بررسی رنو مگان سدان 2007

بررسی رنو مگان سدان 2007

رنو یکی از خودروسازان موفق فرانسوی است که محصولاتش در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. گرچه رنو در ایران نتوانست به موفقیت پژو دست پیدا کند، ولی با این حال رنو 5 دوست داشتنی را هیچ گاه نمی توانیم فراموش کنیم و اغلب با آن خاطرات شیرینی داریم. بعد از حضور موفق رنو 5 و حضور نا موفق رنو 21 که ورودش با خدمت در ناوگان تاکسیرانی اعلام شد، نوبت به رنو لوگان (تندر 90) و رنو مگان و دیگر محصولات این فرانسوی کهنه کار از قبیل لتیتیود و کولیوس رسید که لوگان و مگان با استقبال مردم مواجه گردیدند و توسط ایران خودرو و پارس خودرو مونتاژ شدند.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در این مطلب قصد داریم تا با خودروی مگان بیش تر آشنا شویم. مدل های وارداتی به کشور در سال 2006 و بعد از آن که مونتاژ داخل بودند، با دو حجم موتور 1.6 و 2.0 لیتری عرضه شدند . این خودرو، تلاش فرانسوی ها برای رقابت با آلمانی ها در کلاس خودروهای سدان جمع و جور بود. 

 

طراحی

بررسی رنو مگان سدان 2007

مگان اولین محصول تولیدی رنو بود که فلسفه جدید این خودروساز فرانسوی را در طراحی به معرض نمایش گذاشت. زوایای تند و خطوط شکسته باعث شده که وقتی این خودرو در کنار رقبای آلمانی قرار می گیرد، کمی عجیب و نامعقول به نظر برسد. اما در هر حال این سیاست جدید طراحی رنو است. البته در نمای عقبی مدل های هاچ بک، این حس دوچندان می شود. در مدل های پایه، خبری از رینگ های آلومینیومی نیست و حس ارزان سازی شدن خودرو به بیننده القا می شود.

بررسی رنو مگان سدان 2007

استفاده از رنگ روشن در داخل کابین که به زیبایی ترکیب شده اند، آرامش خاصی به سرنشینان می دهد ولی نگهداری از آن کمی مشکل است. طراحی داخل و به خصوص داشبورد، محافظه کارانه تر از طراحی خارجی است. در مدل های فول، تهویه مطبوع اتوماتیک بوده و نمایشگر بالای داشبورد نیز اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می دهد. کیلومتر شمار و سایر نشان دهده ها ساده ولی کاربردی و در دید کامل راننده هستند. کامپیوتر سفری نیز بین صفحه کیلومتر شمار و دور موتور قرارگرفته و اطلاعاتی از قبیل میزان مصرف سوخت در لحظه و غیره را نمایش می دهد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در مدل های پایه اروپایی، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های جلوی اتوماتیک و کروز کنترل به صورت استاندارد در دسترس هستند. خودروهای فرانسوی اغلب بین مردم به خودروهای ارزان و کم کیفیت شناخته می شوند که مگان می تواند خط بطلانی بر تمام این نظریه ها بکشد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

جنس مواد به کار رفته در داخل کابین مرغوب بوده و لمس کردن آن ها حس خوبی دارد. البته باز هم مواردی وجود دارند که به شما یاد آوری کنند که سوار بر یک خودروی آلمانی نیستید! چراکه برخی از قطعات پلاستیکی در کنسول مرکزی به قدری بی کیفیت هستند که حتی هندی ها و چینی ها هم از استفاده آن در خودروهایشان امتناع خواهند کرد.

بررسی رنو مگان سدان 2007

در کل کیفیت کابین با این که بالاست، بازهم باخودروهایی همچون فورد فوکوس و فولکس واگن گلف بسیار فاصله دارد. فضای داخل برای 5 سرنشین با قد متوسط کافی است و فضای صندوق نیز برای 5 چمدان کوچک جای کافی دارد. واگر شما علاقه به ورزش اسکی دارید، می توانید با خواباندن صندلی های عقب که نسبت 60 به 40 دارند، به حجم صندوق بار افزوده و چوب های اسکی خود را در آن قرار دهید.

 

سواری و هندلینگ

بررسی رنو مگان سدان 2007

در داخل شهر مگان خودرویی بسیار نرم و راحت است. فرمان سبک آن به خوبی از خود عکس العمل نشان داده و شما را در ترافیک های شهری خسته نمی کند. شعاع گردشی کم و زاویه گردش بالای چرخ ها، پارک کردن در فضاهای کم را بسیار آسان ساخته است. سیستم تعلیق نرم مگان، از پس جاده های ناهموار و بی کیفیت به خوبی بر آمده و کمترین ضربه و لرزش را به اتاق وارد می کند.

بررسی رنو مگان سدان 2007

موتور چهار سیلندر 2 لیتری توانایی تولید 134 اسب بخار نیرو را دارد که برای استفاده روزمره کافی به نظر می رسند. مگان 1295 کیلوگرمی با این موتور قادر است تا با بهره گیری از گیربکس اتوماتیک چهار سرعته، در عرض 9.8 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در این قسمت می توان به فرمان که کمی عملکرد کند دارد و پدال های کلاچ و ترمز که بیش از حد نرم هستند، کمی ایراد گرفت. در کل کیفیت سواری و هندلینگ بسیار خوب و خودرو کاملاً در کنترل راننده است ولی در مانور با سرعت بالا باید کمی احتیاط کنید چون نرمی زیاد خودرو ممکن است شما را از کرده خود پشیمان کند!

 

هزینه نگهداری

بررسی رنو مگان سدان 2007

بازار فروش دست دوم مگان خوب بوده و در موقع فروش، شما را دچار مشکل نخواهد کرد. قیمت قطعات آن کمی بالا است و پیدا کردن قطعات اصلی آن در حال حاضر کمی دشوار است که البته این دو مشکل، گریبان گیر اغلب خودروهای داخل کشور، اعم از تولید داخل و وارداتی می باشد. نمونه های دست دوم کم کارکرد مگان 2008 در خارج از کشور، قیمتی کم تر از 12,000 دلار دارند. میانگین مصرف این خودرو با بنزین استاندارد، حدود 9 لیتر در یکصد کیلومتر است که کمی بیش تر از رقم اعلام شده توسط سازنده است. مصرف سوخت مگان به اندازه مصرف پاسات با موتور شش سیلندر 3.6 لیتری است و باید این را در نظر گرفت که پاسات قدرت موتوری دو برابر بیش تر از رنو مگان دارد. پس باید بگوییم که این فرانسوی خوش خوراک خودرویی اقتصادی نیست و هزینه نگهداری آن بالا است ولی در عین حال خوشدست، راحت و جادار می باشد. 

بررسی رنو مگان سدان 2007

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی رنو مگان سدان 2007


منبع

Unambitiousus

برچسب : رنو , مگان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

جوادگوزلی
0

مکان با اینکه عمری ازش گذشته وپیرمرد حساب میشه ولی می ارزه به صدتا از ماشین های به روز ایرانی و چینی
واقعا حیفه این ماشین را با ماشین های هم قیمت ایرانی معاوضه کرد
16:36  1403/02/04
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

ممنون از اطلاعات خوبی که به ما دادی.
17:09  1394/12/28
گزارش
پاسخ دادن
حسین رنجبر
0

خوب بود ممنون از اطلاعاتی که در اختیار قرار دادید...
15:18  1394/11/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علی عالی پناه
2

مرسی از گزارش عالی شما . مدیریت محترم وان کار کاش میشد خودروهای داخلی که تا حالا هیچ سایتی به بررسی دقیق انها نپرداخته اند که البته عده ای فقط کم و بیش به ان پرداخته اند. اگر برای خودروهای داخلی هم نقد و بررسی و میزان مصرف واقعی و شتاب و تاپ اسپید و نیز میزان فروش و کیفیت قطعات و قیمت و مقایسه با یکدیگر بپردازید واقعا بسیار عالی میشود و ما نیز از ان بهره میبریم و بسیاری از هموطنان در خرید خودروهایشان در شک و شبهه هستند نیز با رویی باز میتوانند انتخابشان را راحت انجام دهند بر اساس نیازهایشان ونیز و دعا گوی شما باشند که راهی مطمن و اسان برای بررسی سرراهشان قرار دادید
14:20  1394/05/21
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
8

بررسی خوبی بود فق بهتر بود از قیمتهای داخلی هم استفاده میکردید.
17:13  1392/06/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رامین علیپور
7

مرسی از گزارش کاملتون
18:24  1392/06/14
گزارش
پاسخ دادن
کسریی
0

من خودم مگان اتومات دارم مدل 86 اصل فرانسه است تنها مشکلش اینه که صدای موتور میاد تو کابین
22:55  1397/02/31

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
آریا : سلام من هم زنگ زدم هم به نمایندگی مراجعه کردم گفتن تا پایان شهریور پیامک میاد ولی احتمال خیلی زیاد شاهین جی ال باشه
تارا دستی v1p : سلام. دوستان استرس نداشته باشید. ایران خودرو خیلی تارا تولید کرده. واقعیت اینه که من زمان ثبت نام با بدبختی پول جور کردم و ثبت نام کردم، بعدش بابت بدهی، مجبور شدم هرچی میشد رو بفروشم بدهیش رو بدم، یهو پول اضافه اومد(البته دیگه هیچی سرمایه ندارم). خواستم تارا دستی رو که هنوز فاکتور نشده ، تبدیل به اتوماتیک کنم برای وضع پاهام، پیگیری کردم. گفتن باید کمبود باشه یا خط تولید این ماشین که میخوای عوض کنی مشکل داشته باشه. ایران خودرو که پیگیر بودم تا اسم تارا میومد، میگفتن اینقدر تولید کرده که عمرا تغییر نمیخوره. دوتا داستان داره که تاخیر افتاده، یکی سر این سنسور SBR هست که اضافه کردن. یکی هم رنگ. سفید و مشکی رو راحتتر میدن. اما یهو درخواست تیتانیوم خیلی زیاد شد، من خودم رنگ انتخاب کردم، رفتم نمایندگی گفت چرا تیتانیوم نزدی؟ الان برای من دستی هست، تاخیر خورده، روزی حدود ۷۴۰ تومن داره جریمه شارژ میشه. امیدی به اینکه بشه از ایرانخودرو جریمه گرفت ندارم اما بهرحال توی صفحه داره نشون میده فقط خواستم بگم استرس نگیرید. تارا ماشینی نیست که نداشته باشه یا مشکل تولید داشته باشه. میاد انشاالله.
محسن : من مهر 1402 مبلغ 290 میلیون تومن یرای شاهین اتومات cvtواریز کردم. اما شهریور 1404 پیامک آمد که شاهین gl دنده ای را میتونم اختیاری جایگزین شاهین اتومات کنم. من اتومات میخوام ولی اگر دنده ای را نپذیرند ممکنه که گران بشه از طرف دیگه اختلاف قیمت دنده ای کارخانه بو بازار بیشتر از اتومات است. یعنی سود gl دنده ای حدود 120 میلیون تومن بیشتر از اتومات است.
ایگل مشکی تهران : من امروز ز زدم نمایندگی گفتن یک یا دو هفته بعد از شاسی پلاک میشه و اینکه‌ مثلا زد توی سیستم ب من گفت خودروی شما ارسال شده برای تخصیص شاسی،لجم میگیره مث خنگا با آدم برخورد میکنن
محمد لاماری مشکی : منم ۲۸ بهمن رنگی مشکی تحویل هفته سوم مرداد اما هنوز دعوتنامه نیومده امیدوارم زودتر واسه همگی بیاد که سریعتر از این وضعیت خلاص بشیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مائده : تایید آدرس سخا منظورتونه؟
حمید شهریورواریزی 21تیر : آره به خدا رنگ مشکی 21تیر واریزی آخرم بود الآنم پلاک شدم تحویل پرونده به شرکت 22بود .خیلی ها فاکتور شدن .شما هم میشی .نمیدونی هر چی ماشین دارن دارن میدن بیرون عجیب شده
حمید شهریورواریزی 21تیر : ببین بستگی به اون نمایندگی داره عوضی باشه یا نه .یک موقعی صفحه کلاجت به مشکل بخوره میان میبینن کفپوش داری گارانتی موتور باطل میکنم.یک موقعی صحبتش بود که دیگه باطل نمیشه ولی نمی دونم تایید شد یا نه.
اطلس دی : از دوستان کسی هست که اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشه و خرداد از چه تاریخی شروع میشه لطفا لطفا لطفا هز کی میدونه جواب بده
اطلس12 : انشالله زودتر خلاص شیم منم هر کی میبینم تکمیل وجه اردیبهشت هست میگه جی ال
اطلس بهمن کرمان : سلام امروز تماس گرفتم گفتن اطلس جی تکمیل وجه اردیبهشت نداره خرداد و تیر و مرداد تکمیل برا اطلس جی هستن احتمالا اردیبهشت جی ال هستن انشالا اسفند تموم شه که سریع ما ه های دیگه فاکتور بشه واقعا خسته شدیم لعنت به سایپا
آینازپنج دنده : من حاضرم تبدیل بیاد دوماه دیگه بدن
حسین : دارن 12خرداد رافاکتور میکنن ولی من تکمیل وجهم 12است فاکتورنشده
سورن 1404 مهیار : قیمت خودروها داره میره بالا هر کی لازمش زوتر بخره
دنا پلاس : هر کی خودرو لازم داره زودتر بخره قیمتها میره بالا.....