احتمال بازتولید رنو تندر ۹۰ با قطعات ایرانی

 

احتمال بازتولید رنو تندر ۹۰ با قطعات ایرانی

 
طبق گفته‌ی قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تولید مجدد تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی تولید داخل در دستورکار قرار دارد.
 
 
بهزاد اعتمادی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که بعد از برجام با شرکت فرانسوی رنو امضا کرده بود، در چه مرحله‌ای است؟، گفت:
 
این قرارداد تقریبا تعلیق شده است. اگرچه شرکت رنو سرمایه‌هایی در ایران به‌جای گذاشته و رفته، به‌هر‌حال آن‌ها منتظرند توافق‌ها دوباره برگردد و کار خود را در ایران از سر بگیرند.
 
ناگفته‌هایی از قرارداد دولتی ایران با رنو
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به اینکه آیا سازمان گسترش درصورت لغو تحریم‌ها، بازهم با فرانسوی‌های بدعهد وارد مذاکره خواهد شد، گفت:
 
بستگی به شرایط دارد. ما نمی‌خواهیم با دنیا قهر کنیم. اگر شرایط ما را بپذیرند، با آن‌ها کار می‌کنیم. به‌هر‌حال در این مدت تعلیق قرارداد، زیرساخت‌های خود را آماده می‌کنیم و اگر بار دوم این اتفاق رخ ندهد؛ یعنی آن‌قدر ظرفیت برای خود ایجاد کرده باشیم که اگر آن‌ها باردیگر ایران را ترک کردند، مجدد بتوانیم روی پای خود بایستیم.
 
برنامه‌ای برای تولید مشترک با خودروسازان ژاپن
اعتمادی در جواب به این سؤال که آیا با حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران، در حوزه‌ی صنعت خودرو هم مذاکره شد یا خیر؟ گفت:
 
برنامه‌ای برای تولید مشترک با خودروسازان ژاپنی نداریم.
 
 
همچنین، وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر جهت از سمت خودروسازان فرانسوی به سمت خودروسازان ژاپنی یا کره‌ای در دستورکار صنعت خودرو ایران قرار دارد؟ اظهار کرد:
 
به‌طورقطع این کار انجام می‌شود و حتما در برنامه قرار دارد. این در حالی است که اگر در گذشته اولویت صنعت خودروسازی ایران، همکاری با شرکت‌های فرانسوی ازجمله پژو بوده، به این دلیل است که خط‌تولید صنعت خودرو ایران براساس همکاری با شرکت پژو طراحی شده بود؛ ولی با این شرایط، به‌طورقطع استقلال از صنعت خودرو فرانسه اتفاق خواهد افتاد.
 
تندر نود را با پیشرانه‌ی ملی تولید خواهیم کرد
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این پرسش که اکنون تولید خودروهای فرانسوی ازجمله تندر و رنو ساندرو و برخی دیگر از خودروهای رنو به صفر رسیده، می‌توان این تغییر جهت را به سمت خودروسازان دیگر دنیا برد؟ چنین گفت:
 
ما اکنون در شرایط تحریم به‌سر می‌بریم. صنعت خودرو ایران تا آخرین قطعاتی که شرکت رنو به ایران وارد کرده بود، به خط‌تولید منتقل و استفاده کرده است و اکنون دیگر هیچ قطعه‌ای از رنو در دست نیست. موضوع تولید تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی جدید در دستورکار قرار دارد؛ ولی اکنون نمی‌توان نوع آن را اعلام کرد؛ اما به‌هر‌حال این موضوع در دستورکار قرار دارد.
 
اعتمادی درباره‌ی سرنوشت پلتفرم مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خودروسازان فرانسوی گفت:
 
دستور اول رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پیگیری طراحی و به‌ثمر‌رساندن پلتفرم جدیدی در صنعت خودرو ایران است؛ به این معنا که او تأکید بسیاری بر تعمیق ساخت داخلی خودرو می‌کند و عملا در حوزه‌ی خودرو و نفت‌و‌گاز و پتروشیمی و سایر صنایع ازجمله فولاد و سیمان، تاحدممکن بتوان ساخت داخل را تعمیق داد.
 
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود:
 
جایی که ممکن است ساخت داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد؛ اما به‌واسطه‌ی اولویت ما، یعنی تولید و رونق تولید، حتی اگر به دوبرابر قیمت خارجی نیز بتوانیم قطعه‌ای را در داخل بسازیم، این کار را خواهیم کرد و از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنیم. در صنعت خودرو بعد از برجام ما استراتژی داشتیم که ۶۵۰ هزار دستگاه جدید در کشور ساخته شود؛ ولی بعد از تحریم استراتژی را عوض کردیم؛ چراکه شرکای خارجی ایران را ترک کردند و عملا خودروهایی که قبلا تولید می‌شد، دوباره در دستورکار قرار داده‌ایم.
 
اعتمادی گفت:
 
براین‌اساس، برنامه‌ی کوتاه‌مدتی طراحی شده است؛ به این معنا که برخی از کالاها وارداتی باشند؛ چراکه در دنیا، یک کشور همه کالاها را تولید نمی‌کند. ما ارزبری را کاهش می‌دهیم تا تعادل ارزی را در کوتاه‌مدت کاهش دهیم؛ اما در میان‌مدت، برنامه‌ی ما این است که بتوانیم خودروهای خود را به‌لحاظ کیفی و کمّی ارتقا دهیم تا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را داشته باشند و تراز ارزی ما مثبت شود.
 
 
اعتمادی درپایان اعلام کرد:
 
در مرحله‌ی سوم، تقویت شرکت‌های طراحی مهندسی و مراکز تحقیق‌وتوسعه و نیز جذب همکاری صاحبان فناوری این رشته‌ی صنعتی در دنیا را در دستورکار داریم و امیدواریم تا انتهای این برنامه، به طراحی پایه‌ی خودرو دست یابیم و روی این پلتفرم فیس‌های متفاوتی خواهیم داشت. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد در سه سال آتی، به پلتفرم کاملا طراحی‌شده‌ی مهندسان داخلی دست یابد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تندر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : من واریز ۲۱ خردادماه فاکتور شده فقط
شاهین جی هفته چهارم شهریور : نه والا برا ماهم هیچ پیامکی نیومده نه پیامک جی نه تبدیل
بهنام : چه قدر دلت خوشه🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ایرانه اینجا، تو مجبوری به ساز خودروساز بچرخید و راه دیگه ای نداری، ما برده ی اوناهستیم، ماشینی رو میدم بهت که توربو هست بااین بنزین یکساله باید بفروشید وضرر وضرر، کی سود می‌بره کرمان موتور
آرش : در پاسخ به نازنین خانم والا ننوشته در صورت نبود سانروف جی ال تحویل میدیم نوشته در صورت نبود سانروف مبلغ مابه التفاوت رو عودت و جی ال تحویل میدیم یعنی حتما پیام جی میاد و در آخر اگر نبود جی ال بهتون میدیم حداقل تو پیامی که فرستادن ننوشتن که نداریم و بالجبار باید تغییر بدی
دستی تیتانیوم آذر : سلام آقا یا خانومی که پایین پیام داد تارا دستی تیتانیوم تحویل۳ آبان بود فاکتور شدین؟ امروز من رفتم میز خدمت نوشته بود دهه اول آبانماه را دارن فاکتور میکنن
شاهین 403 : محاسبه روزهای تاخیر از 1 ماه بعد از تکمیل وجه تا زمان تخصیص خودرو محاسبه میشه از زمان تخصیص تا زمان تحویل می بایست جداگانه پیگیری بشه
شاهین gl : اگه قرارداد رو بخونید برا شاهین نوشته در صورتی که سانروف تامین نشود شرکت بدون سانروف تحویل می‌دهد تعهدی برا سانروف ندارن
× : البته 4 ماه تاخیر نداشته 20 اسفند تکمیل وجه کرده،تا 20 فروردین که تاخیر به آن تعلق نمیگیرد(چون قرار بوده که 30 روزه تحویل دهند)ابتدای تیر هم تحویل گرفته،اما احتمالا زودتر از آن فاکتور شده(مبنای سود تاخیر ،تاریخ فاکتور شدن است)،برای حدود 45 روز تاخیر(فاصله یکماه بعد از تکمیل وجه تا روز فاکتور شدن)9/300 برایش محاسبه کردند،که با محاسبات سایپا تقریبا می‌خواند.سایپای ناقلا ،برای هر ماه تاخیر حدود 8/3 م محاسبه میکند،اعداد دیگر که دوستان میگویند،آرزوهای آنان است.
سینا : ماشین من شاهین پلاس بوده تکمیل وجه 20 اسفند تحویل 4 تیر یود تأخیر 9 و هشتصد روی سند نوشته فعلا که اینم ندیدیم. سایپا با دیر فاکتور کردن کلا سود تأخیر رو برده حاشیه و بدون حساب و کتاب و شانسب بی صاحبی یعنی همین ...
V1سفید ۳۰آبان : واریز مرحله دومتون چه تاریخی بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : عذرخواهی تبدیل به 60611شد
هادی : سلام اره ثبت نام اولیه برج 9 پارسال تکمیل وجه 26 خرداد امسال امروز فاکتور شدم البته تکمیل وجه که 26 خرداد بوده 4/5 به حساب سایپا نشسته بود
207 تیو تری : دوستان کسی 207 تیوتری آذر ماه فاکتور شده؟
مهدی : اقا یکی جواب مارو بده این کلاس 11 که زدم چیه؟ پول هم نخواست فقط شد 60019 ثبت نامی 207 اتومات سقف فلز بوده، الان ابن تبدیل زدم چی میشه؟
امیر : منطقه ی ما 24 ساعت مهلت میده
علی : سلام دوستان امروزکسی جی ایکس ال فاکتورشده
کریمی : سوم پلاک شد1404/08/03
فرسوده اذر : دوستان طرح فرسود امروز هم خبری از دعوت نامه نشد بی زحمت چک کنید خدا لعنت کند ایران خودرو
مرتضی : برای طرح تعویض هست ثبت نام بهمن 403 دعوتنامه مرداد آمد اما هنوز فاکتور نشد بنظرم یه سر برو سایت آذر 403 کجا الان کجا تازه دعوتنامه برات بیاد با قیمت جدید میاد کلا ضرر در ضرری
محمد : دوست عزیز ردیف قراردادت چند بود