کاهش ۹۴ درصدی سود نیسان در فصل اول سال ۲۰۱۹

 

کاهش ۹۴ درصدی سود نیسان در فصل اول سال ۲۰۱۹

 
در پی کاهش سود نیسان در سال ۲۰۱۹، این شرکت قصد دارد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ شغل فرصت شغلی در کارخانه‌هایش را حذف کند.
 
 
به‌دنبال انتشار گزارشی درباره‌ی کاهش درآمد نیسان، این شرکت بخشی از نیروی کاری خود را اخراج خواهد کرد و قصد دارد تولید خودرو را نیز کاهش دهد. دلیل کاهش درآمد نیسان، قدیمی بودن محصولات و شیب نزولی فروش خودرو در بازارهای ایالات متحده و اروپا اعلام شده است. میزان درآمد خالص نیسان نیز طی سه‌ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹۴/۵ درصد کاهش داشت.
 
خودروساز ژاپنی طی بیانیه‌ای در هفته‌ی گذشته اعلام کرد حدود ۱۲،۵۰۰ شغل در سراسر جهان حذف خواهند شد، که بیشتر آن‌ها کارگران مشغول به کار در بخش تولید هستند. چنین میزانی حدود ۱۰ درصد نیروی کاری نیسان را تشکیل می‌دهد و خیلی بیشتر از ۴۸۰۰ کاهش شغلی است که در ماه مه اعلام شد. کاهش سود عملیاتی سه‌ماهه اول مالی ۲۰۱۹ نیسان، از تحلیل‌ کارشناسان درباره‌ی کاهش ۶۶ درصدی سود این شرکت پیشی گرفت. برنامه‌ی نیسان برای کاهش نیروی کار، شامل ۱۴ کارخانه در سراسر جهان به‌خصوص در خارج ژاپن می‌شود. از جمله کشورهایی که کارخانه‌ای نیسان در آن با کاهش نیروی کار مواجه هستند، می‌توان به روسیه، اسپانیا، اندونزی، فرانسه، تایلند، مکزیک و انگلیس اشاره کرد.
 
این شرکت در بیانیه‌ی خود اظهار داشت:
 
سودآوری به دلیل کاهش درآمد و عوامل خارجی مانند هزینه‌های مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز و سرمایه‌گذاری برای رعایت استانداردهای قانونی، منفی بود.
 
نتایج نگران‌کننده از اوضاع مالی نیسان، دومین دردسر بزرگ این خودروساز از زمان دستگیری کارلوس گون به اتهام تخلفات مالی است. سوددهی پایین نیسان که نزدیک به یک دهه در حال کاهش یافتن است، همچنین موقعیت شرکت ژاپنی را در اتحاد جهانی با رنو و میتسوبیشی تضعیف می‌کند.
 
کوجی اندو، تحلیلگر شرکت SBI Securities در این زمینه می‌گوید که پس از سال‌ها ارائه‌ی مشوق‌های فروش که باعث افزایش اقبال برای خرید خودرو شد، نیسان نیاز به بازسازی تصویر برند خود و تمرکز بر جذابیت برای مشتریان دارد. اندو اضافه کرد:
 
شرایط کنونی یک بحران است و مدیریت این شرکت با هرج‌و‌مرج دست‌وپنجه نرم می‌کند. فشار زیادی برای بازسازی اوضاع وجود دارد و مهم‌ترین چیز در این شرایط، کوچک‌سازی ساختار است. در واقع هنگام مدیریت کارلوس گون، این شرکت تورم زیادی را تجربه کرد.
 
درآمد نیسان با کاهش ۱۳ درصدی به ۲.۳۷ تریلیون ین (۲/۱۸۰ میلیارد دلار) کاهش یافت، که بیشترین میزان کاهش درآمدی از زمان بحران مالی در دهه‌ی گذشته به شمار می‌رود. نیسان ۱/۲۳ میلیون دستگاه خودرو طی سه‌ماهه اول امسال فروخت که ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
 
نیسان اعلام کرد که ظرفیت تولید جهانی خود را تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ کاهش خواهد داد و در این بازه‌ی زمانی به منظور بهبود رقابت‌پذیری محصول، تولید مدل‌های خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. در حالی که برخی از این طرح‌ها هم‌اکنون در حال انجام است، خودروساز ژاپنی انتظار دارد که بهبود درخورتوجه در عملکرد آن به مرور زمان اتفاق بیفتد.
 
کاهش شدید فرصت شغلی و اقدامات اخیر برای بازسازی، یادآور کارهایی هستند که کارلوس گون در اوایل قرن جاری برای خروج نیسان از آستانه‌ی ورشکستگی و همچنین پس از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ انجام داد. نیسان پیش از این در ماه مه پیش‌بینی کرده بود که در سال مالی کنونی می‌تواند به سود عملیاتی ۲/۱۶ میلیارد دلار و درآمد ۱۰۳/۹۷۹ میلیارد دلار برسد. چنین میزان سودی برای نیسان، حدود ۲۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و ضعیف‌ترین میزان سودآوری طی دهه کنونی به شمار می‌رود.
 
عملکرد نزولی نیسان می‌تواند این سؤال را در ذهن سرمایه‌گذاران ایجاد کند که آیا هیروتو سایکاوا، گزینه‌ی درستی برای روبه‌رو شدن با مشکلات فعلی این شرکت است یا خیر. مشاوران ارشد این شرکت ماه گذشته از سهام‌داران خواستند تا به عملکرد کارلوس گون و صلاحیت او به‌عنوان مدیرعامل رای دهند؛ گون با اتهام استفاده از اموال شرکت برای خرید خانه و برخی پرداخت‌های دیگر، چند ماه در بازداشت به سر برد.
 
دستگیری غافلگیرانه گون که بیش از یک دهه رهبری نیسان و رنو را به عهده داشت، شکاف و نقاط ضعف موجود در کنترل و تصمیم‌گیری بین دو شرکت را نمایان کرد. گون هم‌اکنون با قید وثیقه آزاد شده و تمامی اتهامات را علیه خود رد کرده است؛ گون مدتی پیش از دستگیری خود با عنوان «بازی کثیف» برخی مدیران نیسان یاد کرد و اکنون خود را برای محاکمه آماده می‌کند که قرار است اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.
 
نیسان که دارای چرخه‌ی تولید ناهماهنگ و قدیمی است، طی ماه ژوئن با کاهش فروش ۱۵ درصدی در بازار ایالات متحده آمریکا مواجه شد. فروش خودرو در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار نیسان، در نیمه‌ی اول سال جاری ۰/۳ درصد کاهش یافت. سه‌شنبه هفته‌ی قبل و پیش از اعلام این نتایج، سهام نیسان در بازار بورس توکیو ۲/۱ درصد کاهش یافت. پس از کاهش ۲۲ درصدی ارزش سهام نیسان در سال ۲۰۱۸، میزان افت قیمت سهام خودروساز ژاپنی در سال جاری به ۱۳ درصد می‌رسد.
 
نیسان اخیراً از مدل جدید اسکای‌لاین (Nissan Skyline) رونمایی کرد تا به لطف تغییرات طراحی و امکانات جدید، برای بازار ژاپن جذاب‌تر شود. نیسان همچنین قصد دارد با عرضه‌ی خودروهای سواری به‌خصوص سدان‌های برقی، فروش محصولات خود را در چین، آمریکای لاتین و سایر بازارهای درحال‌توسعه افزایش دهد.
 

source

zoomit


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : نه داداش هستیم دیرور که چیزی نگفتن فرمودن باید منتظر باشیم گفتن قطعه ندارن و...
تبدیل جی ال : بنظرتون من که دی نصف شاهین جی رو پرداخت کردم و موعدم افتاد مرداد،اما خرداد تبدیل به جی ال زدم و تکمیل وجه کردم تا آخر تابستون تحویل میدن؟
علی : چه تاریخی تکمیل وجه کردی....
امید جک جی 4 : شما کدوم شهر زندگی میکنید عزیز؟
جی ۷ : بنظرتون چند روز بعد از شاسی شدن ماشین و تحویل می دهند؟؟؟
Bac x3 : من ۱۱ بهمن بک نوشتم هنوز خبری نیست کسی مثل من هست یا تحویل گرفته باشه؟
شاهان : سلام من تحویل شهریور هستم هنوز برام پیامک نیومده
شاهین : اینقدر باید از سایپا بد گفت یعنی حقیقت همینه که هیچ آدم عاقلی خرید نکنه لعنت بر شما
X5محمدبندرعباس : باسلام شرکت ماشینی ندارن بده.هر چیزی که بود تحویل فوری 20 روزه فروخت ولی این شرکت اینقدر پرو هست که بازم داره ثبت نام می کنه . هنوز ماشینهای دی ماه تصفیه نکرده چه برسه به ما که اسفند ماه هستیم . دیروز رفتم نمایندگی برای انصراف.گقتن حداقل 45 روز الا 60 روز زمان می بره. گفتن بری شکایت کنی که بعد از 2ماه برسی میکنن.این شرکت گردن کلفته کاری ازت بر نمیاد.قرا ر تحویل ماشین برج 4 بوده گفتن آخر برج 5 یا6 شاسی میشه .این شرکت تاخیر داره ولی باید .خدایش تا چقدر..... والله مردم گرفتارن به این همه بدبختی با کلی زحمت این ماشین ثبت نام کردم هر روز دارم به خودم لعنت میکنم که چرا گول این شرکت و خوردم.....
مهدی شاهین پلاس : سلام دوستانی که روز گذشته تجمع کردن دیگه نیستن چرا نکنه ماشینشون رو گرفتن صداشون در نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 31تیر : برای ماتبدیل رینگ نیومده
207پانا : سود تاخیر تا زمانی که خودرو فاکتور نشده محاسبه میشه .بعد از تحویل خودرو حدودا 2 ماه بعد به بانک معرفی میشی تا سودت رو پرداخت کنند
ساینا اس بهمن : اخبار سایپا ویاغی مگه نمیگید تعطیله باشه ولی اگه نبود فانوستون زیر فروش فوق العاده خوابن دیگه تمامش کنید
پانا 31 تیر : سلام لطفا دوستانی که فاکتور می شوند تاریخ واریز وجه اول و دومشان را بنویسند تا بفهمیم تا چه تاریخهایی فاکتور شدند و نوبت خودمان کی می رسد
207تیو 5 : سلام اگه ماشین فاکتور بشه معمولا چند روزه میاد
207 پانا فولادی 18 خرداد : سلام دوستان کسی تابحال سود تاخیر بهش تعلق گرفته بهش واریز کردن یا امکان داره سر کاری باشیم
پناه : سلام دیروز 2 نفر اینجا گفتن فاکتور شده رنگ نقره ای
آذر11 : اسفند 1403تکمیل وجه کردم یکم مرداد فاکتور 5 مرداد پلاک .هنوز ماشین ندادن..هروقت زنگ میزنی میگه یه هفته دیگه این یه هفته اینا تموم نشد.کسی شرایطش مثل من هست که ماشین گرفته باشه ؟؟؟؟ لطفا بگید همم بگید کدوم شهر؟
مسعود اطلس مشکی 26 مهر : از دست شما مال مردم خورها به کجا باید شکایت کنیم آخهههههههههههههه. خستمون کردید. یه مشت دزد و راه زن بی عرضه. کی میخواین اون لگن مارو بدید آخه.
کوییک gxl : بنده ثبت نام اولیه آذر ماه و ارسال دعوتنامه و تکمیل وجه 19 اردیبهشت با موعد تحویل هفته چهارم خرداد. منم همچنان در حال تخصیص مونده. هر چی پول داشتیم و طلا فروختیم به امید خرید یه ماشین. ولی خدا لعنتشون کنه نه تحویل میدن نه یه خبر موثق از زمان تحویل. همین طور موندیم. امیدوارم هر چه زودتر خراب بشه تو سرشون و آه مظلوم ما دامنشون رو بگیره.