یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

 

یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

 
با وجود خودروهایی نظیر داج چارجر هلکت و چلنجر، امروزه دستیابی به یک خودروی پرقدرت کاری بس سهل‌تر نسبت به گذشته است. اگرچه تحت اختیار گرفتن نیرویی معادل ۷۰۷ اسب بخار، امری بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما چنین قدرتی قطعاً برای رانندگی روزانه مناسب نبوده و حتی تا حدودی نیز ترسناک به نظر می‌رسد.
 
 
چندی پیش مدت زمان کوتاهی را با یک داج چارجر SRT هلکت گذراندیم؛ تجربه‌ی بسیار بسیار هیجان انگیز و فوق‌العاده‌ای بود. طنینی که پیشرانه 707 اسب بخاری V-8 هلکت ایجاد می‌نماید، به طرز اعتیاد‌آوری روح‌نواز بوده و شیوه‌ای که خودرو در هنگام شتابگیری شما را به صندلی می چسباند، هیچ گاه تکراری و خالی از هیجان نخواهد شد.
 
 
اما از طرف دیگر، صدای بلند پیشرانه و در نتیجه افزایش آنی سرعت خودرو، در حکم آژیر خطری است که می‌تواند از چندصد متر آن‌طرف‌تر، پلیس‌ها را به سمت شما کشانده و ریسک باطل شدن گواهینامه‌تان را افزایش دهد.
 
 
چندی پیش، حین رانندگی با یک خودروی سدان در هوایی گرم و مطبوع دچار مشکل کشش (Traction) در جاده‌های وحشتناک دیترویت شدیم. حالا اصلا نمی‌توانیم تصور کنیم که وضعیت دوقلوهای هلکت در یک روز بارانی چطور خواهد بود؟
 
همچنین برای مدت زیادی با یک مزدا میاتا مدل 92 به رانندگی پرداختیم. رانندگی با این خودرو برخلاف چارجر هلکت، در همه حال به جز مسیرهای بزرگراهی، جالب و پرنشاط بود. پیشرانه میاتا تنها 116 اسب بخار قدرت داشت که نه تنها دستیابی به سرعت‌های مناسب بزرگراه را دشوار می‌ساخت، بلکه به طرز مضحکی، سبقت گیری را به امری تقریبا محال تبدیل می‌نمود.
 
 
اما با این وجود، هنوز هم رانندگی یا یک چنین خودرویی که نه سروصدای آن موجب جلب توجه پلیس می‌شود و نه سرعت بالای آن ریسک باطل شدن گواهینامه را افزایش می‌دهد، مایه آرامش خاطر بوده و به لذت بردن دو چندان از سواری با خودرو منتج خواهد شد.
 
اخیرا تجربه رانندگی بر روی یخ با یکی-دو محصول سوبارو را داشتیم که فهمیدیم توان خروجی پیشرانه‌های دو سدان WRX و WRX STI ، دقیقا به همان مقداریست که باید باشد.
 
 
روزگاری نه چندان دور، 300 اسب بخار توان زیادی برای یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شد اما امروزه بسیاری از مدل‌های پایه خودروهای اسپرت دارای توانی بیش از این مقدار هستند.البته هنوز هم یک چنین توانی برای خودروهای متعارف جاده ای زیاد به نظر می‌رسد.
 
 
به طور کلی آن میزان از قدرت پیشرانه برای خودروهای متعارف جاده‌ای مناسب است که شما را مجبور به حرکت در پشت سر یک مینی ون در لاین سرعت بزرگراه نکند و همچنین آنقدر زیاد نباشد که مجبور باشید خودروی خود را حین شرایط بد آب و هوایی در خانه رها کنید.
 
خودروهای با چنین توان خروجی برای هر شرایط آب و هوایی مناسب بوده، رانندگی با آنها آسان است و همچنین به این زودی‌ها از رانندگی با آنها خسته نخواهید شد.
 
 
اما در نهایت این موضوع به شما و آنکه چه مقدار بر پدال گاز فشار می‌آورید، بستگی دارد.
درضمن بهتر است بدانید که خودروهایی با توان 300 اسب بخار، برای به دردسر انداختن شما از توانایی کافی برخوردار هستند.
 
خب، نظر شما چیست؟ آیا 300 اسب بخار برای لذت بردن از رانندگی کافیست یا هیچ چیز جای قدرت زیاد را به منظور یک رانندگی هیجان‌انگیز نخواهد گرفت؟
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , قدرت موتور , توان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : کسی با سیپا تماس نگرفته؟
محمد اطلس مشکی : داداش دیگه ۶۷۰ کذبه طرف ۶۴۰ میره ۲۰۷ تیوتری میگیره هم خوش رخ تره هم باکلاس تر .. ولی من به شخصه بین ۲۰۷تیوتری و اطلس ( بدون در نظر گرفتن قیمت ) انتخابم قطعا اطلسه اونم فقط بخاطر موتور کم استهلاک و سانروفش
Karimi : سلام عزیزان .از تیر ماهیا فاکتور شدن؟
ممد : اقا فروردین بود اشتباه کیبوردم نوشت
اس فایو مهر : یک ماهه میگن ۱۰۰درصد ۲۶خرداد تحویلتون میدن الان دوباره زنگ زدم میگن فعلا صبر کنید خبری نیست خبر مرگتون ۱۰ ماهه صبر کردم دیگه چقدر صبر کنم؟؟؟؟ بزرگترین اشتباه زندگیم خرید کردن از این شرکت بی سر و صاحاب بود و هست و خواهد بود
مردانی : سلام دوستان وقت بخیر به نظر من تجمع عالی هست ولی یکی دیگه از راه های فشار آوردن به مسولین مربوطه اینه که از طریق فضای مجازی مثل روبیکا و ایتا که خبر فوری یا اخبار خودرو داره مشکلاتمون رو رسانه ای کنیم بلاخره تاثیر داره
تارا v1 پلاس : سلام دوستان امروز ماشین کسی پلاک نشده؟ داستان چیه مدتیست پلاک نمیکنند، این مدت نصب پلاک غیر معمول طول کشید. فکر کنم خودروهایی که بعد از بیست خرداد فاکتور شدن هنوز پلاک نشدن در حالت معمول حداکٍر 48 ساعت بایستی طول بکشد
پارسا : من تارا پلاس سفید فروش فوری 21خرداد بودم که 25خردادفاکتور شد
اس تری : کسی که قبل خرید نیاد یه تحقیقی بکنه ببینه تاخیر داره یا نه همون حقشه ۹ ماه منتظر بمونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
غلام رضایی : حیف حرف
فاکتور شدم : سورن تک ef7 تحویلی 29 اسفند تکمیل14 بهمن قسمت همه
دوگانه : کی ثبت نام کرده بودی و چه تاریخی فاکتور شدی و چند روز بعدش پلاک شدی
اسفندی لرستان : سلام بچهای که تهران کرج اطراف هستند تو رو خدا امروز سرموعد قرار برید بخدامن 600کیلومتر راهه وگرنه میومدم اونجا حدعقل یه چک درس درمومن میزدم تو گوش رعییسشون تا داغ دلم خنک بشه
فاکتور شدم : سورن تک ef7 تحویلی 29 اسفند تکمیل14 بهمن قسمت همه
رضا : سلام من 207 اتومات داشتم برای تحویل تابستان. یک بار قبل سال پیامک اومد که به ارتقاع یافته تبدیل کنم برای شهریور و مهر.. واریز نکردم.. الان دوباره پیامک اومده برای آذر و دی که تقریبا نصف پول و میخواد.. اگر واریز نکنم دوباره پیامک 90 روزه میاد؟ 🤔
فاکتور شدم : سورن تک ef7 تحویلی 29 اسفند تکمیل14 بهمن قسمت همه
دنا efp دستی : علیرضا دروغ گفته شما جدی نگیر از دوم خرداد به بعد هیچ کس و هیچ رنگی فاکتور نشده ، جهت اطلاع
رضا : سلام من 207 اتومات داشتم برای تحویل تابستان. یک بار قبل سال پیامک اومد که به ارتقاع یافته تبدیل کنم برای شهریور و مهر.. واریز نکردم.. الان دوباره پیامک اومده برای آذر و دی که تقریبا نصف پول و میخواد.. اگر واریز نکنم دوباره پیامک 90 روزه میاد؟ 🤔
منتظر قصاص : از بچگی آرزو داشتم پژو پارس داشته باشم و پول نبود هرچه قرعه کشی شرکت کردم نشد سامانه یکپارچه هم نوشتیم شدیم زمستان 402 وزیرشان عوض کردن که بزنن زیر حرفاشون رفتم 20 روز پیش رفتم یه کوئیک گرفتم ... ولی روز شماری میکنم یه روزی بیاد لول تفنگ را بکنم داخل کوس زن مسولیت ویرانخودرو وشورای رفاقت وعلی ابادی زن جنده از روزی که آمد سر کار قیمت خودرو دوبرابر شده هیچکی هم بهش چیزی نمیگه