برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان

 

برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان

 
در شرایطی که تحریم‌ های امریکا مجدداً اعمال خواهد شد، سوال اصلی نحوی عملکرد کشورهای دیگر در مقابل این جریان است. پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران شرکت های متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن، مارسک و سایرین از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در امریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود نموده اند. در این راستا همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال گردیده است.
کمتر کسی فراموش خواهد کرد که با توجه به تشدید تحریم‌ های بین ‌المللی در سال ‌های ۹۱ و ۹۲، چه بر سر تولید، قیمت و البته کیفیت خودروهای داخلی آمد و مشتریان و خودروسازان داخلی چه سختی‌ هایی را در آن روزها به چشم خود دیدند.
 
در آن سال‌ ها با توجه به قهر خودروسازان خارجی، تولید به‌ شدت افت کرد؛ به‌ نحوی ‌‌که در سال ۹۱، تیراژ خودرو به نصف سال ۹۰ و در سال ۹۲ نیز به یک سوم کاهش یافت. این افت شدید اثر خود را بر قیمت نیز گذاشت؛ به‌ نحوی ‌‌که خودروهای داخلی بیش از دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرده و دست بسیاری از مشتریان از بازار خودرو کوتاه شد.
 
 
نکته دیگر اینجا بود که خودروسازان و قطعه ‌سازان کشور به‌ دلیل تشدید تحریم‌ ها، امکان تامین مستقیم قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود را نیز از دست داده و این موضوع به مانعی بزرگ بر سر راه تولید خودروهای داخلی تبدیل شد.
 
بررسی های میدانی نشان می دهد که شرکت كرمان موتور در بهمن ماه 1396 (حدود 5 ماه پیش) اقدام به پیش فروش محدود خودرو النترا تولید داخل با شرایط 70 میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147 میلیون و هشتصد هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد، شهریور و مهر ماه 1397نموده است. لیکن پس از گذشت حدود 4 ماه به علت تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله علی رغم گشایش اعتبارات انجام شده تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.
 
براین اساس با مراجعه و تماس با شرکت كرمان موتور جهت کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم این شرکت طی بخشنامه ای شرایط بسیار جذاب و حتی فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی را برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود تدوین نموده است. در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه میگردد.
در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود را داشته باشند، كرمان موتور مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 150 میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت مینماید. در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.
 
در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودروی خود با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندایی سانتافه (با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی صرفا برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367 میلیون تومان و 10 میلیون تومان تخفیف، جک اس 5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار تومان و 8 میلیون تومان تخفیف و جک اس 3 با قیمت 86 میلیون و نهصد هزار تومان به عنوان جایگزین در دسترس او می باشد که البته قیمت خودروها مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل %15 است.
در انتها از مشتریان عزیز درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریعتر جهت انتخاب و نهایی نمودن وضعیت به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه فرمایند.
با بررسی طرحهای فوق به نظر می رسد که برای اولین بار یک شرکت خودروسازی در اقدامی بی سابقه و بدیع منافع مشتری را بر منافع خود ارجح دانسته و باید این اتفاق را در صنعت خودروی کشور به فال نیک گرفت.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , كرمان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

النترای مونتاژی
0

اصلا کی گفته هیوندا ایران رو تحریم کرده؟ هنوز هم در سایت هیوندا کرمان موتور به عنوان نماینده اش در ایران معرفی شده. تازه اگه هیوندا تحریمشون کرده پس چرا خودروهای وارداتی از کره جنوبی رو میفروشند و میگن قراره در آینده بازهم وارد بشه؟ یعنی تحریم فقط مال النترای مونتاژیه و نه خودروهای دیگه؟!!!
12:54  1397/04/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زارعی : من هم شهریوری هستم هیچ پیامی نیومده برای تکمیل وجه
سهند اس : امروز 12 آبان زنگ زدم شرکت میگه تا 8 مرداد فعلا فاکتور شده
حمید : هممونو گذاشتن سرکار بالای ۲ هفتس فاکتور و پلاک شدم هنوز ماشینو تحویل ندادن
سبیل : اون کسانی میگن ماتبدیل نمیزنیم تاجی بدن...وظیفه شون هست بدن...ن خیردایی...ماهم جی بودیم چطورخشگل جی ال زدیم...شماهم جی ال تموم شدمیگن کوییک داریم...به کجامیخوای شکایت کنی که جوابت روبدن
مهتاب : دوستان فقط به 162 زنگ بزنید رسانه ای بشه
× : نکته اضافه آنکه،موقع ارسال دعوتنامه،ذکر کرده تحویل 30 روزه(منظورش 30 روز کاری است) بنابراین برای فردی که 20 اسفند تکمیل وجه کرده،روزهای 29 اسفند تا 13 فروردین و جمعه ها و تعطیلات رسمی دیگر (که سایپا کار نمیکند)منظور نمیشود،اگر ایشان 4 تیر تحویل گرفته باشد و احتمالا حدود 2 هفته قبل از آن فاکتور شده باشد مبلغ 9/300 سود تاخیر،معقول است.سایپا کارش رو خوب بلد است.
حسین : من واریز ۲۱ خردادماه فاکتور شده فقط
شاهین جی هفته چهارم شهریور : نه والا برا ماهم هیچ پیامکی نیومده نه پیامک جی نه تبدیل
نازنین : شما برو تمام قرارداد پیش فروش همه صفحاتش رو بخوان .حتی نوشته میتونه هرماشینی که موجود داشته باشه بده .اگر هم چندبار پیام بده قبول نکنیم میتونه فسخ کنه پول رو عودت بده .این سایپا جنان محکم نوشته قرارداد رو که شکایت هم کنیم هیچ جایی بند نیستیم .پس بهترین راه تبدیل هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پیش فروش24بهمن : ممنون از پاسخگویی شما
207 : برو سایت ایران خودرو تو قسمت محصولات ببین ، کلاس ها رو زاده
رامین : ما که تبدیل نزدیم بدبخت شدیم
رضا : دوست عزیز به غیر از شمال هیچ جای ایران بارون نیومده من کرمانشاهم یه قطره هم نیومده تا آخر آبان احتمالا ابرها رو بار ور کنن و بارندگی خواهیم داشت
مهدی : نه اصلا اونو کم نکرد، ولی تبدیل خورد به 60611 و اینکه کلاس 11، توضیح این کلاس 11 چیه؟ نکنه رینگ رو فلزی کننن؟چون این قبلیش المینویم بود
مصی : منم اسفند1403ثبت نام کردم 17شهریورتکمیل وج کردم هنوزفاکتورنشدم بعدم قراربودآخرمهرتحویلم بدن خوزستانم زنگ زدم نمایندگی گفت ازتهران قطعه هاشون کمه براماشین الانم گفتن آخرهمین ماه تحویل میدیم ک فک نکنم دروغ میگن
زهره : میگما چراغ تحویل روشن بشه ..چند روز بعد ماشینمون مبرسه؟؟ کسی می دونه ؟؟
مسعودی : سلام دوستان عزیز آیا کسی از شما عزیزان اریزو5 آف ال به تازگی تحویل گرفته؟ تاریخ واریزی کل وجه چه تاریخی بوده ممنون اگه اطلاع رسانی کنید
207 تیو تری تحویل 90 روز : اینا یگی از 207 تیوتری چرا اماری نمیده🥺
کوییک GXR-L : حسین اقا به هیچ جا نمیرسید همشون با هم هستن برای بنده از قسمت فروش زنگ زدن بعد شکایتم اپراتور بی ادب گفت شما شکایت کردین درحالت تخصیص هستین باید صبور باشید بعدم نزاشت حرف بزنم قطع کرد پیام بعدش از سایپا اومد شکایت مختومه شد وسلام من پذیرش دی 1403 هستم تکمیل وجه مرداد 1404