تولید وانت آریسان و وانت تندر ۹۰ متوقف شد

 

تولید وانت آریسان و وانت تندر ۹۰ متوقف شد

 
تولید وانت آریسان در فروردین ماه به صفر رسید. در کنار آریسان، تولید چهار وانت تندر ۹۰، کارا، درکا و وانت دیزل Z28ND نیز متوقف شد. تولید این خودروها در فروردین ماه به صفر رسیده و هنوز مشخص نیست که آیا این توقف تولید دائمی باشد یا موقتی.
 
به گزارش ایسنا، فروردین‌ماه امسال، تولید وانت آریسان با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۱۲۸ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسید. پس از توقف تولید وانت پیکان (باردو) در اسفند سال ۱۳۹۳، ایران‌خودرو تصمیم گرفت محصولی با طراحی به‌روز و امکانات بیشتری طراحی کند و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. ماحصل این تلاش، تولد محصولی به اسم وانت آریسان (کاریا) بود. این درحالی بود که انتقادهای متعددی به طراحی این وانت وارد شد.
 
 
 
در زیر در موتور آریسان، یک پیشرانه ۱٫۷ لیتری قرار دارد که می‌تواند حداکثر توان ۸۶ اسب‌بخار در حالت بنزین‌سوز و ۷۸ اسب‌بخار در حالت گازسوز تولید کند. هم‌چنین حداکثر گشتاور این اتومبیل در حالت بنزین سوز، ۱۵۰ نیوتون‌متر و در حالت گازسوز، ۱۲۸ نیوتون‌متر است.
 
تولید وانت تندر ۹۰ نیز از ۷۰ دستگاه در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافته است. وانت تندر ۹۰ به عنوان باکیفیت‌ترین وانت بازار داخل شناخته می‌شود که به دلیل همین ویژگی‌، نظر دسته‌ای از مشتریان را به خود جلب کرد. ظاهر این اتومبیل به تندر ۹۰ شباهت زیادی دارد، تنها در نمای عقب خودرو است که چراغ‌هایی با طراحی جدید و متناسب در کلاس خود به چشم می‌خورد.
 
 
 
وانت تندر ۹۰هم‌چون دیگر اعضا خانواده خود مثل تندر ۹۰، به پیشرانه K4M مجهز شده که ۱٫۶ لیتر حجم دارد و می‌تواند حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر را تولید کند.
 
در این گزارش آمده که تولید وانت کارا از یک دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسیده است. وانت کارا در دو کلاس وانت تک‌کابین و دوکابین، طراحی و تولید شده است. وانت کارا که برای بسیاری به عنوان وانت مزدا شناخته می‌شود، عضوی از خانواده‌های B Series مزدا بوده است. این اتاق، سومین نسل این سری است که در سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۵ تولید شد.
 
تولید وانت آریسان و وانت تندر ۹۰ متوقف شد
 
هم‌چنین این وانت از دو پیشرانه ۱٫۷ و ۲ لیتری بهره می‌برد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۷ لیتری توانایی تولید حداکثر قدرت ۸۰ اسب‌بخار مدل ۲ لیتری، توانایی تولید حداکثر توان ۱۱۹ اسب‌بخار را در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه دارد.
 
در لیست توقف تولید ۵ وانت، نام وانت دیزل Z28ND نیز به چشم می‌خورد. تولید این وانت از ۴۶۵ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسیده است. وانت Z28ND همان وانتی است که با نام زامیاد، نیسان وانت و نیسان آبی شناخته می‌شود. این وانت محصول شرکت نیسان بوده و سومین نسل مدل جونیور این شرکت است. نیسان جونیور نسل سوم که با کدهای ۱۴۰ و ۱۴۱ نیز شناخته می‌شود، از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۲ در بازار جهانی عرضه شد. وانت نیسان یکی از پرتیراژ ترین وانت‌های بازار داخل بوده و از سال ۱۳۴۹ در ایران حضور پیدا کرده است.
 
 
 
محصولی که تولید آن متوقف شد، از یک موتور گازوییلی با مشخصات ۴ سیلندر ۲٫۸ لیتری در زیر درب موتور آن استفاده شده است. این پیشرانه توانایی تولید قدرتی معادل ۹۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتون‌متری داشت.
 
تولید وانت دُرکا هم با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از شش دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت. این وانت محصول شرکت خودروساز چینی دانگ فنگ است. این وانت طراحی ناهم‌گون و نامتعارفی دارد. جلوپنجره‌های دو تکه این خودرو، یادآور امضای طراحی محصولات شرکت ب‌ا‌م‌و است، اما این المان‌ نه تنها باعث جذابیت این خودرو نشده، بلکه تو ذوق بسیاری می‌زند. چراغ‌های بزرگ و پهن به وانت درکا ظاهر خنگی داده است.
 
 
 
این وانت پیشرانه ۱٫۳ لیتری با حداکثر توان ۸۲٫۳ لیتر مجهز شده بود. این دومین خبر توقف تولید خودرو در سال جاری است. پیش از این خبری مبنی بر توقف تولید دو خودرو چینی لیفان ۸۲۰ و ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس منتشر شد.
 
 

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وانت آریسان , وانت تندر 90






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

محمدکاظم
8

نکته تاسف آور اینه که هیچکدام از این چند خودروسازی که این وانت ها را تولید میکردن مشتریها را آنقدر قابل ندونستن که یه توضیحی بدن که این وانتها موقتا تولیدشان متوقف شده یا برای همیشه تولیدشان متوقف شده است!!!
19:29  1396/03/03
پاسخ دادن
Vali
5

مثل چینی ها تولیدشون متوقف میشه یکی یکی
19:56  1396/03/03

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رز زرد : سلام عزیزان...محض رضای خدا هر چی واقعیته بیان کنید،شایعه الکی درست نکنید واقعا سر در گم هستیم،نمیدونیم چکار کنیم،اینجا ۱۴ آذر میگه فاکتور شدم در حالیکه ۱۱ آذر هنوز فاکتور نشده...هرچی سرمون بیاد انگار حقمونه...هم نوعان به هم رحم نمی کنیم...اینجا یه سری بقیه رو گمراه کردن امتیازشون سوخت...به امید اینکه فروش فوری بیاد... کاش هرچی رو که واسه خودمون میخوایم برای دیگران هم میخواستیم خوب همونه که خدا قسمت کنه
۱۱ اذر : دوستان فقط یه راه وجود داره اونم تجمع جلوی این شرکت بی در و پیکر
۱۱ اذر : راهکار معلومه فقط تجمع درب این شرکت بی در و پیکر
X3sefid : تاریخ ثبت نامت کِی بوده؟
تارا دستی : حامد جان، تیتان، انشاالله برای شما و بقیه زودتر انجام بشه. پیگیر باشید نترسید، زنگ بزنید ایران خودرو ثبت شکایت کنید تا گیر و گورش برطرف شه بیوفته رو غلطک.
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یوسف : دوست عزیز اونهایی که گفتی گیر بکس اتومات هستش شش دنده دستی گیر بکس داخلی و دستی هستش مال نیرو محرکه قزوین اگه اشتباه نکنم DAE یه شرکت هستش تو چین
محسن 15 بهمن : سلام پیش فروش ساینا تکمیل وجه 15 بهمن فاکتور شدم
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : کیبرد گوشیتو بزار رو زبان انگلیسی
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون