به کمک دیوار یک ۲۰۶ تیپ یک را ارتقا دهیم

 

به کمک دیوار یک ۲۰۶ تیپ یک را ارتقا دهیم

 

رپورتاژ - گاهی وقت‌ها انرژی که برای فروش یک خودرو می‌گذاریم بیشتر از تعمیر و استفاده دوباره آن است. برخی از فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند اگر قرار باشد ماه‌ها منتظر از راه رسیدن مشتری برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ دست دوم بمانند، خودشان خودروی خود را ارتقا می‌دهند؛ طوری که حداقل دیگر فرقی با تیپ دو نداشته باشد.

امکانات ما برای یک فیس‌لیفت خانگی

اولین خودروی ۲۰۶ که خاک ایران روی تنش نشست تیپ یک بود. امروز پرفروش‌ترین ۲۰۶ از سری تیپ پنج و دو است. امکانات رفاهی موجود در این دو تیپ حتی منجر به توقف تولید مدل‌های دیگر ۲۰۶ شده است. همین امکانات باعث شده که قیمت ۲۰۶ از ۱۷ میلیون تومان در تیپ یک شروع و به ۷۰ میلیون تومان در تیپ پنج ختم شود.

 افرادی که به خاطر این کمبودها در خرید ۲۰۶ تیپ ۱ دست دوم تردید دارند می‌توانند با دست‌کاری برخی از جزییات خودروی خود را ارتقا دهند. یکی از ارزان‌ترین خریدهایمان می‌تواند پشتی صندلی عقب باشد که مدل نو آن با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین  با جست‌وجو در سایت دیوار و حدود ۲۰۰ هزار تومان بودجه می‌توانیم یک ضبط فابریک ۲۰۶ بخریم و روی آن نصب کنیم تا خودروی تیپ یک هم اینگونه مجهز به خواندن سی‌دی، جای فلش و کابل ‌ AUX  شود. همچنین با حداقل ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هم می‌شود برای صندلی عقب باند نصب کرد. در سایت دیوار ست باند عقب ۲۰۶ را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

کمبودهای ۲۰۶ تیپ یک نباید به شکلی باشد که ما را مجبور به فروش آن کند. خودمان می‌توانیم قبل از فروش جای خالی بسیاری از تجهیزات آن را پر کنیم. برای مثال اگر چراغ‌های عقب و جلو شفافیت ندارند می‌توان به مرور زمان با ۷۰۰ هزار تومان آن‌ها را عوض کرد.

عمر طولانی این خودرو در ایران باعث شده که تجهیزات جانبی زیادی از آن در بازار باشد. برای مثال حتی تریم‌های داخلی جذابی برای ۲۰۶ در مغازه‌ها موجود است که معمولا با قیمت ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. مثلا می‌توان یک تریم ارتشی، یا صورتی رنگی روی داشبورد و جلوی ماشین بیاندازیم تا چهره اسپورتی به خودرو بدهیم.

 حتی آینه‌های شاگرد و راننده را هم می‌توانیم برقی کنیم. برخی از تعمیرکاران با چک کردن سیم‌کشی خودرو آینه‌های جانبی را برقی می‌کنند. انجام دادن این کار نیاز به شناخت کامل از سیستم برق‌کشی خودرو دارد که تنها برخی از افراد از پس آن برمی‌آیند. تنها مشکل این کار پیدا کردن موتور آینه بوده که دشوارترین مرحله آن است.

 اگر عزمتان را برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ جزم کرده‌اید و می‌خواهید تغییراتی در آن بدهید پس احتمالا یک سنسور دمای بیرون هم نیاز خواهید داشت. این هم کاری است که برخی از متخصصان اسپرت کردن خودرو انجام می‌دهد.

برخی از جزییات هم به هیچ وجه قابل تغییر نیست. برای مثال تغییر سیستم برق در تیپ ۲ را نمی‌توان در نسخه‌های تیپ یک هم تکرار کرد. همین کمبود باعث می‌شود که راه تغییر پیشرانه و افزایش شتاب آن در تیپ یک ممکن نشود. در ۲۰۶ تیپ دو برخی با تغییر پیشرانه ۲۰۶ به نوع RC  شتاب آن را از ۱۴ ثانیه به ۷ ثانیه می‌رسانند. به طور کلی ۲۰۶ از آن دسته خودروهایی است که به خاطر طراحی موتور و همچنین ظاهر اسپرت آن با تیونینگ به خوبی هم‌خوان می‌شود. طوری که برخی از افراد برای تغییر این خودروی فرانسوی حاضر می‌شوند حتی تا ۴۰ میلیون تومان هم خرج ۲۰۶ خود کنند.

 

منبع : ویرلن
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ۲۰۶ تیپ یک , پیرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : سلام دقیقاًمشکل منم همین هست ۵فاکتورشدم خبری ازپلاک نیست با۹۶۵۵۰تماس گرفتم میگه احتمال داره تا۳هفته هم طول بکشه که بعدازفاکتورپلاک بشه.الله اعلم
Reza : سلام من ۳۰ مهر فاکتور شدم هنوز پلاک نشده امروز رفتم نمایندگی گفتن هیچ مشکل سخا و املاک نیست بازدید پلیس طول کشیده
T8 : دوست عزیز ک میگی 60روز‌از موعد تحویل گذشته میشه بگی کی ثبت‌نام کردی کی شاسی شد؟
راز : سلام برای شاهین جی شهریور ماهی پیام تکمیل یا تبدیل نرفته,,؟
سینا : سلام بزرگوار. من 4 تیر تحویل گرفته ام و تقریبا 10 روز از چهار ماه گذشته و خبری نیست. زیاد به حرف و حدیث این سایپا جماعت دلخوش نباشید.
T8 pro : شاید شما مشکل در تخصیص پلاک دارید ، حتماً پیگیری کنید
j7 فروردین : سلام بعد از‌ پیگیری های مداوم امروز تماس گرفتن که فردا برم برای تحویل خودرو ثبت نام ۲۵ فروردین تکمیل وجه شهریور پلاک ۱۳ مهر
۰ : مامنتظر پیام تبدیل هستیم شما حرص نخور دست ما باشه میگیم اول به تو بدن
شاهین G : برادر کار سایپا حساب کتاب نداره چند وقت پیش یکی از دوستان مردادی فاکتور شد
سهند بهمن : سلام دوستان بعداز کلی انتظار 10 آبان فاکتور شد 11 آبان پلاک شد 13 چراغ تحویل روشن شد احتمالا فردا برسه نمایندگی جهت اطلاع دوستان یاعلی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
من : آقا جواد کی براتون پیام اومده چندم پلاک شدید بی زحمت یه توضیح بدید
کوییک اس : تو بکن من فیلم میگیرم
پادرا پلاس دوگانه : سلام من یه پادرا پلاس دوگانه نقدی ثبت نام کردم 14 مهر فاکتور شده ولی دیگه نه نمایندگی نه تو هیچ سایتی هیچ خبری از تحویل نیس اگه کسی از پادرا خبر داره ممنون میشم راهنمایی کنید تو افزایش قیمت جدید شرکت هم اصلا هیچ اسمی ازش نیس انگار که اصلا همچین ماشینی وجود نداشته
من : سلام من ده روزه پلاک شدم و حضوری زدم ولی خبری از پیامک نیست
کوییک اس سینا : من 27مردادم
مظلومی : اینایی که فرا خوان یکشنبه دادن نتیجه چی شد اعلام کنید
علی : یکم تا سوم نیست 4م منم
کوییک جی ال ایکس آر : بله در تاریخ 10آبان فاکتور شد.واریزی 20 اسفند بودم.
مبینا : پس مردادی نداریم کسی اطلاع نداد
مظلومی : تا اطلاع ثانوی پلاک متوقف شده باز ادارات مربوطه سر سهم هزینه با مشکل خوردن، اینایی که میگن پلاک شدن نفوذی هستن به حرف اینا گوش نکنید میخان اوضاع رو عادی به نفع شرکت سایپا و زامیاد اروم اعلام کنن، کل کشور مشتری منتظرن پلاکن و اینا میگن برا ما پلاک شد، درب خانه من امروز پلاک شد