تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 

تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 
گزارش‌های جدید حاکی از آن است که تسلا و پاناسونیک قصد دارند در شرایط فعلی، گسترش کارخانه گیگافکتوری در نوادا را متوقف کنند.
 
گزارش اخیر منتشرشده توسط نشریه مالی Nikkei Asian Review نشان می‌دهد تسلا و پاناسونیک قصد دارند فرایند توسعه آینده کارخانه گیگافکتوری خودروساز سیلیکون‌ولی در نوادا را متوقف کنند. بااین‌حال نشریه نیکی هنوز هیچ منبعی برای اطلاعات خود ارائه نکرده است. 
 
فروش خودروهای الکتریکی تسلا در ایالات متحده پایین آمده است. می‌توان مقداری از کاهش فروش را به تمرکز تسلا روی بازارهای خارج از این کشور مربوط دانست؛ اما نمی‌توان تمام دلایل کاهش فروش را به این موضوع ربط داد. علاوه‌بر این میزان فروش خودروهای برقی تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس نیز مانند گذشته نیست. درحالی‌که تسلا به‌تازگی گزارشی از سود خود منتشر کرده، ممکن است این سود مربوط‌به سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ نباشد. چنین چیزی اصلا‌ً جای تعجب ندارد زیرا مدتی قبل نیز ایلان ماسک به این مسئله اذعان کرد.  
 
 
در گذشته تسلا به‌شدت تلاش کرده است تا دامنه فعالیت خود را برای آینده گسترش دهد؛ تلاش تسلا حتی با وجود کاهش احتمالی سود در کوتاه مدت، برای آینده توجیه‌پذیر بود. بااین‌حال برخی مواقع وضعیتی ایجاد می‌شود که شرکت‌های بزرگ باید برای گسترش فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. اگر گزارش درست باشد، حتماً تسلا و پاناسونیک (Panasonic) به این نتیجه رسیده‌اند که تصمیم برای گسترش گیگافکتوری، در شرایط کنونی غیرضروری است. چنین ایده‌ای به‌ویژه در وضعیت مالی فعلی، باعث وارد آمدن فشار بیشتر به این شرکت می‌شود و همین تصمیم جدید تسلا را توجیه‌پذیر می‌کند. 
 
پس از آن‌که نشریه نیکی خبر داد پاناسونیک سرمایه‌گذاری برای گسترش گیگافکتوری را متوقف می‌کند، ارزش سهام تسلا کاهش یافت. پاناسونیک اعلام کرد که این شرکت به ظرفیت ۳۵ گیگاوات ساعت در سال رسیده است. چنین ظرفیتی در شرایط کنونی برای ساخت بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ در سال و پاوروال (Powerwall) کفایت می‌کند. 
 
 
به نظر می‌رسد که حتی با وجود تکمیل نشدن گیگافکتوری، ظرفیت آن برای وضعیت فعلی مناسب است. صادقانه بگوییم، کارخانه تولید باتری خودروی برقی نوادا می‌تواند به‌طور مداوم گسترش یابد. تسلا امکانات زیادی برای رشد و توسعه گیگافکتوری در اختیار دارد و به نظر می‌رسد که چنین امکاناتی، ظرفیت بی‌پایانی را برای توسعه و بهبود فراهم کرده‌اند. 
 
در گزارش نشریه نیکی با اشاره به موقتی بودن توقف گسترش گیگافکتوری تسلا آمده است:
 
تسلا و پاناسونیک قصد داشتند ظرفیت تولید را تا سال آینده ۵۰ درصد افزایش دهند، اما به‌دلیل مشکلات مالی مجبور به بازنگری شده‌اند. 
 
 
 
کارخانه گیگافکتوری از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون باتری‌های خودروی برقی تسلا مدل ۳ را به‌عنوان کوچک‌ترین سدان این شرکت تولید می‌کند. پاناسونیک سلول‌های (پیل‌ها) باتری را تولید می‌کند، درحالی‌که تسلا وظیفه مونتاژ آن‌ها را در پکیج باتری بر عهده دارد. با وجود ظرفیت کنونی ۳۵ گیگاوات ساعت در سال، این دو شرکت قصد داشتند ظرفیت تولید کارخانه نوادا را تا سال ۲۰۲۰ به ۵۴ گیگاوات ساعت در سال افزایش دهند. 
 
 
گزارش اخیر اشاره می‌کند که پاناسونیک در سال مالی منتهی به ماه مارس، حدود ۱۸۰ میلیون دلار زیان کرده است. پاناسونیک همچنین سرمایه‌گذاری موردنظر در کارخانه گیگافکتوری شانگهای را متوقف کرده است. با این وجود، هر دو شرکت هنوز هم قصد دارند در آینده با یکدیگر همکاری کنند. سخنگوی تسلا به نشریه نیکی گفت:
 
البته ما در صورت نیاز، به سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیگافکتوری ۱ ادامه خواهیم داد. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : سلام وقتتون بخیر باز خوبه کارشناس به شما این جواب داد من زنگ زدم گفت به دستگاه مراجع قضایی شکایت کنید از ما کاری برنمیاد یعنی تا کی میخوان فقط پاس بدن این ماه و اون ماه لعنت به سایپا و لعنت به این شاهین که آنقدر مردم و اذیت کردن
تارا : سلام برامن ۴۰ روزطول کشیدبرسه به دستم
بهمن : خبری نیس؟ 12مرداد کسی فاکتور شده رنگ سفید
تارا v4 شیراز ۳۰ابان : من تیتتایوم فاکتور نشدم. فکر کنم هفته دیگه قطعا بشیم.دوستان ماشین با سنسور یا بدون ستسور sbr
محمد طاها : سلام ترا v4 اتومات تحویل 30 آبان متاسفانه هنوز فاکتور نشد
محمد : من ثبت نام 24 تیر بودم خبری نشد هنوز
محسن : برا من دقیقا ۵۰ روز طول کشید که رسید به دستم
شاهین جی هفته ۴ شهریور : برای من هم نه پیامک تبدیل و نه تکمیل وجه نیامده و منتظر هستم
Saeed : سلام از سومیهای اردیبهشت کسی نیست
x5 مشکی فروردین : 11 شهریور تکمیل وجه 28 مهر شماره شاسی 14 آبان بیمه نامه و پلاک و ارسال مدارک منتظر تحویل هستم تا ببینم کی تحویل میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سلی : این اقا قباد کجاست بابا ما تحویل حضوری زدیم الان 15روزه هنوز تحویل نداده اند کی می خوان تحویل بدن
رامین : 30 آبان ، مثل من کسی هست که فاکتور نشده باشه؟
فخری جون : اونیکه الان خابیده فعلا شمایید بخاب که حالا حالاها تاخیر داره تابیاد وقتی اومد خودشون بیدارت میکنن گلم
امید : روزانه 100 عدد فاکتوری ساینا خاهد داشت ممکنه مثلا در یک روز 200 تا واریزی شده باشه نصفشون فاکتور میشن و یا ممکنه جمعا تو 5 روز 100 تا واریزی باشه انوقت 5 روز میره جلو دقیقا مثل تحویلی های همین مرداد ک تعداشون کمه بهو اومد تا 10 تیر
ناشناس : من هم دقیقا مثل شما هستم ولی فاکتورنشده هنوز
امید به خدا : سلام برای هفته چهارم مهر ماه، دعوتنامه تبدیل دو گانه سوز به ساینا اس معمولی اومده
شاکی سایپا : برای م 3 بار اومد تکمیل نمیکنم دوگانه میخوام
30 دی : تحویل 30 دی کسی فاکتور شده؟ 🗣🗣🗣👂👂👂👂🦻🦻🦻
نیما : دعوت نامه تبدیل به تک برای بار دوم اومده براتون یا بار اوله
کوییک : شما توی صفحه ی شاهین برید اونجا از اطلاعات کسانی که تبدیل زدند استفاده کنید . اینجا ما خودمون رو اطلاع نداریم چه برسه به شما. الان من الکی میتونم بگم دو روز دیگه یا دو ماه دیگه