دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عبدی : همینه که اپراتورها هیچ تاریخی را برای فاکتور و تحویل اعلام نمیکنند.
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : راستش اطلاع دقیق ندارم رفتم نمایندگی برای یه کاری یه بنده خدارو دیدم فهمیدم ماشینش ۲آبانه وفاکتور شده ورنگش سفیده وتارا اتوماته.من خودم تحویلم ۳۰آبانه
شاهین پلاس ۲ : دقیقا. چند خبرگزاری، امروز به این مسئله اشاره کردند،دوستان خبر را ملاحظه کنند،
پلاس : از قبل هم معلوم بود،مشکل به این سادگی ها و منحصر به سانروف و دو سه تا قطعه دیگه نیست،اینها را میتوانند همین امروز به دلال در چین سفارش بدهند،چهار روز دیگه میرسد به دستشون.بحران بزرگتر از این حرفهاست.به همین دلیل اپراتورهای سایپا ،هیچ وعده زمانی نمیدهند.
ایگل : سلام مال کجاس؟چه شماره ایه؟
غلام : در جواب شاهین:سودش کمتره یعنی چی ؟؟ماشین برای استفاده خونواده ست نه برای سود کردن ...همین کامنت ها باعث میشه مسئولین شرایط مارودرک نکنن وتوجیه شون هم اینه که اینها ماشینو برای فروش می‌خوان بگیرن ....لطفاً این کامنت های منفی رونذارید
++ : انجمن قطعه سازان تهران اعلام کرده :تا زمانی که بدهی یازده هزار میلیارد تومانی سایپا و چک های برگشتی آن شرکت ،تسویه نشود،قطعه جدید به سایپا ، تحویل نخواهد داد....بحث فقط سانروف ساده نیست ،چندین قطعه تحویل نمیشود.
مهدی : من الان زنگ زدم به ایرانخودرو و پیگیر فاکتور شدنم شدم . چیزی که بهم گفت : این بود که شما یک درخواست شکایت زده بودین و جوابش آمده که توی مهر ماه فاکتور میبشه و چون رنگ نقره ایی تیتانیوم هست یخورده تاخیر خورده برای فاکتور شدنش . بنده 25 مرداد تکمیل وجه کردم / تارا دستی / تحویل 24 شهریور / تحویل فوری خیر سرشون / در حال فاکتور ......
تارا ۴وی تحویل ۲ابان : سلام جناب.ردیف قرار داد شما چند بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرویز : سلام من 17 اسفند تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم
پیش فروش دهه فجر : 12168632 واریز دوم 22.2.1404 فعلا خبری نیست.
بهرام : سلام اقایون این مشکل چند سال پیش هم بود که برطرف شد.من خودم اون موقع به این مشکل بر خوردم.متاسفانه الان هم شده.ولی خیالتون راحت همه ماشینها چه دوگانه چه تک پلاک میشن وتحویل میدن وقول بهتون میدم.به این چرت وپرتا گوش ندین .به خدا پلاک میشن.فقط مشکلی این وسط هست قسط اول نزدیکه .یکی از دوستان حرف خوبی زده چند ماه اول باید دنبال بار بگردی تا بار گیرت بیاد قسط دوم هم میاد.انشالله درست میشه.من 20ساله دارم با نیسان کار میکنم.الانم یه 402دوگانه دارم باهاش کار میکنم دلم به این خوشه.خواستم اینو بگم بازم.اصلا نگران نباشین اصلا.ماشین تحویل میگیرین وانشالله هم باهاش کار میکنین توی برج 7قول میدم تحویل بگیرین.یاعلی
207پانامردادفولادی : اگه فاکتور بکنن تونوبت گذاشتن
اطلس : لطفا به محض فاکتور شدن اعلام کن روحیه بگیریم
دوگانه 26اسفند. : چقدر دیگه زمان ممیبره تحویل بدن حضوری.
مصطفی : سلام عزیزی براش پیامک تحویل حضوری نیسان اومده
دوگانه 26اسفند. : منم همینطور......
اطلس بهمن کرمان : منم خودم 21 تیر ماهم انشالله تو یکی دوهفته فاکتور بشیم
سعید : چند شهریور بودی ؟