ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب

 

ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب

معرفی ام وی ام 315
 
315 یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران‌خودرو است. نام اصلی این خودرو چری فالوین 2 است که از سال 2009 به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال 1391 با نام ام‌وی‌ام 315 عرضه شده است. در سال 1394 نیز مدیران‌خودرو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ 315 را تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو در ابتدا در دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان لیفت‌بک تولید می‌شد اما چند وقتی است که تولید نمونهٔ سدان آن متوقف شده و صرفاً به‌صورت هاچ‌بک به بازار عرضه می‌گردد.
 
ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب
 
 
همان‌طور که گفته شد، 315 یکی از محصولات قدیمی چری است و بنابراین نباید انتظار طراحی‌های مدرن این شرکت را از آن داشت. بااین‌حال پس از فیس‌لیفت سال 2012 طراحی این هاچ‌بک چینی مدرن‌تر از قبل شده است. طی این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر می‌شود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است. همچنین از سال گذشته مدیران‌خودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام 315 اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد. این مدل در بیرون به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است. درکل ام‌وی‌ام 315 طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است.
 
ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب
 
 
ام وی ام 315 پیش از فیس‌لیفت از داشبوردی کاملاً قدیمی استفاده می‌کرد اما پس از فیس‌لیفت، چری داشبورد کاملاً جدیدی را برای آن ارائه کرده که تا حد قابل‌توجهی بروزتر و زیباتر از قبل شده است؛ اما بااین‌وجود کیفیت متریال داخلی آن پایین بوده و کل داشبورد و رو دری‌ها تماماً از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است که برای خودرویی با این قیمت آزاردهنده است. علاوه بر این، 315 توسط چری با تریم داخلی دورنگ به بازار عرضه می‌گردد که نمای بهتری به کابین آن بخشیده است اما مدیران‌خودرو آن‌را با تریم داخلی مشکی عرضه می‌کند که خسته‌کننده بوده و کیفیت پایین آن‌را بیشتر نشان می‌دهد. همچنین غربیلک فرمان نیز فرمی کاملاً قدیمی و کسل‌کننده دارد که حتی از غربیلک فرمان محصولات از رده خارج ایران‌خودرو مانند پژو پارس هم کهنه‌تر به نظر می‌رسد؛ اما در مدل جدید اسپرت، یک نمایشگر لمسی هفت اینچی به خودرو اضافه شده که نکته‌ای مثبت بشمار می‌رود.
 
ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب
 
 
ام وی ام 315 با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ به بازار عرضه می‌شود که 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این هاچ‌بک چینی از لحاظ بازدهی پیشرانه دقیقاً هم‌سطح پیشرانهٔ TU5 پژو قرار می‌گیرد. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد؛ اما درحالی‌که خروجی پیشرانهٔ 315 روی کاغذ برای یک هاچ‌بک نسبتاً کوچک مناسب و قابل‌قبول به نظر می‌رسد، در دنیای واقعی عملکرد چندان مناسبی نداشته و خودرو شتاب و کشش قابل‌قبولی را ارائه نمی‌کند تا جایی که شتاب صفرتاصد آن به 15 ثانیه می‌رسد و مطمئناً این وضعیت در صورت پُر بودن خودرو بدتر هم می‌شود. از سوی دیگر، نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت 315 از مشکل داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه رنج می‌برد که گویا این مشکل پس از فیس‌لیفت برطرف شده است.
 
مزایا و معایب
 
 
یکی از عیوب عمدهٔ ام وی ام 315، کیفیت پایین آن خصوصاً در کابین است که برای خودرویی با قیمتی بیش از پنجاه میلیون تومان واقعاً ناامیدکننده است. این موضوع با مراجعه به جدول گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل نیز تأیید می‌شود چراکه 315 موفق به کسب تنها دو ستارهٔ کیفیت از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. مشکل دیگر این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد افت قیمت بسیار بالا در نمونه‌های دست‌دوم و فروش دشوارتر آن نسبت به محصولات ایران‌خودرو است که نقطهٔ منفی بزرگی محسوب می‌شود. به دیگر معایب این هاچ‌بک چینی یعنی شتاب ‌گیری و کشش ضعیف و همین‌طور غربیلک فرمان قدیمی هم در بالا اشاره شد. همچنین سیستم تهویهٔ 315 نیز دستی است که در این رنج قیمت عجیب به نظر می‌رسد.
 
 
ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب
 
 
ام‌وی‌ام 315 هاچ‌بکی ساب‌کامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااین‌وجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود می‌برد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو 206 برتری دارد. همچنین صندوق بار 315 نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچ‌ها کاملاً حرکت گهواره‌ای ماشین حس می‌شود اما بااین‌وجود چسبندگی 315 قابل‌قبول و مناسب است.
 
تجهیزات، قیمت و رقبا
 
همان‌طور که گفته شد ام وی ام 315 از سال 1396 در نسخهٔ جدید اسپرت و در دو مدل لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه شد اما چند وقتی است که مدیران خودرو 315 را تنها در بالاترین تیپ یعنی اکسلنت عرضه می‌کند و خبری از دیگر تیپ‌ها نیست؛ بنابراین در اینجا تجهیزات مدل اکسلنت را ذکر می‌کنیم که اصطلاحاً نمونه‌ای فول آپشن بوده و از تجهیزاتی چون نمایشگر هفت اینچی لمسی، ناوبری، بلوتوث، کیت اسپرت بدنه، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینه‌ها و پنجره‌های برقی، سنسور دنده‌عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ آلومینیومی و دوربین دید عقب سود می‌برد. قیمت 315 اما پس از چندین مرتبه افزایش از 47,700,000 تومان هم‌اکنون به 51,400,000 تومان رسیده که منصفانه بگوییم برای چنین خودرویی مبلغ گزافی محسوب می‌شود چراکه با این قیمت و حتی کمتر از آن می‌توان خودروهای بهتر یا بروزتری خریداری کرد. بااین‌حال رقبای مستقیم این خودرو رنو ساندرو و برلیانس H320 هستند که هردو خودروهای محبوبی محسوب می‌شوند درحالی‌که دنا پلاس هم می‌تواند گزینهٔ مناسبی در این رنج قیمت باشد.
 
 

منبع

پدال

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ام وی ام 315






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
َASHK : با عرض پوزش اصلاح میشود: 21 آذر 1403 مبلغ 297 میلیون تومان واریز شد. به اشتباه 1402 تایپ شد
محمد : سلام نه تحویل نگرفتم ماشین دو روز هست نمایندگی رسیده ولی پلاک ارسال نشده
ASHK : با سلام به هموطنان گرامی بنده خرداد 1402 ثبت نام کردم برای شاهین G قرعه تحویل به زمستان 1403 برام خورد 21 آذر 1402 مبلغ 297 میلیون تومن واریز کرد 21 خرداد طرح تبدیل به GL برام پیامک شد مورخ 31 خرداد واریز وجه نهایی (تکمیل وجه) زدم ولی توی سیستم میگن 2 تیر. چون سخا 2تیر ثبت شده از اونموقع تااااااا الان هم منتظرم.
کوییک sهفته چهارم بهمن : من هم ۱۹خرداد دعوتنامه کی میاد
وحید شاهین پلاس ۱۵ اردیبهشت : نصف ۱۲۲۲
حامد x3 : با سلام ماشینا رو دارن نمایندگی‌ها به قیمت آزاد می فروشن. گرانی در کار نیست طبق قرداد تا آخر سال هم وقت دارن بدن.
Hx5 : وام بگیر قرض کن، نزول نه، قرض عزیزم، بگیر ماشین رو یا بعدش حواله رو بفروش ی سبک تر بگیر و قرض رو پس بده ولی طلا نفروش
Hx5 : به نظرت آدم کالای سرمایه ای را تبدیل به کالای مصرفی میکنه؟ شما اهرم هم نزدی اگر میتونی وام بگیر اگر هم نمیتونی به نظرم تبدیل به ی ماشین مثلا ایکس 5 کارکرده بکن یا یک ماشین صفر ارزون تر اما طلا رو نده طلا شاید 7 هزار دلار رو هم ببینه، قطعا دلار هم با وضعیت فعلی همیشه رو به بالاست، تهش چند ماه تموم نخوره ماشینی که میگیری الان 21 هزار دلاره، چند ماه بعد میشه 20 هزار دلار و ی استفاده هم کنی میشه 19 هزار دلار حالا خودت حساب کن می ارزه طلایی که هر روز با دلار بالا و پایین میشه رو بفروشی چون مثلا میخوای لذت شاسی بلند داشته باشی
عباس : سلام ثبتبت نام مردادی هستم ماشین دوهفته پیش تحویل گرفتم ماشین بی ایراد خدارو شکر توی ایران ماشین بگیری بی ایراد باورکردنی نیست ممنون آزارمان خودرو
شاهین مشکی : سلام من تبدیل زدم از دیروز هنوز فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد : اکستند با باربند فلزی پذیرش 28 مهرماه الان پلاک شد
محمد : نیسان با باربند از شنبه گذاشته940م
پیش فروش برج 11 کازرون : بله منم دقیقا همین طور هستم
کوییک gxlr : امروزپنج شنبه تماس گرفتم شرکت سایپا اپراتورگفت طرح عادی تا1404/3/29 فاکتورشده است من 28 تیر تکمیل وجه کردم گفت حدودیک ماه دیگرفاکتورمیشه
نیسان دوگانه : دستت درد نکنه قباد جان نمیخا. زحمت به خودت بدی راهنمایی کنی. مردم دیگه. آگاه شدن. روی نیسان ولو شدن. کسی ثبت نام نمیکنه خیالت راحت الان توی بازار. کمتر. از کارخانه گیر میاد. مردم بیچاره شدن روی نیسان تو چه میگی بنده خدا. تو از خود شرکتی. انشالا که خیر نبینی انشالا که مسولین خیر نبینن. پول از مردم گرفتن پنج ماه طول کشید که ماشین تحویل دادن. حالا هم. میخان. ماشینهای. چپی وافتاب سوخته با ضربه خورده توی شرکت با مدل 403. بدین به مردم. خدا. ازتون نگزره
تکمیل 12 مرداد اطلس جی : سلام باید همان موقع که در مورد تبدیل جی به جی ال گفتند تبدیل میزدید خدا رو شکر از برج 7 که تبدیل زدم یک روز بعد فاکتور شد یه هفته بعد پلاک و یه هفته و یه هفته بعد تحویل دادند 5 روز بعدش فروختم یه مبلغی را روش گذاشتم و پژو 207 گرفتم چون میخواستم از شر سایپا راحت بشم خدا را صد هزار مرتبه شد که الان ماشین دارم ان شاءالله همه شما مشکل ماشین براتون حل بشه
علیرضا GX L : سلام من تکمیل وجه 1 شهریورم بنظرتون کی فاکتور میشم؟
سالارم : منم دقیقا 26 برج یک پول ریختم حدودا 245 ملیون پول باید بریزیم دعوتنامه هم نهایتا تا دهم دی میاد حدودا 15 روز هم وقت میدن لازمه بگم اینجا همه فقط سوال میپرسن کسی جوابگو نیست اکثرا دلال هستن فقط دوس دارن گرونی بشه دولت و حکومت بهونه س ماها چند نفر که فقط یه دونه داریم اسیر حاشیه و حرف و حدیثیم زیاد اهمیت نده
رضا : قطعات مشترک با سایر خودروها لنت جلو: ال 90 فیلتر روغن: ماتیز وmvm110 بقیه لیفانها، فیلتر سرکان با کد 7133 کمک فنر جلو:پژو 405 (بلند است) 405، پژو 206 (کوتاه است ) و اچ سی کراس فیلتر هوا:فیلتر هوای پراید را می توان جا کرد با نصب پلاستیک اضافه فیلتر بنزین پژو405 آفتابگیر سمند سورن سیبک طبق: اچ سی کراس بوش طبق کوچک لبه دار: اچ سی کراس بوش طبق بزرگ: اچ سی کراس موتور پمپ بنزین: پراید لنت ترمز عقب کفشکی:206 تیپ 3،ال 90 e1 کمک فنر عقب: اچ سی کراس قرقری فرمان از داخل (سیبک مفصل فرمان) : 206 بلبرینگ چرخاش عقب 206 تیپ 2 و اچ سی کراس بلبرینگ 445539 چرخ عقب پژو 206 تیپ2 MVM110 لیفان520 برند S2B بلبرینگ چرخاش جلو مزدا 323 برلیانس 320 ترموستات پژو 405 با کمی تراشکاری میل موج گیر اچ سی کراس کف پوش :ام وی ام 530 تاییدنشده: رادیاتور بخاری زانتیا دسته موتور بالا: پژو 405 سنسور دور موتور 405 پایه کوتاه دسته موتور کرولا سگدست 206 کمک عقب 405 دیسک و صفحه زانتیا اکسل عقب: 206 تیپ 3 لاستیک چاکدار لیفان 520: اچ سی کراس، برف پاکن: نیسان آبی
کوییکs : دعوتنامه بهمن کی میاد