کیا استینگر GT420 با موتور 422 اسب بخاری معرفی شد

 

کیا استینگر GT420 با موتور 422 اسب بخاری معرفی شد

 
کیا موتورز، نسخه‌ای ویژه از سدان اسپرت استینگر را با نام GT420 معرفی کرده است. این خودروی مخصوص پیست، از یک پیشرانه‌ی تقویت‌شده استفاده می‌کند. 
 
بخش بریتانیایی کیا نسخه‌ای مسابقه‌ای از سدان اسپرت کیا استینگر را با نام GT420 معرفی کرده که در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد از قدرت بالاتری برخوردار است. مدل جاده‌ای از استینگر ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد اما در مدل GT420 قدرت پیشرانه به ۴۲۲ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۵۶۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است.
 
تیم فنی هیوندای آلمان که مقر آن‌ها در روسلشایم است، هم در ساخت این خودرو با کیا همکاری کرده‌اند. تغییرات مدل GT420 در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد استینگر شامل شمع‌ها، فیلتر هوای K&N، خروجی‌های چهارگانه‌ی اگزوز ساخت Milltek و حذف کاتالیزور اگزوز هستند. طراحان استینگر GT420 برای اطمینان  از کارکرد صحیح جعبه‌دنده‌ی این مدل در پیست مسابقه اقدام به نصب یک خنک‌کننده‌ی روغن جعبه‌دنده کرده‌اند.
 
 
برای دستیابی به فرمان‌پذیری بهتر در پیست، کیا اقدام به افزایش زاویه‌ی فرمان کرده و از رینگ‌های بزرگ‌ ۱۹ اینچی هم استفاده کرده است. لاستیک‌های مورد استفاده در این مدل از برند پیرلی مدل تروفی R هستند. کمک فنرهای استاندارد استینگر همچنان در مدل GT420 وجود دارد ولی این بار در کنار آن‌ها از فنرهای اسپرت ساخت Eibach استفاده شده است که ارتفاع کم‌تری دارند. یک رول بار یا همان میل موجگیر با ضخامت بیشتر هم روی این مدل نصب شده است. همچنین، کیا در محور عقب ترمزهای استاندارد استینگر را حفظ کرده ولی در جلو از ترمزهای قوی‌تر برمبو با کالیپر شش پیستونه استفاده شده است.
 
از آنجایی که کیا، استینگر GT420 را مخصوص استفاده در پیست مسابقه طراحی کرده است در نتیجه در کابین این مدل شاهد تغییرات گسترده‌ای هستیم. تجهیز کیا استینگر GT420 در گاراژ Kia Press در چیپنهام انگلیس انجام شده است. سازندگان خودرو اقدام به حفظ کلیه‌ی پوشش‌های داخل کابین و فوم‌های عایق‌بندی کرده‌اند تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. یک صفحه‌ی فولادی هم جایگزین سانروف شیشه‌ای شده‌ و کل مکانیزم باز و بسته شدن سانروف حذف شده است. کابین کیا استینگر GT420 به رول‌کیج محافظ هم مجهز شده است. حتی یک سری اصلاحات در شاسی خودرو انجام شده‌اند تا استحکام آن بیشتر شود. در نهایت پس از اعمال این تغییرات، مهندسان توانسته‌اند وزن مدل GT420 را در مقایسه با کیا استینگر GT استاندارد در حدود ۱۵۰ کیلوگرم کاهش دهند.
 
این کیا استینگر GT420 پیشینه‌ی بسیار جذابی دارد. خودروی مذکور، اولین نسخه‌ی پیش‌تولید استینگر بود که وارد بریتانیا شد. این مدل همان خودرویی است که در برنامه‌ی های تلویزیونی تاپ گیر و گرند تور مورد بررسی قرار گرفت. پس از پایان آزمایش توسط برنامه‌های تلوزیونی، کیا موتورز از دریافت مجوز خیابان برای این مدل صرف‌نظر کرد. معمولا وقتی خودروسازان، محصولات آزمایشی را اسقاط می‌کنند ولی این استینگر خوش شانس به‌جای نابودی جان دوباره‌ای گرفت و حالا در قامت یک خودروی مسابقه‌ای به حیات خود ادامه خواهد داد.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , استینگر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میثم : آقا مهرداد شما تحویل چه ماهی یودی؟؟ آخه منم ۱۹ آذر پیش پرداخت داشتم تحویل خرداد بودم و آخر بار ۲۰ مرداد پیام جی ال اومد واریز نکردم الان میگن دعوتنامه نمیاد اگرم بیاد به قیمت جدید یعنی حدود ۴۴۶ دیگه واسه جی ال پرداخت کنی واقعا چیزی به اسم قانون اینجا نیست فقط دزدی و ظلمه
علی ری را : تحویلتون کی بود؟ مبلغش چقدر بود
آریا رضایی تارا دستی : دوستان فرقی نداره ما خودمون از سایت درخواست کارت سوخت کنیم یا بریم پلیس بعلاوه ده در هر حالت تو ی زمان میرسه دستمون یعنی یکی زودتر نمیشه؟؟؟؟؟
علی : ظاهرا قراره طرح تبدیل شاهین g به شاهین پلاس دستی g وgl بفرستن
طاها : بله من ۲۱ اسفند هستم و فاکتور نشدم
cvt : خسته شدیم از دست این خودرو ساز فشل
تارا وی4 تحویل 2 آبان : سلام امروز ماشین تحویل گرفتم رنگ سفید. سنسور پا ضندوق بگیر نگیر داره حتی با سوئچ. قبلا پارس ال ایکس داشتم. ماشین نرمیه فقط شانس داشته باشید آپشناش خوب عمل کنه
تارا دستی : دوستان قفل مرکزی تارا دستی چطور فعال میشه اصلا دربها از داخل رو نمیشه قفل کرد اون دکه قفل هم ک گذاشتن فقط از بیرون قفل میکنه .. کسی میدونه راهنمایی کنه
Hemo : اگه پلاک ازاد باشه و تاریخ فک پلاک از ۶ ماه نگذشته باشه ، همون پلاک بهت میدن
x5 سفید : منم ۱۴ ابان بیمه شد ولی پلاک نشد با همین شرایط شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اپشنال دی ماه : سلام دوستانی که دنا اپشنال رنگ سفید تحویلی دی ماه بودن و فاکتور شدن اعلام کنن؟
جواد : پس چه جوری حرکت بدیم ماشین و من باید از تهران ببرمش زاهدان .بدون مدرک میشه آخه ؟
حمیدرضا : روز بعد از سایپا زنگ میزنن میگن صبورباشید من هزاربار شکایت کردم عین 1000 بار هم همینو میگن
کویک : اینا اصلا بلد نیستن عکس بزارن یا عکسی در کار نیست
کوییک اس : برای کوییک اس برای تکمیل وجه حدود 263 میلیون اومده . برای شما هم احتمالا 275 میلیون خواهد بود چون قیمت کارخانه 20تومن اختلاف هست.
ساینا تک مهر : سلام ساینا تک تا چه تاریخی فاکتور شدین ؟ من 15 مهرم
شیخ یوسف : دوگانه آپشنال رادیال تحویل گرفتم . دنده اصلا جا نمیره .. فرمان خیلی سفته..داشبورد جنس اشغال مدارک هم هیچی نیومده
اطلس جی : من گرفتم بفروشم ولی الان یک ساله سوار میشم واقعا عالیه ماشینش سرعت شتابش عالی چرا زورتون میاد اینجور میگین من دارم راضیم واقعا خوبه ماشین اطلس
علی : منم 8 تیرم فاکتور نشدم متاسفانه
عباسی : مبارکتون باشه سپاس از اطلاع رسانیتون