تویوتا C-HR؛ یک کراس‌اوور رادیکال

 

تویوتا C-HR؛ یک کراس‌اوور رادیکال

 

رپورتاژ - تویوتا بعد از تجربه‌های موفق در تولید انواع مختلف خودروها، دست به طراحی و تولید اولین خودروی کراس‌اوور خود با نام تویوتا C-HR زد. کراس‌اوور به خودروهایی گفته می‌شود که دارای طراحی ظاهری بیابینی هستند؛ یعنی هم ویژگی‌های خودروهای سدان یا هاچ‌بک را دارند و هم خودروهای SUV.

 عنوانC-HR ‌ می‌تواند مخفف Coupe High-Rider یعنی شاسی‌بلند کوپه باشد هرچند قرار داشتن این خودرو در کلاس C از نظر سایز بدنه می‌تواند معنای دیگری به نام این خودرو بدهد. مشخصات تویوتا CHR به گونه‌ای است که می‌توان آن را یک کوپه یا هاچ‌بک مدرن دانست که به دلیل افزایش ارتفاع آن در گروه کراس‌اوورها قرار گرفته است. به دلیل غیبت تویوتا در این گروه از خودروها، انتظارات زیادی از این شرکت برای تولید محصولی درخور این برند به وجود آمد که تولید تویوتا C-HR در سال 2017، پاسخ مناسبی به این انتظارات بود.
طراحی ظاهری تویوتا C-HR به گونه‌ای رادیکال و جذاب است که بیشتر جوانان را مورد هدف قرار داده است اما تلاش زیاد تویوتا در طراحی و تولید C-HR باعث شده که سیستم تعلیق و فنربندی این خودروها بارها بهینه شود و در دو نوع رانندگی آرام و اسپرت، عملکردی عالی داشته باشد. به دلیل همین مشخصات تویوتا سی اچ ار، علاوه بر جوانان مورد استقبال خانواده‌ها هم قرار گرفته است.

در ایران تویوتا CHR با دو نوع موتور مختلف عرضه شد؛ یکی از این دو موتور هیبریدی دارد که از مجموع موتور 8/1 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی‌اش با مجموع توان 122 اسب بخار برخوردار شده است. نوع دیگر دارای موتور 2/1 لیتری بنزینی، با پیشرانه‌ی چهار سیلندری و توربوشارژ، با توان 116 اسب بخار و  گشتاور 185 نیوتن‌متر بوده که در مقایسه با قبلی از قدرتی برخوردار است. باتوجه به بازار ایران و شرایط قیمتی خودروها C-HR، رقیب دو محصول پرطرفدار در بازار ایران یعنی هیوندا توسان و کیا اسپورتیج است که از زمان ورود به بازار، به صورت جدی وارد رقابت با این دو خودرو شده. از نظر کلاس خودرو و در سطح جهانی C-HR با نیسان جوک، جیپ رنه‌گید و مزدا CX-3 در رقابتی تنگاتنگ است.

مهم‌ترین مشخصات تویوتا سی اچ آر که مشتریان را برای خرید ترغیب می‌کند طراحی جذاب، فرمان‌پذیری، راندمان و کیفیت متریال عالی و لیست آپشن‌های متنوع این خودور است؛ سیستم‌های ترمز ABS, EBD, BAS, VSC, TRC, TSC و EPB، کروز کنترل، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سرپایینی و سربالایی، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه های جانبی، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب، سیستم تشخیص و هشدار تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین، سیستم هشدار خروج از خطوط به همراه کمک به هدایت خودرو بین خطوط، گرم‌کن و تهویه صندلی سرنشینان جلو، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، آینه وسط الکتروکرومیک، هم بخش دیگری از این آپشن‌هاست.
خودروی C-HR هم‌زمان در سه کارخانه بزرگ و مدرن شرکت تویوتا در ژاپن، تایلند و ترکیه تولید و از ترکیه به ایران و آمریکا صادر می‌شود. یک جست‌وجوی ساده در سایت دیوار نشان می‌دهد که قیمت تویوتا C-HR با توجه به کارکرد، سال تولید (2017 یا 2018)، نوع موتور (بنزینی یا هیبریدی) و عوامل فنی و ظاهری دیگر در بازه قیمت 550 تا 750 میلیون تومان قرار دارد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا C , HR






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی زمستان : سلام،آیا می‌شود تکمیل وجه دوم یعنی حواله را با کارت شخص دیگر انجام داد؟؟
x5 سفید : اخه ما تهران نیستیم که بیایم جلوب وزارت صمت
پناهی : با سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
Samirax5 : کارزار فکر نکنم دیگه جواب باشه واقعا باید یه روز قرار بزاریم بریم حضوری جلوی وزارت صنعت و معدن شاید صدامون جایی برسه
C5 : فیدلیتی موتور و گیربکس ضعیف هست مخصوصا تو سربالایی که میگن گیربکس خیلی روش فشار هستش
J7 تحویل آذر : کلا چقدر واریز کردین، لطفاً مراحل واریز بفرمایید
X5 سفید بهمن : ساده هستید شاسی هم بشی ۳ ماه بعد بهت میدم من الان ۱۳ شهریور شاسی شدم هنوز ماشین رو بهم ندادن ۲ ماه هست میگن درحال بارگیری هستش
یوسف : من برج ۱۰سال۴۰۳مرحله اول۳۰۰ریختم برج۲ هم ۳۰۰ریختم برای شاهین جی الان۶ماه ازش گذشته هیچ خبری نیست
x5 سفید : تمامی کسایی که اینجا هستیم چه کسایی که تاخییر خوردیم در تحویل ماشین و چه کسایی که هنوز دعوت نامه نیومده باید کارزاری راه بندازم مثل کارزار قبلی واقعااا دیگه خسته شدیم ما الان رفتیم توی 3ماه تاخییر و واقعا ماشینی نگرفتیم هرکی میدونه چطور میشه کازاری راه انداخت اطلاع بده ماهم پیروی کنیم واقعااااا از این همه صبر خسته شدیم دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : سلام دوستان کسی تحویل 2 آبان فاکتور شده ؟
آتیلا : زحمت میکشید تاریخ پذیرش تون بگید . ممنون
امیر اطلس جی : عزیزان محترم این سایپا ی دزد زبون خوش سرش نمیشه تجمع میکنیم و خیابون را می بندیم وتا حقمون را ندادند کوتاه نمیام این مسیولین کثافت شورش را درآوردند
مهلا : سلام دوستان چندروز بعداز فاکتورپلاک میشیم
محسن : کاغذ بازیها و پلاک کردن از تولید خود نیسان نباید بیشتر زمان ببره دادگاهی که رای داده من میگم بنظر دنبال ناراضی کردن مردم و مشتری هستند یک نیروی اطلاعات بره ته و توی اینا در مییاد
دلشکسته از ایرانخودرو : پانا فول کد 60410 تحویل 30 اذر 1 مرداد واریزی اول 12 مهر دریافت دعوتنامه 14 مهر پرداخت نهایی 20 مهر تایید مدارک توسط ایرانخودرو و تا الان هنوز نوشته آماده برای صدور فاکتور نمیدونم کی قراره فاکتور بشم
پیش فروش : کسی شماره کاشان و داره بزاره؟
کوییک : ناراحت نباش هم جوابشو دادم هم فعلا همشو حذف کردم
حمیدرضا : شورای حل اختلاف ولی حرفت به جایی نمیرسه نهایتش میگن بیا پولتو بگیر که اونم بعد از 3 ماه میدن
کوییک : فعلا برو دو روز یورتمه برو تا بعد