لینکلن Corsair معرفی شد

 

لینکلن Corsair معرفی شد

 
اخیرا در همایشی پیش از شروع نمایشگاه خودرو نیویورک، شرکت لینکولن مدل کورسر، کوچک‌ترین کراس‌اور خود را معرفی کرده است. پیش‌تر، این مدل MKC نام داشت.
 
 
کورسر (Corsair) محصولی کاملا جدید در سبد محصولات لینکلن به‌شمار می‌آید و به‌نظر می‌رسد این شرکت با معرفی آن، افراد جوان‌تر را در نظر گرفته است. با الهام‌گیری از طراحی نمونه‌های همچون ناتیلوس و اِوِیتر و نویگیتر، خودرو کورسر زبان طراحی لینکلن را به‌‌ مرحله جدیدی رسانده است.
 
 
با‌ وجود بهره‌گیری از پلتفرم یکسان با فورد اسکیپ، تفاوت‌های ظاهری فراوانی بین این دو خودرو وجود دارد. بدنه‌ی کورسر از سایر نمونه‌های لینکلن کوتاه‌تر و کوچک‌تر است؛ اما خطوط بدنه و جزئیات و حالت سقف این خودرو شباهت زیادی با لینکلن اِویِتِر (Aviator) دارد. 
 
لینکلن کورسر با دو پیشرانه عرضه خواهد شد. یکی با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن‌متر گشتاور و دیگری با پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر با ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور.
 
 
به‌گفته‌ی مهندسان شرکت لینکلن، نمونه‌ی پلاگین هیبریدی کورسر هم در دست تولید است؛ اما هنوز اطلاعاتی از قدرت پیشرانه‌ی هیبریدی منتشر نشده است. هر دو نسخه به‌صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت به‌ چرخ‌های جلو عرضه می‌شوند؛ اما سیستم چهار‌چرخ متحرک را هم می‌توان سفارش داد.
 
 
در نمونه‌های چهار‌چرخ متحرک، امکان انتقال تمام قدرت به چرخ‌های جلو یا عقب وجود دارد. همچنین در موارد غیرضروری، انتقال قدرت به‌ چرخ‌های عقب از مدار خارج می‌شود تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. بی‌شک یکی از بخش‌های جذاب‌ کورسر، کابین آن است. لینکلن کورسر به‌صورت استاندارد در تمامی تریم‌ها با صفحه‌نمایش ۸ اینچی عرضه خواهد شد؛ اما انتخاب صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی هم به‌صورت آپشن دردسترس خواهد بود.
 
 
در این نمونه، طراحی پنل دکمه‌ها طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و به حالت شیب‌دار در پایین خروجی سیستم تهویه قرار گرفته است. لینکلن بر‌خلاف سایر مدل‌ها، برای نمونه‌ی کورسر بسته‌ی Black Label را در نظر نگرفته است؛ اما ویژگی‌هایی از قبیل صندلی ۲۴ حالته به‌همراه ماساژور و سیستم روشنایی مخصوص و سقف شیشه‌ای پانورامیک بزرگ در کابین دیده می‌شود تا به‌ جذابیت‌های ظاهری داخل خودرو افزوده شود. صندلی‌های عقب نیز در حالت دستی و شیب‌دار تنظیم می‌شوند.
 
 
لینکلن در نمونه‌ی کورسر برای جلوگیری از ورود صدا به کابین بسیار تلاش کرده است. برای این منظور، در قسمت جلویی کابین از پوششی دولایه استفاده کرده و سیستم حذف صدا به‌صورت هوشمند عمل می‌کند. با بهره‌گیری پوشش چرم مخصوص با رنگ مخصوص و تریم چوبی، کابین لینکلن کورسر را می‌توان بهترین قسمت این خودرو معرفی کرد. لینکلن برای نمونه‌ی کورسر سیستم‌های ایمنی فراوانی در نظر گرفته که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: ترمز‌گیری اضطراری خودکار به‌همراه شناسایی عابران پیاده، هشدار نقطه‌ی کور، رانندگی بین خطوط و نوربالای خودکار چراغ‌ها.
 
 
مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی آپشن هم کروز‌کنترل هوشمند و ترمز‌گیری هوشمند هنگام دنده‌عقب‌گرفتن و راهنمای پارک خودکار را شامل می‌شوند. علاوه‌براین، لینکلن کورسر از فناوری استفاده از تلفن‌همراه به‌جای کلید هم بهره ‌می‌برد که به مالک اجازه می‌دهد به‌وسیله‌ی تلفن‌همراه کنترل بازو‌بسته‌شدن درها، سیستم سرگرمی، سیستم تهویه‌ی هوا و تنظیم صندلی‌ها را هم بر‌عهده بگیرد.
 
 
شاید این سؤال پیش بیاید که هنگام خاموش‌شدن تلفن‌همراه این سیستم چگونه کار می‌کند؟ در جواب باید گفت لینکلن با نصب سیستم ورود به‌همراه کد راه‌حل این مشکل در وضعیت اضطراری را در نظر گرفته است. لینکلن با معرفی نمونه‌ی کورسر به داغ‌ترین بازار شاسی‌بلندها گام نهاده و برای جذب مشتری با خودروهایی همچون مرسدس بنز GLC و لکسوس NX و آکورا RDX باید رقابت کند. هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی قیمت این خودرو منتشر نشده؛ اما فروش این خودرو از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. شرکت لینکلن علاوه‌بر بازار آمریکا، نمونه‌ی کورسر را در کشور چین هم تولید و عرضه خواهد کرد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لینکلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام از من 23 فروردین شاسی شده ، بیمه هم سبژ شده ، و روی صدور پلاک زرد مونده از 26 فروردین ، چرا اینقدر طول کشیده صدور پلاکم!!
Cs55 : سلام داداش شما تحویل حضوری زدین پلاک شده ماشینتون زودتر چون منم ۲ اردیبهشت فاکتور شدم هنو پلاک نشده
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز واریزاولیه 13شهریور پیامک واریزوجه دوم اومده فقط دوستان بیمه چی انتخاب کنم وکارت طلایی هم بزنم کلا شد430 یه اطلاعی لطف کنید بدید دوستانی که انجام دادن
سعید شاهین g : سلام واریز وجه ۱۴ آذر هیچ خبری از فاکتور نیست
از شیرازی به به تارا اتومات خاکستری نانو سرامیک تحویل 30 اسفند : نه سرامیک نوشته نشده جزییات فاکتور رو به صورت زیر نوشته 1 بهاي خالص كارخانه 7,618,901,853 ریال 2 ماده 10 ساماندهي خودرو -عوارض اسقاط فرسوده 87,500,000 ریال 3 ماده 30 قانون ماليات ارزش افزوده 65,690,887 ریال 4 ماليات بر ارزش افزوده 656,908,867 ریال 5 ماليات شماره گذاري 328,454,434 ریال 6 مبلغ ثابت شماره گذاري 1,000,000 ریال 7 بيمه شخص ثالث 93,691,500 ریال 8 خدمات كارت هوشمند 2,046,510 ریال 9 هزينه پست 599,500 ریال 10 هزينه ساير خدمات 1,773,200 ریال 11 هزينه نصب و ساخت پلاك 6,050,000 ریال 12 بند ج ماده 69 قانون توسعه كشور 65,690,887 ریال 13 خسارت تاخير -88,687,560 ریال 14 تخفيف مقطوع -57,122,510 ریال 15 تخفيف رند -899 ریال 16 تاثير مصوبه شوراي رقابت -1,080,190,669 ریال مبلغ قابل پرداخت: 7,702,306,000 ريال كسورات: 1,226,001,638 ريال به نظرم جریمه تاخیر و هزنه نانوسرامیک رو بعدا بهم بر می گردونن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون
وحید : مگه من گفتم عیبه
اف ایکس : فرداهرکی تونست یدونه استامبولی بایذره خاک نرمه بیاره تاگل درست کنیم بزنیم رودرب ورودی مدیران خودرو .بایدگل بگیریم درشو فیلمم بایدبگیریم بفرستیم رسانه ای بشه که این هفته مجوزخروج هاروصادرکنند
ارتقاء یافته مالید : مثل اینکه پروژه ارتقا یافته کردن پراید وانت مالید و سایپا مجوز مدل 1404 رو برای همون قبلی گرفته و با قیمت 414 تومن فعلا همون ماشین قبلی رو فروش خواهد داد .