پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها

 

پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها

 
پورشه ماکان به‌عنوان برادر کوچک‌ مدل کاین شناخته می‌شود و از دید کارشناسان، یکی از بهترین کراس اورهای لوکس در بازار جهانی است.
 
حدود ۵ سال از رونمایی کراس‌اور لوکس و اسپرت پورشه ماکان (Macan) می‌گذرد؛ برخی از کارشناسان و علاقه‌مندان سرسخت برند پورشه، هرگز ماکان را یک عضو شایسته در خانواده‌ی اشتوتگارتی‌ها ندانستند. اما باید قبول کنیم که تیم مهندسی پورشه توانایی ساخت مدل‌هایی فراتر از کوپه‌ی اسپرت 911 دارد و شاید برای درک این موضوع، ۱۵ دقیقه رانندگی با ماکان، نظر منتقدان آن را جلب کند.
پرقدرت‌ترین نسخه‌، یعنی ماکان توربو که با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو عرضه می‌شود، شاسی بی‌نظیر و فرمان‌پذیری عالی پورشه را به همراه دارد و یکی از بهترین خودروهای موجود در کلاس خود است. هنگامی که پکیج ویژه‌ی پرفورمنس هم در کنار نسخه‌ی توربو قرار می‌گیرد، ماکان یک جواهر فوق‌العاده خواهد بود. بااین‌حال ماکان توربو خودروی بدون نقصی نیست و برای دست‌یابی به قوای فنی بالا در یک کراس اور لوکس، برخی جنبه‌های خودرو قربانی می‌شوند.
 
پیشرانه و قوای فنی؛ یک پورشه‌ی اصیل
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 
هنگامی که دو واژه‌ی «پورشه» و «توربو» در کنار هم قرار می‌گیرند، انتظاری جز یک خودروی تمام‌عیار نداریم که مدل ماکان نیز در این مورد استثنا نیست. ماکان توربو به همراه پرفورمنس پک در مقایسه با ماکان توربوی استاندارد، ۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر در اختیار قرار می‌دهد تا پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۳.۶ لیتر، در مجموع ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از طریق جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی DCT، به چهار چرخ منتقل کند.
 
اما ماکان توربو فقط به خاطر قدرت بالا و تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن در ۴.۲ ثانیه ستایش نمی‌شود. ماکان یکی از متعادل‌ترین و خوش‌فرمان‌ترین کراس اورهای بازار جهانی است که وزن فرمان و بازخورد فوق‌العاده‌ای دارد. با اینکه در پیچ‌های با سرعت بالا کمی تکان بدنه وجود دارد؛ ولی ماکان توربو در بخش کیفیت سواری، حتی با وجود رینگ‌های ۲۱ اینچی نمره‌ی کامل می‌گیرد. شاید بتوان گفت که کیفیت سواری تمام نسخه‌های ماکان مانند GTS یکسان است؛ اما قرار دادن این سواری در کنار ۴۴۰ اسب بخار توربو، تجربه‌ی متفاوتی دارد.
 
طراحی بدنه و ظاهر خارجی؛ لوکس، زیبا و مدرن
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
بسیاری از منتقدان، ماکان را نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی مدل کاین می‌دانند که لزوماً این مورد چندان بد نیست. نمای جلوی ماکان طراحی بسیار منظمی دارد که کاملاً با نمای عقب ساده و بی‌آلایش آن همخوانی دارد. نسخه‌ای که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، به پکیج آپشن ظاهری توربو با قیمت ۷ هزار و ۹۲۰ دلار مجهز است؛ این پکیج از رینگ‌های ۲۱ اینچی، چراغ‌های LED، دریچه‌های هوای سیاه‌رنگ، اسپویلر سقفی همرنگ بدنه، تزئین سیاه‌رنگ بالای رکاب‌ها و چندین مورد دیگر نشکیل می‌شود. بدون شک قیمت این پکیج بسیار بالا است و شاید ماکان حتی بدون این پکیج هم با قرار گرفتن در برابر رقبایی چون مرسدس GLC یا آئودی Q5، ظاهر بهتری داشته باشد.
 
طراحی کابین و فضای داخلی؛ ساده اما کاربردی
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
در نگاه اول به کابین، بیش از هر چیزی دکمه‌های پرتعداد کنسول مرکزی جلب توجه می‌کنند که احتمالاً بعد از مدتی برای راننده عادی خواهد شد. ماکان یکی از معدود کراس اورهای موجود بازار است که برای تنظیمات مختلف به‌جای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پیچیده، باید از دکمه‌های مشخص و فیزیکی در آن استفاده کرد. به‌طور کلی کابین ماکان با پنل فرمان نسبتاً کوچک، نمایشگر مرکزی و دکمه‌های کم‌تعداد روی فرمان، طراحی ساده‌ای دارد.
 
صندلی‌های ماکان با داشتن قابلیت تنظیم برقی در تمام جهات و البته تنظیم بالشتک‌های جانبی، فضای راحت و دلنشینی فراهم می‌کنند. اما در ردیف عقب، فضای سر و پای سرنشینان چندان زیاد نیست. با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار به ۱۵۰۰ لیتر می‌رسد که از میانگین خودروهای کلاس کراس اور لوکس کمتر است.
 
آپشن‌ها، تجهیزات ایمنی و رفاهی؛ نه چندان به‌روز
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018
استفاده از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پورشه آسان و کیفیت وضوح نمایشگر نیز قابل قبول است. پاسخگویی این سیستم و دکمه‌های پرتعداد کابین سرعت خوبی دارد. با سفارش آپشن پورشه کانکت سیستم به قیمت ۱۳۰۰ دلار، قابلیت وای‌فای هات‌اسپات در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. اتصال اپل کارپلی به‌صورت استاندارد در دسترس است ولی اندروید اتو ارائه نمی‌شود. بزرگ‌ترین مشکل سیستم سرگرمی و اطلاعاتی ماکان، نمایشگر ۷ اینچی آن است که در مقایسه با نمایشگرهای ۱۲ اینچی برندهای دیگر، نسبتاً کوچک است.
 
سیستم‌های کمکی مانند سیستم هشداردهنده‌ی نقاط کور، انحراف از بین خطوط و کروز کنترل هوشمند به‌صورت استاندارد به همراه ماکان توربو ارائه می‌شوند. با این‌حال سیستم‌های جلوگیری از تصادف یا انواع سیستم‌های نیمه‌خودکار ایمنی در این مدل وجود ندارند. مقامات پورشه اعلام کرده‌اند که تکنولوژی دستیار راننده‌ی اینودرایو (InnoDrive) در مدل‌های پانامرا ۲۰۱۸ و کاین ۲۰۱۹ وجود دارد؛ احتمالاً این سیستم در نسل بعدی ماکان نیز نصب شود.
 
مصرف سوخت و قیمت؛ پاشنه آشیل ماکان توربو
 
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018
مصرف سوخت ماکان توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۱۳.۸، ۱۰.۲ و ۱۲.۳ است که نسبتاً مصرف بالایی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه این‌که ماکان توربو نیازمند باکیفیت‌ترین بنزین است. قیمت پایه‌ی پورشه ماکان، از ۴۷ هزار و ۸۰۰ دلار یا ۵۵ دلار و ۴۰۰ دلار برای نسخه‌ی S آغاز می‌شود که در کلاس کراس اورهای لوکس، قیمت بدی به‌ نظر نمی‌رسد. اما برای لذت رانندگی با ماکان توربو و توربو به همراه پرفورمنس پک باید به ترتیب حداقل ۷۷ هزار و ۲۰۰ دلار و ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار پرداخت کرد.
 
 
البته همانطور که انتظار می‌رفت، این ارقام با اضافه شدن انواع آپشن‌های مختلف از ۱۱۰ هزار دلار هم بالاتر می‌رود. به‌عنوان مثال مدلی که تصاویر آن در این مقاله قرار داده شده است، آپشن ترمزهای سرامیک کربن (۸ هزار و ۱۵۰ دلار)، سیستم هدایت گشتاور پورشه (۱۴۹۰ دلار) و رنگ سفارشی جوهر قرمز (۳ هزار و ۱۲۰ دلار) را به همراه دارد که قیمت نهایی آن را به ۱۱۴ هزار و ۸۴۰ دلار می‌رساند.
 
 
 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پورشه ماکان توربو 2018






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد j7 : سلام مبارکتون باشه به سلامتی تهران تحویل گرفتید ممنون
سیدحسن : دوستان پارسال،291ملیون واریزکردم تحویل شهریوربوده پیام امده که شماشامل افزایش قیمت نمیشودالان به قیمت روزازم پول میگیرن؟؟ دارم دیوانه میشم
تارا سفیددستی : باسلام تاریخ تحویل 26 دی بود25/9فاتور شد 26/9پلاک شد
Ali : آخرین دفعه شنبه نهم مرداد ماه شاسی شد دیروز هم که هشتم مرداد گفتند شاسی شده معلوم نیست بر چه اساسی دارند پیامک میفرستند
999 : سلام کسی میدونه برای آذر و دی جی ال چه قدر باید پول بدید م این سری لطفا هر کی می دونه بگه متشکر
عباسی : مبارکتو باشه من تکمیل وجه20 اسنفند بودم تیر ماه تحویل گرفتم مبلغ دیرکرد رو 52 میلیون اعلام کردن ولی اخر سال واریز میشه
j7 تیر : سلام شما در مرحله دوم چقدر واریز کردی
j7 تیر : زمان ارسال دعوت نامه دی ماه
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام چرا j4 من شاسی نمی یاد. قرارداد ۱۱ مردا هست. اقساطی نود روزه و کگشماره فاکتور ۲۰۲۸۰۶ خیلی ها اینجا بل شرایط من گفتن شاسی شده.
J7تیر : با توجه به گران شدن خودرو فقط به نصف پرداختی دوم تعلق میگیره این گرانی؟یا اینکه به نصف پرداختی مرحله اول هم تعلق میگیره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
طباطبائی : سلام پذیرش 31 شهریور شما فاکتور شدید؟؟؟
151 : سلام پذیرش 12381350یک ماهه
علی : سلام هرکس فاکتور میشه عکس فاکتور بذاره تا ببینیم تا چه تاریخی فاکتور شده
علی : منم 6شهریور هستم فاکتور نشدم عکس فاکتور شدن بگذار تا همه ببینن
207 پانامرا با رینگ دنده فرسوده 30 بهمن : حدود 400 تومن
پیش فروش برج 11 کازرون : سلام تا چه تاریخی فاکتور کردن کسی اگه خبر داده اعلام کنه
207 پانامرا با رینگ دنده فرسوده 30 بهمن : دعوتنامه بهمن امروز 26 آذر اومد
علی : سلام توضیح بیشتر بده پیش فروش دهه فجری
207 پانامرا با رینگ دنده فرسوده 30 بهمن : سلام شما هنوز فاکتور نشدید ؟
پانا : خب چشه؟!😅