لینکلن Corsair معرفی شد

 

لینکلن Corsair معرفی شد

 
اخیرا در همایشی پیش از شروع نمایشگاه خودرو نیویورک، شرکت لینکولن مدل کورسر، کوچک‌ترین کراس‌اور خود را معرفی کرده است. پیش‌تر، این مدل MKC نام داشت.
 
 
کورسر (Corsair) محصولی کاملا جدید در سبد محصولات لینکلن به‌شمار می‌آید و به‌نظر می‌رسد این شرکت با معرفی آن، افراد جوان‌تر را در نظر گرفته است. با الهام‌گیری از طراحی نمونه‌های همچون ناتیلوس و اِوِیتر و نویگیتر، خودرو کورسر زبان طراحی لینکلن را به‌‌ مرحله جدیدی رسانده است.
 
 
با‌ وجود بهره‌گیری از پلتفرم یکسان با فورد اسکیپ، تفاوت‌های ظاهری فراوانی بین این دو خودرو وجود دارد. بدنه‌ی کورسر از سایر نمونه‌های لینکلن کوتاه‌تر و کوچک‌تر است؛ اما خطوط بدنه و جزئیات و حالت سقف این خودرو شباهت زیادی با لینکلن اِویِتِر (Aviator) دارد. 
 
لینکلن کورسر با دو پیشرانه عرضه خواهد شد. یکی با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن‌متر گشتاور و دیگری با پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر با ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور.
 
 
به‌گفته‌ی مهندسان شرکت لینکلن، نمونه‌ی پلاگین هیبریدی کورسر هم در دست تولید است؛ اما هنوز اطلاعاتی از قدرت پیشرانه‌ی هیبریدی منتشر نشده است. هر دو نسخه به‌صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت به‌ چرخ‌های جلو عرضه می‌شوند؛ اما سیستم چهار‌چرخ متحرک را هم می‌توان سفارش داد.
 
 
در نمونه‌های چهار‌چرخ متحرک، امکان انتقال تمام قدرت به چرخ‌های جلو یا عقب وجود دارد. همچنین در موارد غیرضروری، انتقال قدرت به‌ چرخ‌های عقب از مدار خارج می‌شود تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. بی‌شک یکی از بخش‌های جذاب‌ کورسر، کابین آن است. لینکلن کورسر به‌صورت استاندارد در تمامی تریم‌ها با صفحه‌نمایش ۸ اینچی عرضه خواهد شد؛ اما انتخاب صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی هم به‌صورت آپشن دردسترس خواهد بود.
 
 
در این نمونه، طراحی پنل دکمه‌ها طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و به حالت شیب‌دار در پایین خروجی سیستم تهویه قرار گرفته است. لینکلن بر‌خلاف سایر مدل‌ها، برای نمونه‌ی کورسر بسته‌ی Black Label را در نظر نگرفته است؛ اما ویژگی‌هایی از قبیل صندلی ۲۴ حالته به‌همراه ماساژور و سیستم روشنایی مخصوص و سقف شیشه‌ای پانورامیک بزرگ در کابین دیده می‌شود تا به‌ جذابیت‌های ظاهری داخل خودرو افزوده شود. صندلی‌های عقب نیز در حالت دستی و شیب‌دار تنظیم می‌شوند.
 
 
لینکلن در نمونه‌ی کورسر برای جلوگیری از ورود صدا به کابین بسیار تلاش کرده است. برای این منظور، در قسمت جلویی کابین از پوششی دولایه استفاده کرده و سیستم حذف صدا به‌صورت هوشمند عمل می‌کند. با بهره‌گیری پوشش چرم مخصوص با رنگ مخصوص و تریم چوبی، کابین لینکلن کورسر را می‌توان بهترین قسمت این خودرو معرفی کرد. لینکلن برای نمونه‌ی کورسر سیستم‌های ایمنی فراوانی در نظر گرفته که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: ترمز‌گیری اضطراری خودکار به‌همراه شناسایی عابران پیاده، هشدار نقطه‌ی کور، رانندگی بین خطوط و نوربالای خودکار چراغ‌ها.
 
 
مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی آپشن هم کروز‌کنترل هوشمند و ترمز‌گیری هوشمند هنگام دنده‌عقب‌گرفتن و راهنمای پارک خودکار را شامل می‌شوند. علاوه‌براین، لینکلن کورسر از فناوری استفاده از تلفن‌همراه به‌جای کلید هم بهره ‌می‌برد که به مالک اجازه می‌دهد به‌وسیله‌ی تلفن‌همراه کنترل بازو‌بسته‌شدن درها، سیستم سرگرمی، سیستم تهویه‌ی هوا و تنظیم صندلی‌ها را هم بر‌عهده بگیرد.
 
 
شاید این سؤال پیش بیاید که هنگام خاموش‌شدن تلفن‌همراه این سیستم چگونه کار می‌کند؟ در جواب باید گفت لینکلن با نصب سیستم ورود به‌همراه کد راه‌حل این مشکل در وضعیت اضطراری را در نظر گرفته است. لینکلن با معرفی نمونه‌ی کورسر به داغ‌ترین بازار شاسی‌بلندها گام نهاده و برای جذب مشتری با خودروهایی همچون مرسدس بنز GLC و لکسوس NX و آکورا RDX باید رقابت کند. هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی قیمت این خودرو منتشر نشده؛ اما فروش این خودرو از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. شرکت لینکلن علاوه‌بر بازار آمریکا، نمونه‌ی کورسر را در کشور چین هم تولید و عرضه خواهد کرد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لینکلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Aminj7 : اره دیگه باید یری 10+ پلیس
ایگل بهمن : حواله از نمایندگی بودید یا ثبت نامی خود شرکت
طاها : سلام منم ۲۷ مهر ۴۰۲ واریزی اولم بود ۲۹۰ میلیون چند روز پیش زنگ زدم نمایندگی گفت این هفته براتون دعوت نامه ارسال میش دیگه نمیدونم دورغ یا راست حرف سایپا آدم نمیتون قبول کنه چون دورغ زیاد میگن شاهین جی اتوماتیک
سهند ۷اردیبهشت : سلام من ۷اردیبهشت نقره ای تکمیا وجه کردم ولی همچنان فاکتور نشدم امروز زنگ میزنم ببینم چرا روی ۲اردیبهشت گیر کرده فاکتور شدن!
شاهین تیرماه : سلام مبارکتون باشه شما چه تاریخی تکمیل وجه کردین بعدش پیش فروش بودین
Aminj7 : اره دیگه باید یری 10+ پلیس
حمزه شاهین جی : ی خورده احترام بزارین ب مشتریان بازیچه دست سایپا زنگ می‌زنیم امروز فردا ؟بابا جون پول دادیم
Aminj7 : من ثبت نام یک اسفندم .شما هفت اسفند تاریخ چک من اخر شهریوره چطور شما 5.15 هستی
X5 مشکی : من ثبت نام نقدی دی ماه‌م هنوز خبری نیس
T9v : لطفا دوستانی که تی۹ تحویل گرفتن و ثبت نامی بودن اعلام کنن مال چه تاریخی بودن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : زنگ بزن نمایندگی بهت میده شماره درخواست را
مسعود : داداش چقدر واسه تبدیل واریز کردی
زخمی : درود بر زخم نگاران گرامی. امیدوارم ک ب زودی سوار ماشیناتون بشید. برام پیامک تحویل اومده،فردا میرم واسه خرج زیاد،من الان کاشانم...
سیامک : مگه چاره دیگه ای هم داری همه ما آچمز شدیم رفته نه را پس داری نه راه پیش چون از اول قرار بر این نامردی نبود و هیچ کسی خبر نداشت سایپا چه خوابی برای مشتریان دیده
207تحویل تیر : ما که تبدیل زدیم هیچ خبری هم از فاکتور نیست
مهراد : فوق العاده بودید ؟یا مال اسفند 1402 رو می گید
6تیر تبدیل : من قراردادن 160 هستش فاکتور نشدم هنوز
207 : 207 امروز تحویل گرفتم میخوام بفروشم کسی خواست در خدمتم
کویی کGXL : ته چه خیری داداش؟؟نزدیک 8 ماهه خیرسرمون یه ماشین ثبت نام کردیم .دهنمون سرویس شد.شما ثبت نام کردن شغلته .الانم ماشین زیر پاته که برات مهم نیست.ما بی ماشین با زن و بچه اثیریم مسیرمون ماشین خور نیست.هر ماه کلی پول اسنپ و تپسی میدیم .چی میگی تو اصلا؟؟🤔
حیدری 1 : سلام اگه مثل ما طاقت انتظار و این همه دردسر رو دارید تکمیل وجه کنید. و شرایط نابسامان جامعه و احتمال وقوع جنگ رو هم در نظر بگیرد. ما که والا داغون شدیم تا فاکتور شدیم و هنوز تحویل نگرفتیم