نگاهی کوتاه به مرسدس AMG GLC63 کوپه

 

MERCEDES_AMG_GLC63

 
مدل ۲۰۱۸ مرسدس AMG GLC 63 S کوپه با آپشن 4Matic، یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس دنیا محسوب می‌شود.
 
 
 برای درک بهتر و سریع‌تر جواهر جدید مرسدس، کافی است فقط به بخش کوتاهی از این نام طولانی توجه کنیم: GLC 63 که خود یادآور AMG C63، یکی از بهترین خودروهای پرقدرت موجود در بازار جهانی است. کراس‌اور GLC کلاس و برادرش مدل کوپه‌ی GLC به قلب تپنده‌ی C63 یعنی پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو، یکی از پرچم‌دارهای مرسدس مجهز شده‌اند. حاصل کار، تولید دو کراس‌اور لوکس، پرقدرت و باشکوه است.
 
 
مرسدس GLC63 در سه نسخه‌ی مختلف در بازار آمریکا عرضه خواهد شد؛ مدل استاندارد و کوپه با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم چهار لیتر، قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر و مدل کوپه S با پیشرانه‌ی V8 به قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر. نسخه‌ی S مدل GLC63 در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.
 
مرسدس ای ام جی جی ال 63
 
طراحی بدنه؛ خوب، شاید بد 
 
شاید بتوان گفت که مدل استاندارد GLC63 نمای جذاب‌تری دارد. ارتفاع کم، بدنه‌ی عریض، گلگیرهای بزرگ و جلوپنجره‌ی منحصربه‌فرد و جدید مرسدس در هماهنگی کامل با غرش V8 این کراس‌اور لوکس قرار دارند؛ حتی نمای پشتی GLC63 هم ستایش طرفداران دنیای خودرو را به همراه دارد. البته مدل کوپه هم چندان طراحی بدی ندارد؛ ولی نمای شاسی‌بلند مانند و به‌خصوص اسپویلر کوچک و سیاه‌رنگ عقب آن، کمی خاص‌پسند است.
 
 
اما نکته‌ی جالب این است که این اسپویلر را نمی‌توان از پشت فرمان دید؛ در واقع دید به پشت برای راننده بسیار کم است. ولی بدون شک طراحی کابین GLC63 که با گجت‌های بسیاری همراه شده است، کاملا سلیقه‌ها را راضی می‌کند. صندلی‌های جلو بسیار راحت و به آپشن سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند. فرمان نسبتاً کوچک و قطور که با روکش آلکانترا پوشیده شده، کاملا آماده‌ی اجرای دستورات راننده است و فضای کافی برای چهار یا پنج سرنشین وجود دارد. البته فضای سر در مدل کوپه، به‌خصوص در ردیف عقب کمتر از مدل معمولی است؛ اما فارغ از طراحی بدنه، مرسدس AMG GLC63 کاملا راحت، لوکس و بی‌صدا است.
 
 
 
پیشرانه و عملکرد فنی؛ بهتر از سدان
 
البته وقتی در مورد بی‌صدا بودن GLC63 صحبت می‌کنیم، منظور ما صدای کم کابین آن است و پیشرانه‌ی V8 توئین توربو، همان غرش C63 سدان را به همراه دارد. در واقع پیشرانه‌ی GLC63 در مقایسه با C63 هیچ کم و کسری ندارد. GLC63 S در زمان ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در واقع، دودهم ثانیه از مدل S سدان C63 سریع‌تر است. حالت‌های رانندگی «راحت»، «اسپرت»، «اسپرت پلاس» و اکو و سیستم اگزوز پرسروصدای مرسدس که از طریق دکمه‌ای در کنار سیستم سرگرمی و اطلاعاتی کامند (COMAND) فعال می‌شود نیز در GLC63 وجود دارد.
 
مرسدس ای ام جی جی ال 63
 
 
سیستم تمام چرخ محرک +4Matic مرسدس، با داشتن قابلیت توزیع متغیر گشتاور حتی می‌تواند تمام گشتاور را به محور عقب منتقل کند که البته حالت رانندگی دریفت مانند مدل AMG E63 را در GLC63 نخواهید دید. حتی در حالت تمام چرخ محرک، باز هم GLC63 در پیچ‌های تند کمی شیطنت می‌کند. البته این مورد به شرایط جاده و تایرها بستگی دارد. فرمان نسبت متغیر و مستقل از سرعت GLC63، بازخورد کاملی از جاده به راننده منتقل می‌کند که به لطف وجود سیستم تعلیق بادی، کیفیت سواری راحت و باثبات است. ترمزهای بزرگ AMG، دقیقا به اندازه‌ی پیشرانه‌ی V8 پرقدرت هستند. شاید بتوان گفت که GLC63 همان سدان C63، با قدی بلندتر و فضای داخلی بیشتر است. GLC فقط یک کراس‌اور معمولی که نشان AMG را یدک می‌کشد نیست؛ بلکه یک همانند دیگر محصولات این شرکت، یک AMG تمام‌عیار است.
 
 
 
مقایسه با رقبا؛ رقیبی سرسخت
 
رقبای GLC63 مانند آئودی RS Q5، بی‌ام‌و X3 M، ولوو XC60 پول‌استار، کادیلاک XT5-V و حتی پورشه ماکان توربو با آپشن پکیج ویژه و ۴۴۰ اسب بخار، کار سختی در پیش رو دارند. قیمت نهایی GLC63 هنوز اعلام نشده است، ولی بر اساس تخمین تیم مهندسی مرسدس، باید حداقل انتظار قیمتی حدود ۷۵ هزار تا ۸۰ هزار دلار داشت که باز هم از پورشه ماکان با قیمت ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار کمتر است.
 
 
کلام آخر
 
مرسدس AMG GLC63 با ترکیب قدرت بالا و قابلیت‌های کاربردی یک کراس‌اور، یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای آینده است. GLC63 برای رقابت و فروش بیشتر در این کلاس ساخته نشده؛ هدف ساخت آن نمایش توانایی‌های مرسدس و AMG است.
 
 
 
 

منبع

www.zoomit.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , داشبورد , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : خدا لعنتشون کنه زندگیمون به فنا رفت هرچی داشتیم فروختیم تو طرح مادران اسممون در اومد برا تارا الان نزدیگ ۳ماهه تکمیل وجه کردیم اما هیچ خبری نیست دستمونم از چاره کوتاهه فقط باید نفرین کنیم و بگیم اگه یک روز از تاریخ تکمیل وجه بگذره فورا حذف میشیم چرا الان ۳ماهه مردم رو معتل کردین و با پول مردم سود می‌خورید از گوشت سگ نجس تر دزدان بی پدرو مادر
امین : جناب شما شاهین اتوماتیک هستی ما شاهین پلاس هستم زمین تا آسمان فرق میکنه
قم شاهین : عزیزان فردا تکمیل وجه کنم برای جی ال. که ماشین بدستم میرسه؟
مریم ایکس 5ابان : مبارکتون باشه انشالله بشادی استفاده کنین...ببخشید شما چندم پلاک شدین؟چون برامنم 25ام شاسی شده بود و پریروز پلاک
محمد : پیش فروش بودین یا فروش فوری طرح عادی یا فرسوده یا مادران بودین؟
متخصص : سلام اگه ماشین زود میخایی گیرت بیاد تبدیل بزن وگرنه ۵ یا ۶ ماه تاخیر داره شاهین g
حواله شاهین جی سانروف : سلام شاهین جی پذیرش14 آذر امروز فاکتور شد،
انسان : خواهشا جعفری و شاهین دعوا نکنن مردم اعصاب ندارن در ضمن جعفری زبون درازی نکن زشته
محمد x5 تهران : سلام برادر لطفا اعلام کنید چه تاریخی شاسی زده شد، کی بیمه شد و چه زمانی پلاک شد انشالله مبارکتون باشه و به خوشی استفاده کنید
مریم j4 سفید مشهد : برای من از صدور بیمه تا پلاک ۲۰ روز طول کشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اسدآباد : 15بهمن فاکتور شدم
شاهان : 207اتومات سقف فلز ب شیشه کسی اطلاع داره ببینم تبدیل ب شیشه فعال میشه
شاهان : یعنی تبدیل نمیزارن 207اتومات سقف فلز خرداد برا سقف شیشه کسی نمیدونه اطلاع رسانی کنید
ساینا : احتمالا این برای هزینه حمل هست برای سود تأخیر هم براتون پیام میاد مجدد
ساینا : دوست عزیز میشه بفرمایین چه تاریخی تحویل حضوری گرفتین؟؟؟
کوییک تحویل هفته چهار بهمن فاکتور 24 فروردین : تداوم بحران شماره‌گذاری خودروها و سردرگمی مردم با گذشت بیش ازچند هفته از آغاز فرآیند شماره‌گذاری خودروها در سال جدید، بحران ارتباطی میان نهادهای مرتبط با شماره‌گذاری خودروها همچنان بدون راهکار عملی باقی مانده است. اختلالات ناشی از ارتقای نرم‌افزاری و ناهماهنگی میان ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل وزارت صمت، وزارت ارتباطات و فراجا، موجب توقف یا کندی در روند صدور پلاک خودروهای صفر کیلومتر شده است. در برخی شرکت‌ها خودروها تا بیش از دو هفته در پارکینگ‌ها معطل مانده‌اند؛ موضوعی که نه‌تنها موجب افزایش هزینه‌های نگهداری برای شرکت‌ها شده بلکه مشتریان را نیز با بلاتکلیفی و تأخیر در تحویل مواجه کرده است. اینم از سایر دلایل ندادن خودرو بعد از تحقیقاتم
علی : دوستان یکی نتیجه کامل تجمع رو بگه خب رفتین اونجا چیکار کردین نه داد و بیدادی نه چیزی میگفتین بیناموسا کجای دنیا ماشین 8ماه تاخیر میخوره من 2هزار کیلومتر راه دارم تا اونجا ماشینم ندارم وگرنه به خدا میومدم کوتاه هم نمیومدم دوستان مث اینکه الکی 13 اردبیهشت 13اردبیهشت میکردن همش کشک بود
بشیر : من بودم رفتم اونایی که بودن دیدند شما هم اگه میخواستی به حقت برسی باید می آمدی ما حدود 15 نفر بودیم 8 الی 9 نفر خانم بودند دمشون گرم اگه حتی به 50 نفر میرسیدیم میرفتم کیمتر 15 پیش مدیر عامل در دو هفته آینده میرم راستی اون دسته از دوستان که خونه نشستن خدا وکیلی چطور رو اون میشه به آقا محمد و آقا رضا میگید: همین..؟ خب این رو میگفتی ؟ خیلی راست میگید خیلی بلدید می آمدی حرفت رو بزن من کاری به با ادب هاش ندارم اما بی ادبا باشمام جرات نداشتید بیاید 8 نفر خانم آمده بودن از ده مثل من و خیلی های دیگه او این جمع جوربزه داشتن حق کرفتنیه نه دادنی یاحق
کوییک تحویل اردیبهشت : دوستان لطفاً توجه بفرمایید این آخرین پیام من در این گروه است کوییک gxl سفید پیش فروش با موعد تحویل هفته آخر اردیبهشت 1404 ... پذیرش 3 دی ... تکمیل وجه 19 اسفند ... ماب التفاوت بیمه 2 اردیبهشت...فاکتور 4 اردیبهشت.. لاک مجازی 7 اردیبهشت .... تحویل حضوری امروز شنبه 13 اردیبهشت در مرکز تحویل حضوری شرکت سایپا انجام گرفت.... خودرو کاملاً سالم شسته شده و تر تمیز با تمام منصووبات تحویل شد و دارای نمد کاپوت بود و از تهران تا شهرستان زنجان اومدم هیچ سر صدایی و مشکلی از نظر فنی و ظاهری مشاهده نشد و در ظاهر خدا را شکر همه چی عالی و درست است .. لطفاً به شایعات منفی بافان در گروه توجه نکنید ، موفق و مؤید باشید.. خدانگهدار
کرقستان : سلام دوستان.این که باد میاد و شاخه میجنبه تا شهریور از تحویل ماشین خبری نیست😩