توضیح جالب مهندسان مک لارن در خصوص جایگاه خاص اگزوز 600LT

 

توضیح جالب مهندسان مک لارن در خصوص جایگاه خاص اگزوز 600LT

 
همانطور که احتمالا می دانید مک لارن مدل های ویژه محصولات خود را با پسوند LT عرضه می کند و حالا 600LT مدل خاصی از این کمپانی و از سری 570S محسوب می شود که به دلیل جایگاه خاص خروجی های اگزوز خود که بر خلاف خودروهای معمول در بخش بالایی موتور قرار گرفته، مورد توجه قرار گرفته است.
 
 
در خودروهای موتور وسط، خروجی اگزوز به دلیل جایگاه خاص خود باید مسیر طولانی تا رسیدن به بخش انتهایی خودرو و به طور معمول در دو طرف سپر را طی کند که نه تنها باعث افزایش وزن می شود، بلکه می تواند مشکلات دیگری نیز به وجود آورد. به همین دلیل خودروسازان از اگزوزهایی در بخش بالایی موتور استفاده می کنند که در این زمینه می توان ابرخودرو پورشه 918 اسپایدر را مثال زد.
گفته می شود در این حالت علاوه بر کاهش وزن فشار برگشتی در اگزوز با قرار گیری در بخش بالایی موتور نیز کاهش پیدا می کند و عملکرد خنک کاری موتور بهبود می یابد.
 
 
با حذف اگزوز در بخش پایینی سپر امکان قرار گیری دیفیوزر بزرگ تر برای تولید هرچه بیشتر نیروی رو به پایین ممکن می شود. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با قرار گرفتن خروجی اگزوز در بخش بالایی می تواند باعث اخلال در جریان هوای عبوری به سمت بال عقب شود؟
 
 
به همین دلیل یکی از مهندسین مک لارن در این باره توضیح داده است که نیروی رو به پایین تولید شده توسط بال انتهایی خودرو در دو طرف چپ و راست تولید می شود و ربطی به بخش مرکزی بال ها ندارد، در دو طرف بدنه ما جریان هوای تمیز را داریم که با رسیدن به دو بخش انتهایی بال امکان تولید نیروی رو به پایین را برای ما ممکن می کنند.
 
اما در بخش مرکزی و به دلیل وجود اتاق خودرو هوای به اصلاح کثیف و متخلخل داریم به همین دلیل در این بخش نیروی رو به پایین به اندازه ی مناسب و کافی تولید نمی شود و این بخش از اهمیت کمتری برخوردار است. در واقع خودروهایی همچون فراری FXX K که تنها از یک نیم چه بال ثابت در دو سمت چپ و راست برخوردارند این مسئله را به خوبی نشان می دهند.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مک لارن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
رضا : دوستان مدیر ارتباطات شرکت سایپا امروز مصاحبه کرده و گفته طی چند هفته آینده تمام خودروهای مشتری ها بهشون تحویل داده میشه گویا مشکلاتشون حل شده و از فردا روزی ۲۰۰۰ خودرو تولید میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟
اشتری : چرا چرت میگی.خودم اینترنتی 124 ثبت شکایت کردم تأیید شده
توحید ارومیه : اقا متین شما هم عین علوی که نوشتم هستین.حدودا 12ت