عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 

عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 
 
رپورتاژ - خودروی پیکان در اواخر دهه‌ی شصت و پس از ۴ دهه تولید مداوم مرد، پس از آن تولید این خودرو با تیراژ پایین تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشت. می‌توان پیکان را آغازگر صنعت خودروسازی در ایران دانست. ایرانیان پیکان را به عنوان خودروی ملی ایران می‌شناسند. خودرویی که یادش با خاطرات ایرانی‌ها گره خورده است. هنوز هم خرید و فروش این خودروی نوستالژیک در ایران ادامه دارد. قطعات یدکی این خودرو نیز تا نیمه‌ی دهه‌ی هشتاد تولید شدند و پس از آن تولید آنها نیز متوقف شد. خرید پیکان نوعی انتخاب کلاسیک محسوب می‌شود، زیرا در حال حاضر هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت این خودرو چندان به صرفه نیست و رقبای به صرفه‌تری و جدیدتری در ایران موجود هستند. خرید و فروش مدل‌های لوکس قدیمی که در طول سال‌ها به خوبی از آنها مراقبت شده است، تنها بین علاقمندان به این خودروی قدیمی انجام می‌شود. اگر شما هم به خرید خوردوهای کلکسیونی علاقه دارید با این مطلب همراه باشید.
 
مدل‌های مختلف پیکان 
 
پیکان شاید سرنوشتی مانند پراید دارد. این خودرو در طول‌ سال‌ها در مدل‌های مختلف تولید شد و در زمان تولیدش خریدار بسیار داشت. پیکان در مدل‌های تاکسی، وانت، جوانان، دولوکس، استیشن، چراغ بنزی، سپر جوشان و ... تولید می‌شد. هر کدام از این مدل‌ها قصه‌ای دارند و برای دورانی در ایران فراگیر و محبوب می‌شدند. شرکت ایران ناسیونال به عنوان مونتاژ کننده‌ی پیکان در ایران سعی می‌کرد تا بازار مشتری‌های خود را گسترش دهد و به هر خانواده‌ی ایرانی یک پیکان بفروشد. برای مثال زمانی که پیکان جوانان محبوب را مد کرد، هدفش قشر جوانی بودند که به سرعت و شتاب علاقه داشتند. با ظهور پیکان جوانان گوجه‌ای، تقریبا هر جوانی آرزو داشت که یکی از پیکان‌ها را بخرد. این مدل هنوز هم بخاطر نوستالژیک بودنش در میان خودرو بازان قدیمی محبوب است. یا زمانی که پیکان دولوکس را عرضه کرد، هدفش مشتریانی بودند که یک اتومبیل دنده اتومات می‌خواستند. پیکان پلتفورمی بود که شرکت ایران ناسیونال هر کاری که دلش می‌خواست با آن کرد تا فروشش را بالا ببرد. البته خرید پیکان صفر در آن دوران به علت همین تنوع و توجه به نیاز بازار زیاد بود. هیلمن هانتر یا آرو (arrow) پس از اینکه از زادگاهش یعنی انگلستان خارج شد، در گذر سال‌هایی که در ایران بود خودرویی کاملا متفاوت شد.
 
قیمت خرید و فروش پیکان در بازار فعلی
 
برای خرید پیکان می‌توانید بین ۷ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید. اگر فقط یک پیکان بخواهید و چیز دیگری برای شما مهم نباشد با ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌توانید به خواسته‌ی خود برسید. برای مثال یک پیکان مدل ۱۳۸۲، با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، بیمه و به شرط سالم بودن حدود ۸ میلیون قیمت دارد. پیکان‌های تمیز و نه چندان قدیمی حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند. اگر کلکسیون‌دار و یا علاقمند به خرید خودروی کلاسیک هستید هم باید هزینه‌ی عشقتان را بپردازید. در سایت دیوار یک پیکان کلکسیونی مدل سال ۱۳۴۹ قرمز رنگ، بازسازی شده به قیمت ۴۵ میلیون تومان آگهی شده است. در آگهی دیگری یک پیکان کلکسیونی مدل ۱۳۵۲ با قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اختلاف قیمت‌ها بیشتر به قطعات تعویض شده مربوط می‌شود. فروش پیکان کلکسیونی چندان ساده نیست، پس باید عاشق این خودرو باشید و قصد فروشش را نداشته باشید.
 
 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیکان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسینی شاهین cvt : سلام من بهمن ۴۰۲ نصفش دادم.بهمن ۴۰۳ دعوتنامه اوومد که ۵ ایفند ۴۰۳ تکمیل کردم.یازده مرداد زده فاکتورشده داخل سایت.حالا کی بدن رو اگر کسی تجربه داره بگه
جی ۴ سفید : سلام به همه بنده ۲۵ بهمن ۱۴۰۳ ثبت نام جی ۴ اقساط نمودم ۲ تیر ۱۴۰۴ فاکتور شد ۲۲ تیر کارت ماشین از پست تحویل گرفتم امروز از اداره تحویل کرمان موتور تماس گرفتن فردا ساعت ۴ بعد از ظهر بیاین برای تحویل ان شاالله به همه شما هم زنگ بزنن
جی ۴ سفید : سلام به همه بنده ۲۵ بهمن ۱۴۰۳ ثبت نام جی ۴ اقساط نمودم ۲ تیر ۱۴۰۴ فاکتور شد ۲۲ تیر کارت ماشین از پست تحویل گرفتم امروز از اداره تحویل کرمان موتور تماس گرفتن فردا ساعت ۴ بعد از ظهر بیاین برای تحویل ان شاالله به همه شما هم زنگ بزنن
داریوش : سلام امروز هم زنگ زدم متاسفانه بازم گفتن باید صبر کنیم دوم اردیبهشت م با این اوصاف تحویل می مونه شهریور شاید هم مهر خدایا به دادمان برس صمیمانه بگم من اشتباه کردم خرید از سایپا را انجام دادم
تارا اتومات 30 روزه : چرا هیچکی فاکتور نمیشه؟
13 اذر : غلط کردن بی شرفها... برای چی برای مدلهای دیگه شاهین قطعه کم ندارن
حسینی x5 دی ماه : ثبت نام دی تحویل اردیبهشت ۴۰۴.هیچ خبری نیست
بهی : دوستان یه تجمع بریم دوباره؟؟ من پیش فروش مرداد. خرداد تبدیل به جی ال
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس سفید : شل نکردیم ولی نمیتونیم چه کار کنیم زور این سایپا زیادی تا الان چندین بار تجمع کردیم دادستان آمده اولتیماتوم داده ولی راه به جایی نبردیم چه کنیم ؟
رها : ببخشید عدم نقص پرونده یعنی چی
علی دوگانه : سلام بچها کسی امروز فاکتور یا پلاک شد دوگانه ثبت نام تیر باشه؟
اطلس آذر علی : تجربه ما میگه اشتباه مارو نکنید چون سایپا دیگه از پا افتاده حداقل الان نصف پولت زنده است مگر این که تبدیل بزنید به چیزی که همین الان بدن وگرنه 99درصد ریسک
کوییک gxrl : سفید مشکی هستی یا تغییر رنگ دادی من نقره لی مشکی بودم 5 شبه سفید مشکی کردم الان تشست تو سیستم تازه رنگش
ساینا دوگانه مرداد : سایپا حساب کتاب نداره. مخصوصا دوگانه ها. الان شاهین و سهند تحویل بهمن اسفند 403 خیلیاشون دعوتنامشون نیومده. چون سود مشارکت رو حذف کرده عملا براش فرق نمیکنه کی دعوتنامه بفرسته . چون بعد دعوتنامه باید 12 درصد جریمه تاخیر بده. برا همین هرچی دیرتر بهتره براش
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : منظورش رینگه .خدا لعنتشون کنه تازه برا خرداد تغییر رینگ اومده .مردادی ها باید بمونیم تا کی 🤔🤔
کوییک اس : سلام دوستانی که تا سوم خرداد فاکتور شده اند پلاک هم شدند یا ن
امیر rs شهریور : در جواب سامی ایلام: چه طرحی بودید؟
13 تیر : سلام دوستان تحویلی 13 تیر بودم امروز فاکتور شده Sbk زده کدوم سایته ؟