ب ام و کلاسیک با قلب پیوندی!

 

 

 
این روزها شرکت‌های زیادی نسبت به تغییر خودروهای کلاسیک و قدیمی اقدام می‌کنند و تجارت نوپا و خوبی را هم از این طریق برای خود دست و پا کرده‌اند. یکی از مواردی که این روزها خبر‌ساز شده کار کردن روی ب‌ام‌و ۲۰۰۲ است که مدل موفق و معروفی در میان خودروهای کوپه آلمانی بوده است.
افراد زیادی وجود دارند که نسبت به خرید خودروهای کلاسیک و تغییر یافته تمایل زیادی دارند و برای آنها دست نخورده بودن خودرو اهمیت ندارد. داشتن خودرویی قدیمی با تجهیزات مدرن باعث افزایش قیمت خودرویی در کلاس 2002 خواهد شد و ممکن است برخی از این خودروهای تغییر یافته به چند صد هزار دلار هم برسند. یکی از اقداماتی که روی این مدل انجام شده استفاده از موتور M3 در ب‌‌ام‌‌و 2002 است که خبر هیجان‌انگیزی به حساب می‌آید.
 
ب‌ام‌و M3 یکی از محصولات سری 3 شرکت ب‌‌ام‌‌و است که به‌عنوان خودرویی با عملکرد بالا از سال 1985 تا به امروز تولید شده است. موتوری که در نسخه‌های ابتدایی از M3 استفاده می‌شده است S14 نام داشت و با حجم 1990 سی‌سی قدرتی معادل 189 اسب بخار و 210 نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کرد و البته نسخه‌های دیگری از موتور S14 هم وجود داشته است که با 2500 سی‌سی حجم بیش از 235 اسب بخار قدرت تولید می‌کرده است.
ب ام و کلاسیک با قلب پیوندی!
 
اکثر خودروهای ب‌‌ام‌‌و قابلیت استفاده در پیست را داشته‌اند که ب‌ام‌و 2002 هم یکی از معروف‌ترین‌ها بوده که با توانایی بالا به‌عنوان خودرویی مناسب برای انواع رالی‌ها استفاده و با دریافت تیونینگ‌های مختلف برای مسابقات سطح بالا هم آماده و مهیا می‌شده است. ب‌ام‌و 2002 برای اولین بار در سال 1966 معرفی شد و تا سال 1977 در خط تولید قرار داشت و نسخه‌های مختلفی از آن ساخته شد که از نظر بدنه و موتور تفاوت‌هایی داشته‌اند. برخی مدل‌های 2002 به سیستم توربو هم مجهز بوده‌اند که 168 اسب بخار قدرت تولید می‌کرده است که با توجه به ابعاد موتور و خودرو بسیار هیجان‌انگیز بوده است. نسخه‌های تولیدی ب‌ام‌و 2002 که از کارخانه تحویل داده می‌شدند قابلیت‌های بالایی در انجام انواع مسابقات رالی در خود داشتند و با دریافت انواع مختلف تیونینگ قدرت‌های فوق العاده بیشتری را به‌دست می‌آوردند.
 
ب‌‌ام‌‌و 2002 به‌عنوان خودروهای سری 2 شناخته می‌شدند که سال‌ها به دلیل قابلیت بالا و قیمت پایینی که داشتند مورد توجه بودند. تغییراتی که در این نسخه از ب‌ام‌و 2002 صورت گرفته است دریافت موتور از ب‌‌ام‌‌و سری M3 است که از توانایی بالایی در بخش موتور برخوردار بوده است. برای اینکه روحی تازه به ب‌ام‌و 2002 داده شود در بخش موتور و سیستم‌های مختلف ارتقا‌هایی داده شده است تا خودرو با همان شکل و شمایل کلاسیک و قدیمی جانی دوباره بگیرد. ارتقا یافتن سیستم تعلیق ساده‌ترین بخشی است که می‌توان انتظار داشت روی هدایت و کنترل خودرو تاثیر بگذارد.
 
ب ام و کلاسیک با قلب پیوندی!
 
تقویت ترمز‌ها به دلیل دریافت موتوری قدرتمند اجتناب ناپذیر است. ب‌ام‌و 2002 از زبان طراحی دهه 60 و 70 این خودرو‌ساز پیروی کرده است و تغییر‌دهندگان این خودرو قصد دارند ظاهر قدیمی آن را حفظ کنند اما دست یافتن به عملکرد بالا در این خودروی ساده و قدرتمند مهم‌ترین‌ هدفی است که در این رابطه دنبال می‌شود. ژرمن‌ها در طول یک دهه 2002‌سازی مدل‌های متنوع و مختلفی را ساخته‌اند که هر کدام با داشتن زبان طراحی مشترک، ویژگی‌های متفاوتی را در خود گنجانده بودند و به دلیل قیمت بسیار مناسبی که داشته به اکثر نقاط دنیا ارسال شده‌اند و مورد توجه قشر متوسط جامعه قرار گرفته‌اند. ب‌ام‌و M3 با داشتن موتور 3/ 2 لیتری و 4 سیلندر و تنفس طبیعی و قدرت 300 اسب بخار بعد از سری دوم تحولی در دنیای باواریا ایجاد کرد که گام موثری در حرکت ب‌‌ام‌‌و به سمت تولید خودروهایی با عملکرد بسیار بالا بوده است.
ب ام و کلاسیک با قلب پیوندی!
 
برای بازسازی ب‌ام‌و 2002 اما پیشرانه مدل E46 M3 مد‌نظر قرار دارد که در سال 2000 تا 2006 در خط تولید باواریا قرار داشته و از نظر زبان طراحی نسبت به مدل‌های پیش از خود بسیار متحول و زیبا‌تر شدند. پیشرانه E46 که برای قرار گرفتن در دل ب‌ام‌و 2002 انتخاب شده از نوع 6 سیلندر 2/ 3 لیتری و خطی است که قدرتی بیش از 333 اسب بخار قدرت دارد. این ترکیب هیجان‌انگیز باعث می‌شود ب‌‌ام‌‌و 2002 مجدد بتواند عرض‌اندام کرده و به‌عنوان خودرویی کلاسیک و قدرتمند حتی با قدرتی بیش از گذشته به دست مشتریان خاصش برسد.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بی ام و , 2002 , BMW 2002 , فیس لیفت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

رضا
0

خیلی عالی... به نظرم ایرانخودرو به جای ساخت موتورهای چینی همین موتور را با کیفیت تولید کنه خیلی بهتر از موتورهای تولیدی فعلی است
08:16  1395/12/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Samir : دوستان چه شهرایی هستید؟
حسن : سلام منم تحویل ۲۱ اسفند بوده هنوز هیچ خبری ازش نیست
تارا v4 : سلام همش دروغ همش دروغ تا کی این دروغامیخوان خورد ملت بدن منم ۲۱ اسفند تحویل بوده الان ۳ ماه هست تو تاخیر هست هیچ کس جوابگو نیست
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام دوستان دعوتنامه پیش فروش تیرماه اومد منم عصر ۲۹۷ تومن واریز کردم خدارو شکر در رفتیم وگرنه ضمضمه گران کردن داشتن باز هم
J4 : بله اقساطی بوده. امروز آخر وقت کارت ماشین پست شد. زنگ زدم شرکت گفتن تیر ماه موعد تحویلت هست ولی 12 خرداد شما آماده تحویل باش.خدا میدونه تحویل میدن یا نه.
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا 29 اسفند : 3 بهمن
امیرحسین : دی ماهی ها تا چه تاریخی فاکتور شدن؟
احمد رضا : واریزی چند بهمنی بگو بهت بگم
اسفند : از اینکه بدون یک ریال تو جیب شرکت سایپا باشه که بهتره
207 کد 60021 : سلام تحویل 29 اسفند. 26 /2 فاکتورشد.امروزم حمل بار تیک خورد.
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : دی ماهیاتاچندم فاکتورشدن خبری نیست ازشان
پرمیوم : مبارکتون باشه، به سلامتی و خوشی، مجوز خروج تون کی خورده بود
دوگانه : بعد فاکتور 3و4 روزه پلاک میشی
جومنگ : از این حرفها نزن زشته
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : سلام کوییک جی ایکس ار تا می فاکتور شده؟