تویوتا C-HR؛ یک کراس‌اوور رادیکال

 

تویوتا C-HR؛ یک کراس‌اوور رادیکال

 

رپورتاژ - تویوتا بعد از تجربه‌های موفق در تولید انواع مختلف خودروها، دست به طراحی و تولید اولین خودروی کراس‌اوور خود با نام تویوتا C-HR زد. کراس‌اوور به خودروهایی گفته می‌شود که دارای طراحی ظاهری بیابینی هستند؛ یعنی هم ویژگی‌های خودروهای سدان یا هاچ‌بک را دارند و هم خودروهای SUV.

 عنوانC-HR ‌ می‌تواند مخفف Coupe High-Rider یعنی شاسی‌بلند کوپه باشد هرچند قرار داشتن این خودرو در کلاس C از نظر سایز بدنه می‌تواند معنای دیگری به نام این خودرو بدهد. مشخصات تویوتا CHR به گونه‌ای است که می‌توان آن را یک کوپه یا هاچ‌بک مدرن دانست که به دلیل افزایش ارتفاع آن در گروه کراس‌اوورها قرار گرفته است. به دلیل غیبت تویوتا در این گروه از خودروها، انتظارات زیادی از این شرکت برای تولید محصولی درخور این برند به وجود آمد که تولید تویوتا C-HR در سال 2017، پاسخ مناسبی به این انتظارات بود.
طراحی ظاهری تویوتا C-HR به گونه‌ای رادیکال و جذاب است که بیشتر جوانان را مورد هدف قرار داده است اما تلاش زیاد تویوتا در طراحی و تولید C-HR باعث شده که سیستم تعلیق و فنربندی این خودروها بارها بهینه شود و در دو نوع رانندگی آرام و اسپرت، عملکردی عالی داشته باشد. به دلیل همین مشخصات تویوتا سی اچ ار، علاوه بر جوانان مورد استقبال خانواده‌ها هم قرار گرفته است.

در ایران تویوتا CHR با دو نوع موتور مختلف عرضه شد؛ یکی از این دو موتور هیبریدی دارد که از مجموع موتور 8/1 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی‌اش با مجموع توان 122 اسب بخار برخوردار شده است. نوع دیگر دارای موتور 2/1 لیتری بنزینی، با پیشرانه‌ی چهار سیلندری و توربوشارژ، با توان 116 اسب بخار و  گشتاور 185 نیوتن‌متر بوده که در مقایسه با قبلی از قدرتی برخوردار است. باتوجه به بازار ایران و شرایط قیمتی خودروها C-HR، رقیب دو محصول پرطرفدار در بازار ایران یعنی هیوندا توسان و کیا اسپورتیج است که از زمان ورود به بازار، به صورت جدی وارد رقابت با این دو خودرو شده. از نظر کلاس خودرو و در سطح جهانی C-HR با نیسان جوک، جیپ رنه‌گید و مزدا CX-3 در رقابتی تنگاتنگ است.

مهم‌ترین مشخصات تویوتا سی اچ آر که مشتریان را برای خرید ترغیب می‌کند طراحی جذاب، فرمان‌پذیری، راندمان و کیفیت متریال عالی و لیست آپشن‌های متنوع این خودور است؛ سیستم‌های ترمز ABS, EBD, BAS, VSC, TRC, TSC و EPB، کروز کنترل، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سرپایینی و سربالایی، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه های جانبی، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب، سیستم تشخیص و هشدار تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین، سیستم هشدار خروج از خطوط به همراه کمک به هدایت خودرو بین خطوط، گرم‌کن و تهویه صندلی سرنشینان جلو، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، آینه وسط الکتروکرومیک، هم بخش دیگری از این آپشن‌هاست.
خودروی C-HR هم‌زمان در سه کارخانه بزرگ و مدرن شرکت تویوتا در ژاپن، تایلند و ترکیه تولید و از ترکیه به ایران و آمریکا صادر می‌شود. یک جست‌وجوی ساده در سایت دیوار نشان می‌دهد که قیمت تویوتا C-HR با توجه به کارکرد، سال تولید (2017 یا 2018)، نوع موتور (بنزینی یا هیبریدی) و عوامل فنی و ظاهری دیگر در بازه قیمت 550 تا 750 میلیون تومان قرار دارد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا C , HR






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : توخرهم سوارنشدی یجوری میگه دنا داشتم انگار لامبورگینی داشته اگر است میگی بیاتا دنارانشونت بدم حالایبار توهم بازی کن بغداداببین چیزی نمیشه بروبزاربادبیاد بچه هم خودتی بروغازتوبچرون جواب ابلهان خاموشی
حمید : شما واریزاولت چقدر بود و چه ماهی پذیرش شدید
شاهین جی ال : پیشنهادی بود هم اینکه صبرم تموم شده بود شامل افزایش هم نبود اگه جی میخواهی باید صبر کنی
شاهین جی ال : اونایی که۲۹۷ ریختن ۳۱۴ اونای که ۲۹۱ ۳۲۰
مهدی شاهین پلاس : شاهییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
حمید : سلام منم شهریوری هستم پارسال اذر297ربختم برای جی تا الان که پیام واریز دومم نبوده شمااجباری اومدیااختیاری و واریزاولت چقدر بوده والان چقدرگفتن بری ممنون میشم جواب بدید
شاهین جی ال : منم مثل شما امروز تبدیل زدم
علی : سلام من هفته چهارم مرداد بودم پیامک تبدیل به gl اومد دیروز تبدیل زدم
مجید : دوست عزیز مگه بده بیاد پایین ؟ وقتی اختلاف قیمت کارخانه و بازار در حد ۱۰ تومن بشه عالیه . مصرف کننده واقعی میتونه حرید کنه دیگه دلال وارد نمیشه به امید کسب سود تقاضای کاذب ایجاد بشه و خودرو ساز شروع به گرون فروشی کنه . خدا کنه بیاد پایین . بقیه هموطن هامون هم بتونن بخرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابی خسته : مطمن باش اکستند بیاد بازار دیگه آبی هیچکس نمیخره ، الان مردم دنبال رنگ نیستن عزیز همون 16 سانت بزرگتره برای جاده اینا طرف کمر درد نگیره چون ابی داری قرار نیست از این حرفا بزنی دل مردم رو سرد کنی
علی : سلام از شما کسی هست تکمیل وجه 4 تیر باشه و فاکتور شده باشه؟ اگر هست لطفا جواب بدید.
مهدی : پاسخ دنا 6 دنده رینگ شما اخر این ماه یا اول اذر واستون دعوت نامه میاد باید تکمیل وجه کنید 90 روز قبل از موعد تحویل برای دی ماهی ها اومد البته 29 مهر اومد
اراس : سلام من کوییک اراس نوشتم پشیمونم میتونم عوضش کنم سقف مشکی دوستان ندارم باید چ کنم
دی ماه اپشنال : سلام داداش من پلاک و بیمه شده در حال حمل میچرخه فقط رنگ سفید
علی اکستند ex دوگانه : دوستان حق میدم بهتون ناراحت باشید برای پلاک نشدن ولی اینو بگم خیالتون راحت باشه به زودی پلاک شدن شروع میشه چون در غیر اینصورت زامیاد نمیتونه نیسان بفروشه یعنی کسی نمیخوره ازش خیالتون راحت باشه روند پلاک شروع میشه
محمود : سلام دوستان 207 پانا موعد تحویل 30آبان هنوز فاکتور نشده کسی است فاکتور شده باشه آبان
کوییک s : باسلام دوستان یه سوال سایپا قصد نداره سود تاخیر وپرداخت کنه ممنونم از پاسخگویی دوستان عزیز
نیسان دوگانه : از همون اول اشتباه کردین که نیسان خاکستری ثبت نام کردین مشتری اول و آخر خودتون هستین نیسان اکستند شناسنامه هست دیگه اگر یک وقت خواستی بفروشی مشتری نداره نمیخرن. رنگش خیلی بده
منتظر پلاک : سلام منم فردا میپرسم اگر بشه انصراف میدم اکستند تکسوز ثبت نام 26مهرماه. هنوز فاکتور نشده. اگر بشه انصراف بدیم حتمن این کارو میکنم.