ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب

 

ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب

معرفی ام وی ام 315
 
315 یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران‌خودرو است. نام اصلی این خودرو چری فالوین 2 است که از سال 2009 به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال 1391 با نام ام‌وی‌ام 315 عرضه شده است. در سال 1394 نیز مدیران‌خودرو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ 315 را تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو در ابتدا در دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان لیفت‌بک تولید می‌شد اما چند وقتی است که تولید نمونهٔ سدان آن متوقف شده و صرفاً به‌صورت هاچ‌بک به بازار عرضه می‌گردد.
 
ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب
 
 
همان‌طور که گفته شد، 315 یکی از محصولات قدیمی چری است و بنابراین نباید انتظار طراحی‌های مدرن این شرکت را از آن داشت. بااین‌حال پس از فیس‌لیفت سال 2012 طراحی این هاچ‌بک چینی مدرن‌تر از قبل شده است. طی این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر می‌شود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است. همچنین از سال گذشته مدیران‌خودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام 315 اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد. این مدل در بیرون به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است. درکل ام‌وی‌ام 315 طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است.
 
ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب
 
 
ام وی ام 315 پیش از فیس‌لیفت از داشبوردی کاملاً قدیمی استفاده می‌کرد اما پس از فیس‌لیفت، چری داشبورد کاملاً جدیدی را برای آن ارائه کرده که تا حد قابل‌توجهی بروزتر و زیباتر از قبل شده است؛ اما بااین‌وجود کیفیت متریال داخلی آن پایین بوده و کل داشبورد و رو دری‌ها تماماً از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است که برای خودرویی با این قیمت آزاردهنده است. علاوه بر این، 315 توسط چری با تریم داخلی دورنگ به بازار عرضه می‌گردد که نمای بهتری به کابین آن بخشیده است اما مدیران‌خودرو آن‌را با تریم داخلی مشکی عرضه می‌کند که خسته‌کننده بوده و کیفیت پایین آن‌را بیشتر نشان می‌دهد. همچنین غربیلک فرمان نیز فرمی کاملاً قدیمی و کسل‌کننده دارد که حتی از غربیلک فرمان محصولات از رده خارج ایران‌خودرو مانند پژو پارس هم کهنه‌تر به نظر می‌رسد؛ اما در مدل جدید اسپرت، یک نمایشگر لمسی هفت اینچی به خودرو اضافه شده که نکته‌ای مثبت بشمار می‌رود.
 
ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب
 
 
ام وی ام 315 با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ به بازار عرضه می‌شود که 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این هاچ‌بک چینی از لحاظ بازدهی پیشرانه دقیقاً هم‌سطح پیشرانهٔ TU5 پژو قرار می‌گیرد. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد؛ اما درحالی‌که خروجی پیشرانهٔ 315 روی کاغذ برای یک هاچ‌بک نسبتاً کوچک مناسب و قابل‌قبول به نظر می‌رسد، در دنیای واقعی عملکرد چندان مناسبی نداشته و خودرو شتاب و کشش قابل‌قبولی را ارائه نمی‌کند تا جایی که شتاب صفرتاصد آن به 15 ثانیه می‌رسد و مطمئناً این وضعیت در صورت پُر بودن خودرو بدتر هم می‌شود. از سوی دیگر، نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت 315 از مشکل داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه رنج می‌برد که گویا این مشکل پس از فیس‌لیفت برطرف شده است.
 
مزایا و معایب
 
 
یکی از عیوب عمدهٔ ام وی ام 315، کیفیت پایین آن خصوصاً در کابین است که برای خودرویی با قیمتی بیش از پنجاه میلیون تومان واقعاً ناامیدکننده است. این موضوع با مراجعه به جدول گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل نیز تأیید می‌شود چراکه 315 موفق به کسب تنها دو ستارهٔ کیفیت از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. مشکل دیگر این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد افت قیمت بسیار بالا در نمونه‌های دست‌دوم و فروش دشوارتر آن نسبت به محصولات ایران‌خودرو است که نقطهٔ منفی بزرگی محسوب می‌شود. به دیگر معایب این هاچ‌بک چینی یعنی شتاب ‌گیری و کشش ضعیف و همین‌طور غربیلک فرمان قدیمی هم در بالا اشاره شد. همچنین سیستم تهویهٔ 315 نیز دستی است که در این رنج قیمت عجیب به نظر می‌رسد.
 
 
ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب
 
 
ام‌وی‌ام 315 هاچ‌بکی ساب‌کامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااین‌وجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود می‌برد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو 206 برتری دارد. همچنین صندوق بار 315 نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچ‌ها کاملاً حرکت گهواره‌ای ماشین حس می‌شود اما بااین‌وجود چسبندگی 315 قابل‌قبول و مناسب است.
 
تجهیزات، قیمت و رقبا
 
همان‌طور که گفته شد ام وی ام 315 از سال 1396 در نسخهٔ جدید اسپرت و در دو مدل لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه شد اما چند وقتی است که مدیران خودرو 315 را تنها در بالاترین تیپ یعنی اکسلنت عرضه می‌کند و خبری از دیگر تیپ‌ها نیست؛ بنابراین در اینجا تجهیزات مدل اکسلنت را ذکر می‌کنیم که اصطلاحاً نمونه‌ای فول آپشن بوده و از تجهیزاتی چون نمایشگر هفت اینچی لمسی، ناوبری، بلوتوث، کیت اسپرت بدنه، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینه‌ها و پنجره‌های برقی، سنسور دنده‌عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ آلومینیومی و دوربین دید عقب سود می‌برد. قیمت 315 اما پس از چندین مرتبه افزایش از 47,700,000 تومان هم‌اکنون به 51,400,000 تومان رسیده که منصفانه بگوییم برای چنین خودرویی مبلغ گزافی محسوب می‌شود چراکه با این قیمت و حتی کمتر از آن می‌توان خودروهای بهتر یا بروزتری خریداری کرد. بااین‌حال رقبای مستقیم این خودرو رنو ساندرو و برلیانس H320 هستند که هردو خودروهای محبوبی محسوب می‌شوند درحالی‌که دنا پلاس هم می‌تواند گزینهٔ مناسبی در این رنج قیمت باشد.
 
 

منبع

پدال

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ام وی ام 315






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی ایگل : سلام دوست عزیز فعلا که کسی تحویل نگرفته ایگل من مهر 403ثبت نام کردم تحویل سیستمی بهمن اولش ولی متاسفانه الان چند روزه تازه پلاک شده تو تحویل مدارک مونده تغییریم نمیکنه کرمان موتور وقتی ثبت نام میکنی باید حوصلت زیاد باشه صبور باشی حداقل تا بیاد ماشینت چهار ماه از زمان تحویل سیستمی دیرتر میاد
Nazi : لطفا هر کی فاکتور شد بگه شماره درخواستشم بگه ب خدا ما خوشحال میشیم یه روزی نوبت ما هم میشه
رز زرد : سلام عزیزان...محض رضای خدا هر چی واقعیته بیان کنید،شایعه الکی درست نکنید واقعا سر در گم هستیم،نمیدونیم چکار کنیم،اینجا ۱۴ آذر میگه فاکتور شدم در حالیکه ۱۱ آذر هنوز فاکتور نشده...هرچی سرمون بیاد انگار حقمونه...هم نوعان به هم رحم نمی کنیم...اینجا یه سری بقیه رو گمراه کردن امتیازشون سوخت...به امید اینکه فروش فوری بیاد... کاش هرچی رو که واسه خودمون میخوایم برای دیگران هم میخواستیم خوب همونه که خدا قسمت کنه
۱۱ اذر : دوستان فقط یه راه وجود داره اونم تجمع جلوی این شرکت بی در و پیکر
۱۱ اذر : راهکار معلومه فقط تجمع درب این شرکت بی در و پیکر
X3sefid : تاریخ ثبت نامت کِی بوده؟
تارا دستی : حامد جان، تیتان، انشاالله برای شما و بقیه زودتر انجام بشه. پیگیر باشید نترسید، زنگ بزنید ایران خودرو ثبت شکایت کنید تا گیر و گورش برطرف شه بیوفته رو غلطک.
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زید علی اکرامی : هار هار هار هار خندیدم
محمد جواد وفائی رستمی : از هوش مصنوعی پرسیدم مدیران کی خودروهاشو تحویل میده جواب داد اطلاعی ندارم
رضا پیرمند : نه بابا!!!! جان من !!!! راست میگی!!!!وزغ
حسین ملکی : دوستان پراید وانت قیمت کارخانه شده 409میلیون و پراید وانت کفی دار414میلیون قیمت جدید کارخانه یاخدا
کامران : سلام وقت بخیر نقدی در یک مرحله پرداخت کردم
امیر : داداش امروز واست دعوتنامه اومده؟
رضا1260 : سلام من فروش فوری بودم ساینا و تکمیل وجه من 10 بهمن بود ولی هنوز خبری از فاکتور نیست، کسی اطلاع داره چه زمانی فاکتور میشه
تکمیل وجه 16 بهمن : سلام دوست عزیز امروز فاکتور شدید؟
یوسف : دوست عزیز اونهایی که گفتی گیر بکس اتومات هستش شش دنده دستی گیر بکس داخلی و دستی هستش مال نیرو محرکه قزوین اگه اشتباه نکنم DAE یه شرکت هستش تو چین
محسن 15 بهمن : سلام پیش فروش ساینا تکمیل وجه 15 بهمن فاکتور شدم