گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (2)

 

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

در پست قبلی (گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)) به معرفی رتبه 10 تا 6 این لیست پرداختیم. در ادامه نگاهی به رتبه 5 تا 1 لیست گران قیمت ترین ها می کنیم.

 

5. Mercedes-Benz 540K Special Roadster 1937

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
540K Special Roadster 26 8.2 میلیون دلار

کارل بنز خودروهای بنزینی را اختراع کرد و از آن زمان به بعد هم شرکت بنز به عنوان اوج مهندسی این صنعت شناخته شد. این مشخصه در تاریخ شرکت به خوبی نمایان است و آن را به سمت ساخت خودروهایی خیره کننده سوق داده است.

مدل 540K هم از این قاعده مستثنا نیست. مدل 5.2 متری دو نفره کروک نماینده خودروهای تولیدی قبل از جنگ است. خودرویی با سپرهای شیب دار، چراغ های بزرگ و تایر زاپاسی که بر روی صندوق عقب قرار گرفته است. تنها 26 دستگاه از این مدل ساخته شد، آن هم برای سیاست مداران ارشد اروپایی و نخبگان مالی. این مدل برای به حرکت در آمدن، از موتور 8 سیلندر خطی و 5,4 لیتری بهره می برد که 180 اسب بخار نیرو تولید می کند. مدل 540 k، این نیرو را به لطف سیستم سوپرشارژ تولید می کند.

یک انگلیسی این خودرو را در سال 1937 خریداری کرد و توانست آن را در بحبوحه دوران جنگ جهانی دوم سالم نگه دارد. طی سالیان، خودرو بین خریداران متعددی دست به دست شد، آخرین صاحب این مرسدس بنز رئیس مسابقات فرمول 1، آقای "برنی اکلستون" بود. در نهایت این خودرو بار دیگر به قیمت 8,2 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رسید.

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

 

4. Ferrari 330 TRl/LM 1962

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

      مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
     330 TRl/LM 1 9.3 میلیون دلار

دو حرف آخر نام این مدل LM است که اشاره به مسابقات 24 ساعته Le Mans (لمان) دارد. این مسابقه یک روزه، قدیمی ترین مسابقه اتومبیل رانی استقامتی است و همچنین یکی از سخت ترین مسابقات اتومبیل رانی می باشد. فراری هم از شرکت کنندگان همیشگی در لمان است.

آخرین خودروی تولید شده با نام تستا روسا، مدل 330 TRI/LM بود که نهایت تکنولوژی این مدل را به نمایش می گذاشت و تحت هدایت فیل هیل و اولویر گندبین موفق به کسب مقام اول لمان در سال 1962 شد. تستا روسا یک موتور 12 سیلندر خطی 4 لیتری دارد که تقریبا نیرویی برابر با 400 اسب بخار تولید می کند. این مدل آخرین خودروی مسابقه ای تولید شده توسط شرکت فراری بود که موتورش در جلو تعبیه شده بود و آخرین خودروی دارای موتور تعبیه شده در جلو بود که توانست برنده مسابقات لمان شود. بسیاری بر این باورند که تستا روسا مثالی بارز از عصر طلایی موتورهای تعبیه شده در جلوی خودروهای مسابقه ای است. تستا روسا 330 با شماره شاسی 0808 با قیمت 9,3 میلیون دلار در حراجی "ساسبی" خریداری شد.

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

 

3. Bugatti Type 41 Royale Kellner 1931

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
Type 41 Royale Kellner 6 9.8 میلیون دلار

در نیمه اول قرن بیستم شرکتی با نام بوگاتی، خودروهایی انحصاری، پر سرعت، گران قیمت، و بسیار لوکس تولید می کرد. این خودروها توسط "اتوره بوگاتی" طراحی می شد. مدل های تولید شده توسط این شرکت بدنه ای سبک، موتورهایی بزرگ و شکل و شمایلی عجیب داشتند. همانند بسیاری از تولید کنندگان خودرو در اروپا، شرکت بوگاتی نیز نتوانست فشار جنگ جهانی دوم را تحمل کند.

در آن زمان اغلب شرکت بوگاتی بود که دیوانگی و شور صنعت خودرو سازی را به نمایش می گذاشت و باید گفت که مدل Type 41 هم از این قاعده مستثنا نبود. این مدل دارای موتور غول پیکر 12,7 لیتری هشت سیلندر خطی بود و بزرگترین موتوری است که تا به حال در یک خودروی خصوصی فرخته شده تعبیه شده است. البته بقیه این خودرو هم بزرگ بود، فاصله بین محور عقب و جلو 4,6 متر و قیمت آن بسیار بیشتر از قدرت خرید مردمان افسرده جنگ بود.

تنها شش دستگاه از این خودرو ساخته شد و مدلی که سال 1987 در حراجی به قیمت 10 میلیون دلار خریداری شد از جنگ در گرفته اروپایی، سالم بیرون آمده بود. در حال حاضر شرکت فولکس واگن جان تازه ای به شرکت بوگاتی داده و خودرویی رکورد شکن با نام ویرون ساخته که می تواند به سرعتی بیشتر از 402 کیلومتر در ساعت برسد.

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

 

2. Ferrari 250GT SWB California Spyder 1961

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
GT 250 SWB California Spyder تقریبا 50 10.9 میلیون دلار

یکی از چند فراری که در این لیست قرار دارد مدل کالیفورنیا اسپایدر است. مدلی که در فیلم "روز تعطیل فریس بولر" معرفی شد، خودرویی که توسط فریس و دوستش کامرون بعد از چرخی در مرکز شهر شیکاگو کاملا از بین رفت.

اگر این خودرو را تنها با لفظ مجلل توصیف کنیم، نهایت کم لطفی است. فراری کالیفورنیا تجسمی از دنیای کلاسیک خودروهای مسابقه ای است، خودرویی با کاپوتی کشیده، دو نفره و کروک. مدل SWB California Spyder یکی از مدل های متنوع تولید شده سری 250 فراری است که برای بازار آمریکا ساخته می شد. این مدل از موتور 12 سیلندر  “V” شکل و 3.0 لیتری بهره می برد که توان تولید 250 اسب بخار را دارد. این مدل همچنین دارای گیربکس چهار سرعته دستی می باشد.

جیمز کربن بازیگر، این اسپایدر را به مدت بیست سال از آن خود داشت. در حراجی "RM"، کریس اوانس که مجری تلویزیون و رادیوی انگلستان است، این خودرو را به مبلغ 10.9 میلیون دلار خرید. در آن زمان، این خریدی رکوردشکن بود، البته این رکور تنها تا سال بعد به جا ماند، زمانی که گرانقیمت ترین خودروی کلاسیک به فروش رفت.

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

 

1. Ferrari 250 Testa Rossa 1957

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)

مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
Ferrari 250Testa Rossa 22 12.1 میلیون دلار

بیشتر مردم با تستا روسای دهه 80 قرن بیستم آشنا هستند، مدلی که در سریال تلویزیونی میامی وایس حضور داشت. اما اولین تستا روسا در سال 1957 ساخته شد که خودرویی کمیاب تر و بسیار عجیب تر بود. مدل Ferrari 250 Testa Rossa خودروی مسابقات گرندتورینگ بود که در بسیاری از مسابقات سرعت از جمله لمان شرکت کرده بود.

این مدل دارای موتور 12 سیلندر ”V” شکل 3.0 لیتری بود که 300 اسب بخار قدرت و دور موتور 8,000 دور دقیقه ای داشت. این مشخصات به همراه بدنه خیره کننده برای یک خودروی محصول دهه 50 میلادی بسیار خوب بوده است. در سال 1958 فراری تستا روسا چهار مسابقه از شش مسابقه جهانی را برد تا برای سومین بار پیاپی قهرمانی جهان را برای شرکت فراری به ارمغان بیاورد. در قهرمانی آن سال فیل هیل پشت فرمان یکی از آنها نشسته بود. تنها 22 دستگاه از این مدل ساخته شد. به گفته شرکت فراری، نه تنها عملکرد این خودرو فوق العاده است بلکه دید راننده در هنگام رانندگی بسیار خوب است.

این خودروی خاص که چهارمین مدل تولید شده است، چندین بار دستخوش تغییر شد تا اینکه سرانجام بار دیگر موتور اصلی آن قلب تپنده اش شد. زمانی که تستا روسا در حراجی به فروش رفت، با قیمت 12.1 میلیون دلار رکورد دار گران قیمت ترین خودروی کلاسیک شد.

گران قیمت‎ترین خودروهای کلاسیک (2)


منابع

Howstuffwork

مقالات مرتبط

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

برچسب : کلاسیک , گرانقیمت , تاریخ , حراجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

11 نظر

کاربر: حیدر
3

ویرون عجب غولی بود خیلی گنده بود ولی فراری همیشه شاخه حتی تو ماشینهای کلاسیک و اون مدل کالیفرنیا خیلی خوشگل بود.با سپاس از 1car
17:57  1392/02/29
گزارش
پاسخ دادن
milad
0

منم همین مشکلو دارم مشکل شما حل نشد ؟!
01:43  1395/04/27

گزارش
علی باجلانی
0

بایدمحکم ترمزکنی تافعال بشه
11:55  1395/09/17

گزارش
علی
2

باسلام لطفا در مورد زیباترین و بارزش ترین خودروهای کلاسیک موجود در ایران مطلبی قراردهید و اینکه یک خودرو کلاسیک خوب و سالم را از کجا می شود تهیه کرد ممنون
13:10  1392/02/22
گزارش
پاسخ دادن
mahmod
0

perfecte
14:02  1391/12/15
گزارش
پاسخ دادن
سپیده
3

چقدر قشنگ چقدر زیبا دلم خواست:-[
14:31  1391/11/24
گزارش
پاسخ دادن
IRIRAX1
2

نامردا رو دست veyron زدن
07:47  1391/11/24
گزارش
پاسخ دادن
اکرم
6

عالی بود
13:54  1391/11/23
گزارش
پاسخ دادن
گویبان
4

آها حالا درست شد؛) ممنون از شما ببخشید الان مثلا مک لارن اف۱ جز اینها حساب نمیشه؟ تو حراجیدها تا ۱۰ ملیون هم فروش میره آخه
13:48  1391/11/23
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
6

خیلی عالی یکی ازیکی بهتر مرسی
08:53  1391/11/23
گزارش
پاسخ دادن
هما
7

ممنون از مقاله های خوبتون. می خواستم پیشنهاد کنم در مقاله های سریالی مثل همین مقاله، یک لینک ارتباطی به قسمت های قبلی اش بگذارید اینطوری پیدا کردنش برامون راحت تره.
00:59  1391/11/23
گزارش
پاسخ دادن
سینا
8

فوقالعاده بود
00:53  1391/11/23
گزارش
پاسخ دادن
هومن
14

جالب بود ممنون
21:20  1391/11/22
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام دوستان عزیز از این بابت خیالتونو راحت کنم که تا یکسال 2سال باید منتظر شاهین جی باشیم چون مدیرعامل سایپا امروز خودش گفت روزانه دوتا شاهین جی تولید میشه ،،،هر حرفیم که این کارشناسای سایپا موقع زنگ زدن میگن همشسششش دروغه من که خودم دیگه بیخیال شاهین شدم دیگه میخوام فراموش کنم حالا هر موقع تونستن فاکتوز میکنن😞 هر کی ام که دیدید ماشینشو تحویل گرفته بدونید یه آشنا مدیر داخل سایپا داشته بی شک
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
شاهینG : سلام‌ کسی‌ تکمیل‌وجه‌ ۱۱‌ آذر‌هست‌که‌فاکتور‌نشده‌باشه ؟؟
شاهین cvt : 12 اسفند فاکتور نشدم
شاهین‌ gl : افرادی‌که‌ چهارشنبه‌ ۱۷ پنچ‌شنبه‌ ۱۸‌ اردیبهشت تبدیل‌زدن‌ ایا‌‌ امروز‌‌ فاکتور‌‌ شدین ؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زخمی : مزایای خاصی نداره،بهترینش اینه که حدود یه هفته زودتر ماشینتو تحویل میگیری و اینکه هزینه جابجاییشو عودت میدن. من از کرج میخوام برم کاشان برات پیامک تحویل اومده؟
دنا بورسی مرداد : دنا تحویل 10 مرداد از امروز وارد روزهای تاخیر شد روزانه 750تاخیر میخوره حالا از خدامه دیر بدن
ایمان : سلام ببخشید نمی دونید کوییک ار اس تحویل 30روز تکمیل وجه 17اردیبهشت رو کی میدن گفتن 30روز الان 80روز شد برای مشهد
کوییک gxrl : دوستان کسی تغییر رنگ کوییک gxrl نشسته تو پروفایلتون والا برا ما که هنو همون رنگه و آماده تخصیص مسخره کردن به خدا زنگ هم میزنی اصلا خبر نارن کارشناسان گاوشون
خرزوخاک سایپا : با این راهنمایی ها و شوخ طبعی ها در حق خانم سما 😂 فک کنم بیخیال حواله ش شد رفت فروختش 😂👊
اطلس دوران جنگ : جالب اینجا هست که ماشین تحویل گرفتن خدمات نمیده سایپا شاید باور نکنید هیچ خدماتی اصلأ هیچ شما بگو یه پیچ یا مهره بهتون نمیدن میگن برو آزاد انجام بده فکر اون طرف داستان هم بکنید اطلس نمیدن اونوقت که میدن بدون خدمات هست
مهدی : سلام طرح تبدیل قالپاق به رینگ الان واسه چه ماهایی امده فقط تیر یا مرداد و شهریورم امده؟
مهدی : سلام من از این میام پیشگوییت درست از اب درامده الان الان 1 تومنه 207 امروز تاریخ برج 5 سال 404 اینو برای ایندگان مینویسمسال 1406 احتمالا رو دو میلیارده نمیدونم اینده چی پیش میاد فقط خدا خودش کمکمون کنه
سامی ایلام : نه بابا چرت میگن من پذیرش 27 اردیبهشتم هنوز خبری نیست
Ali : منم این تاریخم پلاک شده تحویل ندادن