچی میشد رو بفروشم بدهیش رو بدم، یهو پول اضافه اومد(البته دیگه هیچی سرمایه ندارم). خواستم تارا دستی رو که هنوز فاکتور نشده ، تبدیل به اتوماتیک کنم برای وضع پاهام، پیگیری کردم. گفتن باید کمبود باشه یا خط تولید این ماشین که میخوای عوض کنی مشکل داشته باشه. ایران خودرو که پیگیر بودم تا اسم تارا میومد، میگفتن اینقدر تولید کرده که عمرا تغییر نمیخوره. دوتا داستان داره که تاخیر افتاده، یکی سر این سنسور SBR هست که اضافه کردن. یکی هم رنگ. سفید و مشکی رو راحتتر میدن. اما یهو درخواست تیتانیوم خیلی زیاد شد، من خودم رنگ انتخاب کردم، رفتم نمایندگی گفت چرا تیتانیوم نزدی؟ الان برای من دستی هست، تاخیر خورده، روزی حدود ۷۴۰ تومن داره جریمه شارژ میشه. امیدی به اینکه بشه از ایرانخودرو جریمه گرفت ندارم اما بهرحال توی صفحه داره نشون میده فقط خواستم بگم استرس نگیرید. تارا ماشینی نیست که نداشته باشه یا مشکل تولید داشته باشه. میاد انشاالله.
محسن : من مهر 1402 مبلغ 290 میلیون تومن یرای شاهین اتومات cvtواریز کردم. اما شهریور 1404 پیامک آمد که شاهین gl دنده ای را میتونم اختیاری جایگزین شاهین اتومات کنم. من اتومات میخوام ولی اگر دنده ای را نپذیرند ممکنه که گران بشه از طرف دیگه اختلاف قیمت دنده ای کارخانه بو بازار بیشتر از اتومات است. یعنی سود gl دنده ای حدود 120 میلیون تومن بیشتر از اتومات است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواد : آقا حرومتون بشه ما از کجا پول بیاریم پول قسط هارو بدیم مگه چقدر برای پلاک میخاد بکشه که اینهمه علافمون کردید ماه بعد باید قسط بدیم 90 میلیون از کجا بیاریم نامردا از کجا بیاریم چقدر نامردی سایپا نخوری اون پولارو
151 : شماره پذیرش
مائده : تایید آدرس سخا منظورتونه؟
کوییک gxl 17 خرداد : دعوتنامه تحویل تیر از 11 خرداد شروع شده بود یعنی تو این هفته فقط یک روز رو فاکتور کردند خیلی کند پیش میره.
Ali : بله مال من تغییر. کرده. به TU5p.
حمید شهریورواریزی 21تیر : آره به خدا رنگ مشکی 21تیر واریزی آخرم بود الآنم پلاک شدم تحویل پرونده به شرکت 22بود .خیلی ها فاکتور شدن .شما هم میشی .نمیدونی هر چی ماشین دارن دارن میدن بیرون عجیب شده
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : دوستان کلاه گذاشتن سرمون فاکتورنمیکنن فقط پول زوربابت رینگ گرفتن تمام.دلمون خوش کردن 10روز.اصلاخبری نیست من کرمانم میرم نمایندگی سروصدابدم شماهم هرشهری هستین بریدخاهشاشایدکاری انجام شد
حمید شهریورواریزی 21تیر : ببین بستگی به اون نمایندگی داره عوضی باشه یا نه .یک موقعی صفحه کلاجت به مشکل بخوره میان میبینن کفپوش داری گارانتی موتور باطل میکنم.یک موقعی صحبتش بود که دیگه باطل نمیشه ولی نمی دونم تایید شد یا نه.
اطلس دی : از دوستان کسی هست که اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشه و خرداد از چه تاریخی شروع میشه لطفا لطفا لطفا هز کی میدونه جواب بده
اطلس12 : انشالله زودتر خلاص شیم منم هر کی میبینم تکمیل وجه اردیبهشت هست میگه جی ال