احتمال بازتولید رنو تندر ۹۰ با قطعات ایرانی

 

احتمال بازتولید رنو تندر ۹۰ با قطعات ایرانی

 
طبق گفته‌ی قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تولید مجدد تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی تولید داخل در دستورکار قرار دارد.
 
 
بهزاد اعتمادی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که بعد از برجام با شرکت فرانسوی رنو امضا کرده بود، در چه مرحله‌ای است؟، گفت:
 
این قرارداد تقریبا تعلیق شده است. اگرچه شرکت رنو سرمایه‌هایی در ایران به‌جای گذاشته و رفته، به‌هر‌حال آن‌ها منتظرند توافق‌ها دوباره برگردد و کار خود را در ایران از سر بگیرند.
 
ناگفته‌هایی از قرارداد دولتی ایران با رنو
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به اینکه آیا سازمان گسترش درصورت لغو تحریم‌ها، بازهم با فرانسوی‌های بدعهد وارد مذاکره خواهد شد، گفت:
 
بستگی به شرایط دارد. ما نمی‌خواهیم با دنیا قهر کنیم. اگر شرایط ما را بپذیرند، با آن‌ها کار می‌کنیم. به‌هر‌حال در این مدت تعلیق قرارداد، زیرساخت‌های خود را آماده می‌کنیم و اگر بار دوم این اتفاق رخ ندهد؛ یعنی آن‌قدر ظرفیت برای خود ایجاد کرده باشیم که اگر آن‌ها باردیگر ایران را ترک کردند، مجدد بتوانیم روی پای خود بایستیم.
 
برنامه‌ای برای تولید مشترک با خودروسازان ژاپن
اعتمادی در جواب به این سؤال که آیا با حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران، در حوزه‌ی صنعت خودرو هم مذاکره شد یا خیر؟ گفت:
 
برنامه‌ای برای تولید مشترک با خودروسازان ژاپنی نداریم.
 
 
همچنین، وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر جهت از سمت خودروسازان فرانسوی به سمت خودروسازان ژاپنی یا کره‌ای در دستورکار صنعت خودرو ایران قرار دارد؟ اظهار کرد:
 
به‌طورقطع این کار انجام می‌شود و حتما در برنامه قرار دارد. این در حالی است که اگر در گذشته اولویت صنعت خودروسازی ایران، همکاری با شرکت‌های فرانسوی ازجمله پژو بوده، به این دلیل است که خط‌تولید صنعت خودرو ایران براساس همکاری با شرکت پژو طراحی شده بود؛ ولی با این شرایط، به‌طورقطع استقلال از صنعت خودرو فرانسه اتفاق خواهد افتاد.
 
تندر نود را با پیشرانه‌ی ملی تولید خواهیم کرد
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این پرسش که اکنون تولید خودروهای فرانسوی ازجمله تندر و رنو ساندرو و برخی دیگر از خودروهای رنو به صفر رسیده، می‌توان این تغییر جهت را به سمت خودروسازان دیگر دنیا برد؟ چنین گفت:
 
ما اکنون در شرایط تحریم به‌سر می‌بریم. صنعت خودرو ایران تا آخرین قطعاتی که شرکت رنو به ایران وارد کرده بود، به خط‌تولید منتقل و استفاده کرده است و اکنون دیگر هیچ قطعه‌ای از رنو در دست نیست. موضوع تولید تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی جدید در دستورکار قرار دارد؛ ولی اکنون نمی‌توان نوع آن را اعلام کرد؛ اما به‌هر‌حال این موضوع در دستورکار قرار دارد.
 
اعتمادی درباره‌ی سرنوشت پلتفرم مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خودروسازان فرانسوی گفت:
 
دستور اول رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پیگیری طراحی و به‌ثمر‌رساندن پلتفرم جدیدی در صنعت خودرو ایران است؛ به این معنا که او تأکید بسیاری بر تعمیق ساخت داخلی خودرو می‌کند و عملا در حوزه‌ی خودرو و نفت‌و‌گاز و پتروشیمی و سایر صنایع ازجمله فولاد و سیمان، تاحدممکن بتوان ساخت داخل را تعمیق داد.
 
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود:
 
جایی که ممکن است ساخت داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد؛ اما به‌واسطه‌ی اولویت ما، یعنی تولید و رونق تولید، حتی اگر به دوبرابر قیمت خارجی نیز بتوانیم قطعه‌ای را در داخل بسازیم، این کار را خواهیم کرد و از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنیم. در صنعت خودرو بعد از برجام ما استراتژی داشتیم که ۶۵۰ هزار دستگاه جدید در کشور ساخته شود؛ ولی بعد از تحریم استراتژی را عوض کردیم؛ چراکه شرکای خارجی ایران را ترک کردند و عملا خودروهایی که قبلا تولید می‌شد، دوباره در دستورکار قرار داده‌ایم.
 
اعتمادی گفت:
 
براین‌اساس، برنامه‌ی کوتاه‌مدتی طراحی شده است؛ به این معنا که برخی از کالاها وارداتی باشند؛ چراکه در دنیا، یک کشور همه کالاها را تولید نمی‌کند. ما ارزبری را کاهش می‌دهیم تا تعادل ارزی را در کوتاه‌مدت کاهش دهیم؛ اما در میان‌مدت، برنامه‌ی ما این است که بتوانیم خودروهای خود را به‌لحاظ کیفی و کمّی ارتقا دهیم تا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را داشته باشند و تراز ارزی ما مثبت شود.
 
 
اعتمادی درپایان اعلام کرد:
 
در مرحله‌ی سوم، تقویت شرکت‌های طراحی مهندسی و مراکز تحقیق‌وتوسعه و نیز جذب همکاری صاحبان فناوری این رشته‌ی صنعتی در دنیا را در دستورکار داریم و امیدواریم تا انتهای این برنامه، به طراحی پایه‌ی خودرو دست یابیم و روی این پلتفرم فیس‌های متفاوتی خواهیم داشت. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد در سه سال آتی، به پلتفرم کاملا طراحی‌شده‌ی مهندسان داخلی دست یابد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تندر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم
مظلومی : قباد سهامدار کجایی، کجایی تا کشم دست نوازش بر سرت قباد نفوذی جون کجایی
مظلومی : 24 ابان 79 میلیون چک رسید، ثبت نام 24 تیر فاکتور 7 مرداد ناه🙏😭