فرودگاه نوشهر پس از 20 سال آماده پذیرش هواپیما

 

فرودگاه نوشهر پس از 20 سال آماده پذیرش هواپیما

 
رسیدن هواپیماهای جدید ایران ایر به ناوگان کشور که با هدف فعال کردن دوباره فرودگاه های کوچک خریداری شده‌اند بعد از چند هفته تاثیر خود را در برنامه‌های پروازی اعلام شده از سوی هما نشان داده است.
 
به گزارش ایسنا، با اوج گیری تحریم های هوایی علیه ایران در طول سال های گذشته یکی از اصلی ترین مسائلی که صنعت هوایی کشور با آن دست و پنجه نرم می کرد، بحث درباره محدود یا تعطیل شدن فرودگاه های کوچک بود. فرودگاه هایی که پرواز به آنها نیاز به ناوگانی داشت که ایران برای خریدن آنها با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کرد.
 
هواپیماهای غول پیکری که صرفا شهرهای بزرگ را به یکدیگر وصل می کردند از یک طرف مسافر لازم برای پرواز به سمت شهرهای کوچک را نداشتند و از سوی دیگر هزینه ای را به ایرلاین ها تحمیل می کردند که از درامد احتمالی بیشتر بود.
 
از این رو بعد از اجرایی شدن برجام، خرید هواپیماهای کوچک ATR به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف ایران ایر مطرح شد و با نهایی شدن قرارداد آنها در ماه های قبل، چهار فروند از این هواپیماها به ایران تحویل شدند تا با آغاز برنامه های پروازی شان بخشی از فرودگاه های کوچک را بار دیگر فعال کنند.
 
با آغاز به کار رسمی این هواپیماها شرکت فرودگاه ها خبر از آغاز چند برنامه پروازی جدید داده است.
 
این شرکت اعلام کرده در یکی از پروازهای جدید، پرواز تهران-رشت- اصفهان و بالعکس از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه به صورت هفتگی در فرودگاه رشت راه‌اندازی می‌شود. از سوی دیگر خط پرواز تهران - اراک با هواپیمای ۷۰ نفره ATR توسط شرکت ایران‌ایر از امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد آغاز به کار کرده و از سوی دیگر بعد از بیش از ۲۰ سال بار دیگر نوشهر پذیرای پروازهای ایران ایر خواهد بود.
 
این تحولات جدی که پس از ورود تنها چهار هواپیمای ATR صورت گرفته می تواند در آینده نزدیک دیگر فرودگاه های کوچک ایران را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.
 
طبق اعلام مدیر عامل ایران ایر، این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، با دریافت ۱۶ فروند هواپیمای ATR جدید، تعداد هواپیماهای کوچک خریداری شده خود را به ۲۰ می رساند و تمام آنها را در مسیرهای داخلی و با هدف توسعه صنعت هوایی در بخش های مختلف کشور به کار خواهد گرفت.
 
طبق ارزیابی های شرکت فرودگاه ها، از حدود ۵۰ فرودگاه فعال ایران، کمتر از پنج فرودگاه از زیان دهی خارج شده اند و تنها فرودگاه امام خمینی به سود دهی رسیده است. یکی از اصلی ترین دلایل این زیان دهی کمبود قابل توجه پرواز و نبود ناوگان مناسب برای حضور در این فرودگاه ها است که با ورود هواپیماهای جدید بخشی از آن برطرف می شود.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فرودگاه , هواپیما , برجام , ATR , صنعت , حمل و نقل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
شاهینG : سلام‌ کسی‌ تکمیل‌وجه‌ ۱۱‌ آذر‌هست‌که‌فاکتور‌نشده‌باشه ؟؟
شاهین cvt : 12 اسفند فاکتور نشدم
شاهین‌ gl : افرادی‌که‌ چهارشنبه‌ ۱۷ پنچ‌شنبه‌ ۱۸‌ اردیبهشت تبدیل‌زدن‌ ایا‌‌ امروز‌‌ فاکتور‌‌ شدین ؟؟؟
شاهینgl : دوستان‌glتا‌۱۶‌ اردیبهشت‌فاکتور‌شده من‌خودم‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌‌ تکمیل‌وجه‌کردم ۲۸‌ اردیبهشت‌ نشسته‌توی‌سیستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : سلام ببخشید نمی دونید کوییک ار اس تحویل 30روز تکمیل وجه 17اردیبهشت رو کی میدن گفتن 30روز الان 80روز شد برای مشهد
کوییک gxrl : دوستان کسی تغییر رنگ کوییک gxrl نشسته تو پروفایلتون والا برا ما که هنو همون رنگه و آماده تخصیص مسخره کردن به خدا زنگ هم میزنی اصلا خبر نارن کارشناسان گاوشون
خرزوخاک سایپا : با این راهنمایی ها و شوخ طبعی ها در حق خانم سما 😂 فک کنم بیخیال حواله ش شد رفت فروختش 😂👊
اطلس دوران جنگ : جالب اینجا هست که ماشین تحویل گرفتن خدمات نمیده سایپا شاید باور نکنید هیچ خدماتی اصلأ هیچ شما بگو یه پیچ یا مهره بهتون نمیدن میگن برو آزاد انجام بده فکر اون طرف داستان هم بکنید اطلس نمیدن اونوقت که میدن بدون خدمات هست
مهدی : سلام طرح تبدیل قالپاق به رینگ الان واسه چه ماهایی امده فقط تیر یا مرداد و شهریورم امده؟
مهدی : سلام من از این میام پیشگوییت درست از اب درامده الان الان 1 تومنه 207 امروز تاریخ برج 5 سال 404 اینو برای ایندگان مینویسمسال 1406 احتمالا رو دو میلیارده نمیدونم اینده چی پیش میاد فقط خدا خودش کمکمون کنه
سامی ایلام : نه بابا چرت میگن من پذیرش 27 اردیبهشتم هنوز خبری نیست
Ali : منم این تاریخم پلاک شده تحویل ندادن
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : خدا لعنتشون کنه من گفتم امروز دیگه فاکتورم ظاهرا حالا حالا ها نمیدن
علی : واریزی تکمیل11تیر تبدیل به تک. 25 آذر403. فاکتورشدین