دوراهی خریدن یا نخریدن بیسو

 

دوراهی خریدن یا نخریدن بیسو

 

رپورتاژ - تقریبا یک سال از حضور پر زرق و برق برادران بیسو در نمایشگاه خودروی مشهد می‌گذرد. این روزها این دو خودرو با نام‌های بیسو t3 و بیسوt5 در شرایطی که شرکت‌های فرانسوی قطع همکاری کرده و آلمانی‌ها از ایران رفته‌اند، برای مبارزه در میدان خودروی ایران درحال گرم کردن خودشان هستند. هنوز مشخص نیست که چه زمانی به بازار برسند اما احتمالا برخی برای خرید حواله یا ثبت نام دور بعدی بین دوراهی قرار گرفته‌اند.

برای خودروهای چینی که محصولاتشان را جمع‌جور و تا حد ممکن ارزان می‌سازند بیسو T5 با سه ردیف صندلی یکی از گزینه‌های محبوب خانواده‌های ایرانی است. به خصوص آنهایی که با بودجه محدود دنبال خودرویی بزرگ می‌گردند باید نگاهی به داخل این خودرو بیاندازند. مثلا یک لندکروز را با آن عظمت تصور کنید. بیسو از نظر ابعاد فقط 20 سانتی متر طول و 10 سانتی‌متر ارتفاع و عرض کمتری دارد. بیسو t3 به بزرگی برادر بزرگترش نیست و بیشتر در حد و اندازه یک ای یو وی کوچک ساخته شده است.

چینی‌ها بیسو را با شعار لوکس اقتصادی به بازار داده‌اند. در ایران هم به خاطر ارزان بودنش نسبت به خودروهای غربی چشم بازار را کور کرده و مدل t5 آن 150 اسب بخار را با یک موتور 1.5 لیتری تولید می‌کند. این خودروی غول پیکر با یک دیفرانسیل حرکت می‌کند. امتیاز بیسو 5 را باید امکانات رفاهی آن بدانیم. موتور بیسو t3 هزار و 300 سی‌سی و قدرت آن 137 اسب بخار است. این عددها تقریبا مشابه همه رقبای t3  مانند جک s3، mvm x33 ، هاوال h2 ، و حتی رنو کپچر است که بین 1200 تا 1600 لیتر قرار دارد.

یکی از ویژگی‌های ممتاز بیسو t5 یک رکاب اتوماتیک است که به عنوان اتوماتیک در خودرو نصب می‌شود. بیسوها را باید با بدنه عضلانی و یک برآمدگی و تورفتگی‌ عقب عجیب آن بشناسیم که در ابتدا ممکن است کمی ناآشنا به نظر برسد. هر دو خودرو یک طراحی جعبه‌ای دارند که تناقضی با دید راننده درست نکرده‌اند.

روی هر دو خودرو یک سقف پانوراما گذاشته شده برای همین احساس خفگی به مسافران داده نمی‌شود. هر دو گیربکس سی وی تی دارند که باعث نفوذ سر و صدا به داخل کابین می‌شود اما این سر و صدا بیشتر از خودروهای رقیب چینی نیست.

ضبط تصاویر در حین حرکت یکی دیگر از ویژگی‌های خاصی است که در این خودروی چینی به کار رفته اما برای مثال سیتروئن به دلیل تحریم‌ها نتوانست در سیتروئن c3 که به ایران می‌فرستد به کار ببرد. ترمز دستی و ترمز پارک اتوماتیک، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور آپشن‌هایی هستند که برای یک خودروی چینی با این رنج قیمت بسیار خوب است.

فرق مهم آپشن‌های بیسو t3 و t5 این است که اولی یک فرمان برقی و دومی فرمانی هیدرولیک دارد. همچنین اضافه شدن ردیف سوم باعث شده که دو دریچه کولر هم به t5 اضافه شود. ردیف سوم را کاملا می‌توان جمع کرد تا محفظه بار بیشتر شود.

بیسو هنوز وارد بازار ایران نشده و اگر در سایت دیوار هم نام آن به چشم می‌آید فقط خرید و فروش حواله‌هایی است که به گفته شرکت سیف خودرو با قیمت نامعلومی در مهر ماه امسال به دست مشتری خواهند رسید. زمان ثبت نام (اسفند 97) قیمت این خودرو 250 میلیون تومان ارزیابی شده بود اما با تغییرات بسیاری که در این مدت در بازار خودرو رخ داده بدون شک قیمت آن زیر 300 میلیون تومان نخواهد بود.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بیسو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

رضا
1

یه تبلیغ پر از غلط رنو کپچر ۱۹۰ اسب بخاره و.....
هیچ آدمی که برای پولش زحمت کشیده باشه پول رو تو این بازار نمیده دست این آدمها هر وقت اومد تو بازار آدم اول جنس رو میبینه بعد پول میده میخره این جماعت پول رو میگیرن بعد هم معلوم نیست چی بشه
15:45  1398/04/22
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
15اردیبهشت : بله ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
سروش ۱۴ اردیبهشت : برادر شما ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردی؟ اخه ما ۱۴ اردیبهشت هستیم تغییر رنگ هم زدم ولی چند روزه فاکتور نشدم😕
دی j7 : از کجا اینقدر میدونی
سهند لعنتی سایپا : معلوم نیست کی تحویل بدن منتظر یه جرقه هستن بزارن برن من تو نوعی دست درحنا بمانیم
سهند لعنتی سایپا : نمیخوان بدن منتظرن یه اتفاقی پیش بیاد پول مردم بخورن برن والسلام
شاهین اردبیل : سلام دوستان بعداز ماه ها امروز ۲ تریلی از سایپا به اردبیل ماشین اومد همه کوییک دوتاش شاهین بود
جی ال : هر چی فحش ونفرین دارید به علی مدبر بدید که با دروغ واطلاعات غلطش باعث شد خیلی ازدوستان تبدیل کنن وخیلی ها از چاله دراومدن توچاه افتادن فکرکنم ایشون ازعوامل سایپا باشه حالا اومده تواین سایت خرابکاری کنه تو سایت دیگه حدود ده مرتبه تاریخهای مختلف به دروغ میگفت فاکتور وبلاک شدم بعد ازچند روز یادش میرفت ومیگفت هنوز فاکتور نشدم ...علی مدبر خدا ازت نگذره این مردم ازسایپا رخم خوردن تو دیگه نمک نباش
محمد : سلام. من ۲۳ اسفند تکمیل وجه cvt بودم و ۱۷ آذر فاکتور شد، ۲۶ آذر رسید به دستم خداروشکر. دوستان تا چه تاریخی سود تاخیر رو پرداخت کردن و ماهی چقدر حساب میکنن؟
سهند s : شماره پذیرش کسی که تازه فاکتور شده رو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : ایموبلایزر مشکل داره و سویچ رو تشخیص نمیده . ببین سویچ از دستت نیافتاده
31شهریور : خب شماره پزیرشتو بزار بی زحمت
مهران : سلام دوستان کسانی که تبدیل به منبع بزرگ زدن تا 26 دی فاکتور شده
سعید : سلام قبلا سایپا اینجور نبود الان انگار خیلی تاخیر داره من سری اول بودم برج ده 402 تکمبل وجه کردم 23 اسفند402 فاکتور شد با مدل 403 چندروز بعد رفتم از تهران تحویل گرفتم حتما کمبود یه قطعه داره یا میخاد باج بگیره از دولت دوباره افزایش قیمت بده
کوییک تحویل مرداد : من 22 مرداد فاکتور شدم..پلاک نه .
کوییک تحویل مرداد : تا 22 مرداد
علی : شمار پذیرش کامل بزار بعد بنویس 30روزه هست یا90روزه
شهروزیان : 31شهریور پاششی امروز فاکتور شد تعجب
جعفر : ثبت نام 31 شهریور پراید وانت معمولی پلاک شد
بنده خدا خطاب ب اشکی : لعنت خدا و پیامبرش بر اشکی و امثال اشکی که مردم هرچه بدبختی میکشن از زیر سر همین اکی هاست.