وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 

وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 
ادامه بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی در سطح جهان و ایران گواه آن را دارد که همایش هایی که در ایران برگزار می شود آنچنان به وظیفه ذاتی خود که ایجاد ارتباط میان افراد دارای ایده با شرکت های خودروسازی است، موفق عمل نکرده اند.
بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی صنعت خودرو در ایران و دیگر کشورها نشان از آن دارد که شرکت های بزرگ در این همایش ها به دنبال نمایش دستاوردهای خود برای تعامل بیشتر با دیگر شرکت ها هستند و از سوی دیگر به دنبال آن هستند که ایده های نو را برای کاهش قیمت تمام شده از آن خود کنند که این اتفاق هیچگاه در همایش صنعت خودرو کشور رخ نداد.
 
در این رابطه کریمی سنجری در گفت و گو با خودروکار در رابطه با برگزاری همایش های خودرویی می گوید: «برگزاری همایش در سطح جهانی دارای تاریخچه، اهداف و مسیر کاری مشخصی هستند، از این رو بزرگان خودروسازی جهان با حضور در نمایشگاه ها، همایش ها و... آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی ادامه می دهد: «شرکت های خودروسازی با حضور در همایش های بین المللی در کنار به نمایش در آوردن اخرین دستاوردهای خود به دنبال تعامل بیشتر، انتقال داشتن و آگاهی از آخرین فناوری های دیگر شرکت ها هستند.»
 
وی خاطرنشان می کتد: «در همایش ها نقشه راه و مدلینگ صنعت خودرو به معرض همگان قرار داده می شود و مسیر هم افزایی با جدیت بسیار از سوی شرکت ها پیگیری می شود، که این موارد آنچنان در همایش های برگزار شده در کشور به خصوص همایش بین المللی صنعت خودرو محقق نمی شود.»
 
کریمی سنجری بیان می کند: «در همایش های بین المللی ارتباط بسیار مناسبی بین اعضای زنجیره تامین قطعات و تولید خودرو شکل می گیرد که در کنار آن حتی در این دست همایش ها افراد صاحب ایده و ذوق هنری و علمی با شرکت های بزرگ خودروسازی جهان ارتباط پیدا خواهند کرد.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش فرصت های بسیاری را در اختیار افراد و شرکت ها قرار می دهد، یادآوری می کند: «از دل همایش های بین اللمی شرکت های بزرگ می توانند با افراد دارای دانش و ایده آشنا شوند اما روند برگزاری همایش در ایران به گونه ای است که مدیران و صاحبان شرکت ها هیچ ارتباطی با افراد دارای ایده و نوآوری ندارند.»
 
وی با بیان اینکه زمانی که برگزاری همایش منجر به خروجی مناسب با معیارهای استاندارد و بین المللی نمی شود، تاکید بر برگزاری تنها برای کشور هزینه بر خواهد بود، تاکید می کند: «در ساختار صنایع دولتی همچون خودرو ضعف عدم علاقه مندی برای جذب ایده ها وجود دارد.»
 
کریمی سنجری می افزاید: «در ایران مدیران بخش های دلتی علاقه ای به دریافت ایده، اطلاعات و نوآوری از سوی افراد ندارند از این رو وظیفه همایش که ایجاد پل ارتباطی میان افراد دارای ایده و مدیران است، محقق نمی شود و در نهایت می توان گفت همایش ها وظیفه ذاتی و خروجی اصلی خود را در ایران نخواهند داشت.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی خاطرنشان می کند: «در چند سال اخیر پیش بینی بر این بود که در سال 2020 تقاضا برای خودرو افت می کند که بررسی ها در سال 2018 نشان از آن دارد افت تقاضا برای خودرو آغاز شده از این رو شرکت های بین المللی برای کاهش قیمت تمام شده به دنبال ارتقاء و تغییر رویه طراحی پیش می روند و این در حالی است که شرکت های داخلی رویه برعکسی را در پیش گرفته اند.در این نقشه راه جهانی همایش ها تاثیر بسیاری در همراهی کردن خودروسازان برای تولید رقابتی دارند.»
 
بر اساس این گزارش می توان گفت با توجه به نقشه راه همایش های بین المللی که وظیفه اصلی آن ها اتصال افراد دارای ایده، ذوق و نوآوری با شرکت های بین المللی هستند، همایش های برگزار شده در ایران به خصوص همایش های خودرویی این مهم را عملی نکرده اند، از سوی دیگر همایش ها ارتباط بخش صنعتی خودرو را تقویت می کنند اما در این مسیر هم آنچنان موفق عمل نکرده و شرکت های خودرویی تنها بر ارتباط قدیمی خود تکیه کرده اند که با استناد به گفته کارشناسان زمانی که همایش ها برای کشور و صنعت دستاوردی ندارند می توان این همایش ها برگزار نکرد تا هزینه قابل توجهی صرف برگزاری شوهای نمایشی نشود.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
5 : آیا کسی شاسی شده این چند روز
5 : چرا هیچکس نیست تورو خدا یکی بگه شاسی شده این چند روز ما دلمون خوش باشه یه میلیارد پولمون رفت دارم سکته میکنم
5 : چرا هیچکس نیست تورو خدا یکی بگه شاسی شده این چند روز ما دلمون خوش باشه یه میلیارد پولمون رفت دارم سکته میکنم
درسا : تکمیل وجه ۵ اسفند کسی فاکتور شده ؟
درسا : تکمیل وجه ۵ اسفند کسی فاکتور شده ؟
حسین : سلام. انشا... در این لحظات سلامت و تندرست باشید. جی۷ ما اومد. ۲۹/۲ فاکتور شده بود. این هفته تمام خودروهای فاکتور شده رو تحویل میدن. یا حق
حسین : سلام. انشا... در این لحظات سلامت و تندرست باشید. جی۷ ما اومد. ۲۹/۲ فاکتور شده بود. این هفته تمام خودروهای فاکتور شده رو تحویل میدن. یا حق
تیتان ۲ دی : سلام. ماشین من بیمه شده پیامکش اومده ولی هنوز به دستم نرسیده به نظرتون با این شرایط جنگی به دستمون می‌رسه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش تکمیل وجه 7اسفند : سلام جدیدا کسی هست که فاکتور شده ؟ اخرین تاریخ فاکتور تا کی هست ؟
رضا : سلام کسی از سایپا خبر داره باز هست یا نه
رضا : لعنت به تو سایپا
سمند سورن : سوره 4تیرفروش فوری فاکتور نشدم
سمند سورن : سلام 4تیر فاکتور نشدم
پانا پیش فروش31خرداد : درود دوستان همین الان نگاه کاستومر کردم ماشین فاکتور شده دیروز!پیش فروش تبدیل رینگ رنگ مشکی!خدا کنه ماشینا همه به دستشون برسه تو این شرایط
کوییک آر اس : تیر یا مرداد دعوتنامه براتون میاد
مجتبی : من19 ام فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم !!!!! نمیدونم باید چیکار کنم کسی میتونه راهنمایی کنه ؟ تحویل 12 خرداد بودم مشهد
مرتضی آریزو 6پرو : اریزو 6پرو 😍😍😍 کم کم دیگه میرسه به نوبت تحویل خردادیااا اردیبهشت اخراشه دیگه همه رور تا این هفته تحویل میدن
احمد احمدی : سلام 12 اسفند پیش فروش کویک اس ثبت نام کردم تحویلی مرداد ماه دعوتنامه کی میاد