دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

مصفی ترابی
0

سلام من ازخودروسازی فرداموتورماشین خریدگفته 2ماهه تحویل میدم شده یک سال پول خواب ندادماشین گارانتی داشته تصادف کرده نماینده گی گفت طقه نداریم ماشین پذیرش نگردحالا 2سال خوابیده ماشین تاقطعه خودنماینده گی داده پول خواب نمیده حالامناراهن منای
02:33  1404/03/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : سلام خبری نیست من نقدی ثبت نام کردم ماشین آماده وتمام مدارک آمده تهران تعطیل شده و تنها کار تحویل درب کارخانه
رسول : هیچی . من هفته ی پیش فاکتور شدم ولی هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل نیست .
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
جعفر : ایران خودرو داره فاکتور میکنه، سایپا هم خفه خون گرفته، هشکیم معترض نیست همچی گل بلبل هس
ایگل کرمان : برای من 3 بهمن هنوز شاسی نشدم
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
علی بیدل : سلام آقا با این وضع جنگ اصلا ماشینی هم باقی میمونه که بخوان تحویل بدن ؟ دارم روانی میشم حیف پولم که تو این وضعیت هر لحظه ممکنه بسوزه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
10اسفند : آخرین فاکتور 6اسفنده.شما خودت هروقت فاکتور شدی خبر بده
اریزو6پرو..... : سلام برا ما تحویل12اردبیهشت بود کو دروغ میگن دیروز زنگ زدم صدای مشتری خوب از خجالت خجالتشون دراومدم بعد زنگ زدن میگن پشت گوشتو دیدی خودرو تو دیدی الان تواین شرایط ندن بهتره تا بیارم بیرون بنزین نیست و ....بمونه همونجا بهتره
تیگو 8 : اگه فاکتور شده و بیمه و پلاک وام واریز شده
دانیال : سلام دعوت نامه سایپا آمده واسه بهمن چقدر باید بریزیم
علی : همین الانم خورده
207 : ماهم موندیم نمیدونیم چیکار کنیم..یه شماره ای که پاسخو باشه هم نیست..من پرسیدم از یه نفر گفتن اگه واریز نکنین 100 درصد افزایش قیمت بهتون میخوره در مرحله بعدی واریز
علی : زنگ بزنیم ایرانخودرو مهلت بیشتری بدن برا دعوتنامه مرداد
سورن 31 خرداد : نزدیک فاکتور هستید 31 خرداد آنروز فاکتور و تخصیص پلاک با هم
حمید : سلام دوستان من تحویل 31اردیبهشت بودم فاکتور شده برام دیروز
زینب اپشنال 4 مرداد : سمای عزیز چ تاریخی فاکتور شدید؟