نگاهی کوتاه به مرسدس AMG GLC63 کوپه

 

MERCEDES_AMG_GLC63

 
مدل ۲۰۱۸ مرسدس AMG GLC 63 S کوپه با آپشن 4Matic، یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس دنیا محسوب می‌شود.
 
 
 برای درک بهتر و سریع‌تر جواهر جدید مرسدس، کافی است فقط به بخش کوتاهی از این نام طولانی توجه کنیم: GLC 63 که خود یادآور AMG C63، یکی از بهترین خودروهای پرقدرت موجود در بازار جهانی است. کراس‌اور GLC کلاس و برادرش مدل کوپه‌ی GLC به قلب تپنده‌ی C63 یعنی پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو، یکی از پرچم‌دارهای مرسدس مجهز شده‌اند. حاصل کار، تولید دو کراس‌اور لوکس، پرقدرت و باشکوه است.
 
 
مرسدس GLC63 در سه نسخه‌ی مختلف در بازار آمریکا عرضه خواهد شد؛ مدل استاندارد و کوپه با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم چهار لیتر، قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر و مدل کوپه S با پیشرانه‌ی V8 به قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر. نسخه‌ی S مدل GLC63 در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.
 
مرسدس ای ام جی جی ال 63
 
طراحی بدنه؛ خوب، شاید بد 
 
شاید بتوان گفت که مدل استاندارد GLC63 نمای جذاب‌تری دارد. ارتفاع کم، بدنه‌ی عریض، گلگیرهای بزرگ و جلوپنجره‌ی منحصربه‌فرد و جدید مرسدس در هماهنگی کامل با غرش V8 این کراس‌اور لوکس قرار دارند؛ حتی نمای پشتی GLC63 هم ستایش طرفداران دنیای خودرو را به همراه دارد. البته مدل کوپه هم چندان طراحی بدی ندارد؛ ولی نمای شاسی‌بلند مانند و به‌خصوص اسپویلر کوچک و سیاه‌رنگ عقب آن، کمی خاص‌پسند است.
 
 
اما نکته‌ی جالب این است که این اسپویلر را نمی‌توان از پشت فرمان دید؛ در واقع دید به پشت برای راننده بسیار کم است. ولی بدون شک طراحی کابین GLC63 که با گجت‌های بسیاری همراه شده است، کاملا سلیقه‌ها را راضی می‌کند. صندلی‌های جلو بسیار راحت و به آپشن سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند. فرمان نسبتاً کوچک و قطور که با روکش آلکانترا پوشیده شده، کاملا آماده‌ی اجرای دستورات راننده است و فضای کافی برای چهار یا پنج سرنشین وجود دارد. البته فضای سر در مدل کوپه، به‌خصوص در ردیف عقب کمتر از مدل معمولی است؛ اما فارغ از طراحی بدنه، مرسدس AMG GLC63 کاملا راحت، لوکس و بی‌صدا است.
 
 
 
پیشرانه و عملکرد فنی؛ بهتر از سدان
 
البته وقتی در مورد بی‌صدا بودن GLC63 صحبت می‌کنیم، منظور ما صدای کم کابین آن است و پیشرانه‌ی V8 توئین توربو، همان غرش C63 سدان را به همراه دارد. در واقع پیشرانه‌ی GLC63 در مقایسه با C63 هیچ کم و کسری ندارد. GLC63 S در زمان ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در واقع، دودهم ثانیه از مدل S سدان C63 سریع‌تر است. حالت‌های رانندگی «راحت»، «اسپرت»، «اسپرت پلاس» و اکو و سیستم اگزوز پرسروصدای مرسدس که از طریق دکمه‌ای در کنار سیستم سرگرمی و اطلاعاتی کامند (COMAND) فعال می‌شود نیز در GLC63 وجود دارد.
 
مرسدس ای ام جی جی ال 63
 
 
سیستم تمام چرخ محرک +4Matic مرسدس، با داشتن قابلیت توزیع متغیر گشتاور حتی می‌تواند تمام گشتاور را به محور عقب منتقل کند که البته حالت رانندگی دریفت مانند مدل AMG E63 را در GLC63 نخواهید دید. حتی در حالت تمام چرخ محرک، باز هم GLC63 در پیچ‌های تند کمی شیطنت می‌کند. البته این مورد به شرایط جاده و تایرها بستگی دارد. فرمان نسبت متغیر و مستقل از سرعت GLC63، بازخورد کاملی از جاده به راننده منتقل می‌کند که به لطف وجود سیستم تعلیق بادی، کیفیت سواری راحت و باثبات است. ترمزهای بزرگ AMG، دقیقا به اندازه‌ی پیشرانه‌ی V8 پرقدرت هستند. شاید بتوان گفت که GLC63 همان سدان C63، با قدی بلندتر و فضای داخلی بیشتر است. GLC فقط یک کراس‌اور معمولی که نشان AMG را یدک می‌کشد نیست؛ بلکه یک همانند دیگر محصولات این شرکت، یک AMG تمام‌عیار است.
 
 
 
مقایسه با رقبا؛ رقیبی سرسخت
 
رقبای GLC63 مانند آئودی RS Q5، بی‌ام‌و X3 M، ولوو XC60 پول‌استار، کادیلاک XT5-V و حتی پورشه ماکان توربو با آپشن پکیج ویژه و ۴۴۰ اسب بخار، کار سختی در پیش رو دارند. قیمت نهایی GLC63 هنوز اعلام نشده است، ولی بر اساس تخمین تیم مهندسی مرسدس، باید حداقل انتظار قیمتی حدود ۷۵ هزار تا ۸۰ هزار دلار داشت که باز هم از پورشه ماکان با قیمت ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار کمتر است.
 
 
کلام آخر
 
مرسدس AMG GLC63 با ترکیب قدرت بالا و قابلیت‌های کاربردی یک کراس‌اور، یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای آینده است. GLC63 برای رقابت و فروش بیشتر در این کلاس ساخته نشده؛ هدف ساخت آن نمایش توانایی‌های مرسدس و AMG است.
 
 
 
 

منبع

www.zoomit.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , داشبورد , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
مهدی ۲ : در جواب mahdave بنده تارا اتومات نداشتم ولی اینطور که شنیدم،استهلاک دنده اتوماتیک تولیدات داخلی بیشتر تز دنده دستی هست و تارا چون توربو نداره، ی کم تنبل هست.تارا دستی بنده رو سرعت ۸۰ میگفت بزن ۶( یعنی در تارا اتومات خودش تو سرعت ۸۰ میزنه دنده ۶) در حالی که من سرعت ۷۰ از دنده سه میرم ۴.ولی در کل من تارا اتومات سوار نشدم.یا علی
مهدی : خدا لعنتشون کنه زندگیمون به فنا رفت هرچی داشتیم فروختیم تو طرح مادران اسممون در اومد برا تارا الان نزدیگ ۳ماهه تکمیل وجه کردیم اما هیچ خبری نیست دستمونم از چاره کوتاهه فقط باید نفرین کنیم و بگیم اگه یک روز از تاریخ تکمیل وجه بگذره فورا حذف میشیم چرا الان ۳ماهه مردم رو معتل کردین و با پول مردم سود می‌خورید از گوشت سگ نجس تر دزدان بی پدرو مادر
شهابx5 آبان : مبارکت باشه و دلخوش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : دوست عزیز وارد پنل کاربری بشین قید شده چک بابت چی هست
اطلس جی آذر : آقا بشیر شیر مرد من وویس شما تو گروه اطلس سواران شنیدم خیلی مرد هستید دم شما و نفراتی که با شما رفتن برای تجمع گرم واقعا ما رو شرمنده کردید بنده اهوازم و مثل شما مسیرم دوره تا حالا دو بار تجمع گذاشتن حواله داران یکی برج 10 یا 11 بود یادم نمیاد ابنقدر تو گروه همه گفتن میایم آخرش 10 یا 15 نفر رفتن و سایپا نذاشت بنز باز کنن و مستقیم اونا رو بردن داخل و بعد از کلی داد و بیداد آخرش اونا رو با یه تبدیل کوییک اس قانع کردن تجمع دوم مال ششم اردیبهشت 1404 بود هفته پیش که تو چند تا گروه گفته بودن ششم بریم تجمع باز اونارو با یه سری چرندیات مثل کمبود قطعه و اینا قانع کردن بعد خواستن ردشون کنن گفتن قطعات تامین شده و تا چند هفته دیگه فاکتور مبشید میخواستم بگم یکی از دلایلی که من یا افرادی دیگر نمیان اینه که میدونیم برای تجمع فقط تعداد کمی میان و نتیجه ای آنچنانی نمیده و سایپا زورش زیاد
مورچه خشمگین : آقا اینجا چه خبره ؟ در مورد چی صحبت میکنید؟ فقط معلومه یکی بدجوری مالیده در همتون
اشتری : قرار ما فردا ساعت 9 دفتر مرکزی تهران.هر کی نیاد معلومه با این اوضاع راضیه که مدیران بماله درش.
داوود 6دنده تحویل فروردین : دوستان کسی 6 دنده تحویل فروردین فاکتور شده؟
احمد از شیراز : دوستان من خرید فروش ماشین می کنم البته فقط ثبت نامی از ایران خودرو و سایپا تا حالا 10 تا ماشین تحویل گرفتم برگه سبز ماشین کمتر از بیست روز می آمد الان دوتا کوییک و یک عدد ساینا تحویل گرفتم برگه سبزش نیامده الان 4 ماه گذشته نمیدونم چرا برگه سبز را ارسال نمی کنن.... البته یه وانت پراید هم پیش فروش برداستم پارسال ای کاش بر نمی داشتم پارسال برج 11 چند بار پیامک واریزی آمد نشد واریز کنم الان هم قیمتش شده 409 از بازار گرونتر شده😮‍💨😮‍💨😮‍💨😮‍💨😮‍💨
محمد : کوییک Gx_L پذیرش 18 دی،طرح پیش فروش تحویل هفته چهارم خرداد ،13 اردیبهشت صدور دعوتنامه به مبلغ 218304000 تومان
بشیر : اونایی که بلدن داد و بیداد کنند چرا نیامدن؟ رفتیم چیکار کردیم؟ از حقت دفاع کردیم خدا وکیلی چطور میشه شمایی که نیامده آید اینقدر طلب کارانه بگید خب چیکار کردین، به خدا من خجالت میکشم این کامنت ها رو میخونم، وایی برما واییی
Arizo 6pro : شما نقدی واریز کردین؟تاریخ تکمیل وجه کی بوده؟
سعید اسدآباد : 15بهمن فاکتور شدم