مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : دوستان، تبدیل نزنید که هم 100م ضرر می‌کنید تازه همونم فاکتور نمیشه وظیفه دارن همین G رو تحویل بدن
Vt9 : بله باید حضوری بری
مهدی شاهین پلاس : خب معلومه حرف مفت میزنه از اسفندیا فقط یه مقدار از 25 و26 مونده
شاهینg : اونایی که تجمع رفتین از شاهین جی آذر چه خبر ؟؟اگه نمیدن تبدیل بزنیم؟
شاهین اتومات cvt : تکمیل وجه چه تاریخی بودید؟؟ آیا شاهین cvt هستین؟؟ تاریخ سخا چه روزی بوده؟؟
مجتبی : سلام من امروز زنگ زدم شرکت گفت فقط پلاک ماشین هنوز نیامده
تجمع : لطفا از تجمع امروز بگید چی شد؟ چی میگن مسئولای بی همه چیز؟
شاهین g : چرت نگومردمو سرکار نزار به نظرم تو از سایپا بدتری که الکی جو میدی
تارا اتومات 30 روزه : تکمیل وجه 1 مرداد خبری از فاکتور نیست جالب اینکه قبلا تاریخ اماده فاکتور رو 1 مرداد زده بود الان زده 10 مرداد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی اول 11/24 : دوستان کسی هست که انصراف داده باشه؟ میخوام بدونم چند ماهه پول برمیگرده به حساب؟دیگه بسه با این وضعیت اصلا اشتباهه به اینا پول بدی 1 سال طول میکشه ماشین بهت بدن
مهدی : از وقتی پلاک بشی چقدر طول میکشه خودرو بیاد نمایندگی ؟
تبدیل،فوری : چرا مردم را می ترسانی،دولت جلو افزایش قیمت را گرفته ایران خودرو هم شکایت کرده ،نگفته از مردم بگیرم ،گفته مابه التفاوت که دولت اجازه افزایش نداده را طبق قانون باید سازمان حمایت بده
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : پیش فروش هزینه اش کمتره نه طرح مادران
فاکتور شدم : شرمنده ماشینم کوییک بوده اشتباه توی صفحه ساینا نوشتم🙏
تبدیل : من تحویل 13 تیر هستم ،تبدیل 18تیر ولی هنوز خبری نیس،میگن ماشین نیست باید نچتولید بشه ،آخه بگو آزار دارید ،تمام تعهدات تو تاخیر هستن ،چرا پشت سر هم طرح میزارید تازه تحویل فوری هم گذاشتن ،شارلاتان بازیه
3تیر : بچه ها سایت تبریز سیمی تولید می کنه یا برقی ؟
دنا 6 دنده 31 خرداد طرح مادران فولادی : چون طرح مادران هزینه تاخیرش کمه دیرتر فاکتور میکنن اونا که هزینه تاخیرشون بیشتر دارن فاکتور میکنن
ادریس : کی واریز اول و انجام دادین؟تکمیل وجه چه تاریخی ؟
ادریس : من چرا فاکتور نشدم؟تکمیل وجه 22 اردیبهشت هنوز فاکتور نشدم