بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

طبق روال هر هفته یکشنبه ها، قسمت جدیدی از این مقاله بر روی سایت 1Car قرار می گیرد. در قسمت پنجم این مقاله که در واقع در راستای بخش های اول، دوم، سوم، و چهارم است، به اختصار به بررسی سیستم گیربکس و سیستم تعلیق پیشرفته کامیون اکتروس پرداخته می شود. یادآوری می گردد، این کامیون از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و ... به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

1Carدر سیستم گیربکس 12 سرعته اتوماتیک اکتروس، از تکنولوژی Power Shift جهت انتقال قدرت استفاده شده است. این تکنولوژی مدرن با انتخاب دقیق و سریع دنده ها، نیروی بسیار پرقدرت حاصل از موتور را به شکل مؤثر به اکسل عقب کامیون منتقل می کند. مکانیسم عملکرد این فن آوری بدین صورت است که با در نظر گرفته شدن وزن خودرو، بار، شیب جاده، و سرعت خودرو، مناسب ترین دنده انتخاب می شود. البته در هنگام نیاز، راننده می تواند دنده را به صورت دستی نیز تعویض کند. شایان ذکر است، در حالت اتوماتیک با انتخاب وضعیت "باصرفه" می توان با بهینه ترین حالت ممکن و مصرف سوخت پایین رانندگی کرد. با انتخاب وضعیت "پرقدرت" می توان به سریع ترین و پرقدرت ترین حالت تعویض دنده تغییر حالت داد و رانندگی بی سابقه ای را تجربه کرد. عملکرد این کامیون بی نظیر را در فیلم (دانلود) کوتاه زیر که توسط مجموعه 1Car به فارسی زیرنویس شده است، تماشا کنید.

/uploads/Actros Precision - F.flv

طراحی سیستم تعلیق در کامیون اکتروس، از کمک فنر های صندلی گرفته تا کمک فنر های جدید گازی در اکسل عقب، به طور کلی عوض شده است. از برایند این طراحی می توان به راحتی و بهبود سیستم تعلیق کابین و هدایت دقیق تر خودرو سر پیچ ها اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

فرمان اکتروس بسیار دقیق و حساس شده است و این به دلیل ارتقای عملکرد چرخ دنده های آن است. این مسئله به کاهش احتمال واژگونی، پایداری بیش تر، و فرمان پذیری بهتر این کامیون نیز شده است که حس رانندگی ایده آل تری را به راننده منتقل می کند. گفتنی است، اکسل قوسی عقب با داشتن دنده های قوسی باعث اصطکاک کم تر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می شود. به علاوه، نسبت به نسل گذشته، امکان انتخاب نسبت های بیش تری در اکسل عقب وجود دارد که سبب کاهش بیش تر مصرف سوخت می شود. با وجود تکنولوژی های جدیدی که در کامیون اکتروس جدید به کار رفته است، ضمن اطمینان از رانندگی، از اقتصادی بودن رانندگی خود نیز نهایت رضایت را خواهید داشت و رانندگی راحت و نرمی را در جاده تجربه خواهید کرد. در فیلم (دانلود) زیر که از سری فیلم های زیرنویس شده به زبان فارسی توسط مجموعه 1Car است، چگونگی عملکرد سیستم تعلیق پیشرفته اکتروس جدید به خوبی در معرض نمایش گذاشته شده است.

/uploads/Actros Driving Dinamics F.flv


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : اکتروس , کامیون , ترانزیت , تریلی , کشنده , کابین , فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

10 نظر

محمد احمدی
2

یه سوال داشتم موتور اکتروس قوی تر است یا اف اچ ؟
19:28  1393/10/28
گزارش
پاسخ دادن
حمید
0

روی کاغذموتور اف هاش 100 اسب قوی تره ولی در عملکرد موتور اکتروس با موتور اف هاش برابری میکنه چون گشتاورش بیشتره
22:05  1395/02/05

گزارش
غلامرضا
1

سلام بزرگترین ارزومه کامیون داشته باشم هههههههههههههی
11:03  1393/09/18
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

تو کف باشین.در ضمن مسعود ابراهیمی پور اکتوروس رو پاپات وارد ایران کرده ؟
02:59  1392/01/29
گزارش
پاسخ دادن
نادر
0

فیلم زیرنویس کردن کار سختیه، دمتون گرم.
خیلی کاربردی بود.
17:26  1391/12/14
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
1

بهترین کار این بودکه مقاله ها خوبی درباره کامیون تهیه میکنی چون تا بحال نداشتیم مرسی خسته نباشی
17:14  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود ابراهیمی پور
3

اگه خواستی راننده کامیون بشی باید بری از ایران بیرون چون کامیون های داخل ایران بنز سال 1970 به پایین هست ؛ چیزی در حد سن پدر من!
15:26  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: اکرم رحمانی
1

بسىار جالب بود ممنون
15:16  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: هیمن
2

عالیه دوست دارم برم راننده کامیون شم
10:45  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
2

1CAR دمت گرم
09:15  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین : نه تمام واریزی ها باید از کارت صاحب ماشین باشد
جی زمستان : سلام،آیا می‌شود تکمیل وجه دوم یعنی حواله را با کارت شخص دیگر انجام داد؟؟
x5 سفید : اخه ما تهران نیستیم که بیایم جلوب وزارت صمت
پناهی : با سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
Samirax5 : کارزار فکر نکنم دیگه جواب باشه واقعا باید یه روز قرار بزاریم بریم حضوری جلوی وزارت صنعت و معدن شاید صدامون جایی برسه
C5 : فیدلیتی موتور و گیربکس ضعیف هست مخصوصا تو سربالایی که میگن گیربکس خیلی روش فشار هستش
J7 تحویل آذر : کلا چقدر واریز کردین، لطفاً مراحل واریز بفرمایید
X5 سفید بهمن : ساده هستید شاسی هم بشی ۳ ماه بعد بهت میدم من الان ۱۳ شهریور شاسی شدم هنوز ماشین رو بهم ندادن ۲ ماه هست میگن درحال بارگیری هستش
یوسف : من برج ۱۰سال۴۰۳مرحله اول۳۰۰ریختم برج۲ هم ۳۰۰ریختم برای شاهین جی الان۶ماه ازش گذشته هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر عباس : تکمیل وجه 8ام تیر تحویل مرداد امروز فاکتورشد
تحویل مهر : سلام دوستان من دیروز فاکتور شدم تیتانیوم6دنده رینگ آلومنیم کسی خبر داره چند روز میکشه تحوژل بدن ممنون
پویا : من 24 روزه فاکتور شدم اما خبری از پلاک نیست
دنا پلاس تحویل 30مهر : به سلامتی انشاالله چرخش براتون بچرخه
فرسوده : سلام دوستان خبری از فاکتور شدن طرح فرسوده نیست
محمدرضا : تکسوز ساده بدون کاربری
محمدرضا : اره ان شالله از شما پلاک بشه
اطلس بهمن نحس : تو رو خدا بیاین تا حقمونو بگیریم خواهشا ایندفعه باهم هماهنگ باشیم
مردم منظر تحویل : سلام من 8/3پلاک شدم امروز شیراز تحویل گرفتم بهترین ماشین هست حرف دیگران را گوش ندید کارشناسی هم رفتم مشکلی نداشت امید همتون زود تر تحویل بگیرید
راحله : 26 خردادتکمیل وجه کردم امروز فاکنور شدم