بررسی سنترا، جدیدترین خودروی نیسان در ایران

 

بررسی سنترا، جدیدترین خودروی نیسان در ایران

بیش از 4 دهه است که سنترا حداقل در 120 کشور جهان حضور دارد. این ژاپنی در سال‌های اولیه زندگی‌اش در کلاس سدان‌های کوچک بود اما از نسل پنجم (سال 2000 به بعد) نیسان فضای درونی‌اش را افزایش داد تا بدین‌ترتیب سنترا یک کلاس ارتقا یابد و به کلاس سدان‌های جمع و جور (کامپکت) برود. در این سال‌ها سنترا بازهم در ابعاد و اندازه‌‌ها بزرگتر شد ولی این روزها او را همچنان در کلاس جمع و جورها قرار می‌دهند.
 
جالب است بدانید که در خود ژاپن محصولی با نام سنترا پیدا نمی‌کنید! سنترا از همان ابتدا محصول جداگانه‌ای برای نیسان نبود؛ ژاپنی‌ها تا قبل از 2013 مدل‌های صادراتی نیسان Sunny و بعد از 2013 نیز مدل‌های صادراتی نیسان Sylphy را با نام سنترا تحویل مشتریانش می‌داد و همچنان نیز می‌دهد!
 
نیسان سنترایی، که حالا زمزمه ورود آن به کشورمان شنیده می‌شود، از نسل هفتم این خودروست؛ نسلی که سال 2013 به بازار جهانی معرفی شد. هفتمین نسل سنترا (اتاق B17) چه در فضای بیرونی و چه در فضای درونی هیچ شباهتی به نسل قبلش نداشت چراکه طراحان نیسان تصمیم گرفتند هفتمین سنترا را شبیه سایر برادرانش (ازجمله آلتیما و ماکسیما) طراحی کنند.
 
بررسی سنترا، جدیدترین خودروی نیسان در ایران
 
قبل از فیس‌لیفت یا بعد از فیس‌لیفت؟
 
سال گذشته میلادی، نخستین فیس‌لیفت نسل هفتم سنترا معرفی شد. این فیس‌لیفت، که مدل‌های 2016 به بعد سنترا را شامل می‌شود، با درب موتور، رینگ‌های 16 و 17 اینچی جدید، گلگیرها، چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره جدیدش براحتی از سنترا 2015 قابل تمایز است.
 
اما سنترا 2016 چندین تغییر دیگر هم دارد مثل اضافه‌شدن رنگ آبی براق (Blue Pearl)، صندلی‌ 6 حالته برقی به همراه تنظیم برقی گودی کمر برای راننده، سیستم چندرسانه‌ای NissanConnect و همچنین طراحی مجدد کنسول، فرمان و صفحه کیلومتر.
برای سال 2017 نیز نیسان دو تیپ جدید به این خودرو اضافه کرد؛ یکی Sentra Turbo و دیگری هم Sentra Nismo. برای تیپ نیسمو، همانطور که از اسمش حدس می‌زنید، نیسان علاوه بر کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های جدید، ارتفاع سیستم تعلیق خودرو را کاهش داده و در کابین نیز از صندلی‌های اسپرت و تریم قرمز بهره برده است. اما هردوی این تیپ‌ها، یک ویژگی بسیار مهم‌تر دارند؛ برای نخستین‌بار در زندگی 40 ساله سنترا، نیسان روی این مدل‌ها پیشرانه توربوشارژ گذاشته است که مشخصاتش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.
 
پیشرانه قدرت گشتاور گیربکس مصرف شهری مصرف جاده‌ای وزن
1.6L-Turbo 188hp 240nm

6 سرعته دستی

CVT

9.0L

8.7L

7.4L

7.1L

1,365kg

1,395kg

1.8L 130hp 174nm

6 سرعته دستی

CVT

8.7L

8.1L

6.5L

6.2L

1,292kg

1,305kg

 
 
چه قیمتی دارد؟
نکته جالبی که در مورد سنترا وجود دارد این است که این روزها هم مدل قبل از فیس‌لیفت و هم مدل بعد از فیس‌لیفت، هردو به عنوان مدل 2017 فروخته می‌شوند با این تفاوت که نسخه بعد از فیس‌لیفت آن به بازار اروپا و آمریکای شمالی صادر می‌شود درحالیکه نسخه قبل از فیس‌لیفت آن مختص فروش در بازارهای آسیا، منطقه CIS (کشورهای مشترک المنافع) و خاورمیانه است. از این‌رو احتمال ورود نسخه قبل از فیس‌لیفت آن به ایران بیشتر است و به همین دلیل نیز در این مقاله از تصاویر و ویدئوی مدل قبل فیس‌لیفت آن استفاده کرده‌ایم.
 
بررسی سنترا، جدیدترین خودروی نیسان در ایران
 
نیسان سنترا در بازار امارت هم‌اکنون باقیمتی بین 50 تا 70 هزار درهم یا معادل تقریبی 45 تا 60 میلیون تومان فروخته می‌شود که یعنی درصورت ورود به بازار کشورمان در محدوده قیمتی 130 تا 150 میلیون تومان خواهد بود. تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر، رنو فلوئنس، هیوندای النترا و کیا سراتورقیبان اصلی سنترا در کشورمان هستند. منتظر خبرهای تکمیلی ما باشید.
 
 
 
 

منبع

کالایاب خودرو


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سنترا , نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

الياس
2

بزودي با جمع شدن خط توليد برليانس ضايع چيني در پارس خودرو توليد نيسان سنترا آغاز خواهد شد و با قيمت بين 90 تا 100 ميليون رقيب اصلي سراتو سايپا خواهد بود
08:35  1396/02/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Agent 47
1

ظاهرش چنگی به دل نمیزنه!
13:06  1396/02/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین : نه تمام واریزی ها باید از کارت صاحب ماشین باشد
جی زمستان : سلام،آیا می‌شود تکمیل وجه دوم یعنی حواله را با کارت شخص دیگر انجام داد؟؟
x5 سفید : اخه ما تهران نیستیم که بیایم جلوب وزارت صمت
پناهی : با سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
Samirax5 : کارزار فکر نکنم دیگه جواب باشه واقعا باید یه روز قرار بزاریم بریم حضوری جلوی وزارت صنعت و معدن شاید صدامون جایی برسه
C5 : فیدلیتی موتور و گیربکس ضعیف هست مخصوصا تو سربالایی که میگن گیربکس خیلی روش فشار هستش
J7 تحویل آذر : کلا چقدر واریز کردین، لطفاً مراحل واریز بفرمایید
X5 سفید بهمن : ساده هستید شاسی هم بشی ۳ ماه بعد بهت میدم من الان ۱۳ شهریور شاسی شدم هنوز ماشین رو بهم ندادن ۲ ماه هست میگن درحال بارگیری هستش
یوسف : من برج ۱۰سال۴۰۳مرحله اول۳۰۰ریختم برج۲ هم ۳۰۰ریختم برای شاهین جی الان۶ماه ازش گذشته هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس تحویل 30مهر : به سلامتی انشاالله چرخش براتون بچرخه
فرسوده : سلام دوستان خبری از فاکتور شدن طرح فرسوده نیست
محمدرضا : تکسوز ساده بدون کاربری
محمدرضا : اره ان شالله از شما پلاک بشه
اطلس بهمن نحس : تو رو خدا بیاین تا حقمونو بگیریم خواهشا ایندفعه باهم هماهنگ باشیم
مردم منظر تحویل : سلام من 8/3پلاک شدم امروز شیراز تحویل گرفتم بهترین ماشین هست حرف دیگران را گوش ندید کارشناسی هم رفتم مشکلی نداشت امید همتون زود تر تحویل بگیرید
راحله : 26 خردادتکمیل وجه کردم امروز فاکنور شدم
امیر : سلام دوستان کسی تحویل 2 آبان فاکتور شده ؟
آتیلا : زحمت میکشید تاریخ پذیرش تون بگید . ممنون
امیر اطلس جی : عزیزان محترم این سایپا ی دزد زبون خوش سرش نمیشه تجمع میکنیم و خیابون را می بندیم وتا حقمون را ندادند کوتاه نمیام این مسیولین کثافت شورش را درآوردند