گیگافکتوری تسلا در چین با حضور ایلان ماسک کلنگ‌زنی شد

 

گیگافکتوری تسلا در چین با حضور ایلان ماسک کلنگ‌زنی شد

 
اولین گیگافکتوری تسلا در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا با حضور ایلان ماسک در شانگهای چین کلنگ‌زنی شد. این کارخانه تابستان امسال تکمیل می‌شود.
 
تسلا مراسم کلنگ‌زنی گیگافکتوری ۳ را در شانگهای چین با حضور ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت برگزار کرد. به گزارش فوربس، تسلا این سایت را سال گذشته با قیمت حدود ۱۴۰ میلیون دلار خرید و قصد دارد کارخانه‌ی ساخت خودروی الکتریکی ۸۶۰ هزار مترمربعی خود را در آن احداث کند. این اولین گیگافکتوری تسلا است که در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا ساخته می‌شود. ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد اولین مرحله‌ی تولید در این سایت تا نیمه‌‌ی دوم سال ۲۰۱۹ تکمیل می‌شود.
 
تسلا مشتاق است گیگافکتوری ۳ را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل کند تا بتواند مدل‌های انتخابی را به‌صورت محلی بسازد. نخستین خودرو برقی که باید در شانگهای ساخته می‌شود، تسلای مدل 3 خواهد بود که قبل از پایان سال در چین تولید می‌شود. درحالی‌است که زمان تولید کراس‌اور تسلا مدل Y هنوز مشخص نشده و احتمالا تا سال ۲۰۲۰ به مرحله‌ی تولید می‌رسد.
 
ایلان ماسک در توییتر درباره‌ی گیگافکتوری ۳ نوشت:
 
قصد داریم تا تابستان امسال، مراحل اولیه‌ی ساخت کارخانه را تکمیل کنیم. همچنین، تولید مدل ۳ تا پایان سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و این خودرو برقی از سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. خودروهای مقرون‌به‌صرفه باید در قاره‌ای ساخته شوند که تقاضای آن وجود دارد.
 
توافق تسلا با مقام‌های دولت چین به این شرکت اجازه خواهد داد سایت گیگافکتوری ۳ در هر سال ۵۰۰ هزار خودرو برقی تولید کند. این شرکت می‌گوید درس‌های آموخته‌شده در فرایند تولید تسلای مدل ۳ در طول سال ۲۰۱۸، این امکان را می‌دهد ساخت انواع مدل‌ها در چین با سرعت بیشتری پیش برود. هنگامی‌که این کارخانه راه‌اندازی شود، در ابتدا ۳۰۰۰ دستگاه تسلای مدل ۳ در هر هفته تولید می‌کند و با رسیدن به ظرفیت کامل، حجم تولید آن با کارخانه‌ی این شرکت در فریمونت کالیفرنیا برابر می‌شود. 
 
ماسک همچنین اظهار کرد:
 
چین در‌حال‌تبدیل به رهبر جهانی در استفاده از خودرو الکتریکی است و این بازار برای هدف تسلا، سرعت‌بخشیدن حرکت جهانی به‌سمت انرژی پایدار، اهمیت زیادی دارد.
 
گفته می‌شود ساخت این کارخانه در شانگهای حدود ۲ میلیارد دلار برای تسلا هزینه خواهد داشت. تولید خودرو برقی در چین به‌صورت محلی، به این شرکت کمک می‌کند تأثیر جنگ تجاری میان آمریکا و چین را به‌حداقل برساند. نیروی کار ارزان و هزینه‌های ارزان‌تر باعث شده طی سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در چین سرمایه‌گذاری کنند و کارخانه‌هایی در آن بسازند. این کار باعث می‌شود هزینه‌ی ساخت محصولات به‌شدت کاهش یابد و قدرت رقابتی فراوانی برای آنان فراهم شود. حضور تسلا در چین همچنین باعث رقابت با استارتاپ‌های چینی مانند نیو (Nio) و بایتون (Byton) و ایکس‌پنگ موتورز (XPeng Motors) خواهد شد.
 
سال گذشته، چین تعرفه‌ی واردات خودرو از آمریکا را به ۴۰ درصد رساند. با آغاز جنگ تجاری و اقدام متقابل دونالد ترامپ، چین این میزان را به ۱۵ درصد تغییر داد و میان دو کشور آتش‌بس تجاری اعلام شد. جدا از جنگ تجاری، فروش محصولات برقی تسلا در چین مزیت بسیاری برای این کشور به‌همراه خواهد داشت؛ زیرا دولت چین قصد دارد به‌تدریج استفاده از خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی را کاهش دهد و تسلا می‌تواند در این راه کمک زیادی به چین کند.
 
شایان ذکر است با انتشار خبر کلنگ‌زنی گیگافکتوری تسلا در شانگهای، ارزش سهام شرکت‌های قطعه‌سازی  چینی همکار تسلا، ازجمله تیانجین‌موتور و VT Industrial Technology افزایش یافت. 
 
آلن کانگ، تحلیلگر حوزه‌ی خودرو در شانگهای در این زمینه گفت:
 
فروش تسلا در چین طی چند ماه گذشته، به‌دلیل قیمت زیاد ناشی از تعرفه‌ها کاهش یافته و رقابت در‌حال‌افزایش است. با ساخت گیگافکتوری شانگهای، وضعیت برای تسلا بهتر خواهد شد.
 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گیگافکتوری , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات : با سلام دوستانی که تکمیل وجه 12 اسفند هستن و فاکتور نشدن اعلام کنن ببینیم همه فاکتور شدن یا نه؟
وحید : باسلام.چن‌دقیقه پیش ی‌پلاک دیدم رو‌پراید بود 66ق166ایران 66جالب بود
حسن شاهبازی : مبارک باشه انشاالله
حمید دیلمی : آره جان خودشون ، آذر 1403 تکمیل وجه کردیم هنوز خبری نیست
حمید دیلمی : اصلاً ، طرح مادران که هیچ اگه طرح مادربزرگان هم باشه باز همینه ... احتکار ، رانت و خندیدن به ریش مردم ، خدا ازتون نگذره
بهزاد ۲۲ اسفند : سلام و عرض ادب واریزی ۲۲ اسفند فاکتور ۴تیر پلاک ۱۰تیر تحویل ۱۱ مرداد امیدوارم همگی هر چه زودتر تحویل بگیرید
میلا : پاسخ به احمد دقیقا درسته
علی شاهین cvt : سلام دوست عزیز پلاک شدن رو تو سایت میزنه؟
X5 دیماه : سلام. فقط دارن تند تند شاسی میکنن تا جریمه نخوره و کسی انصراف نده. وگرنه تا ۳ماه دیگه خبری از تحویل نیس. اونایی که تاریخ تحویلشون گذشته کمتر از یک ماه شاسی میشه و کارت ماشینم میدن که ما به موقع دادیم. ولی به تاریخ تحویل نگاه نمیکنن. هرکی شاسی نشده میخواد زودتر انصراف بده. نه تحویل میدن نه جریمه دیرکرد
احد ۲۵ اسفند : با حدس و گمان نمیشه. عزیزانی که فاکتور میشن بیان بگن تا ما هم از بلا تکلیفی دربیایم. هم تاریخ واریز و هم سخا رو بگید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا : سلام واریزی اول 21بهمن واریزی دوم 16اردیبهشت 8مردادتبدیل زدم 9فاکتورشدامروزم پلاک شد
توربو اپشنال 17 مرداد : سلام دوستان وقت بخیر کسی امروز دنا اپشنال سفید فاکتور شده ؟
زخمی : درود بر دوستان زخمی و زخم پرور پیش فروش 10 اسفند کسی از کاشان ماشین تحویل گرفته؟
S : شماره قرارداد ؟!؟!
خندان : رضا رضا رضا
رضا : سلام شماره پزیرش بزار
ساینا تبدیل تیرماه : با سلام دوستان واریز مرحله اول 25 آذر 1403 مرحله دوم 2 تیرماه تبدیل دوگانه به تک امروز تحویل گرفتم . ان شاءالله قسمت همه هموطنان عزیز
یکی از مالباختگان : به همین شکل هستش، پیش فروش میزارن پول میگیرن نصفش میدن جا حقوق 30 درصدشم نوش جان میکنن و 20% هم میدن قطعه ساز تا سری دیگه. و این چرخه ادامه دارد نا ابد و یک روز
علی : سلام دوستان من 24 تیر مبلغ 334 میلیون تومان برای ساینا 30 روزه پرداخت کردم در صورت تاخیر ماهی چقدر سود تاخیر میشه؟
محسن یوسفوند : من 10 خرداد واریز کردم فروش فوری 30 روزه 61 روزه فاکتور نشده