جواهر نارنجی!

جواهر نارنجی!

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا در حراجی های خودرو در سراسر دنیا، خودروهای آمریکایی، آلمانی و ایتالیایی حرف اول را می زنند و کم تر خودروی ژاپنی در میان آن ها حضور می یابد؟

جواهر نارنجی!

چرا یک طرح تبدیل به اثری جاودان می شود ولی طرحی دیگر با گذشت 5 سال رنگ و بوی کهنگی به خود می گیرد؟ چرا یک پونتیاک، بی ام و 2002 یا گلف 77 هنوز در خیابان، نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند ولی یک گالانت یا تویوتا دهه 70 باید در کناری گوشه نشین شوند؟

جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!

عامل کیفیت را در تمام این خودروها می توان یافت ولی آیا همه طراحی زیبا و خاص دارند؟ اکنون جواهری را در مقابل خود می بینید که به واقع خاص است. لینکلن را با خودروهای اسپرت نمی شناسیم، بلکه با شنیدن نامش، خودروهای سدان لوکس و لیموزین های تشریفاتی در ذهنمان نقش می بندد.

جواهر نارنجی!

ولی این بدان معنا نمی باشد که خلاقیت تولید خودروهای اسپرت را ندارند. این تصاویر مربوط به خودروی لینکلن ایندیاناپلیس (Lincoln Indianapolis) مدل 1955 می باشد که کانسپت می باشد. این خودرو از شاسی فورد و موتور هشت سیلندر خورجینی با 200 اسب بخار نیرو می برد و با داشتن گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، بسیار جلوتر از زمان خود حرکت کرده است.

جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی!

این خودرو در نمایشگاه شهر تورین معرفی گردیده بود ولی به دلایلی به تولید انبوه نرسید. اینک این جواهر نارنجی در حراجی 21 نوامبر در منهتن به فروش خواهد رسید. به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می شوند، باشیم.

جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

 

جواهر نارنجی!


منبع

AutoBlog

برچسب : خودروی کلاسیک , حراجی , لینکلن , ایندیاناپلیس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: m&z
5

"به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش‌تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می‌شوند، باشیم."
توی ایران که خودروهای صفر کیلومتر هم کلاسیک هستند و از عنصر کیفیت نیز هیچ خبری نیست! حالا چی رو ما باید ارج بنهیم من متوجه نشدم والا! تعداد معدودی خودروی کلاسیک آمریکایی هم توی ایران موجوده ولی اینقدر که ازشون کار کشیدن دمار از روزگارشون در آوردن و فقط دست دلالان میچرخه که با یک نقاشی و روکش صندلی نو! به مشتریان علاقه مند با قیمت های گزاف فروخته میشه و صاحب علاقه مند هم چنان توی خرج و مخارجش میمونه که مفت میفروشه به همین دلال ها و این چرخه تکرار میشه!
13:26  1392/06/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: M3HRDAD
8

دوست عزیز چند نکته هست که شما در نظر نگرفتی:
1. خودروی کلاسیک به معنی بی کیفیت نیست و اصلاً قابل قیاس با به اصطلاح خودروهای داخلی نیستند. متاسفانه معنی کلاسیک تو ایران جا نیافتاده و عده ای اونا رو با خودروی فرسوده اشتباه میگیرند!
2. ارج نهادن اینه که اگر خودروی کلاسیکت رو میبری برای تعویض پلاک یا بیمه یا معاینه فنی، 1001 بامبول در نیارن و بهت احترام بزارن چون کسی که ماشین کلاسیک سوار میشه واقعا آدم با حوصله و با سلیقه ای هست و باید به چشم هنرمند بهش نگاه کرد نه یه آدم بیکار .
3. خودروهای کلاسیکی توی ایران هستند که ارزش چند صد هزار دلاری دارند و فقط آمریکایی نیستند و آلمانی و انگلیسی و البته ایتالیایی های با ارزشی داریم که به واقع دست نخورده و نادرند.
4. دوستانی که علاقمند به ماشین کلاسیک هستند، برای شروع باید با آدم خبره این کار مشورت کنند تا با خرید درست برای شروع، گرفتار هزینه بالا نشن. مثلاً برای کسی که اولین ماشین کلاسیکش رو میخواد بخره و بازسازی کنه، یک کادیلاک فلیت وود انتخاب خوبی نیست.
در نهایت باید بگم متاسفانه بنا بر گفته شما، دلال ها این بخش بازار خودرو رو هم...
13:51  1392/06/31

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۲۳ اردیبهشت : با سلام به همه دوستانی که تحویل می گیرن لطفا اینجا از کیفیت ماشین بگین. ببینیم باید استفاده کنیم یا به فکر فروش و تعویضش باشیم. ممنون
شاهین GL در تاخیر : ایران‌خودرویی ها دو بار پشت سرهم تجمع کردن الان همه ماشین زیر پاشونه
شاهین G : حقمونه بی ماشینیم وقتی نمیاین تجمع دست گذاشتین رو دست یعنی رضایت دارین به اوضاع
آرش : دوستان خردادی که تکمیل وجه نکردن به جی ال،خبری جدید نداری؟ حقیقت داره باید ۴۴۶ دیگه واسه جی ال بی صاحب بپردازیم؟؟؟؟ لطفا ج بدی
شاهین پلاس 3 اردیبهشت : یه سر برو نمایندگی حتما مدارکت ناقصه
معصومه : بله دقیقا شرایط شما رو ما هم داریم، دیروز برای بار دوم پیامک تکمیل وجه اونم برای جی ال که خواسته ما نبود اومد، امروز که به نمایندگی مراجعه کردیم گفتن شما شامل افزایش قیمت نمیشین، 320 تومن دیگه باید واریز کنین، ما هم از سر اجبار که شاهین جی رو نمیدن جی ال رو فردا پرداخت میکنیم، میدونم که همینم حالا حالاها تحویل نمیدن، دعا میکنم شرکت سایپای دزد با خاک یکسان بشه
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز : سلام.مبارک باشه.چه رنگی؟
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : منم ۹۰ روزه ثبت‌نام کردم x5موعد تحویل سیستمی رسیده ولی هیچ خبری نیست,انگاری شرکت عجله نداره،
شاهین : اره از مبِلع کم میشه حدودا۳۲۰ دیگ باید واریز کنید
میثم : دوست عزیز شما چه ماهی بودی چقدر واریزی داشتی که ۱۳۸ دیگه واریز کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151لاینرچهارم شهریور : نمیدونم چقدر دیگ باید منتظر بمونیم اقا ننویسین هرکی میخاد تازه بگیره نخره بیچارتون میکنه سایپا
پانا 30 اذر : احتمالا دهم اذر
امین : سلام.پنجشنبه 1 آبان پلاک شده دوگانه آپشنال.هنوز چراغ تحویل خاموش هست و تحویل خبری نیست.نمایندگی تهران
سیمین : اکستند کسی پلاک نشده؟
رانا ابان : ببخشید به جه شماره ای باید تماس بگیریم برای پیگیری عدم فاکتور شدن ابانی ها ؟
دنادی 6 دنده مشهد : سلام دوستان سوم واریزکردم 7 دریافت پرونده روی فاکتور میچرخه انشاالله زود تر فاکتور شه پیاده ایم
حسام : سلام. 207 تحویل ابان هست و هویت سنجی هدا رو انجام ندادم به مشگل میخورم؟
فولاد اهواز : وقتی دعوت نامه رو برداخت نمیکردین بعد چند روز دعوت نامه باز براتون ارسال میشد
پاسخ به مسعود : چرا تبدیل به رینگ نزدید منم تحویل شهریور بودم تبدیل زدم 28مهر ماشینمو دادن
محمدحسین : چراداداش