حل مشکل روغن ریزی و کم کردن روغن موتور

 

حل مشکل روغن ریزی و کم کردن روغن موتور

 
در انواع پژو 206 پراید، پژو 405، پژو پارس، سمند و تندر 90 (ال90):
هر گونه روغن ریزی از خودرو غیر عادی است و باید پیش از بروز مشکلات جدی تر رفع شود.
به طور کلی در سیستم خودرو چهار نوع روغن وجود دارد:
 
1. روغن موتور
2. روغن ترمز
3. روغن هیدرولیک (فرمان)
4. روغن گیربکس
 
از بین این روغن ها، روغن هیدرولیک قابلیت اشتعال بیشتری داشته و در صورت تماس با گرمای خروجی اگزوز، یا دینام احتمال آتشسوزی موتور را در بر خواهد داشت.
 
اولین اقدام برای رفع ایراد روغن ریزی، شناسایی محل روغن ریزی است که در زیر ماشین وجود دارد،
دومین اقدام شناسایی نوع روغن می باشد.
 
روغن ریزی می تواند از هر یک از لوله های انتقال، مخازن و اورینگها (واشرها) اتفاق بیافتد. پس از تشخیص نوع روغن (با توجه به محل، رنگ و بو) و محل دقیق روغن ریزی، قطعه یا اورینگ معیوب تعویض می شود.
روغن موتور معمولا تیره تر است و بوی محفظه احتراق (شبیه به بنزین سوخته) دارد.
 
روغن هیدرولیک در اغلب خودروها روشن تر است و بوی بنزین یا محفظه احتراق را ندارد. روغن ترمز خاصیت خورندگی دارد و در صورت تماس با رنگ بدنه، آن را از بین می برد.
 
شایع ترین روغن ریزی ها معمولاً به شرح زیر هستند:
 
روغن ریزی از موتور
 
 روغن ریزی کاسه نمدهای دو سر میل لنگ، کانالهای میل لنگ
 
سویچ فشار روغن فیلتر روغن
 
واشر درب سوپاپ و کارتل
 
پایه فیلتر روغن (در خودروهای 206)
 
پوسته فیلتر روغن، که به دلیل عدم تعویض به موقع فیلتر روغن یا اورینگ آن اتفاق می افتد (در 206 شایع تر است)
 
در موتورهای XU7 (پژو 405، پارس و سمند)، روغن ریزی درب سوپاپ و واشر آن، کاسه نمد عقب موتور، لاستیکهای معروف به چکمه ای یا عصایی شایع تر هستند. در پراید کاسه نمد عقب میل لنگ و لاستیکهای هلالی کارتل شایع تر است.
 
روغن ریزی از هیدرولیک و فرمان
 
فشنگی هیدرولیک، که در مسیر لوله فشار قوی هیدرولیک قرار دارد.
 
روغن ریزی از پینیون فرمان ماشین
 
روغن ریزی از مخزن روغن هیدرولیک
 
در انواع 206، مخصوصا مدل های قبل از 86، شیلنک فشار قوی هیدرولیک به دلیل پوسیدگی و مجاورت با حرارت بالا، نشت می کنند و این نوع نشت روغن، ممکن است باعث آتشسوزی موتور شود.
 
روغن ریزی از ترمز
 
روغن ریزی از پمپ اصلی ترمز
 
روغن ریزی از مخزن سیلندرهای ترمز چرخ عقب (در سمند، 405 و پارس شایع تر است)
 
علت کم کردن روغن موتور
 
کم کردن روغن موتور می تواند به یکی از سه دلیل زیر باشد:
 
روغن ریزی
 
روغن سوزی
 
کیفیت نامطلوب روغن مصرفی
 
حل مشکل روغن ریزی و کم کردن روغن موتور
 
در صورت استفاده از روغن توتال 7000، هر 10000 کیلومتر باید آن را تعویض کرد. کسانیکه بیشتر در ترافیک رانندگی می کنند باید زودتر روغن خودرو را تعویض کنند.
 
 در صورت استفاده از روغن توتال 5000، هر 7000 کیلومتر باید آن را تعویض کرد. کسانیکه بیشتر در ترافیک رانندگی می کنند باید زودتر روغن خودرو را تعویض کنند.
 
 
 
 
 

منبع (source)

dande6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , روغن ریزی , روغن موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کریم
24

سلام
من پژو405دارم مدل 96حدود چهار ماه گرفتمش تا حالا دوبارروغن
عوض کردم که در3000 سه لیتر کم میکنه بردمش میکانیکی میگن موتور از نظر ما
هیچ مشکلی ندارد حالا نمیدانم چکار کنم
16:36  1398/03/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام مبارکه ساعت چند فاکتور شد؟
علی مدبر : من که کلا بیخیال شدم دیگه ن زنگ میزنم ن پیگیرمکفری شدم عصاب ندارم دیگه
شاهین بدبخت : داداش گرون میکنن ضرر میکنید والا ماهم جی میخایم نمیدن
شاهین اتومات cvt : آقا مرتضی کار خیلی درستی انجام میدی. منم 22 اسفند تکمیل وجه کردم و اصلن تبدیل نمیزنم. بعد از 6 ماه تاخیر بجای اینکه بیان سریع فاکتور کنن و تحویل بدن. تازه پیامک تبدیل به GL میدن.
حاجی : تجمع فقط مقابل دادستانی دوستان بعد دادستانی میریم درب سایپا رو گِل میگیریم مثبت رو بزن برادر یا علی دوستان حق گرفتنیه بشینی تو خونت ماشینتو تا سال بعد هم نمیدن
جمشیدی : تجمع فقط مقابل دادستانی دوستان بعد دادستانی میریم درب سایپا رو گِل میگیریم مثبت رو بزن برادر ا علی
موسوی : نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL بعد میگن چرا مردم ناراضی هستن دزد و نمیگیرن میرن آفتابه دزد رو میگیرن بعد میگن قانون هست
موسوی : نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL
موسوی : خدا شاهده ۱۰ سال دیگه باشه وایمیستم تا G بگیرم هر چی میشه بشه لعنت به خودرو ساز لگن ساز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد : تکمیل وجه کرده بودید کامل؟
. : منم 18 تیر تکمیل کردم. امروز زنگ زدم شرفشون رو بردم. اگر تا این ماه آینده فاکتور نکن میرم شرکت تهران شیشه هاشون میارم پایین دیگه چیزی برا باخت ندارم
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : دوستانی که تحویلی 31مرداد هستید و فاکتور شدید لطفا تاریخ تکمیل وجه و رینگ ماشینتون رو بفرمائید
سجاد : سلام دوستان خواهشا اینقدروحرف وشایعات توجه نکنید ماشینی که فاکتور بشه نه افزایش داره،نه عوض میشه،چراچون شماره شاسی قیدشده،وازتاریخ تحویل به بعدهم سود تاخیر به خریدارتعلق می گیره پس دوستانی که فاکتورشدن نگران هیچی نباشید
حسن پیش پانا مرداد : کی میگه فقط برا پانا نصب میشه تو خود ایران خودرو زده رو همه تیپ هاش نصب میشه. کلا قراره اون موتور رو نصب کنن ما مردادی ها که خداروشکر در رفتیم
A.h : من تحویل 31 شهریور هستم پانا فولادی الان برام اومده. تکمیل وجه 19600 یعنی چی. بخاطر یه موتور. آنقدر پول میگیرن آخه ؟؟؟؟
تحویل 31مرداد پیش فروش : نخعی...رامهرمز یک روز بعد از از بارگیری تحویل گرفتم ممنونم انشاالله مال خودت
حسن : سلام دوستان بعد از اسفندماهی ها نوبت دعوت نامه دوگانه چه ماهی هست.
مهدی : یعنی دوباره باید پول بدیم
درسا : کسانی که تبدیل به رینگ کردن فاکتور نشدن