پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها

 

پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها

 
پورشه ماکان به‌عنوان برادر کوچک‌ مدل کاین شناخته می‌شود و از دید کارشناسان، یکی از بهترین کراس اورهای لوکس در بازار جهانی است.
 
حدود ۵ سال از رونمایی کراس‌اور لوکس و اسپرت پورشه ماکان (Macan) می‌گذرد؛ برخی از کارشناسان و علاقه‌مندان سرسخت برند پورشه، هرگز ماکان را یک عضو شایسته در خانواده‌ی اشتوتگارتی‌ها ندانستند. اما باید قبول کنیم که تیم مهندسی پورشه توانایی ساخت مدل‌هایی فراتر از کوپه‌ی اسپرت 911 دارد و شاید برای درک این موضوع، ۱۵ دقیقه رانندگی با ماکان، نظر منتقدان آن را جلب کند.
پرقدرت‌ترین نسخه‌، یعنی ماکان توربو که با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو عرضه می‌شود، شاسی بی‌نظیر و فرمان‌پذیری عالی پورشه را به همراه دارد و یکی از بهترین خودروهای موجود در کلاس خود است. هنگامی که پکیج ویژه‌ی پرفورمنس هم در کنار نسخه‌ی توربو قرار می‌گیرد، ماکان یک جواهر فوق‌العاده خواهد بود. بااین‌حال ماکان توربو خودروی بدون نقصی نیست و برای دست‌یابی به قوای فنی بالا در یک کراس اور لوکس، برخی جنبه‌های خودرو قربانی می‌شوند.
 
پیشرانه و قوای فنی؛ یک پورشه‌ی اصیل
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 
هنگامی که دو واژه‌ی «پورشه» و «توربو» در کنار هم قرار می‌گیرند، انتظاری جز یک خودروی تمام‌عیار نداریم که مدل ماکان نیز در این مورد استثنا نیست. ماکان توربو به همراه پرفورمنس پک در مقایسه با ماکان توربوی استاندارد، ۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر در اختیار قرار می‌دهد تا پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۳.۶ لیتر، در مجموع ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از طریق جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی DCT، به چهار چرخ منتقل کند.
 
اما ماکان توربو فقط به خاطر قدرت بالا و تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن در ۴.۲ ثانیه ستایش نمی‌شود. ماکان یکی از متعادل‌ترین و خوش‌فرمان‌ترین کراس اورهای بازار جهانی است که وزن فرمان و بازخورد فوق‌العاده‌ای دارد. با اینکه در پیچ‌های با سرعت بالا کمی تکان بدنه وجود دارد؛ ولی ماکان توربو در بخش کیفیت سواری، حتی با وجود رینگ‌های ۲۱ اینچی نمره‌ی کامل می‌گیرد. شاید بتوان گفت که کیفیت سواری تمام نسخه‌های ماکان مانند GTS یکسان است؛ اما قرار دادن این سواری در کنار ۴۴۰ اسب بخار توربو، تجربه‌ی متفاوتی دارد.
 
طراحی بدنه و ظاهر خارجی؛ لوکس، زیبا و مدرن
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
بسیاری از منتقدان، ماکان را نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی مدل کاین می‌دانند که لزوماً این مورد چندان بد نیست. نمای جلوی ماکان طراحی بسیار منظمی دارد که کاملاً با نمای عقب ساده و بی‌آلایش آن همخوانی دارد. نسخه‌ای که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، به پکیج آپشن ظاهری توربو با قیمت ۷ هزار و ۹۲۰ دلار مجهز است؛ این پکیج از رینگ‌های ۲۱ اینچی، چراغ‌های LED، دریچه‌های هوای سیاه‌رنگ، اسپویلر سقفی همرنگ بدنه، تزئین سیاه‌رنگ بالای رکاب‌ها و چندین مورد دیگر نشکیل می‌شود. بدون شک قیمت این پکیج بسیار بالا است و شاید ماکان حتی بدون این پکیج هم با قرار گرفتن در برابر رقبایی چون مرسدس GLC یا آئودی Q5، ظاهر بهتری داشته باشد.
 
طراحی کابین و فضای داخلی؛ ساده اما کاربردی
 
پورشه ماکان توربو 2018: اسبان سرکش در جاده ها
 
در نگاه اول به کابین، بیش از هر چیزی دکمه‌های پرتعداد کنسول مرکزی جلب توجه می‌کنند که احتمالاً بعد از مدتی برای راننده عادی خواهد شد. ماکان یکی از معدود کراس اورهای موجود بازار است که برای تنظیمات مختلف به‌جای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پیچیده، باید از دکمه‌های مشخص و فیزیکی در آن استفاده کرد. به‌طور کلی کابین ماکان با پنل فرمان نسبتاً کوچک، نمایشگر مرکزی و دکمه‌های کم‌تعداد روی فرمان، طراحی ساده‌ای دارد.
 
صندلی‌های ماکان با داشتن قابلیت تنظیم برقی در تمام جهات و البته تنظیم بالشتک‌های جانبی، فضای راحت و دلنشینی فراهم می‌کنند. اما در ردیف عقب، فضای سر و پای سرنشینان چندان زیاد نیست. با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار به ۱۵۰۰ لیتر می‌رسد که از میانگین خودروهای کلاس کراس اور لوکس کمتر است.
 
آپشن‌ها، تجهیزات ایمنی و رفاهی؛ نه چندان به‌روز
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018
استفاده از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پورشه آسان و کیفیت وضوح نمایشگر نیز قابل قبول است. پاسخگویی این سیستم و دکمه‌های پرتعداد کابین سرعت خوبی دارد. با سفارش آپشن پورشه کانکت سیستم به قیمت ۱۳۰۰ دلار، قابلیت وای‌فای هات‌اسپات در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. اتصال اپل کارپلی به‌صورت استاندارد در دسترس است ولی اندروید اتو ارائه نمی‌شود. بزرگ‌ترین مشکل سیستم سرگرمی و اطلاعاتی ماکان، نمایشگر ۷ اینچی آن است که در مقایسه با نمایشگرهای ۱۲ اینچی برندهای دیگر، نسبتاً کوچک است.
 
سیستم‌های کمکی مانند سیستم هشداردهنده‌ی نقاط کور، انحراف از بین خطوط و کروز کنترل هوشمند به‌صورت استاندارد به همراه ماکان توربو ارائه می‌شوند. با این‌حال سیستم‌های جلوگیری از تصادف یا انواع سیستم‌های نیمه‌خودکار ایمنی در این مدل وجود ندارند. مقامات پورشه اعلام کرده‌اند که تکنولوژی دستیار راننده‌ی اینودرایو (InnoDrive) در مدل‌های پانامرا ۲۰۱۸ و کاین ۲۰۱۹ وجود دارد؛ احتمالاً این سیستم در نسل بعدی ماکان نیز نصب شود.
 
مصرف سوخت و قیمت؛ پاشنه آشیل ماکان توربو
 
 
پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018 پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018
مصرف سوخت ماکان توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۱۳.۸، ۱۰.۲ و ۱۲.۳ است که نسبتاً مصرف بالایی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه این‌که ماکان توربو نیازمند باکیفیت‌ترین بنزین است. قیمت پایه‌ی پورشه ماکان، از ۴۷ هزار و ۸۰۰ دلار یا ۵۵ دلار و ۴۰۰ دلار برای نسخه‌ی S آغاز می‌شود که در کلاس کراس اورهای لوکس، قیمت بدی به‌ نظر نمی‌رسد. اما برای لذت رانندگی با ماکان توربو و توربو به همراه پرفورمنس پک باید به ترتیب حداقل ۷۷ هزار و ۲۰۰ دلار و ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار پرداخت کرد.
 
 
البته همانطور که انتظار می‌رفت، این ارقام با اضافه شدن انواع آپشن‌های مختلف از ۱۱۰ هزار دلار هم بالاتر می‌رود. به‌عنوان مثال مدلی که تصاویر آن در این مقاله قرار داده شده است، آپشن ترمزهای سرامیک کربن (۸ هزار و ۱۵۰ دلار)، سیستم هدایت گشتاور پورشه (۱۴۹۰ دلار) و رنگ سفارشی جوهر قرمز (۳ هزار و ۱۲۰ دلار) را به همراه دارد که قیمت نهایی آن را به ۱۱۴ هزار و ۸۴۰ دلار می‌رساند.
 
 
 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پورشه ماکان توربو 2018






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : سلام دوستان کسی خبر داره آخرین واریزی اردیبهشت چه تاریخی بوده؟ تیر کی فاکتور میشه
دیانا : سلام بزرگوار من تحویل تیر ماه بودم هنوز خبری از سود نیست
۷ اردیبهشت : سلام چقد شده برای شما؟
طهورا : سلام دوستان منم امروز تماس گرفتم نمایندگی شهر خودمون پرسیدم که چرا پلاک نمیشه یه نگاه کرد تو سیستم گفت شما ۲۴ مهر فاکتور شدی ، احتمال زیاد تا اون هفته پلاک میشید دیگه نمیدونم حرفش چقدر درست بود
محسن : حسین اقا یه توضیح میدی کجا رفتی شکایت کردی؟ مراحلش چیه. منم برم
نازنین : ۴ دی ماه ۱۴۰۳ مبلغ۲۹۱ تومن ریختم برای شاهین جی،بقیه هم هفته پیش ۳۲۰ تومن تبدیل به شاهین جی ال ریختم
رز زرد : در پاسخ به انتظار اگر قسمت وضعیت مشتری رو چک کنی چراغ دعوتنامه صادر شده روشنه... کاش جو بو بود و حقیقت نداشت شما اگر باز یجوری مطلع شدی به ما هم خبر بده ولله چندین نفر دیگه خردادی همینجا پیام گذاشتن حرفشون همین بوده الهی که حرف شما درست باشه
رز زرد : من تماس گرفتم چندین بار و با چندین کارشناس حرف زدم میگن کاری از دست ما برنمیاد گفتم برگه قرارداد مگه همون نیست که از نمایندگی گرفتیم...ولله هیچی توش ننوشته که اجباره حتی وضعیت خودرو هم نگاه میکنم تو سایت سایپا کروپ نوشته شاهین جی ... نمیدونم چرا این همه زور میگن.... از کجا باید میدونستم اجبار بوده الان باید 446 پرداخت کنم ولله ندارم
حمید : منظورم اینه پارسال چه ماهی وچه‌مبلغی واریزکردید مثلامن پارسال 20آذز297واریزکردم برای شاهین جی شماچه ماهی بودیدوواریزاول چقدرریختی ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پیش فروش24بهمن : من 10ام هستم هنوز خبری نیست
تبدیلی مهر : افزایش فکر نمیکنم برای مهر ماهی ها اعمال بشه از اول آبان به بعد باید افزایش بخوره
امید رانا تحویل اذر : خب داداش بیزحمت عکسشو بزار همه ببینن اینکه کاری نداره
ج. شاهین : ببخشید انشالله بزودی درست میشه
سعید : دوستانی که امروز رفتن شرکت چه خبر؟ چرا تو سکوت هستین؟ نکنه قول فاکتور گرفتین ناقلاها 😂 که چیزی نمیگین، تا دیشب همش اطلاعیه میدادین که
31شهریور : 4شهریور اصلا بدون لاینر ندارد فقط 30شهریور داره که چند تایید که من می دونم تحویل گرفتن.
شاهین تبدیل ب کوییک : چیزی بهم میرسه دروغ بگم پانزدهم برج 7 فاکتور شدم تقریبا 26 روزه فاکتور شدم ولی پلاک خبری نیست
مسعود : درود.واریزی برای تبدیل به پلاس ورینگ 20مهر واریزکردم
30 آبان : به سلامتی . واسه من هنوز تیک حمل نخورده
فروش فوق العاده : من ماشین یک ماه تحویل گرفتم از روز اول آمپر بنزین خراب هست اصلا نمیدونم چرا تو دست انداز صدا میده الکی اصلا ماشین خوبی نیست من رازی نیستم