دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Bac : ای بابا، پس من نقدی اواخر شهریور ثبت نام کردم، هنوز تو مرحله تکمیل وجه هست، حالا حالتها باید منظر باشم
اهورا : من شاهین جی بودم مرحله اول 17 آذر. مرحله دوم و تکمیل وجه سوم اردیبهشت. تبدیل به جی ال 21 آبان
ناشناس : چرا از فاکتور و تحویل مایکه 12 مهر 404 که تکمیل خرید شاهین جی ال کردیم خبری نیست ایا کسی مثل من تکمیل خرید 12 مهر 404 هست
مهدی پلاس 14اردیبهشت : امروزم تمام شد و فاکتورنشدیم لعنت به سایپا از14اردیبهشت کسی مونده فاکتور نشده باشه؟؟؟؟
محمدی شاهین جی : سلام دوستان کسی میدونه ما شهریوری ها اگه دعوتنامه بیاد. چقد دیگه باید پرداخت کنیم؟؟ ممنون از شما
X5 ۰۳/۰۳ . مشهد : با توجه به روند صعودی بی وقفه ی طلا ؛ پیشنهاد میکنم همون روزی که پیامک تکمیل وجه براتون اومد اقدام به فروش کنید ؛ ضمنا بمدت ۱۵ روز مهلت پرداخت دارید پس جای هیچ عجله ای نیست . ضمنا به دنباله اینکه اولین نفر باشید که پرداخت رو انجام میدید نباشید . من الله توفیق
.... : دیگه حالم از این شاهین بهم خورد باز ی پروژه ی جدید الهی ک خیر نبینید هر روز ی چیز میگن ی روز تبدیل به جی ال ی روز بنزین ی روز تبدیل به مشکی تا ما رو سکته ندن دست بردار نیستن چه غلطی کردیم به این سایپا اعتماد کردیم . یعنی بزا بدن این مشکی رو فقط بفروشمش دیگه غلط بکنم دور و بر محصولات سایپا برم .
شاهین مهر شیراز : سلام، منم مهر هستم ، امروز چند بار چک کردم فعلا خبری نیست !
X5 تیر : دوستان من حدود ۳۰۰ کم دارم برای دعوت نامه میخوام طلا بفروشم به نظرتون الان بفروشم یا صبر کنم دعوتنامه بیاد؟
امیرحسین : سلام دوست عزیز انشالا هرچه زودتر بهتون تحویل بدن.فقط یه سوال داشتم دوستان اگه کسی میدونه لطف کنه جواب بده ما شهریوری ها هم یه یکم آرامش بگیریم.اخه این شرکت لعنتی سایپا چه جوری حساب میکنه که ما پارسال 20 آذر 297 تومن واریز کردیم به حساب این سایپا خراب شده وتاالان هیچ خبری نیست نه تبدیل وپیشنهاد ونه تکمیل وجه؟؟ شما الان نوشتید واریز اولیه شما 29 اسفند بوده ما که چهار ماه قبل از شما بودیم هیچ خبری نیست اصلا یادشون رفته شهریور ماهی هم دارن ؟با خدا خسته شدیم از این شرکت لعنتی وبی صااااااحب شده!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس : کدوم رنگ همه تاخیر دارن مال من سفید مشکی مگه نمیگن فقط سفید دارن پس کو
207 طرح فرسوده : دوستان مبلغ دعوتنامه فرسوده تحویل بهمن چقدر واستون آمده؟
خاکستری : سلام آقا کسی میدانه .احراز محل سکونت ثبت نشد یعنی چی.واسه من داخل وصعیت مشتری اینو نوشته
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : دوست عزیز میتونی عکس بفرستی؟
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : منم پذیرش29 اردیبهشتم و 15 ابان تکمیل وجه کردیم هنوز خبری نیست فعلا تکمیلی های شهریور رو دارن فاکتور میکنن فکرکنم شاید بهمن ماه فاکتوربشیم .
محمد : سلام دوستان من ثبت نام کوییک هستم ،وضعیت کوییک خیلی بدتر از ساینا هست.
اس : همچنان منتظرم
207 30 دی : واریزی دوم کی بود عزیزم
ار اس : سلام ار اس برای کسی دعوتنامه نیومده؟
تکمیل وجه 5 مرداد خبری نیست : دوستان واسه گرفتن جریمه تاخیر کاری نباید انجام بدیم