پایانی تلخ برای دوو؛ تعطیلی سایت تولیدی جنرال موتورز در کره جنوبی

 

پایانی تلخ برای دوو؛ تعطیلی سایت تولیدی جنرال موتورز در کره جنوبی

 

حدود 15 سال قبل بود که با ورشکستگی بخش خودروسازی هولدینگ بزرگ دوو، کارخانه این شرکت واقع در کره توسط جنرال موتورز خریداری شد و از آن به بعد مدل های تولیدی دوو تبدیل به محصولاتی با نشان شورولت شدند، اما گویا تعطیلی و ورشکستگی به سرنوشت محتوم این مجموعه تبدیل شده است.


به تازگی جنرال موتورز به دنبال بازدهی پایین و همچنین کاهش هزینه‌های خود، به فکر بستن یکی از کارخانه‌های خود در کشور "کره جنوبی" افتاده است. کارخانه Gunsan که در سال‌های اخیر محلی برای تولید و مونتاژ "شورلت کروز" و "شورلت اورلاندو" بوده است، طبق گفته کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در طول 3 سال اخیر، تنها از 20 درصد ظرفیت خود استفاده کرده است و همین موضوع می‌تواند دلیلی قانع کننده برای بستن کارخانه Gunsan باشد، اما با این حال تعطیل کردن آن کار ساده‌ای نخواهد بود، زیرا این مرکز شامل فروشگاه‌های مطبوعاتی، فروشگاه قطعات بدنه اتومبیل و همچنین کارگاه‌های آموزی مختلف است که ارزش آن حدود 850 میلیون دلار برآورد شده است.

سایت تولیدی Gunsan ، یکی از چهار کارخانه تولید و مونتاژ محصولات جنرال موتورز در کشور "کره جنوبی" است که بخش قابل توجهی از امکانات طراحی و مهندسی در آن قرار گرفته است. با این حال یک گام ضروری، اما دشوار برای جنرال موتورز خواهد بود تا بتواند فعالیت خود را بازسازی کند، هرچند کارخانه Gunsan در کشور کره جنوبی، تنها کارخانه جنرال موتورز نخواهد بود که ادامه کار آن در حال بررسی است، بلکه اخیرا این خودروساز بزرگ آمریکایی فعالیت‌های خود را در استرالیا متوقف کرده و همچنین برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خود همچون "اوپل"، "واکسهال" و همچنین برخی از سایت‌های تولیدی خود را در قاره اروپا واگذار کرده است!.
در پایان مدیرعامل کمپانی خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد: ما در یک شرایط بحرانی قرار داریم و نیاز است که در مورد محصولات و فعالیت‌های خود تصمیم گیری کنیم. به همین منظور نیاز است که تا پایان ماه جاری، این تصمیم گیری‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد.

 
 

source

khodrobank.com

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , دوو , جنرال موتورز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سهیل
1

خوب این چه کاریه ؟بندازین به وزارت صنایع ما !! تمام مدل های زیر 2010 را به عنوان خودرو روز دنیا میفروشن به ملت 4 تا 5 برابر قیمت روز دنیا آب از آب هم تکون نمیخوره .اگر باور نمکنید یه سری بزنید به سایت اران خودرو و سایپا .پژو 405 در انواع شکل ها ،پژو 206 در انواع تیپ ها پراید 5-4 مدل و...
16:24  1396/12/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : تصحیح میکنم۲۷ اردیبهشت
سعید : سلام احسان جان . میگم شما تحویل زمستان بودین ؟
اس۵ - ۲۲ مهر : سلام دوستان من خرید اقساطی ۲۲ مهر بودم ۲۴ فاکتور شد. چند روز پیش به نمایندگی مراجعه کردم میگفتن قرار شده تولید اس ۵ ادامه داشته باشه و بر خلاف شایعات متوقف نمیشه و مثل پرشیا هست داستانش و همین حرفو پشتیبانی هم تماس گرفتم گفتن. این خیلی عالیه که تولیدش ادمه داره و به نفع خریدارانش هست حتی نمایندگی میگفت تو ماه اینده بازم براش قرار شده طرح فروش بذارن،
J4 : سلام دوستان من ماشینو که تحویل گرفتم نمایندگی گفت سینی زیر ما نصب نمیکنیم جای دیگه هم نصب نکنید مگر اینکه جاده سنگلاخی و خاکی زیاد میرین. گفت باعث میشه دمای موتور و گیربکس بره بالا و زودتر خراب شه. میگفت بعضی نمایندگی ها خودشون نصب میکنن و میگن گارانتی باطل نمیشه ولی به غیر از خودشون هرجای دیگه ببرین گارانتی باطل میشه. دوستان تجربه ای دارن در این مورد؟
رضا ۲۷مهرماه : سلام ۲۷مهرماه هیچ خبری نیست بخدا شورشو دراوردن
محمد آریسانی : سلام دوستان هر کس از ثبت نامی های اسفند ماه فاکتور شد خبر بده لطفا، چند روزی هست فاکتور اذیسان متوقف شده انگاری، لطفا مثه صفحه پیج بقیه خودرو ها شماهم همکاری کنید دوستان گلم. من خودم ثبت نام 4 ام اردیبهشت هستم رنگ خاکستری،در مرحله منتظر فاکتورم
تیتانیوم ۲ بهمن : دوستان کسی اطلاع داره چقدر زمان میبره تا جریمه تاخیر پرداخت بشه؟
فرزاد : کسی از ترخیص خودرو از گمرک توسط سایپا اطلاع داره؟ ظاهراً سرعت ترخیص خودرو از گمرک زیاد شده
نبیلی : کسی هست 90 روزه اسفند 1402 اطلس پذیرش شده باشه بهش تحویل داده باشن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهید🍂 : دوستانی که براشون تبدیل به تارا اتومات اومده، یک پاسخ به جناب دنااتومات تابستان403 دادم، اون رو حتما مطالعه کنند اگه تردید دارند.
تاج : یکپارچه
4712 : منم 4712 هستم کسی خبر نداره کی فراخوان میشیم
دنا پلاس : سلام آقا سعید. با توجه با زمان فاکتور شدن بقیه دوستان شما حدوداً آخر خرداد فاکتور میشید
جلال رضایی : 25 فروردین 2 گانه اپشنال ولی هنوز فاکتور نشدم نقدی
ساینا 85 تک : ساینا تک بعد 12بهمن کسی هست؟
دنا پلاس : امیدوارم هرچه زودتر دعوتنامه دنا پلاس زودتر براتون ارسال بشه.
دنا : سلام دوست عزیز (شهید) امیدوارم که حالتان خوب باشه منتظر نظرات و اطلاعات دقیق شما هستیم
دنا اتومات : سلام کسی هست تحویل فروردین هنوز فاکتور نشده ؟