توضیح جالب مهندسان مک لارن در خصوص جایگاه خاص اگزوز 600LT

 

توضیح جالب مهندسان مک لارن در خصوص جایگاه خاص اگزوز 600LT

 
همانطور که احتمالا می دانید مک لارن مدل های ویژه محصولات خود را با پسوند LT عرضه می کند و حالا 600LT مدل خاصی از این کمپانی و از سری 570S محسوب می شود که به دلیل جایگاه خاص خروجی های اگزوز خود که بر خلاف خودروهای معمول در بخش بالایی موتور قرار گرفته، مورد توجه قرار گرفته است.
 
 
در خودروهای موتور وسط، خروجی اگزوز به دلیل جایگاه خاص خود باید مسیر طولانی تا رسیدن به بخش انتهایی خودرو و به طور معمول در دو طرف سپر را طی کند که نه تنها باعث افزایش وزن می شود، بلکه می تواند مشکلات دیگری نیز به وجود آورد. به همین دلیل خودروسازان از اگزوزهایی در بخش بالایی موتور استفاده می کنند که در این زمینه می توان ابرخودرو پورشه 918 اسپایدر را مثال زد.
گفته می شود در این حالت علاوه بر کاهش وزن فشار برگشتی در اگزوز با قرار گیری در بخش بالایی موتور نیز کاهش پیدا می کند و عملکرد خنک کاری موتور بهبود می یابد.
 
 
با حذف اگزوز در بخش پایینی سپر امکان قرار گیری دیفیوزر بزرگ تر برای تولید هرچه بیشتر نیروی رو به پایین ممکن می شود. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با قرار گرفتن خروجی اگزوز در بخش بالایی می تواند باعث اخلال در جریان هوای عبوری به سمت بال عقب شود؟
 
 
به همین دلیل یکی از مهندسین مک لارن در این باره توضیح داده است که نیروی رو به پایین تولید شده توسط بال انتهایی خودرو در دو طرف چپ و راست تولید می شود و ربطی به بخش مرکزی بال ها ندارد، در دو طرف بدنه ما جریان هوای تمیز را داریم که با رسیدن به دو بخش انتهایی بال امکان تولید نیروی رو به پایین را برای ما ممکن می کنند.
 
اما در بخش مرکزی و به دلیل وجود اتاق خودرو هوای به اصلاح کثیف و متخلخل داریم به همین دلیل در این بخش نیروی رو به پایین به اندازه ی مناسب و کافی تولید نمی شود و این بخش از اهمیت کمتری برخوردار است. در واقع خودروهایی همچون فراری FXX K که تنها از یک نیم چه بال ثابت در دو سمت چپ و راست برخوردارند این مسئله را به خوبی نشان می دهند.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مک لارن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
5 : آیا کسی شاسی شده این چند روز
5 : چرا هیچکس نیست تورو خدا یکی بگه شاسی شده این چند روز ما دلمون خوش باشه یه میلیارد پولمون رفت دارم سکته میکنم
5 : چرا هیچکس نیست تورو خدا یکی بگه شاسی شده این چند روز ما دلمون خوش باشه یه میلیارد پولمون رفت دارم سکته میکنم
درسا : تکمیل وجه ۵ اسفند کسی فاکتور شده ؟
درسا : تکمیل وجه ۵ اسفند کسی فاکتور شده ؟
حسین : سلام. انشا... در این لحظات سلامت و تندرست باشید. جی۷ ما اومد. ۲۹/۲ فاکتور شده بود. این هفته تمام خودروهای فاکتور شده رو تحویل میدن. یا حق
حسین : سلام. انشا... در این لحظات سلامت و تندرست باشید. جی۷ ما اومد. ۲۹/۲ فاکتور شده بود. این هفته تمام خودروهای فاکتور شده رو تحویل میدن. یا حق
تیتان ۲ دی : سلام. ماشین من بیمه شده پیامکش اومده ولی هنوز به دستم نرسیده به نظرتون با این شرایط جنگی به دستمون می‌رسه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن جدید طرح مادران : سلام و درود تحویل 13 تیر، رنگ سفید ،هنوز فاکتور نشدم
پیش فروش تکمیل وجه 7اسفند : سلام جدیدا کسی هست که فاکتور شده ؟ اخرین تاریخ فاکتور تا کی هست ؟
رضا : سلام کسی از سایپا خبر داره باز هست یا نه
رضا : لعنت به تو سایپا
سمند سورن : سوره 4تیرفروش فوری فاکتور نشدم
سمند سورن : سلام 4تیر فاکتور نشدم
پانا پیش فروش31خرداد : درود دوستان همین الان نگاه کاستومر کردم ماشین فاکتور شده دیروز!پیش فروش تبدیل رینگ رنگ مشکی!خدا کنه ماشینا همه به دستشون برسه تو این شرایط
کوییک آر اس : تیر یا مرداد دعوتنامه براتون میاد
مجتبی : من19 ام فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم !!!!! نمیدونم باید چیکار کنم کسی میتونه راهنمایی کنه ؟ تحویل 12 خرداد بودم مشهد
مرتضی آریزو 6پرو : اریزو 6پرو 😍😍😍 کم کم دیگه میرسه به نوبت تحویل خردادیااا اردیبهشت اخراشه دیگه همه رور تا این هفته تحویل میدن