شاسی بلند حدود ۱۰۰ میلیون تومن و ارزان‌تر چی بخرم؟

 

شاسی بلند حدود ۱۰۰ میلیون تومن و ارزان‌تر چی بخرم؟

 

رپورتاژ - لیفان خودروساز چینی است که در ۵۰ کشور دنیا نمایندگی دارد و محصولات خود را عرضه می‌کند. کرمان موتور مونتاژ و فروش لیفان در ایران را عهده‌دار است. در این متن به بررسی ویژگی‌های فنی، ظاهری و قیمت مدل X60  نسخه‌ی اتوماتیک دست دوم و نو در سایت دیوار می‌پردازیم تا ضمن آشنایی با این خودرو از حدود قیمت‌ها مطلع شوید. در نظر داشته باشید که این خودرو یک شاسی بلند شهری  کوچک است و نباید از آن  انتظار تازیدن در دشت و کوه را داشته باشید. همچنین این خودرو برای آفرود مناسب نیست.

بررسی ویژگی‌های فنی  و ایمنی لیفان X60

لیفان X60 موتوری ۴ سیلندر خطی دارد که می‌تواند توانی معادل ۱۳۱ اسب بخار در ۶ هزار دور در دقیقه تولید کند. حجم موتور نیز ۱۷۹۴ سی‌سی است. حجم باک این خوردو برابر ۵۵ لیتر است؛ اما کرمان موتور اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت آن منتشر نکرده‌ است. مصرف کنندگان مصرف سوخت این خودرو را به طور تجربی اقتصادی و در حدود ۸.۵ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی اعلام کرده‌اند. همچنین اطلاعات دقیقی درباره‌ی شتاب لیفان X60 از سوی کرمان موتور اعلام نشده است. اما تست درایو نشان می‌دهد که شتاب آن در مدل‌های دنده‌ای حدود ۱۳ ثانیه و در مدل اتوماتیک حدود ۱۴الی ۱۵ ثانیه است؛ پس این خودرو چندان پرشتاب نیست. در مورد این مدل، خرید لیفان به کسانی که به رانندگی با سرعت مطمئن اعتقاد دارند توصیه می‌شود. کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و ترمز ضد قفل ABS  برای هر چهار چرخ از جمله امکانات ایمنی این خودرو است. این خودرو هرگز هیچ گواهی برای تست ایمنی از هیچ سازمانی بین‌الملی دریافت نکرده است؛ اما تجربه و تست‌های رانندگی چینی‌ها از این خودرو نشان داده است که بدنه‌ی آن در تصادفات مقاومت خوبی دارد. هندلینگ این خودرو ضعیف است و ممکن است سرپیچ‌ها کمی نافرمانی کند.

ظاهر و داخل کابین لیفان X60  چگونه است؟

ظاهر این خودرو به وضوح از تویوتا راو-فور طراحی قدیمی الهام گرفته شده است. به خصوص نمای روبه‌رویی این دو خودرو شباهت بسیاری به هم دارند و فرم چراغ‌ها تا حد زیادی یکی است. با وجود اینکه لیفان X60 روی یک پلتفورم قدیمی طراحی شده، اما ظاهر آن حداقل برای مشتریان ایرانی جذاب و مورد توجه بوده است. فروش لیفان  X60در ایران گواه این موضوع است. بدنه‌ی این خودرو به مشتری حس اسپورت بودن را القا می‌کند، اما همانطور که گفتیم این خودرو در سطح یک شاسی بلند واقعی کاربرد ندارد. نمای مدل‌های قدیمی لیفان ایکس ۶۰ که در سال ۲۰۱۰ تولید شدند با مدل‌های جدید ۲۰۱۹ تفاوت زیادی ندارند. علاوه بر ظاهر، داخل کابین هم به راو-فور شباهت دارد و حس خوبی را القا می‌کند. متاسفانه روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی است که کیفیت چندانی ندارد؛ بی کیفیت بودن پلاستیک داخل کابین نیز از ویژگی‌های همیشگی محصولات خودروسازهای چینی است.

آخرین وضعیت قیمت لیفان X60

قیمت لیفان x60  گیربکس اتوماتیک در تابستان سال جاری در بازار به ۱۲۰ میلیون رسید. قیمت خرید لیفان صفر از نمایندگی نیز حدود ۹۸ میلیون تومان است. در سایت دیوار یک لیفان X60 کارکرده، مشکی رنگ، مدل سال ۱۳۹۲ با ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد ۷۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. اگر بخواهید سراغ مدل‌های مربوط به سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز بروید، قیمت‌ها بین ۵۰ الی ۶۰ میلیون خواهند بود. این مدل از لیفان برای کسانی که به شاسی بلند‌های جمع و جور و سانروف دار علاقمند هستند و حدود ۱۰۰ میلیون تومان و کمتر از آن سرمایه دارند انتخاب معقولی است. قیمت این خودرو در میان کراس‌اوور‌های هم‌رده چینی و کره‌ای موجود در بازار ایران تقریبا به صرفه‌ است. می‌توانید در سایت دیوار قیمت‌های خرید لیفان کارکرده و سایر رقبایش را بررسی کنید. این خودرو رقبایی چون چری تیگو۵، چری آریزو ۵، جک S5 و MVM X33 دارد.

 
 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شاسی بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 37 نظر
پارسا. 36 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی باقری : کوئیک دارم حرکت تو دنده یک صدای مثل صدای اگزوزنیسان میده فقط هم تو دنده یک چرااا
سعید : تو تحویل حضوری سایپا در درب کارخانه آیا عصر ها هم ماشین تحویل میدن یا فقط صبح ها هستش کسی اطلاع داره راهنماییم کنه اگه اطلاعات کامل دارین ساعت هاشو هم بگین ممنون
پردیس : سلام ببخشید چقدر واریز کردی؟ سود مشارکت رو کسر کرده بودن
مریم j4 سفید مشهد : من ثبت نام آبان بودم و هنوز تازه دیروز پلاک شده و حداقل ده روز دیگه میدن شما حداقل تا اخر خرداد صبر کنید تا مرحله ی بعد سبز بشه
میثم j4 : سلام شماره تماس شرکت ۰۲۱۴۲۷۲۴ بعد کد ۷ بعد کد ۳، استعلام بگیرید میگن کی بارگیری شده
محسن اسفند ماه : به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فرایند ثبت سفارش برخی قطعات در سامانه جامع تجارت به‌منظور بررسی عملکرد تولیدکنندگان و تخصیص سهمیه‌های ارزی توسط مراجع ذی‌ربط در حالت بررسی قرار گرفت. این موضوع باوجود موجود بودن قطعات در گمرکات، مانع از ترخیص آن‌ها و در نتیجه کاهش تولید خودروی ری‌را شد. انتظار می‌رود، طی روزهای آینده مشکلات باقی‌مانده در تامین برطرف شده و فرایند تولید و تحویل «ری‌را» با سرعت بیش‌تری ادامه یابد. ایران‌خودرو ضمن پوزش از مشتریان عزیز بابت تاخیر پیش آمده در تحویل خودرو ری‌را، در همین مدت در سیستم‌های کیفیت این محصول در شبکه تامین و تولید بهبودهای قابل توجهی انجام داده است که در ارتقای کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود.
شاهین : سلام چطور از آذر تا الان میشه 70 روز☹️
عظیم زاده : حوالی دی ماه دوست عزیز، ان شا الله قسمت همه دوستان
تیتان ۲ دی : تو رو خدا بیایید پیام بدید. دلمون پوسید از بس اومدیم اینجا و هیچ پیام و خبری ندیدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا فوق العاده : توحید جان ضمن تشکر از تو و معدود دوستانی که توی این آشفته بازار تأخیر ها و شایعات، اطلاعاتشون تقریبا موثق و قابل اتکاست، یک سوال آیا اطلاع داری ما به تفاوت حق بیمه برای امسال تقریبا چقدر شد؟
mohammad051 : اگه اومد یک پیامی بزار منم 5/17 هستم
حسن مدرسی : خودرو چه مدلی بوده؟؟
آریزو 8 مجید : به نظر منم دوستانی که فاکتور نشدن انصراف بدن مدیران به غلط کردن میافته
حسن مدرسی : آپشن سینی زیر موتور خوبه.حالا مانیتور هم چون گارانتی داره خوبه بزاری.ولی از کیفیتش خبرندارم
کوییک rs : پس چرا من پلاک نکردین
قاسمی : دوستان و این افزایش قیمت ربطی به فاکتور شدن و یا نشدن نداره .فقط قرارداد ملاک عمل هست که آیا قراردادتون با مدیران قیمت قطعی بوده یا علی الحساب
قاسمی : هر خودرویی که از فروردین 404 مجوز ترخیص از کمرک بگیره مشمول این افزایش قیمت هست.حالا اونایی که قیمت قطعی هستن خود شرکت باید این افزایش قیمت رو از جیبش بده و اونایی که قراردادشون قیمت قطعی نیست خودشون باید پرداخت کنن.دلیل اینکه مدیران خودروهایی رو که قیمت قطعی بودن و از تاریخ تحویلشون هم گذشته رو ترخیص نمیکنه اینه.وگرنه گمرک مشکلی نداره .چون باید از جیبش خودش پرداخت کنه داره با دولت رایزنی میکنه که قیمت رو بیارن پایین
قاسمی : واما نکته مهم و اصلی اینه دوستان خوب توجه کنید.درواقع گیر اصلی کار اینجاست.نرخ ارز محاسباتی گمرک در سال 404برای ترخیص خودروهای مونتاژی و وارداتی از 28 هزار به 68 هزار افزایش پیدا کرده .این تو قیمت تمام شده خودرو بسیار تأثیر گذار هست .کسانی که قراردادشون قیمت قطعی هست این افزایش قیمت شامل حالشون نمیشه و خود کارخانه باید پرداخت کنه ولی کسانی که قراردادشون قیمت قطعی نیست حتی اگه فاکتور شده باشن این افزایش قیمت رو باید پرداخت کنن
قاسمی : دوستان عزیز دیون دولتی اصلا این مبالغ نیست.کسانی که قیمت قطعی خرید نکردن فقط ممکنه افزایش قیمت جدید کارخانه شامل حالشون بشه.مدیران خودرو هم هر سال این بازیارو راه میندازه تا بتونه مجوز افزایش قیمت بگیره.خودتونو گول نزنید