وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 

وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 
ادامه بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی در سطح جهان و ایران گواه آن را دارد که همایش هایی که در ایران برگزار می شود آنچنان به وظیفه ذاتی خود که ایجاد ارتباط میان افراد دارای ایده با شرکت های خودروسازی است، موفق عمل نکرده اند.
بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی صنعت خودرو در ایران و دیگر کشورها نشان از آن دارد که شرکت های بزرگ در این همایش ها به دنبال نمایش دستاوردهای خود برای تعامل بیشتر با دیگر شرکت ها هستند و از سوی دیگر به دنبال آن هستند که ایده های نو را برای کاهش قیمت تمام شده از آن خود کنند که این اتفاق هیچگاه در همایش صنعت خودرو کشور رخ نداد.
 
در این رابطه کریمی سنجری در گفت و گو با خودروکار در رابطه با برگزاری همایش های خودرویی می گوید: «برگزاری همایش در سطح جهانی دارای تاریخچه، اهداف و مسیر کاری مشخصی هستند، از این رو بزرگان خودروسازی جهان با حضور در نمایشگاه ها، همایش ها و... آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی ادامه می دهد: «شرکت های خودروسازی با حضور در همایش های بین المللی در کنار به نمایش در آوردن اخرین دستاوردهای خود به دنبال تعامل بیشتر، انتقال داشتن و آگاهی از آخرین فناوری های دیگر شرکت ها هستند.»
 
وی خاطرنشان می کتد: «در همایش ها نقشه راه و مدلینگ صنعت خودرو به معرض همگان قرار داده می شود و مسیر هم افزایی با جدیت بسیار از سوی شرکت ها پیگیری می شود، که این موارد آنچنان در همایش های برگزار شده در کشور به خصوص همایش بین المللی صنعت خودرو محقق نمی شود.»
 
کریمی سنجری بیان می کند: «در همایش های بین المللی ارتباط بسیار مناسبی بین اعضای زنجیره تامین قطعات و تولید خودرو شکل می گیرد که در کنار آن حتی در این دست همایش ها افراد صاحب ایده و ذوق هنری و علمی با شرکت های بزرگ خودروسازی جهان ارتباط پیدا خواهند کرد.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش فرصت های بسیاری را در اختیار افراد و شرکت ها قرار می دهد، یادآوری می کند: «از دل همایش های بین اللمی شرکت های بزرگ می توانند با افراد دارای دانش و ایده آشنا شوند اما روند برگزاری همایش در ایران به گونه ای است که مدیران و صاحبان شرکت ها هیچ ارتباطی با افراد دارای ایده و نوآوری ندارند.»
 
وی با بیان اینکه زمانی که برگزاری همایش منجر به خروجی مناسب با معیارهای استاندارد و بین المللی نمی شود، تاکید بر برگزاری تنها برای کشور هزینه بر خواهد بود، تاکید می کند: «در ساختار صنایع دولتی همچون خودرو ضعف عدم علاقه مندی برای جذب ایده ها وجود دارد.»
 
کریمی سنجری می افزاید: «در ایران مدیران بخش های دلتی علاقه ای به دریافت ایده، اطلاعات و نوآوری از سوی افراد ندارند از این رو وظیفه همایش که ایجاد پل ارتباطی میان افراد دارای ایده و مدیران است، محقق نمی شود و در نهایت می توان گفت همایش ها وظیفه ذاتی و خروجی اصلی خود را در ایران نخواهند داشت.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی خاطرنشان می کند: «در چند سال اخیر پیش بینی بر این بود که در سال 2020 تقاضا برای خودرو افت می کند که بررسی ها در سال 2018 نشان از آن دارد افت تقاضا برای خودرو آغاز شده از این رو شرکت های بین المللی برای کاهش قیمت تمام شده به دنبال ارتقاء و تغییر رویه طراحی پیش می روند و این در حالی است که شرکت های داخلی رویه برعکسی را در پیش گرفته اند.در این نقشه راه جهانی همایش ها تاثیر بسیاری در همراهی کردن خودروسازان برای تولید رقابتی دارند.»
 
بر اساس این گزارش می توان گفت با توجه به نقشه راه همایش های بین المللی که وظیفه اصلی آن ها اتصال افراد دارای ایده، ذوق و نوآوری با شرکت های بین المللی هستند، همایش های برگزار شده در ایران به خصوص همایش های خودرویی این مهم را عملی نکرده اند، از سوی دیگر همایش ها ارتباط بخش صنعتی خودرو را تقویت می کنند اما در این مسیر هم آنچنان موفق عمل نکرده و شرکت های خودرویی تنها بر ارتباط قدیمی خود تکیه کرده اند که با استناد به گفته کارشناسان زمانی که همایش ها برای کشور و صنعت دستاوردی ندارند می توان این همایش ها برگزار نکرد تا هزینه قابل توجهی صرف برگزاری شوهای نمایشی نشود.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم