تبعات عدم ترخیص قطعات خودرو در تابستان چه بود؟ / از تولید تا تعمیر خودرو درگیر محدودیت های ترخیص قطعات خودرو از گمرک

 

تبعات عدم ترخیص قطعات خودرو در تابستان چه بود؟ / از تولید تا تعمیر خودرو درگیر محدودیت های ترخیص قطعات خودرو از گمرک

 
قریبا از تیرماه امسال و همزمان با ممنوعیت واردات خودرو، واردات قطعات خودرو نیز با مشکل مواجه شد. در همین راستا از یک سو ما به التفاوت پرداخت ارز توسط قطعه سازان و از سوی دیگر محدودیت در واردات و ترخیص قطعات خودرویی باعث شد، نه تنها تولید خودرو به کندی پیش رود و در نهایت 70 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه ها باقی بماند، بلکه باعث شد تا خدمات پس از فروش خودروها توسط نمایندگی ها با دل نگرانی همراه شود و در مقابل بازار تعمیرات خودرو را با مشکلاتی مواجه کند. 
 
تولید 70 هزار خودروی ناقص نتیجه محدودیت ترخیص قطعات 
محدودیت و عدم ترخیص قطعات خودرو در 21 روز توانست حدود 70 هزار خودروی ناقص را مهمان کارخانه ها کند و خودروسازان را درگیر تجاری سازی این تعداد خودرو!
 
 البته گرچه درست یک ماه پس از تولید این تعداد خودرو ناقص در کف کارخانه ها، با تعطیلی خطوط تولید خودروسازان داخلی حدود 20 هزار خودرو تجاری ساز شد، اما پس از این تعطیلی ها همچنان تعداد خودروهای ناقص 50هزار دستگاه است که البته انجمن صنایع همگن قطعه ساز اعلام کرده است که این امیدواری وجود دارد که با ترخیص قطعات خودرویی که از هفته آخر شهریورماه آغاز شده است، تعداد خودروهای ناقص تولید شده کاهش یابد. 
 
کندی ترخیص قطعات خودرویی کار دست تعمیرکاران داد
یکی دیگر از واکنش های صنعت خودروسازی و بازار خودرو از محدودیت ترخیص قطعات خودرویی در تابستان امسال به کمبود قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز جهت تعمیر خودروها بود که این مورد هم برای داخلی ها و هم برای خارجی ها آن هم با اختلاف قیمت های متفاوت ایجاد شد. به گونه ای که به گفته رییس انجمن تعمیرکاران خودرو، تعداد زیادی از قطعات و لوازم یدکی خودروها در بازار همان قطعات دست دوم و از رده خارج شده دوره های گذشته بودند که یا در انبارها باقی مانده بودند و یا دوباره توسط دلالان به بازار تزریق شد، بودند. با این حال اما ترخیص به تدریج قطعات خودرویی دردی از تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز تعمیرکاران دوا نکرد و همچنان قطعات دست دوم و از رده خارج شده در این بازار جولان می دهند. 
 
 خدمات پس از فروش خودرو آب رفت
 خدمات پس از فروش خودرو که از جمله ضمانت های اولیه خرید هرخودرویی محسوب می شود، طی دو ماه اخیر با چالش هایی همراه شده است. در این مدت برخی خدمات رایگان و سرویس های دوره ای خودروهای داخلی و خارجی به دلیل نبود و کمبود قطعات یا پولی شدند و یا حذف. به گونه ای که برخی فعالان بازار اعلام کردند که با ادامه روند کمبود قطعات خودرویی این امکان وجود دارد که تعداد مشتریان ناراضی از خدمات پس از فروش خودروها روز به روز افزایش یابد. 
 
حال با در نظر گرفتن اینکه از هفته پایانی شهریورماه روند ترخیص قطعات خودرویی در کنار واردات سایر کالاهای اساسی از سر گرفته شده است، این امیدواری وجود دارد که روند خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیاز در انبارهای شرکت های خدمات پس از فروش همچون گذشته شود و نگرانی های این بخش نیز رو به کاهش یابد و از سویی دیگر زنجیره تعمیر و تولید خودروهای نیازمند به قطعات وارداتی محکم تر شود.  
 
دوماه تمام است که واردات قطعات خودرو با مشکلاتی همچون واردات، در گمرک ماندن و تخصیص نیافتن ارز مواجه هستند و همین امر نگرانی نمایندگی های خودرو جهت تامین قطعات داخل انبارها را افزایش داده است. 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی ایگل : سلام دوست عزیز فعلا که کسی تحویل نگرفته ایگل من مهر 403ثبت نام کردم تحویل سیستمی بهمن اولش ولی متاسفانه الان چند روزه تازه پلاک شده تو تحویل مدارک مونده تغییریم نمیکنه کرمان موتور وقتی ثبت نام میکنی باید حوصلت زیاد باشه صبور باشی حداقل تا بیاد ماشینت چهار ماه از زمان تحویل سیستمی دیرتر میاد
Nazi : لطفا هر کی فاکتور شد بگه شماره درخواستشم بگه ب خدا ما خوشحال میشیم یه روزی نوبت ما هم میشه
رز زرد : سلام عزیزان...محض رضای خدا هر چی واقعیته بیان کنید،شایعه الکی درست نکنید واقعا سر در گم هستیم،نمیدونیم چکار کنیم،اینجا ۱۴ آذر میگه فاکتور شدم در حالیکه ۱۱ آذر هنوز فاکتور نشده...هرچی سرمون بیاد انگار حقمونه...هم نوعان به هم رحم نمی کنیم...اینجا یه سری بقیه رو گمراه کردن امتیازشون سوخت...به امید اینکه فروش فوری بیاد... کاش هرچی رو که واسه خودمون میخوایم برای دیگران هم میخواستیم خوب همونه که خدا قسمت کنه
۱۱ اذر : دوستان فقط یه راه وجود داره اونم تجمع جلوی این شرکت بی در و پیکر
۱۱ اذر : راهکار معلومه فقط تجمع درب این شرکت بی در و پیکر
X3sefid : تاریخ ثبت نامت کِی بوده؟
تارا دستی : حامد جان، تیتان، انشاالله برای شما و بقیه زودتر انجام بشه. پیگیر باشید نترسید، زنگ بزنید ایران خودرو ثبت شکایت کنید تا گیر و گورش برطرف شه بیوفته رو غلطک.
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین ملکی : دوستان پراید وانت قیمت کارخانه شده 409میلیون و پراید وانت کفی دار414میلیون قیمت جدید کارخانه یاخدا
کامران : سلام وقت بخیر نقدی در یک مرحله پرداخت کردم
امیر : داداش امروز واست دعوتنامه اومده؟
رضا1260 : سلام من فروش فوری بودم ساینا و تکمیل وجه من 10 بهمن بود ولی هنوز خبری از فاکتور نیست، کسی اطلاع داره چه زمانی فاکتور میشه
تکمیل وجه 16 بهمن : سلام دوست عزیز امروز فاکتور شدید؟
یوسف : دوست عزیز اونهایی که گفتی گیر بکس اتومات هستش شش دنده دستی گیر بکس داخلی و دستی هستش مال نیرو محرکه قزوین اگه اشتباه نکنم DAE یه شرکت هستش تو چین
محسن 15 بهمن : سلام پیش فروش ساینا تکمیل وجه 15 بهمن فاکتور شدم
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : کیبرد گوشیتو بزار رو زبان انگلیسی
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی