گیگافکتوری تسلا در چین با حضور ایلان ماسک کلنگ‌زنی شد

 

گیگافکتوری تسلا در چین با حضور ایلان ماسک کلنگ‌زنی شد

 
اولین گیگافکتوری تسلا در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا با حضور ایلان ماسک در شانگهای چین کلنگ‌زنی شد. این کارخانه تابستان امسال تکمیل می‌شود.
 
تسلا مراسم کلنگ‌زنی گیگافکتوری ۳ را در شانگهای چین با حضور ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت برگزار کرد. به گزارش فوربس، تسلا این سایت را سال گذشته با قیمت حدود ۱۴۰ میلیون دلار خرید و قصد دارد کارخانه‌ی ساخت خودروی الکتریکی ۸۶۰ هزار مترمربعی خود را در آن احداث کند. این اولین گیگافکتوری تسلا است که در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا ساخته می‌شود. ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد اولین مرحله‌ی تولید در این سایت تا نیمه‌‌ی دوم سال ۲۰۱۹ تکمیل می‌شود.
 
تسلا مشتاق است گیگافکتوری ۳ را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل کند تا بتواند مدل‌های انتخابی را به‌صورت محلی بسازد. نخستین خودرو برقی که باید در شانگهای ساخته می‌شود، تسلای مدل 3 خواهد بود که قبل از پایان سال در چین تولید می‌شود. درحالی‌است که زمان تولید کراس‌اور تسلا مدل Y هنوز مشخص نشده و احتمالا تا سال ۲۰۲۰ به مرحله‌ی تولید می‌رسد.
 
ایلان ماسک در توییتر درباره‌ی گیگافکتوری ۳ نوشت:
 
قصد داریم تا تابستان امسال، مراحل اولیه‌ی ساخت کارخانه را تکمیل کنیم. همچنین، تولید مدل ۳ تا پایان سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و این خودرو برقی از سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. خودروهای مقرون‌به‌صرفه باید در قاره‌ای ساخته شوند که تقاضای آن وجود دارد.
 
توافق تسلا با مقام‌های دولت چین به این شرکت اجازه خواهد داد سایت گیگافکتوری ۳ در هر سال ۵۰۰ هزار خودرو برقی تولید کند. این شرکت می‌گوید درس‌های آموخته‌شده در فرایند تولید تسلای مدل ۳ در طول سال ۲۰۱۸، این امکان را می‌دهد ساخت انواع مدل‌ها در چین با سرعت بیشتری پیش برود. هنگامی‌که این کارخانه راه‌اندازی شود، در ابتدا ۳۰۰۰ دستگاه تسلای مدل ۳ در هر هفته تولید می‌کند و با رسیدن به ظرفیت کامل، حجم تولید آن با کارخانه‌ی این شرکت در فریمونت کالیفرنیا برابر می‌شود. 
 
ماسک همچنین اظهار کرد:
 
چین در‌حال‌تبدیل به رهبر جهانی در استفاده از خودرو الکتریکی است و این بازار برای هدف تسلا، سرعت‌بخشیدن حرکت جهانی به‌سمت انرژی پایدار، اهمیت زیادی دارد.
 
گفته می‌شود ساخت این کارخانه در شانگهای حدود ۲ میلیارد دلار برای تسلا هزینه خواهد داشت. تولید خودرو برقی در چین به‌صورت محلی، به این شرکت کمک می‌کند تأثیر جنگ تجاری میان آمریکا و چین را به‌حداقل برساند. نیروی کار ارزان و هزینه‌های ارزان‌تر باعث شده طی سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در چین سرمایه‌گذاری کنند و کارخانه‌هایی در آن بسازند. این کار باعث می‌شود هزینه‌ی ساخت محصولات به‌شدت کاهش یابد و قدرت رقابتی فراوانی برای آنان فراهم شود. حضور تسلا در چین همچنین باعث رقابت با استارتاپ‌های چینی مانند نیو (Nio) و بایتون (Byton) و ایکس‌پنگ موتورز (XPeng Motors) خواهد شد.
 
سال گذشته، چین تعرفه‌ی واردات خودرو از آمریکا را به ۴۰ درصد رساند. با آغاز جنگ تجاری و اقدام متقابل دونالد ترامپ، چین این میزان را به ۱۵ درصد تغییر داد و میان دو کشور آتش‌بس تجاری اعلام شد. جدا از جنگ تجاری، فروش محصولات برقی تسلا در چین مزیت بسیاری برای این کشور به‌همراه خواهد داشت؛ زیرا دولت چین قصد دارد به‌تدریج استفاده از خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی را کاهش دهد و تسلا می‌تواند در این راه کمک زیادی به چین کند.
 
شایان ذکر است با انتشار خبر کلنگ‌زنی گیگافکتوری تسلا در شانگهای، ارزش سهام شرکت‌های قطعه‌سازی  چینی همکار تسلا، ازجمله تیانجین‌موتور و VT Industrial Technology افزایش یافت. 
 
آلن کانگ، تحلیلگر حوزه‌ی خودرو در شانگهای در این زمینه گفت:
 
فروش تسلا در چین طی چند ماه گذشته، به‌دلیل قیمت زیاد ناشی از تعرفه‌ها کاهش یافته و رقابت در‌حال‌افزایش است. با ساخت گیگافکتوری شانگهای، وضعیت برای تسلا بهتر خواهد شد.
 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گیگافکتوری , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : بسلامتی و دل خوش
شاهین : اون آقای کم توانی که حرف بیربط زد آخه ماشین قابلیت چیه که الکی به شاهین تعصب داری شاهین برو تو نمایندگیها ببین چقدر مشگل داره واقعا حیف دوسال که انتظار این ماشین را کشیدیم واقعا موتورش ضعیفه موتور ماشینهای ایران خودرو خیلی سر تره
Ati : خدالعنتشون کنه وقتی ماشین ندارین ثبت نام نکنید پولارو خوردن ورفتن ،میگن قطعه نداریم واصلاماشین تولیدنمیشه جریمه تاخیرهم که گفتن بیخیالش بشین متاسفم که تواین مملکت هیچکس به فکرمردم نیست
شاهین جی ال : امروز من دو بار زنگ زدم با کارشناس صحبت کردم گفت روند فاکتور قطع نشده و تا 24خرداد فاکتور کردیم من خودم 25خردادم
کویک s : خسته نشدم اول اجباری GL تکمیل وجه کردم الانم هنوز که هنوزه به بیشتر نصفی از دوستان ماشین ندادن من میرم به کویک تبدیل بزنم حداقل اینه که از شر سایپا خلاص میشم
Gl هفته چهارم : سلام کسی تماس با سایپا نداشته ذر خصوص نیومدن پیامک تکمیل وجه برای GL,,هفته چهارم مهر؟
شاهین جی : چرا الان که مجبور شدیم تبدیل زدیم باز پلاک نمی‌کنند الان نزدیک 27 روزه پلاک نشدم کسی هست مثل من باشه ؟
شاهین جی ال : آقای جی ال مدبر یک ماه پیام نداده تو چقدر الافی خجالت بکش
شاهین G : اگه جی هستی که حالا حالا ها نمیاد ولی اگه GL معلوم نیست
نازنین : وا فاز شما چیه کاش میشد عکس و صدا بفرستیم ک متوجه بشید .شما چیزی باب میلیون نیست الکی میگید این مدبره🤣
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوری : فوری فوری فوری
عیسی : سلام اطلاع داری تا شماره چند فاکتور شده؟
پویا : دوست عزیز برو شماره گذاری سایپا ببین چه خبره
نیسان ایکس : من دو هفتس فاکتور شدم خبری نیست از پلاک
بهروز : سلام اگه پلاک فعال دیگه ای داری جریمه شوپرداخت کن
ادیب : 30مرداد
یاور : از 4 شهریور تقریبا 970 تا دیگه مونده تا فاکتور شن بعد 31 شهریور دوباره یه 6 هزارتا هست بعد ارتقاع یافته ها هست که تقریبا 6 هزار 30 روزه و 3 هزار 90 روزس
یاور : میشه ماهی 10350 که 9 ماه بعد بهت میدنش
کوییک اس : همین الان برو کافه تکمیل وجه دو شهریور ساینا فاکتور و ثبت پلاک 12 آبان عکسش هست . پس حرفت درست نیست .
ساینا اس تک دی : سلام.کسی میدونه پیش فروش تحویل آذر براشون دعوتنامه امده؟اونهایی که واریز اولشون 235 بوده