جای خالی مدیران مستقل در صنعت خودرو/ مدیران خودروساز تنها مجری تصمیمات وزرای پیشین

 

جای خالی مدیران مستقل در صنعت خودرو/ مدیران خودروساز تنها مجری تصمیمات وزرای پیشین

 
بروز چنین وضعیتی در صنعت خودرو که همواره از حمایت های دولتی برخوردار بوده شائبه به کارگیری مدیران ناکارآمد در این صنعت را بیش از پیش کرده و در چنین شرایطی این پرسش را مطرح می کند که نقاط مثبت و منفی عملکردی مدیران فعلی و پیشین صنعت خودرو چیست که چنین شرایطی را رقم زده است.
 
کارشناسان این حوزه در تشریح مشکلات این صنعت نظرات متفاوتی داشته اما در عین حال بر این نکته تاکید دارند که این صنعت در سال های گذشته از نداشتن مدیری مستقل و کاربلد رنج برده چرا که مدیران انتخابی همواره تنها نقش مجری سیاست های تحمیلی وزارت صنعت ایفا کرده و نقشه ای برای نمایش قدزت خود نداشته اند.
 
فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو  معتقد است که اتفاق های رخ داده در صنعت خودررو هیچ ارتباطی با مدیران عامل این صنعت ندارد زیرا این مدیران تا به امروز آورده فکری قوی نداشته اند که منجر به رشد و توسعه شود.
 
وی با تاکید بر این که مدیران عامل صنعت خودرو همواره مجری سیاست های وزرای صنعت بوده اند، می افزاید: بررسی ها نشان می دهد در چند سال گذشته مدیران این صنعت، مدیران مستقلی نبوده و تنها دستیار وزیر در شرکت های خودروسازی بوده و نتیجه این روند این بوده که برای رعایت منویات وزیر، اتفاق هایی در شرکت های خودروسازی رخ داده که جمع کردن آن برای وزیر و مدیران بعدی بسیار پیچیده بوده و شرکت را دچار بحران کرده است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مدیریت های پیشین صنعت خودرو در دولت گذشته اظهار می کند: از آن زمان تاکنون شاهد مسایل فعلی در صنعت خودرو هستیم به طوری که با هدف اجرایی کردن منویات سیاسی وزرا،تصمیماتی گرفته و اجرایی شد در حالی که وضعیت باید بر مبنای واقعیت ها و حقایق صنعت خودرو مدیریت می شد. 
 
زاوه ادامه می دهد: مشکل این است که وقتی وزارت صنعت با هدف کنترل نرخ تورم تصمیم بر پیش فروش خودرو تاکید می کند، مدیران عامل نیز ناگزیر به انجام این تصمیم با هدف کنترل تورم این در حالیست که تورم موضوعی نیست که در حوزه توزیع قابل کنترل باشد بلکه لازم است نسبت به اصلاح سیاست پولی اقدام تا بتوان تورم را کنترل کرد.
 
وی اجرای بی چون و چرای تصمیمات وزارت صمت از سوی مدیران عامل خودروسازی ها را دلیلی بر بحران فعلی می داند و می گوید: تعهدات معوق خودروسازان در حال حاضر نتیجه تصمیماتی از این دست بوده و هم اکنون به شرایطی رسیده که مشتریان دیگر به راحتی راضی نمی شوند.
 
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این که نباید انتقادی به مدیران عامل خودروساز داشت چرا که این انتقاد به وزرای صنعت وارد است، می افزاید: رفتاری که در شرکت های خودروسازی با مدیرانی که توانایی بالایی ندارند، اعمال می شود نتایج فاجعه باری برای شرکت ها ایجاد کرده است که نمونه آن تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو غیرتجاری در کف پارکینگ خودروسازان است که با احتساب کف قیمت ۴۰ میلیون تومان، نقدینگی زیادی از خودروسازان را قفل کرده و نه تنها هیچ مزیتی برای آن ها ندارد بلکه نقدینگی قطعه سازان را نیز به نابودی می کشاند.
 
زاوه در پایان تاکید می کند که آن چه اکنون در صنعت خودرو رخ داده را نمی توان به مدیران این صنعت نسبت داد بلکه ان ها تنها مجریان سیاست های تعیین شده از شوی وزارت صنعت بوده اند و به واسطه ارتباط نزدیک خود با وزیر صنعت، به عنوان مدیران عامل انتخاب شده و مدیریت های ان ها به واسطه تصمیم های اشتباه منجر به زیان انباشته، خودروهای ناقص و معوقات عقب افتاده قطعه سازان شده است.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بستان j4 : ماشین من بعد سالی اومد مانیتورش خراب بوده🥴کسی این مشکل داشته؟؟چقدر زمان می‌بره تا تحویلش بدن؟؟
رضا : سلام منم امروز چک کردم فاکتور نشده هنوز ما به این راحتی از گندم ملک ری نخواهیم خورد ، این شرکت کلاهبردار به این راحتی اجازه نمیده کسی از دستش قصر در بره کلا سیاست اتلاف وقت و بدقولی رو داشته و داره
J7 طرح تبدیلی mina : اون دوستی که نوشته بودن برید تلگرام و شکایت کنید و... این کارا هیچ کدوم جوابگو نیست متاسفانه من از تیر صبر کردم و همچنان کاری از دستم یر نمیاد با اعصاب خوردی و شکایت و دعوا خودمو داغون تر میکنم هر روز امیدوارم بلکه نوبت منم بشه کاری جز این نمیشه کرد
سیامک آبان X5 : سلام . بسلامتی مبارکه فکر کنم از شما رنگ سفید باشه . از ما که مشکیه حالا حالاها خبری نیست هنوز شاسی نشده🥲
مریم j4 سفید مشهد : چقدر خوشحال شدم میشه بگید از وقتی پلاک شدید چقدر زمان برد که تحویل دادن؟
طاهاطاها طرح فرسوده : باسلام خدمت دوستان همراه 💕💕💕💕 خدا را شکر امروز فاکتور شدم تارا دستی تیتانیوم فروش فوری طرح اسقاط تکمیل وجه ۲۳ آبان.تاریخ تحویل ۲۳ بهمن تا الان تاخیر داشته هنوز سود را نزدن واریز مابه تفاوت بیمه و سنسور و..‌ هم ۲۳ فروردین داشتم انشاله قسمت همه 💕💕💕💕
فرهاد x5 آبان : سلام،حود ۱۰ تا ۱۵ روز طول میکشه تا تحویل ماشین.انشالله
فرهاد x5 آبان : سلام،حدود ۱۰ روزی طول میکشه ماشین را بدن.
حامد : من یک هفته هست درخواست حذف سرامیک دادم فعلا خبری نیست
محمد : آقا اگه میگن مشکل در تحویل ندارن و چیزی معوق نیست پس همه ما بوق هستیم؟موعد ارسال دعوت نامه هم دوماه رد شد و کارشناسان هم فقد مردم رو میپیچونن اصلا سایپا کارش همین من بار اولم نیست کلا بد قول
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : جسارتا دروغی بیش نیست من هم آریزو 6 پرو خریدم گفتند خیلی زودتر از موعد به دستت می رسه چون بورس الان آریزو 8 و جی تی هست. به محض ثبت خرید متوجه خواهید شد.
اشتری : ببخشید 48 بندی
علی : برا 207 تبدیل فعال شده فک کنم به کلاس 60023 ما که فاکتور شدیم فردا تحویل میگیریم رینگ فولادی
اشتری : ببخشید .بند 49
اشتری : دقیقا بند 48 در مورد دیون هست و نوشته که در صورت افزایش از سمت دولت خریدار موظف به پرداخت مابه التفاوت هست
آرزو 6 جی تی : سلام لطفا جواب بدید ماشینهای که فاکتور شده شامل دیون میشه قراداد 49 بندی هستش مدارک هم رسیده مدل 4 هست؟
15 بهمن : سلام من پیش فروش تکمیل وجه 15 بهمن هستم و هنوز فاکتور نشدم
اشتری : قرارداد های 38 بندی شامل هیچگونه افزایش قیمتی نمیشن.قیمت قطعی
تکمیل وجه 16 بهمن : سلام شما امروز که شنبه 13 هست فاکتور نشدین؟
ساینا 90 روزه 6بهمن تکمیل وجه : میگن ساینا اس تاخییر داره میگن 90 روزکاری 5شنبه جمعه هام حساب نیس درسته؟ ایتطوری باشه تحویل ما میشه تیرماه یعنی 5 ماه!!!!!!!!!!!!!