اهمیت بالانس بودن چرخ‌ها

 

اهمیت بالانس بودن چرخ‌ها

 
زمانی که یک لاستیک جدید را بر روی خودرو خود قرار می‌دهید، دارای تعادل نیستند و با وجود فناوری بالا و آخرین دست آوردها که در ساخت لاستیک و تایر مورد استفاده قرار می‌گیرد، باز هم این لاستیک‌ها دچار عدم تعادل در توزین وزن هستند و بنابراین شما باید لاستیک‌های خود را برای تعادل به نزد مکانیک ببرید.
 
در این هنگام مکانیک چرخ را به یک دستگاه تعادل چرخ متصل کرده و دستگاه شروع به چرخش کرده و وزن نامتعادل تایر را به لبه بیرونی هدایت می‌کند و سپس مکانیک با ایجاد وزن در طرف مقابل تلاش برای تعادل تایر را انجام  می‌دهد و این مورد در باره تمامی‌چرخ‌ها انجام می‌شود تا زمانی که احساس تعادل پس از بازرسی چرخ‌ها مورد تائید قرار گیرد.
 
در ضمن هیمیشه سعی کنید که تایرها را جفت به جفت تعویض کنید. یعنی لاستیک مربوط به چرخ عقب همیشه در چرخ عقب به کار گرفته شود و به همین ترتیب در چپ و راست و در هنگام خرید لاستیک نو نیز همیشه این مورد رعایت شود تا کمتر به نزد مکانیک برای بالانس چرخ‌های خود بروید.
 
تمامی‌این موارد می‌تواند در هزینه کردن شما نیز اثرات مثبتی داشته باشد و ضمن صرفه جویی در پول سوخت شما از فرسوده شدن لاستیک‌ها و در نتیجه بودجه برای خرید تایر جدید نیز صرفه جویی خواهد کرد.
 
بنابراین اگر احساس می‌کنید که ماشین خود دچار تکان خوردن‌های  بی دلیل و نادرست در هنگامی‌که جاده دچار عوارض خاصی نیست به احتمال زیاد تایرهای خودروی شما دچار عدم تعادل است و بهتر است تایرهای خود را بررسی مجدد نموده و یا اینکه پیش یک مکانیک ماهر بروید.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , چرخ‌ها






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : سلام طاها جان ❤️😘 مبارکت باشه چرخش برات بچرخه چقدر سود تاخیر بهت دادن
اسماعیلی : 26 اردیبهشت 1403 مبلغ 231 میلیون جهت سهند s واریز کردم . تحویل هفته چهارم اسفند بوده ، الان هم اردیبهشت 1404 داره تموم میشه ولی خبری از دعوتنامه و واریز قسط دوم نیست . لطفاً راهنمایی کنید ، بعد از یکسال تکلیف چیه ؟ آیا این عدالت اجتماعی است چرا خودرو سازها خلف وعده می کنند
دستی اسفند : سلام ردیف قرار داد هم بگید
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : مگه من گفتم عیبه
امیر : نه روز هایی تعطیل هم حساب نمیشه
هادی : اگر 10 تومن بود من مال تو هم میدم ساده هستی
هادی اریزو : میره
سورت تحویل 3تیر : سلام احتمالا تحویل حضوری منظورش هست؟
رضا : سلام. خودروی دنا اتومات شما چه رنگی سفارش داده بودید؟
محمد 19مهر : اصلا فکر کن ما تغییر کردیم شما که تغییر نمیکنی میومدی از حقت دفاع میکردی متاسفانه مشکل ما ایرانی ها همین فقط بلدیم تز بدیم همین اگه مرد عملی خودتم میومدی من به شخصه واسه حق خودم رفتم نخیر داداش ما با دیدن سود تاخیر تغییر نکردیم به من شخصه گفت دو هفته دیگه تکمیل میشه و شما جزو اولین ها هستی فاکتور میشی من دو هفته دیگه صبر میکنم اگه شروع به فاکتور نشد با بچه هایی که اومده بودن شماره هاشون و گرفتم هماهنگ میشم میریم اونجا دوباره
کوییک gxrl : الکی زده تمام کوییک ها 8سوپاپ هستند
کوییک rs : آقا توحید من تبدیل زدم پیش فروش بودم تاریخ پذیرش اردیبهشت 1403بودم کوییک gxrl که دعوت نامه پیشنهادی برام اومد کوییک rs که13 بهمن تکمیل وجه کردم که گفتن یک هفته الی 30 روز کاری ماشین رو تحویل میدیم الان سه ماه گذشته هنوز فاکتور نکردن
محمد محمدی : الان من 13 اسفند تکمیل وجه کردم فوقالعاده تحویل 11 خرداد.. 8400 هم واریز کردم.. جریان اون 280 چیه چجوری واریز کنم؟؟ چون تو سایت ایرانخودرو نیستش