وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 

وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 
ادامه بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی در سطح جهان و ایران گواه آن را دارد که همایش هایی که در ایران برگزار می شود آنچنان به وظیفه ذاتی خود که ایجاد ارتباط میان افراد دارای ایده با شرکت های خودروسازی است، موفق عمل نکرده اند.
بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی صنعت خودرو در ایران و دیگر کشورها نشان از آن دارد که شرکت های بزرگ در این همایش ها به دنبال نمایش دستاوردهای خود برای تعامل بیشتر با دیگر شرکت ها هستند و از سوی دیگر به دنبال آن هستند که ایده های نو را برای کاهش قیمت تمام شده از آن خود کنند که این اتفاق هیچگاه در همایش صنعت خودرو کشور رخ نداد.
 
در این رابطه کریمی سنجری در گفت و گو با خودروکار در رابطه با برگزاری همایش های خودرویی می گوید: «برگزاری همایش در سطح جهانی دارای تاریخچه، اهداف و مسیر کاری مشخصی هستند، از این رو بزرگان خودروسازی جهان با حضور در نمایشگاه ها، همایش ها و... آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی ادامه می دهد: «شرکت های خودروسازی با حضور در همایش های بین المللی در کنار به نمایش در آوردن اخرین دستاوردهای خود به دنبال تعامل بیشتر، انتقال داشتن و آگاهی از آخرین فناوری های دیگر شرکت ها هستند.»
 
وی خاطرنشان می کتد: «در همایش ها نقشه راه و مدلینگ صنعت خودرو به معرض همگان قرار داده می شود و مسیر هم افزایی با جدیت بسیار از سوی شرکت ها پیگیری می شود، که این موارد آنچنان در همایش های برگزار شده در کشور به خصوص همایش بین المللی صنعت خودرو محقق نمی شود.»
 
کریمی سنجری بیان می کند: «در همایش های بین المللی ارتباط بسیار مناسبی بین اعضای زنجیره تامین قطعات و تولید خودرو شکل می گیرد که در کنار آن حتی در این دست همایش ها افراد صاحب ایده و ذوق هنری و علمی با شرکت های بزرگ خودروسازی جهان ارتباط پیدا خواهند کرد.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش فرصت های بسیاری را در اختیار افراد و شرکت ها قرار می دهد، یادآوری می کند: «از دل همایش های بین اللمی شرکت های بزرگ می توانند با افراد دارای دانش و ایده آشنا شوند اما روند برگزاری همایش در ایران به گونه ای است که مدیران و صاحبان شرکت ها هیچ ارتباطی با افراد دارای ایده و نوآوری ندارند.»
 
وی با بیان اینکه زمانی که برگزاری همایش منجر به خروجی مناسب با معیارهای استاندارد و بین المللی نمی شود، تاکید بر برگزاری تنها برای کشور هزینه بر خواهد بود، تاکید می کند: «در ساختار صنایع دولتی همچون خودرو ضعف عدم علاقه مندی برای جذب ایده ها وجود دارد.»
 
کریمی سنجری می افزاید: «در ایران مدیران بخش های دلتی علاقه ای به دریافت ایده، اطلاعات و نوآوری از سوی افراد ندارند از این رو وظیفه همایش که ایجاد پل ارتباطی میان افراد دارای ایده و مدیران است، محقق نمی شود و در نهایت می توان گفت همایش ها وظیفه ذاتی و خروجی اصلی خود را در ایران نخواهند داشت.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی خاطرنشان می کند: «در چند سال اخیر پیش بینی بر این بود که در سال 2020 تقاضا برای خودرو افت می کند که بررسی ها در سال 2018 نشان از آن دارد افت تقاضا برای خودرو آغاز شده از این رو شرکت های بین المللی برای کاهش قیمت تمام شده به دنبال ارتقاء و تغییر رویه طراحی پیش می روند و این در حالی است که شرکت های داخلی رویه برعکسی را در پیش گرفته اند.در این نقشه راه جهانی همایش ها تاثیر بسیاری در همراهی کردن خودروسازان برای تولید رقابتی دارند.»
 
بر اساس این گزارش می توان گفت با توجه به نقشه راه همایش های بین المللی که وظیفه اصلی آن ها اتصال افراد دارای ایده، ذوق و نوآوری با شرکت های بین المللی هستند، همایش های برگزار شده در ایران به خصوص همایش های خودرویی این مهم را عملی نکرده اند، از سوی دیگر همایش ها ارتباط بخش صنعتی خودرو را تقویت می کنند اما در این مسیر هم آنچنان موفق عمل نکرده و شرکت های خودرویی تنها بر ارتباط قدیمی خود تکیه کرده اند که با استناد به گفته کارشناسان زمانی که همایش ها برای کشور و صنعت دستاوردی ندارند می توان این همایش ها برگزار نکرد تا هزینه قابل توجهی صرف برگزاری شوهای نمایشی نشود.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عقاب آسمان : سلام‌دوستان بنده ۸مهرماه تکمیل وجه کردم‌ شاهین اتومات ۵ بهمن باکلی رفت وامد‌تحویل دادن حضوری دوستان بین سه ماه تاچهارماه تاخیردرتحویل درنظربگیرید ...موفق باشید
S3 تبدیلی sr3 : سلام به مسئولین کرمان موتور تورو خدا اگر پیام ها رو می خونید برای اس تری ها زودتر یک کاری بکنید به خدا ما مصرف کننده ایم نه فروشنده تمام دارایی خودمون رو دادیم تا یک ماشین ثبت نام کنیم الان یکساله ماشین تحویل نگرفتیم بی وسیله با سه تا بچه قد ونیم قد دو تا قسط هم دادیم قسط بعدی هم داره سر میرسه ولی خبری از ماشین نیست تو رو خدا یک کاری بکنید و زودتر تحویل بدید میترسیم انقد حرص بخوریم و بمیریم از دسته کرمان موتور.یا علی
Mostafa : سلام وقت بخیر.امروز کسی شاسی نشد
اسد : دقیقا پیام هایی که اومدن گفتن تکمیل وجه اسفندیم و فاکتور شدیم همشون یک نفرن. امیدوارم تمام آفات و علف های هرز از جوامع انسانی ماک سازی بشن.دنیا خیلی زیباتر خواهد بود
S3 تبدیلی sr3 : ما هستیم ولی فعلا هیچ خبری نیست میگن تا آخر اردیبهشت شاسی میخوره فعلا منتظریم خدا بهمون رحم کنه
۳۰اسفند : سلام تارا دستی ۲ فاکتورشد۷پلاک ۱۱ حمل به نمایندگی
شاهین G : سلام من تحویل خرداد هستم الان برام پیام تبدیل به GL اومد قبل عید هم اومده بود ولی نمیخوام واریز کنم احتمالش هست اخر این ماه همون G بیاد؟
مبینا : میگن برا تیر همین الان Glاومده خبر داری
سهند دی ماه : سلام ، خیر من تهران هستم هنوز خبری نیست گفتن تا ۲۴ اردیبهشت منتظر باشید
حسین : یه نکته که خیلی اهمیت داره اینکه تاریخ تکمیل وجه ملاک نیست و از تاریخ ثبت سخا فاکتور شدن و جریمه تاخیر رو درنظر میگیرن من خودم ۱۶ اسفند تکمیل وجه کردم ولی ۱۹ سخا رو دادم تحویل در صورتی که گرفته بودم و آماده بود سه روز ضرر کردم بقیه حواسشون باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد ایکس کراس اتو 33 : سلام وقت بخیر تاریخ تحویل سیستمی 19 اردیبهشت خودرو من درانتظار حمل توسط باربری هست
اطلس دوران جنگ : دوستان متاسفانه اطلس محصول پر آپشن و قیمت آن خیلی نزدیک به کوییک GXL و s و الباقی محصولات سایپا هست بخاطره همین سیاست های فروش سایپا بخاطره اینکه دیگر محصولات به فروش برود مجبور به افزایش قیمت اطلس یا کم کردن آپشن های اطلس کرده و از آنجایی که استاندارد های 85 گانه اجازه نمی‌داد مجبور به حذف سانروف خودرو اطلس کرد و درضمن دیگر اطلس با سانروف دیگر تولید نمیشود یا فعلا تا یکی دو سال تولید نمی‌شود ولی کسانی که اطلس را با سانروف خریداری یا ثبت نام کردن باید خودرو تحویل بدهند راهی ندارن و به این دلیل دارن کسانی که ثبت نام کردن اذیت می‌کنند تا شاید پشیمان شوند چون نمیخواهند درسال 1404خودرو اطلس با سانروف بیرون بدهند فقط فقط دلیل این تأخیر همین هست به گفته یکی از وزیران کشور.. هرکسی سانروف براش مهم هست تحمل کنند ماشین بهش میدن تا اون موقع هم سود بهش میدن
Arizzo 6pro behnam : دوستان فردا ساعت 9 دم دفتر مرکزی باشید
تیگو 8 پرومکس : سلام دوستان برای کسی وام بانک تجارت واریز شده من که تاریخ تحویلم 17 اردیبهشت هست هنوز فاکتورم نشده
ایکس 55 پرو : خدارو شکر .کاش برای منم فاکتور بشه بخدا خسته شدم
پراید وانت ثبت نام جدید : قیمت جدید کارخانه 414 میلیون
توحید ارومیه : ار اس من فکر کردم شما ساینا هستی.کوییک اگه تبدیل به رینگ فولادی میزدی زودتر تحویلت میدادن.حالا که تبدیل نزدی کمی زمان میبره تازه رینگ الومینیومی ها رو فاکتور میکنن
اطلس : ب من الان زنگ زدن برای تبدیل ب کوئیک اس بنظرتون قبول کنم؟ازم چند برمیدارن؟با ماالتفاوتش میتونم بیرون اطلس بردارم؟ چون واقعا دیگه نمیکشم
توحید ارومیه : سودا شاهین پلاس حدودا بیشتر از 4ماه تاخیر داره.الان شما مرداد در نظر بگیر برای فاکتور خودرو.مخصوصا هم بخاطر حادثه بندر عباس کلی از قطعات خودرو از اون بندر میومد.احتمالا در اینده تاخیر خودرو ها بیشتر هم بشه بخاطر کاهش تولید
توحید ارومیه : Farshad.چیزی نزدیک 6ت پول بیمه و مالیات هست.اونم چون همه ساینا ها تاخیر دارن.از پول تاخیر کم میشه