دنا بخریم یا ام‌وی‌ام 315؟ برلیانس H320 یا H30 کراس؟

 

مقایسه خودرو

 
انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این ...
دنا بخریم یا ام‌وی‌ام 315؟ برلیانس H320 یا H30 کراس؟
انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درباره خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند. در همین راستا سعی شده در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق‌انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.
 
 
برلیانس H320 یا دانگ فنگ H30 کراس
 
مقایسه  برلیانس H320 یا دانگ فنگ H30 کراس
 
این دو خودرو چینی در جاده مخصوص تولید می‌شوند. خودرو‌هایی هم حجم که البته در این میان موتور دانگ فنگ پرقدرت‌تر است. ظاهرا هر دو هاچ‌بک هستند اما دانگ فنگ را با نام کراس اوور می‌شناسند. این دو خودرو در بازار ایران پر اقبال بوده‌اند اما در بازار دست دوم افت قیمت زیادی دارند. دلیلش هم این است که خرید صفرکیلومتر آنها کار دشواری نیست. ظاهر هر دو خودرو مناسب بوده و قابل قبول است. نقطه قوت هر دو خودرو آپشن‌هایی است که خریدار در برابر قیمت آنها می‌گیرد. از نظر کیفیت سواری و هندلینگ کفه ترازو به سود برلیانس سنگینی می‌کند. در مقابل در شیب‌ها دانگ فنگ کشش بهتری دارد. فضای کابین هر دو خودرو طراحی به‌روزی دارد شاید با نگاهی سختگیرانه بتوان کابین برلیانس را چشم‌نوازتر دید. در مقابل شتاب بیشتر دانگ فنگ می‌تواند علاقه‌مندان به رانندگی تهاجمی را راضی‌تر کند. خدمات پس از فروش هر دو خودرو به دلیل تحت پوشش خودروسازان داخلی بودن خوب است و تا دور‌افتاده‌ترین نقاط کشور هم نمایندگی دارند. با این حال وضعیت تامین قطعه در دانگ فنگ هنوز به سطح مطلوب نرسیده است. برلیانس برای اسپورت کردن خودرو خوش رکابی است و در مقابل دانگ فنگ برای زمین‌هایی که کمی ناهمواری دارند جلوبندی بهتری دارد.
 
 
 
هیوندای i10 یا کیا پیکانتو
مقایسه  هیوندای i10 یا کیا پیکانتو
 
کیا پیکانتو برای سال‌های طولانی در بازار ایران تقریبا رقیب هم کلاس مستقیم نداشت. اما با تولید هیوندای i10 اکنون یک رقابت جدی بین این دو آغاز شده است. به خصوص که i10 قیمت کمتری هم دارد. هر دو خودرو مدل‌های روز دنیا به حساب می‌آیند. از نظر فضای داخلی هر دو خودرو برای خانواده‌های کم جمعیت مناسب هستند. با این حال پیکانتو در قسمت عقب جا‌دارتر است. از نظر مصرف سوخت هر دو خودرو اقتصادی هستند. در بحث مربوط به سواری دو وضعیت کاملا متفاوت دارند. پیکانتو خودرو چابک‌تری است و رانندگی اسپورتی ارائه می‌کند. در مقابل هیوندای i10 بسیار نرم بوده و این نرمی را در هم صندلی‌ها و هم در سیستم تعلیق آن می‌توان مشاهده کرد. از نظر آپشن وضعیت پیکانتو بهتر است. از نظر قدرت موتور هر دو خودرو بسیار نزدیک به هم هستند و حدود 86 اسب بخار قدرت دارند. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین هر دو خودرو خوب است. از نظر خدمات پس از فروش هم هر دو در سطح قابل قبولی قرار دارند اما هنوز قطعات هیوندای i10 در بازار به راحتی پیدا نمی‌شود. به‌طور کلی اگر خودرویی شهری با رانندگی نرم و کم استهلاک می‌خواهید هیوندای i10 می‌تواند یک گزینه مناسب باشد و اگر به دنبال خودرویی جمع و جور با خصوصیات رانندگی اسپورت هستید، کیا پیکانتو احتمالا راضی‌کننده‌تر است.
 
 
 
دنا  یا ام‌وی‌ام 315
مقایسه  دنا  یا ام‌وی‌ام 315
 
این دو خودرو در یک کلاس نیستند؛ دنا خودرویی بزرگ‌تر از ام‌‌وی‌ام بوده و فضای بیشتری را در خود جای داده است.در همین ابتدا باید گفت که دنا خودرویی قوی‌تر و با حجم موتور بیشتر هم هست و البته آن را می‌توان به مراتب با کیفیت‌تر از 315 دانست. با این حال از نظر قیمتی در بازار ایران رقبای هم به حساب می‌آیند. از نظر ظاهری هر دو خودرو زیبا هستند، اما دنا با توجه به طراحی هجومی که دارد جذاب‌تر جلوه می‌کند. در مقابل فیس لیفت جدید 315 می‌تواند برای کسانی که خودروهای اسپورت را می‌پسندند در این بازه قیمتی گزینه قابل ملاحظه‌ای باشد. قدرت موتور دنا موجب می‌شود تا کشش بهتری داشته باشد. در مقابل ام‌‌وی‌ام 315 هندلینگ بهتری از دنا دارد که قدرت مانور بیشتری به آن می‌دهد. از نظر خدمات پس از فروش دنا در وضعیت بهتری قرار دارد و قطعات آن نیز با توجه به مشترک بودن با سمند از نظر قیمتی ارزان‌تر و البته در دسترس‌ترند. فضای داخلی هر دو خودرو طراحی خوبی دارد اما مواد به کار رفته درون آنها می‌توانست بهتر باشد. اما در این میان باز هم می‌توان دنا را کمی بهتر دانست؛ امکانات هر دو خودرو مناسب بوده و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند، اما دنا با توجه به داشتن اتاقی بزرگ‌تر و البته صندوقی جادار‌تر برای خانواده‌های پر‌جمعیت مناسب است.
 
 
 
کیا سورنتو یا نیسان ایکس تریل
مقایسه   کیا سورنتو یا نیسان ایکس تریل
 
کیا سورنتو و نیسان ایکس تریل دو گزینه وارداتی در بازار جذاب شاسی بلندها هستند. سورنتو عقبه خوبی در بازار ایران دارد و نیسان با مدل ماکسیما خاطرات خوبی برای رانندگان ایرانی گذاشته است. از نظر حجم موتور با هم برابرند اما موتور سورنتو قدرت بیشتری تولید می‌کند. از نظر مصرف سوخت هر دو خودرو زیر 9 لیتر در 100 کیلومتر ترکیبی مصرف دارند و از این نظر برتری خاصی بر هم ندارند. این دو خودرو اگر چه همچنان کراس اوور هستند اما خصوصیات شاسی بلندهای کامل را هم می‌توانند بروز دهند. با هر دو خودرو می‌توان آفرودهای سبک رفت. اما در اینجا عملکرد نیسان ایکس تریل بهتر است. از نظر فضای داخلی سورنتو جادارتر است. در زمینه استهلاک برنده مقایسه نیسان است و زمانی که صحبت از تنوع آپشن به میان می‌آید سورنتو در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. در بازار دست دوم هنوز ایکس تریل با توجه به تازه‌وارد بودن فعالیتی ندارد اما سورنتو به نسبت قیمتی که دارد راحت نقد می‌شود. از نظر خدمات پس از فروش باز هم به دلیل قدمت حضور در بازار ایران سورنتو شرایط بهتری دارد اما روند توسعه خدمات نیسان نیز شتاب خوبی دارد. در کل اگر خودروی شاسی‌بلند آپشنال می‌خواهید سورنتو و اگر به دنبال یک نیمه لوکس آفرود هستید نیسان ایکس تریل گزینه قابل بررسی است.
 
 
 
ام‌جی GT یا کیا ریو
مقایسه  ام‌جی GT یا کیا ریو
 
این دو خودرو در یک کلاس قرار داشته و رقبایی جدی برای یکدیگر به حساب می‌آیند. با این تفاوت که ام‌جی از موتوری پر حجم‌تر برخوردار است و با توجه به استفاده از توربوشارژ قدرت بیشتری هم تولید می‌کند که آن را کاملا برای رانندگی‌ها اسپورت مناسب جلوه می‌دهد. در شتاب‌گیری عملکرد خوبی داشته و ریو را به راحتی جا می‌گذارد. طراحی هر دو خودرو زیبا بوده اما ام‌جی کمی تهاجمی‌تر و البته اسپورت‌تر است. رانندگی پرشتاب و اسپورت همیشه هزینه‌برتر است و در اینجا هم ام‌جی استهلاک بیشتری از کیا ریو که یک خودروی کاملا اقتصادی است، دارد. طراحی کابین هر دوخودرو نیز زیباست اما کیفیت مواد به کار رفته درون کابین کیا بهتر است. هر چند هر دو می‌توانستند بهتر از این هم باشند. از نظر امکانات هر دو خودرو در سطح خوبی قرار دارند اما در بازار ریو موفق‌تر عمل کرده و بیشتر می‌فروشد. این در حالی است که خدمات پس از فروش کیا نیز گسترده‌تر از ام‌جی است. از نظر سیستم تعلیق، کیا ریو نرم‌تر است در مقابل ام‌جی GT گیربکس بهتری دارد. در بازار دست دوم فعلا کفه ترازو به سود کیا ریو سنگینی می‌کند. هر چند ریو نیز مانند دیگر محصولات کیا آن قدرت نقدشوندگی را که انتظار داریم هنوز ندارد.
 
 
 
رنو سیمبل یا سراتو سایپا
مقایسه   رنو سیمبل یا سراتو سایپا
 
این دو خودرو موتورهای هم حجمی دارند. یکی پر اقبال‌تر از دیگری است چرا‌که سراتو در سایپا تولید می‌شود و همین مصرف‌کننده را در مورد خدمات آن مطمئن می‌کند. البته سراتوی تولید داخل با آپشن‌های حداقلی عرضه می‌شود. این در حالی است که سیمبل به‌صورت وارداتی روانه بازار ایران شده و در خدمات پس از فروش نمی‌تواند از پس سراتو بر‌آید، اما از نظر آپشن کاملا برتری دارد. هر دو خودرو ازموتورهای 1.6 لیتری بهره می‌برند.
 
اما سراتو قدرت بیشتری داشته و در شتاب‌گیری نیز بسیار سریع‌تر است. این در حالی است که سراتو از گیربکس دستی برخوردار بوده و سیمبل دارای گیربکس اتوماتیک است که همین امر یک برگ برنده برای آن به حساب می‌آید. هر دو خودرو از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و کم مصرف نیز هستند اما این سراتو است که در دراز مدت استهلاک کمتری نسبت به سیمبل دارد. در بازار خرید و فروش نیز نمی‌توان گفت که یکی از این دو خودرو پر اقبال است اما وضعیت سراتو بهتر است هر چند که گیربکس اتوماتیک سیمبل شاید در آینده بتواند نتیجه را عوض کند. به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی به شمار می‌روند اما اگر امکانات بیشتر به همراه راحتی در راندن را می‌خواهید سیمبل را بخرید چراکه این خودرو گیربکس اتوماتیک دارد و اگر شتاب، سرعت و استهلاک کم مد نظر شماست سراتو می‌تواند انتخابی خوب باشد.
 
 
 
 

منبع

ایران جیب


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مقایسه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

امير محمد
5

دنا همون ماشين سمند است با اتاقي ديگر خر همان خر قبلي است فقط پالانش عوض شده اگه موتور مستقلي داشت ميشد قيافه هيولايي اونا تحمل كرد
22:52  1396/01/24
پاسخ دادن
محمد حسین
4

با سلام. دنا نباید با mvm315 مقایسه می شد.معلوم است که خیلی بهتر تر است.دنا باید با h30کراس برلیانس مقایسه می شد. تازه از آنها هم بهتر است.
21:23  1396/01/24
پاسخ دادن
رضا
2

دنا ماشین خوبیه.
05:56  1396/01/15
پاسخ دادن
مهدی
0

برلیانس320برا رانندگی در حد متوسط چ جور ماشینی است
14:34  1396/01/10
پاسخ دادن
Ali
12

بین h30 کراس و برلیانس خب مسلما اگر ظاهر مهم باشه برلیانس اما اگر مشحصات مهمه دانگ فنگ
بین دنا و ام وی ام به هر حال مخاطب متفاوتی دارن هر دو قشر جوان رو هدف گرفتن اما یکی سدان شهری و یکی هاچبک شهری هست پس نظر دادن در مورد دو خودرو با سگمنت متفاوت کاملا اشتباه هست اما در یک کلام از لحاظ ارزش در برابر قیمت دنا بهتر از ۳۱۵ هست و امکانات رفاهی بهتری داره
خب بین هیوندای i۱۰ و پیکانتو بهتره پیکانتو رو انتخاب کنید چون باقیمت برابر پیکانتو وارداتی و ساخت کره هست اما i10 مونتاژ هست و قطعاتش از هند میاد
i10 در اصل بیشتر متعلق به بازار هند هست و یه نمونه سدان به نام xcent داره که مخصوص هند ساخته میشه
بین کیا سورنتو و نیسان ایکس تریل اگر کیفیت مهمه خب هر دو با کمی تفاوت یکسان هستند اما کیفیت شاسی ایکس تریل برای آفرود سبک بهتر هست
بین کیا ریو و ام جی GT خب GT در بازار ایران نوپا هست و هنوز کامل امتحان پس نداده پس مقایسه کمی زود هست
بین کیا سراتو سایپا و رنو سیمبل مسلما رنو سیمبل گزینه معقولتری هست چون اول به صورت کاملا cbu وارد میشه و مثل کیا ckd نیست سیمبل با ال ۹۰ تفاوت زیادی دارد
00:25  1395/12/25
پاسخ دادن
امیر
7

کسانی که ام وی ام 315 دارند از خودروی خود راضی هستند.
22:05  1395/12/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبر رینگ : صحبتتون منطقیه سیف اله جان ولی در مورد مشکل شما تو صفحه ی شاهین سی وی تی توضیحات و خبرهای کامل تری هست برادر آخه این صفحه مربوط به مشتری های شاهین پلاسه با احترام و ارادت
تکمیل وجه برج ۱۲ : مثل اینکه تکمیل وجه شاهین cvt آذر رو به اتمام هست و بعدش اسفند
قم شاهین : عزیزان برام پیامک واریزی امده برای تکمیل وجه جی ال بدون سانروف الان میرم سایت سایپا پول واریزکنم فعلا تو سایت چیزی نیومده دلیلش چیست
مهدی : مگه 14 میلیون بیشتر پول ندادید؟ یکی از دوستان گرفته بود مثل شما بوده، تو فاکتور اصلی کارخانه نمینویسه ولی سرامیک شده بود ولی تحویل گرفتید حتما اینجا بنویسید
A5 فراهانی : سلام دیروز برای من هم شماره شاسی امد امیدوارم زودتر تحویل بدن
سیف اله : با سلام، اینجانب در 12 مهرماه 1402 مبلغ 290 هزار تومان واریز نموده ام. نوبت ثبت نامی من آخر اسفتد 1403 بوده است فکر میکنم که علت اینکه پیام تکمیل وجه برایمان نیامده، نوبت ثبت نامی باشد. چرا که نوبت های ثبت نامی دی و بهمن ماه 1403 اگر چه پیام تکمیل وجه برایشان آمده، ولی تعداد زیادی از آنها هنوز اتومبیل خود را از سایپا تحویل نگرفته اند در حالی که نوبت ثبت نامی ما اسفند 1403 می باشد. لذا تا نوبتهای قبلی باشند. پیام تکمیل وجه برایمان نمی آید. مشکلات کلی کشور به همراه مدیریت ضعیف شرکت سایپا در رعایت فرجه زمانی ثبت نامه ها ( باید در اسفند 1403 شاهین اتومات به ما تحویل می گردید. در حالی که ثبت نامی های نوبت بهمن ماه 1403 هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته اند.) علت اصلی تاخیر در ارسال پیامک تکمیل وجه برای نوبت ثبت نامی های اسفند 1403 می باشد. شرکت سایپا با همه مشکلات مدیریتی که در آن موج می زند، می توانست دریافت وجه اولیه را بجای مهر ماه 1402 در مهر ماه 1403 دریافت کند.
بستان j4 : مانیتور کار نمیکنه ، خود نمایندگی گفته
A5 مرداد : سلام ماشین ما دیروز شاسی شد ثبتنام 14 مرداد
سیف اله : با سلام، اینجانب نیز در 12 مهرماه 1402 مبلغ 290 هزار تومان واریز نموده ام. فکر میکنم که علت اینکه پیام تکمیل وجه برایمان نیامده، نوبت ثبت نامی باشد. احتمالا عزیزانی که پیام تکمیل وجه برایشان آمده، نوبت ثبت نامی شان در فصل پاییز و دی و بهمن 1403 باشند. در حالی که نوبت ثبت نامی من اسفند 1403 می باشد. لذا تا نوبتهای قبلی باشند. پیام تکمیل وجه برایمان نمی آید. مشکلات کلی کشور به همراه مدیریت و راهبرد ضعیف شرکت سایپا در رعایت فرجه زمانی ثبت نامه ها ( باید در اسفند 1403 شاهین اتومات به ما تحویل می گردید. در حالی که ثبت نامی های نوبت بهمن ماه 1403 هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته اند.
X5 آبان ۱۲ سفید اصفهان : سلام من ۵ ماه پیش یک فک پلاک داشتم همون پلاک برام ثبت شده و از فاکتور تا ثبت پلاک کلا دو روز طول کشید . سخا را چک کنید که نشانی منزل درست باشد و یا شاید نیاز به تایید راهور داشته باشد .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
M : تق تقی از اسمت مشخصه چرا مزه میریزی برو جای دیگه روزیت رو بگیر تق تقی
امیر ایکس 33 : بزرگوارانی ک رفتن و در تجمع حضور دارن خواهش میکنم گزارش موثق بدید.... ما شیراز کاری از دستمون برنمی‌آید.... امروز رفتیم نمایندگی میگه دوماه دیگه درصورتی ک تحویل سیستمی هفته آینده اس
اصغر : سلام دوستان پراید وانت می‌خوام ثبت نام کنم بنظرتون بیرون بخرم یا ثبت نام کنم آخه قیمت کارخونه 414تومن شده اصلا فرقی داره با بیرون یانه
توحید ارومیه : مبارکه حسین.قابل توجه اونایی که میگن سخا به فاکتور ربط داره.سخا فقط برای پلاک هست
اطلس دوران جنگ : دوست عزیز شما انگاری تو این مملکت زندگی نمیکنی سایپا قدرتمند و قدرتش از بیت رهبری بیشتر هست برو سرچ کن تو گوگل نمایندگان مجلس اون گردن کلفت ها ریس جمهور کشورت و حتی رهبر توان کل کل با سایپا ندارد اون وقت ما میگیم 200نفر برن در سایپا هیچی نمیشه تازه یه چیزی بهشون می‌بندند.هرموقع صلاح دیدن و سیاست هایی که مد نظرشان بود جواب داد ماشین میدن حالا تو برو خودت دار بزن اونجا
امیر ایکس 33 : لطفا این همه خوشمزه بازی ها رو بریزید دور.... روی سخنم باشمایی که همه چیز رو ب مسخره گرفتید .... شماهم جزو مرفه‌ای بی دردید و قاطی ما شدید و دارین مزه میپرونید .... اینجا جاتون نیست.... ما پول دادیم چندین ماهه بی وسیله هستیم.... پدرمون در اومد از بس ک کرایه اسنپ دادیم حقمون رو میخایم.... بساط تون رو جای دیگ‌پهن کنید....
جواد مشهد : 207 سقف فلز دستی سفید تکمیل وجه 22 دی و یکم اردیبهشت فاکتور شد چهارم پلاک شد و صدور اسناد دهم تیک خورد و دوازدهم پیامک تحویل اومد نوشته اگه برم تهران 3 روزه تحویل میدن اگه وایستم بفرستن مشهد 7 روز کاری میرسه دستم ابا کسی میدونه وقتی پیامک تحویل میاد کدوم سایت باید پیگیری کنم ماشین کی میرسه و چند روز طول میکشه اگه کسی هست اطلاع بدین ممنون
تق تقی : وای ! همین الان از محل تجمع گزارش میکنم .چه پر شور چه جمعیتی واقعا شوکه شدم .هم اکنون مدیرعامل مدیران در تجمع حضور دارد .ابه دست و پا افتاده و خواهش میکنه که برگردیم و از پشت حمله کنیم
وحید اریزو5 : ساعت 9 جلو مدیذان خودرو
تیگو 7 پرو پریموم سفید : سلام دوستان بنظرم فعلا اول کار هست سال پیش اخبار 2030 ورود دادستانی بعدش روند تحویل شروع شد این پروسه 3 ماه طول کشید بس درو پیکر ترین شرکت ایران هست هزار میلیارد پول مردم دستش هست قلدری میکنه ماشین تحویل نمیده ماشین هایی هست که 3 ماه هست فاکتور پلاک شده تحویل نمیده ماشین هست از موعد تحویل سیستمی 2 ماخ میگذره تحویل نداده هیچ نهادی هم رسیدگی نمیکنه