وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 

وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 
ادامه بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی در سطح جهان و ایران گواه آن را دارد که همایش هایی که در ایران برگزار می شود آنچنان به وظیفه ذاتی خود که ایجاد ارتباط میان افراد دارای ایده با شرکت های خودروسازی است، موفق عمل نکرده اند.
بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی صنعت خودرو در ایران و دیگر کشورها نشان از آن دارد که شرکت های بزرگ در این همایش ها به دنبال نمایش دستاوردهای خود برای تعامل بیشتر با دیگر شرکت ها هستند و از سوی دیگر به دنبال آن هستند که ایده های نو را برای کاهش قیمت تمام شده از آن خود کنند که این اتفاق هیچگاه در همایش صنعت خودرو کشور رخ نداد.
 
در این رابطه کریمی سنجری در گفت و گو با خودروکار در رابطه با برگزاری همایش های خودرویی می گوید: «برگزاری همایش در سطح جهانی دارای تاریخچه، اهداف و مسیر کاری مشخصی هستند، از این رو بزرگان خودروسازی جهان با حضور در نمایشگاه ها، همایش ها و... آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی ادامه می دهد: «شرکت های خودروسازی با حضور در همایش های بین المللی در کنار به نمایش در آوردن اخرین دستاوردهای خود به دنبال تعامل بیشتر، انتقال داشتن و آگاهی از آخرین فناوری های دیگر شرکت ها هستند.»
 
وی خاطرنشان می کتد: «در همایش ها نقشه راه و مدلینگ صنعت خودرو به معرض همگان قرار داده می شود و مسیر هم افزایی با جدیت بسیار از سوی شرکت ها پیگیری می شود، که این موارد آنچنان در همایش های برگزار شده در کشور به خصوص همایش بین المللی صنعت خودرو محقق نمی شود.»
 
کریمی سنجری بیان می کند: «در همایش های بین المللی ارتباط بسیار مناسبی بین اعضای زنجیره تامین قطعات و تولید خودرو شکل می گیرد که در کنار آن حتی در این دست همایش ها افراد صاحب ایده و ذوق هنری و علمی با شرکت های بزرگ خودروسازی جهان ارتباط پیدا خواهند کرد.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش فرصت های بسیاری را در اختیار افراد و شرکت ها قرار می دهد، یادآوری می کند: «از دل همایش های بین اللمی شرکت های بزرگ می توانند با افراد دارای دانش و ایده آشنا شوند اما روند برگزاری همایش در ایران به گونه ای است که مدیران و صاحبان شرکت ها هیچ ارتباطی با افراد دارای ایده و نوآوری ندارند.»
 
وی با بیان اینکه زمانی که برگزاری همایش منجر به خروجی مناسب با معیارهای استاندارد و بین المللی نمی شود، تاکید بر برگزاری تنها برای کشور هزینه بر خواهد بود، تاکید می کند: «در ساختار صنایع دولتی همچون خودرو ضعف عدم علاقه مندی برای جذب ایده ها وجود دارد.»
 
کریمی سنجری می افزاید: «در ایران مدیران بخش های دلتی علاقه ای به دریافت ایده، اطلاعات و نوآوری از سوی افراد ندارند از این رو وظیفه همایش که ایجاد پل ارتباطی میان افراد دارای ایده و مدیران است، محقق نمی شود و در نهایت می توان گفت همایش ها وظیفه ذاتی و خروجی اصلی خود را در ایران نخواهند داشت.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی خاطرنشان می کند: «در چند سال اخیر پیش بینی بر این بود که در سال 2020 تقاضا برای خودرو افت می کند که بررسی ها در سال 2018 نشان از آن دارد افت تقاضا برای خودرو آغاز شده از این رو شرکت های بین المللی برای کاهش قیمت تمام شده به دنبال ارتقاء و تغییر رویه طراحی پیش می روند و این در حالی است که شرکت های داخلی رویه برعکسی را در پیش گرفته اند.در این نقشه راه جهانی همایش ها تاثیر بسیاری در همراهی کردن خودروسازان برای تولید رقابتی دارند.»
 
بر اساس این گزارش می توان گفت با توجه به نقشه راه همایش های بین المللی که وظیفه اصلی آن ها اتصال افراد دارای ایده، ذوق و نوآوری با شرکت های بین المللی هستند، همایش های برگزار شده در ایران به خصوص همایش های خودرویی این مهم را عملی نکرده اند، از سوی دیگر همایش ها ارتباط بخش صنعتی خودرو را تقویت می کنند اما در این مسیر هم آنچنان موفق عمل نکرده و شرکت های خودرویی تنها بر ارتباط قدیمی خود تکیه کرده اند که با استناد به گفته کارشناسان زمانی که همایش ها برای کشور و صنعت دستاوردی ندارند می توان این همایش ها برگزار نکرد تا هزینه قابل توجهی صرف برگزاری شوهای نمایشی نشود.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Arash : سلام دوستان دقت کردین تو این یکی دو ماه اخیر شاید هر روز تریلرهای حمل ماشینهای ایران خودرو تو شهر و کمربندی ها دیده میشه ولی سایپا اصلا دیده نمیشه
بهمن : خب امروزم هیچ خبری نشده؟؟ همچنان 6اردیبهشت فاکتور نشد؟
احمد : سلام انجام ندین صبر کنید .
احمد : سلام شما که دیگه نزدیکه فاکتور cvt هستین به نظر بنده صبر کنید البته باز خودتون صاحب نظر هستین .
M : دوستانی که تبدیل به gl زدید میشه لطفا بفرمایید پولی که باید شرکت عودت بزنه چقدر براشون خورده؟؟؟
M : با سلام تکمیل وجه 23 اسفند ماه. امروز پیام تبدیل اومده برام. به نظرتون تبدیل بزنم یا نه؟
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خبر فوری : اقایون گرامی من با یه فردی که داخل زامیاد کار میکنه پرسیدم قضیه چیه گفت که وزارت صمت بدلیل عدم رعایت استاندارد از سوی شرکت زامیاد تا اطلاع ثانوی اجازه شماره گذاری نمیده و گفت حداقل تا اخر برج 7 این قضیه ادامه دار هست و باید منتظر رمانید و احتمالش زیاده که بخوان تغییر بدن دقیقا دوستان دیگه درست میگن من خودم بنزینی ثبت نام کرده بودم و میخوام انصراف بدم و بنده خدا هم گفت پیشنهاد میکنم انصراف بده چون تا بخواد تعین تکلیف بشه 2ماهی درگیر هستن
تیگو 7 پرو مکس : سلام بعد از صدور بیمه چند روز طول میکشه تا ماشین پلاک بشه
سورن پیش فروش : تکمیل وجه 3 تیر -پیامک تبدیل 18 -فاکتور 19شهریور -پلاک 22 شهریور- تحویل 26 شهریور پیش فروش تحویل 31 مرداد دریچه برقی
سیامک : روز سه شنبه اول مهر ماه ساعت 9 صبح ابتدا جلوی درب دفتر فروش و بازاریابی سایپا تجمع میکنیم در صورت نتیجه نگرفتن به دفتر مرکزی کارخانه سایپا میریم.هر کی میاد بخاطر خودش قدمش روی چشم هر کی هم نمیاد دیگه لطفا در این کانال ناله نکنید چون با نفرین و ناله چیزی عوض نمیشه به این دلیل گفتم اول مهر که اونجا رفتیم با صدای بلند بگیم که تابستون هم تموم شد الان 7 ماهه از تکمیل وجه ما گذشته تکلیف ما چیه لطف تشریف بیارید .یکشنبه اول مهر ساعت 9 صبح .کیلومتر 11 جاده مخصوص .از سمت غرب به شرق باند کندرو .دفتر بازاریابی و فروش سایپا
ساینا : دوستان عزیز، با ناله کردن اینجا کاری پیش نمیره. حالش هم نداریم ت جمع کنیم. یه راه ساده ولی کار آمد رو بهتون پیشنهاد میکنم. البته نه حالا حدود ساعت 9 خدمتتون عرض میکنم
23بهمن : فک نمیکنم
شهروند ایرانی : پسر شما رو خداوند حفظ کند ، خرید مدل جی منطقی تر از جی ال است بازارشم بهتره فقط نزارید سرش رو موقع حرکت از سانروف بیاره بیرون!
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : چرا 6ملیون به بهای خالص کارخانه اضافه شده ؟؟؟؟
Ali : دوستان از کجا باید تاریخ تحویل ماشینمو چک کنم؟
6دنده پیش فروش31مرداد : سلام دوستان ماشین بنده بیست و سوم فاکتور شده امروز مبلغ6میلیون اضافه شده به فاکتورم مبلغ قابل پرداخت 797500بود شده 803400 کسی می دونه چیه داستانش؟