استعفای 2100 راننده تاکسی در یکسال گذشته در شیراز

 

استعفای 2100 راننده تاکسی در یکسال گذشته در شیراز

 
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: در حالی‌که در یکسال گذشته تلاش‌های جدی برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سطح این کلانشهر شده اما دو هزار و 100 راننده تاکسی در سطح شهر شیراز از شغل رانندگی استعفا و تاکسی‌های خود را اسقاط کرده‌اند.
 
ناصری سه‌شنبه 19 تیر در یک کنفرانس خبری با تصریح بر این موضوع که حمل‌و نقل‌مسافر در شیراز به گوشت قربانی تبدیل شده که باید پاخگوی همه مسائل شهری باشد، گفت: بسیاری از افراد به دلیل بیکاریو خشکسالی به سمت حمل‌و‌نقل مسافر روی آورده‌اند.
 
وی افزود: روزانه بیش از 10 هزار مسافرکش شخصی که هویت آنها مشخص نیست از اطراف شیراز اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند و سال‌هاست که ما را با مشکل رو‌به‌رو کرده‌اند.
 
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه ده‌ها گشت شبانه‌روزی داریم که تنها رانندگان غیرقانونی را جریمه می‌کنند اما نتیجه‌ای جز ادامه فعالیت این رانندگان نداشته است، تاکید کرد: باید یک اقدام اساسی برای ساماندهی این موضوع انجام شود.
 
ناصری به ورود شرکت‌های اینترنتی حمل مسافر که فاقد مجوزهای قانونی و راننده با هویت مشخص هستند هم اشاره و در این باره خاطرنشان کرد: علی‌رغم انعکاس این موضوع به نهادهای ذی‌صلاح که دستور رسمی پلمب تعدادی از آنها هم صادر شده اما همچنان این شرکت‌ها فعال هستند.
 
وی با اشاره به نوسازی بیش از یک‌هزار و  100 تاکسی طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: ظرف یکسال گذشته شهرداری شیراز خدماتی به رانندگان از جمله در بحث ایمنی خودرو اعطا کرده است.
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه 90 درصد از تاکسی‌های این کلانشهر گازسوز هستند که باید از نظر معاینه فنی تست می‌شدند گفت: شهرداری پرداخت 80 درصد از هزینه تست معاینه فنی و 50  درصد از تست گاز آنها را تقبل کرده است.
 
ناصری همچنین از اعطای دو حلقه لاستیک به رانندگان تاکسی در سال 97 خبر داد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه شرایط خوبی در حمل‌و‌نقل مسافر شاهد نیستیم که دستگاه‌های مسئول باید کمک کنند تا خودرودها و رانندگانی که غیرقانونی اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند از سطح شهر جمع‌آوری شوند.
 
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز اضافه کرد: نزدیک به سه سال است که بیمه رانندگان جدید تاکسی در شیراز در بلاتکلیفی به سر می‌برد که با رایزنی‌هایی که با وزارت کشور انجام شده، مقرر شد تا سه ماه آینده نسبت به بیمه رانندگان جدید تاکسی اقدام شود.
 
ناصری یکی از مشکلات رانندگان تاکسی در سطح کلانشهر شیراز را مشکل سوخت خودرو آنها دانست و در این بیاره بیان کرد: رانندگان تاکسی سوخت گازی خود را معادل خودرو رانندگان شخصی دریافت نمی‍کنند و به ازای هر مترمکعب گاز، حدود 300 تومان پرداخت می‌کنند که برای حل این مهم نیز طرحی ارائه کرده‌ایم تا سوخت خودرو رانندگان تاکسی معادل سوخت خودرو رانندگان شخصی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ورود اتوبوس‌های جدید به شیراز اشاره و عنوان کرد: از 285 دستگاه اتوبوس خریداری شده در سال 95، تنها یکصد دستگاه آن وارد ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسرانی شده و برای ترخیص مابقی به 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شهردای در حال تلاش است تا هرچه سریعتر با تامین اعتبار، اتوبوس‌های باقی مانده را به ناوگان اضافه کند.
 
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با تصریح بر اینکه این اتوبوس‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند و دارای استانداردهای اروپایی هستند، گفت: ضرورت دارد که در شهر شیراز خطوط “بی‌آر‌تی” و “خطوط ویژه” اضافه شود. البته اراده معاونت حمل‌ونقل شهرداری نیز بر این است که حداقل یک خط “بی‌آر‌تی” در شهر شیراز راه‌اندازی شود.
 
ناصری همچنین با بیان اینکه در سال گذشته 23 میلیارد تومان یارانه به بخش خصوصی داده شد که امسال نیز به 30 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: به طور میانگین به هر دستگاه اتوبوس 30 میلیون تومان یارانه تعلق گرفته است.
 
وی با تصریح بر این نکته که بخش خصوصی با کاهش شدید مسافر رو‌به‍رو شده است، گفت: از سال 95 تا سه ماهه اول امسال با کاهش 30 درصدی جابه‌جایی مسافر توسط اتوبوس‌ ‎ ها روبه‌رو بوده‌ایم؛ چرا که حمل‌و‌نقل به سمت استفاده از خودروهای شخصی پیش رفته است.
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با تایکد بر اینکه متقاضی اجرای طرح ترافیک هستیم بیان کرد: با اجرای این طرح هم آلودگی کمتر خواهد شد و هم ناوگان عمومی حمل‌ونقل در سطح شهر بیش از گذشته فعال می‌شوند.
 
ناصری با اشاره به این مطلب که در حوزه حمل‌ونقل عمومی از یکهزار دستگاه اتوبوسی که در اختیار داریم حدود 90 درصد از آنها فعال هستند، گفت: میانگین حمل مسافر از 800 نفر در روز به 600 نفر رسیده است.
 
وی با اشاره به بهره‌برداری از خط یک قطار شهری و نیاز به خطوط مکمل تغذیه‌رسان در ایستگاه‌ها نیز گفت: خطوط مترو ما در این خط شرقی-غربی است اما خطوط اتوبوس در شیراز شمالی-جنوبی طراحی شده‌اند کهمطالعات جامع حمل‌و‌نقل توسط معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری در حال انجام است که با اجرای آن بسیاری از خطوط شیراز تغییر خواهند کرد.
 
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز ورود خطوط 115، 119 در میدان احسان تا بزرگراه حسینی‌الهاشمی و تونل سعدی تا ولی‌عصر(عج) را از جمله این خطوط برشمرد.
 
ناصری افزود: هزینه حمل‌و‌نقل عمومی در شیراز از دیگر کلانشهرهای ایران ارزانتر است، به گونه‌ای در حوزه تاکسی‌ها، پایین‌ترین نرخ را دا ریم.
 
وی به نصب دستگاه‌های کارتخوان و پرداخت الکترونیکی هزینه حمل‌ونقل در تاکسی‌ها هم اشاره و اظهار کرد: طی رایزنی با هماهنگی با پارک علم و فناوری درصددیم تا  آخرین یافته‌های این پارک را برای کمک به تحقق هدف‌مان به کار گیریم.
 
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز همچنین معتقد است که برنامه‌ریزی مدیریتی مانند اجرای طرح ترافیک، ثبات نرخ سوخت رانندگان، مقابله با مسافرکش‌های غیرقانونی و ایجاد خدمات رفاهی می‌تواند مشکل رانندگان تاکسی در شیراز را حل کند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , راننده تاکسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین GL : سلام ، دوست عزیز ، شما اول باید بری تو سایت و از اون قسمت پرداخت دعوتنامه رو بزنید ، شماره پذیرش خودتون رو وارد کنید بعد جستجو رو بزنید تا براتون دعوتنامه رو بیاره ، بعد از اونجا اقدام به واریز وجه کنید ، اگر بلد نیستید به کافی نت مراجعه کنید .
اسفند با سهند : مشتري گرامي باسلام و احترام دعوتنامه خودروي کوييک GXR-L با رينگ فولادي و ترمز ESC براي پذيرش 11111111 تا تاريخ 18 ارديبهشت ماه تمديد گرديد. لغو 11
Ftm : سلام وقت بخیر شما تحویل چه ماهی بودید و چطوری سود تاخیر گرفتید ممنون میشم راهنمایی کنید
سمیه : یعنی خرداد ماه ماشین و تحویل نمیدن؟؟!!!
صابر : من اول آذرم هنوز خبری نیست و قراره خبری هم نباشد دوستان این معاون ارتباطات سایپا که گفت داریم اوکی می کنیم الکی میگه تا 6 ماه رو شاخشه چون من تو ماه ششم تکمیل وجه کردم سه تا فصل از سال رو دیدم ولی هنوز ماشینم رو ندیدم
J4 سفید تهران : سلام و وقت بخیر دوستان.. من j4ثبت نام 29آذر هستم تحویل سیستمی14اسفند. 2.6 شاسی 2.7بیمه 2.13پلاک.. الان تو مرحله ارسال مدارک هست هنوز زرده اون گزینه ولی پایین صفحه تاریخ پست مدارک رو زده 2.13 میخواستم بپرسم مدارک ارسال بشه از طرف پست کد رهگیری میاد؟
Azim : تورو خدا راست میگی من ۱۷ آذر پذیرش شدم تا حالا خبری نیست دیگه خسته شدم
تارا دنده ۳۰ اسفند : سلام ۳۰ اسفند رنگ تیتانیوم چرا فاکتور نمی کنن دقیقا
سیاوش : سلام در زمان تحویل میتونی بیمه بدنه یاطلایی انتخاب کنی بیمه هم قبلا من کامنت گذاشتم و توضیح دادم بیمه اگه به انتخاب سایپابزنی یه بیمه گمنام بی اعتبارمیزنه شما میتونی بیمه اول یا البرز یا ایران خلاصه بین این بیمه ها بیمه اول ودوم انتخاب کنی
شاهین جی e : سلام. پیش فروش شاهین جی دنده ،۱۴ آذر ۲۹۶میلیون دادم که خرداد ماه تحویل بدن،ولی ۲۰ اسفند پیام اومد که جی ال بگیر نگرفتم ،باز دوباره دیروز ۱۳ اردیبهشت برام جی ال اومد ..حالا موندم چ کار کنم...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اشتری : آریزو برایم آرزو شد
7 بهمن : میشه بفرمایین کی تحویل حضوری گرفتین؟!
دنا اتو تحویل خرداد : سلام دوستان از فاکتور دنا اتو خبری نیست. کسی میدونه قضیه چی هست .چرا فاکتور متوقف شده؟؟؟
احمد از شیراز : قیمت وانت پراید بیرون 10 میلیون ارزانتر هست تا کارخانه
پشیمان : خریدار دیگری به تابناک گفت: با مراجعه به نمایندگی‌های مدیران خودرو با بهانه‌های واهی و پاسکاری به نهاد‌های دیگر مواجه می‌شویم برای مثال می‌گویند که دولت مجوز برای گمرک صادر نمی‌کند یا وزارت صمت از صدور مجوز‌های لازم خودداری می‌کند که تصور ما براین است که برای اینکه ما را دنبال نخود سیاه بفرستند بهانه های این چنینی می آورند. نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این میان بسیار مهم است چراکه باید حامی حقوق مصرف کنندگان وارد عمل شود. لازم است که متقاضیان نسبت به درج شکایت خود را در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام کنند. همچنین سازمان تعزیرات نیز به عنوان دیگر مرجعی که وظیفه رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات است لازم است به این مساله ورود کند و مشکل پیش آمده را حل و فصل کند.
پشیمان : تابناک بررسی می‌کند؛ «مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند! بدعهدی مدیران خودرو در تحویل خودروهایی که با شرایط تحویل فوری به متقاضیان وعده داده بود برای متقاضیان خرید از این شرکت دردسرهای زیادی به بارآورده و بلاتکلیفی و پاس کاری آنان به دیگر سازمان ها صدای اعتراض بسیاری از مردم را درآورده است. کد خبر:1302163تاریخ انتشار:09 اردیبهشت 1404 - 14:0029 April 2025 «مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند! عدم تحویل خودرو سر موعد مقرر توسط شرکت‌های خودرو سازی مونتاژی باعث شده تا بسیاری از خریداران شرکت «مدیران خودرو» روز‌های زیادی برای دریافت خودرو چشم انتظار بمانند و صدای اعتراض آنها در بیاید، اما در این میان جای خالی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیرات به چشم می‌آید که مسئول رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات هستند.
Maryam : سلام ساینا sتکمیل وجه 11بهمن تحویل 90 روز هستم هنوز فاکتور نشدم
کوییک glx r سفید مشکی 25 مهر : پاسخ ب کوییک مشکی من‌ک‌سیستان و بلوچستان شهر زابل بودم دو روز بعد از نمایندگی زنگ زدن بیا ببر ک جا نداریم
207 پاناریگ فولادی تحویل خرداد : سلام دوست عزیز شما تحویل کی خورده بود و از شما طرح مادران بوین یا عادی؟؟ ممنون بیشتر توضی بدین
پشیمان : 3 هزار نفر از دی ماه ثبت نام کردن که متاسفانه متاسفانه الان حدود 5 هزار خودرو که می بایست تحویل بدهند از بهمن تا اول اردیبهشت هنوز تحویل نداده اند. تا عرضه خودرو در ایران قطره چکانی و مافیایی هستند وضع به همین منوال هست. مدیران خودرو ار عمد خودرو ها را تحویل نمی دهد به دلیل اینکه خودرو ها را از طریق واسطه ها خودش آزاد بفروشد.شما هم یکی از ثبت نام کنندگان هستید و گرنه دنبال این پیام ها نمی آمدید