صنعت تولید کامیون ایرانی در چه حال است؟ 

 

صنعت تولید کامیون ایرانی در چه حال است؟

 

رپورتاژ - چینی‌ها، ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها بازار ماشین‌های سنگین در ایران را به دست گرفته‌اند، با این حال خودروسازان داخلی چند سالی است در تلاش برای تولید ملی خاور و کامیون‌ هستند و تا به امروز در این زمینه موفق عمل کرده‌اند. شرکت‌های سایپا خودرو دیزل، ایران خودرو دیزل، ارس خودرو و ... چند نمونه از این شرکت‌ها هستند.

خرید کامیون صفر هر یک از این کمپانی‌ها در سایت‌های خرید و فروش آنلاین مانند سایت دیوار نیز امکان‌پذیر است.

سایپا خودرو دیزل و ایران خودرو دیزل دو غول تولید کننده و وارد کننده کامیون و کامیونت در ایران هستند که مهندسان آن برای بومی‌سازی ماشین‌های سنگین سختی‌های زیادی گذراندند. سایپا بعد از مونتاژ نمونه‌های مختلف خودروهای سبک، کامیون‌های باری ولوو در مدل‌های مختلفی را مونتاز کرد تا به همگان ثابت کند از پس ماشین‌های سنگین هم برمی‌آید. در سایت دیوار خرید کامیون ولوو اف ام 13 کمپرسی در حد نو با هزار کیلومتر کارکرد 330 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. اف ام ایکس یکی از بهترین و جدیدترین محصولات سایپا دیزل است. همچنبن در این سایت خرید کامیون صفر این مدل با قدرت موتور 460 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک به قیمت 610 میلیون تومان معامله می‌شود. کامیون باری جفت محور ولوو آخرین مدل مونتاژی این کمپانی است که درمرحله پیش‌فروش به سر می‌برد. ظرفیت روغن این کامیون 33 لیتر و قدرت موتور آن 420 اسب بخار است.

ارس خودرو دیزل یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمیکو است که با استفاده از قطعات باکیفیت اروپایی و آمریکایی توانسته است ماشین‌های سنگینی هم‌تراز با کامیون و خاورهای اروپایی تولید کند. ارس خودرو در سطح کشور نمایندگی‌های زیادی دارد و این موضوع سبب افزایش کیفیت خدمات پس از فروش خودروهایش و به تبع آن بالا رفتن رضایت مشتریان نیز می‌شود. همچنین گارانتی سه ساله و پوشش آن تا 200 هزار کیلومتر از دیگر مزیت‌های این شرکت به حساب می‌آید. یک کامیون آمیکو مدل سال 1386 با 370 هزار کیلومتر کارکرد و دارای بیمه بدنه و شخص ثالث در سایت دیوار به قیمت 125 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اگر با چنین مشخصاتی به دنبال یکی از کامیون‌های چینی یا ژاپنی باشید، باید پولی حدود 200 میلیون تومان خرج کنید. یک آمیکو کمپرسی در حد نو مدل 1389 با 100 هزار کیلومتر کارکرد و بیمه بدنه تا مهر سال آینده در این سایت به قیمت 150 میلیون تومان آگهی شده است. همچنین در یک آگهی دیگر کامیون کشنده این کمپانی مدل سال 1393 با کارکردی حدود 400 هزار کیلومتر، 270 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. کامیون‌های کشنده نسبت به کامیون‌های دیگر قیمت بیشتری دارند و به همین دلیل قیمت این نوع کامیون از سایر کامیون‌های به حراج گذاشته شده بیشتر است. 

بازار داخلی را دریابید

طبق آمار رسمی در سال 2016، 9 هزار و 580 هزار کامیون در ایران تولید شد و براین اساس کشورمان در رتبه 19 تولید کامیون در جهان قرار گرفت. نمایندگان رسمی شرکت‌های خارجی نیز تصمیم دارند با انعقاد قرارداد با شرکت‌های اصلی، کار مونتاژ کامیون‌ها را آغاز کنند که البته شرکت‌های داخلی بسیاری از پیش اقدام به این کار کرده‌اند( سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل) از سوی دیگر خرید کامیون صفر تولید داخل تا اندازه زیادی بستگی به عملی شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده دارد که طبق گزارشات مختلف، هنوز این طرح در ابعاد گسترده اجرا نشده است و همچنان در گوشه کنار کشور، کامیون‌های فرسوده هم تردد و هم معامله می‌شوند.

 

منبع : ویرلن

 

source

ویرلن

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت