چالش های تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی/ احتمال افزایش ورود قطعات قاچاق به کشور

 

چالش های تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی/ احتمال افزایش ورود قطعات قاچاق به کشور

 
وضعیت لوازم یدکی خودروهای وارداتی مدتی است که به سبب بحث تحریم و انتقال ارز به مشکل خورده است. اگر این مشکل حل نشود ممکن است ورود قطعات قاچاق بی کیفیت به کشور افزایش یابد.
 ممنوعیت واردات خودرو شرکت های واردات کننده را دچار چالش های متفاوتی کرده است. ارائه خدمات پس از فروش یکی از مشکلاتی است که شرکت ها این روز ها با آن رو به رو شده اند. تامین قطعات خودرویی به علت مشکلات پیش آمده و روند واردات  و ترخیص آن ها از گمرک به کندی و با مشکلات خاصی رو به رو شده است. 
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در همین رابطه می گوید: «کالای مربوط به خودروهای وارداتی وجود دارد اما بسیاری از آن‌ها در گمرکات است و به خاطر مشکلات فراوان امکان ترخیص آن‌ها وجود ندارد. موضوع  تحریم و انتقال ارز باعث شده مشکلاتی برای تامین قطعات ایجاد شود که البته با برنامه‌ریزی  امکان حل آن وجود دارد. نباید از این نکته غافل شویم که خودرویی که برند روز دنیا است در تمامی نقاط دنیا قطعات آن پیدا می‌شود و مشکل چندان بزرگی نیست.»
 
او اضافه می کند: «هر جایی که سود وجود داشته باشد و فضای نظارتی و رقابتی آن نیز کم باشد در نتیجه تقلب در آن نیز به وجود می آید. »
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه  در تامین قطعات اجازه ورود افراد برای این کار دچار مشکل است می گوید: « اگر شرکت نمایندگی باشید این امکان وجود دارد که بتوانید با ثبت سفارش اقدام به واردات قطعه کنید. در غیر این صورت نیز باید به اتحادیه لوازم یدکی مراجعه کنید و راه دیگری وجود ندارد. در حالتی که راه‌ها بسته  باشد حتما  قاچاق فرصت عرض اندام پیدا می کند.»
 
 
پیش از این نادر وهاب آقایی کارشناس خدمات پس از فروش در گفت و گو با خبرنگار خودروکار عنوان کرده بود که خروج قطعات و کالاها از دبی ممنوع اعلام شده است و در نتیجه بسیاری از کسانی که از سمت امارات قطعه وارد می کردند عملا دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند و باید دنبال مراجع مختلف دیگر بگردند.
 
او اضافه می کند: «در بسیاری از مواقع اگر قطعه ای از دبی  و با قیمت مناسبی از نمایندگی شرکت مادر تامین می شد اکنون باید از واسطه و با قیمت بالاتر آن قطعه را تامین کنیم.»
 
وهاب آقایی تصریح می کند:« پیش بینی می شود که در چنین شرایطی مردم کمتر از خودروهایشان استفاده خواهند کرد زیرا سرویس نگه داری گران می شود و مشتریان می ترسند خودرویشان مشکل موتوری و گیربکسی پیدا کند و دیگر نمی توانند تحت هیچ شرایطی به تعمیرگاه مراجعه کنند چراکه هزینه ها بسیار بالا است. از طرفی شرکت های اصلی واردکننده هم باید برای خودروهای گارانتی شان باید قطعه تامین کنند و چون نمی توانند، از ارائه خدمات گارانتی به نوعی طفره رفته و  در انجام آن فاصله و تاخیر می اندازند تا از تعویض قطعه خودداری کنند. به نظر می آید بحث تعمیر قطعات به جای تعویض قطعات باب شود و  به سویی خواهیم رفت که شرکت های مادر به جای آنکه قطعه را عوض کنند آن را تعمیر کنند.»
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لوازم یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین GL : سلام ، دوست عزیز ، شما اول باید بری تو سایت و از اون قسمت پرداخت دعوتنامه رو بزنید ، شماره پذیرش خودتون رو وارد کنید بعد جستجو رو بزنید تا براتون دعوتنامه رو بیاره ، بعد از اونجا اقدام به واریز وجه کنید ، اگر بلد نیستید به کافی نت مراجعه کنید .
اسفند با سهند : مشتري گرامي باسلام و احترام دعوتنامه خودروي کوييک GXR-L با رينگ فولادي و ترمز ESC براي پذيرش 11111111 تا تاريخ 18 ارديبهشت ماه تمديد گرديد. لغو 11
Ftm : سلام وقت بخیر شما تحویل چه ماهی بودید و چطوری سود تاخیر گرفتید ممنون میشم راهنمایی کنید
سمیه : یعنی خرداد ماه ماشین و تحویل نمیدن؟؟!!!
صابر : من اول آذرم هنوز خبری نیست و قراره خبری هم نباشد دوستان این معاون ارتباطات سایپا که گفت داریم اوکی می کنیم الکی میگه تا 6 ماه رو شاخشه چون من تو ماه ششم تکمیل وجه کردم سه تا فصل از سال رو دیدم ولی هنوز ماشینم رو ندیدم
J4 سفید تهران : سلام و وقت بخیر دوستان.. من j4ثبت نام 29آذر هستم تحویل سیستمی14اسفند. 2.6 شاسی 2.7بیمه 2.13پلاک.. الان تو مرحله ارسال مدارک هست هنوز زرده اون گزینه ولی پایین صفحه تاریخ پست مدارک رو زده 2.13 میخواستم بپرسم مدارک ارسال بشه از طرف پست کد رهگیری میاد؟
Azim : تورو خدا راست میگی من ۱۷ آذر پذیرش شدم تا حالا خبری نیست دیگه خسته شدم
تارا دنده ۳۰ اسفند : سلام ۳۰ اسفند رنگ تیتانیوم چرا فاکتور نمی کنن دقیقا
سیاوش : سلام در زمان تحویل میتونی بیمه بدنه یاطلایی انتخاب کنی بیمه هم قبلا من کامنت گذاشتم و توضیح دادم بیمه اگه به انتخاب سایپابزنی یه بیمه گمنام بی اعتبارمیزنه شما میتونی بیمه اول یا البرز یا ایران خلاصه بین این بیمه ها بیمه اول ودوم انتخاب کنی
شاهین جی e : سلام. پیش فروش شاهین جی دنده ،۱۴ آذر ۲۹۶میلیون دادم که خرداد ماه تحویل بدن،ولی ۲۰ اسفند پیام اومد که جی ال بگیر نگرفتم ،باز دوباره دیروز ۱۳ اردیبهشت برام جی ال اومد ..حالا موندم چ کار کنم...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اشتری : آریزو برایم آرزو شد
7 بهمن : میشه بفرمایین کی تحویل حضوری گرفتین؟!
دنا اتو تحویل خرداد : سلام دوستان از فاکتور دنا اتو خبری نیست. کسی میدونه قضیه چی هست .چرا فاکتور متوقف شده؟؟؟
احمد از شیراز : قیمت وانت پراید بیرون 10 میلیون ارزانتر هست تا کارخانه
پشیمان : خریدار دیگری به تابناک گفت: با مراجعه به نمایندگی‌های مدیران خودرو با بهانه‌های واهی و پاسکاری به نهاد‌های دیگر مواجه می‌شویم برای مثال می‌گویند که دولت مجوز برای گمرک صادر نمی‌کند یا وزارت صمت از صدور مجوز‌های لازم خودداری می‌کند که تصور ما براین است که برای اینکه ما را دنبال نخود سیاه بفرستند بهانه های این چنینی می آورند. نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این میان بسیار مهم است چراکه باید حامی حقوق مصرف کنندگان وارد عمل شود. لازم است که متقاضیان نسبت به درج شکایت خود را در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام کنند. همچنین سازمان تعزیرات نیز به عنوان دیگر مرجعی که وظیفه رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات است لازم است به این مساله ورود کند و مشکل پیش آمده را حل و فصل کند.
پشیمان : تابناک بررسی می‌کند؛ «مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند! بدعهدی مدیران خودرو در تحویل خودروهایی که با شرایط تحویل فوری به متقاضیان وعده داده بود برای متقاضیان خرید از این شرکت دردسرهای زیادی به بارآورده و بلاتکلیفی و پاس کاری آنان به دیگر سازمان ها صدای اعتراض بسیاری از مردم را درآورده است. کد خبر:1302163تاریخ انتشار:09 اردیبهشت 1404 - 14:0029 April 2025 «مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند! عدم تحویل خودرو سر موعد مقرر توسط شرکت‌های خودرو سازی مونتاژی باعث شده تا بسیاری از خریداران شرکت «مدیران خودرو» روز‌های زیادی برای دریافت خودرو چشم انتظار بمانند و صدای اعتراض آنها در بیاید، اما در این میان جای خالی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیرات به چشم می‌آید که مسئول رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات هستند.
Maryam : سلام ساینا sتکمیل وجه 11بهمن تحویل 90 روز هستم هنوز فاکتور نشدم
کوییک glx r سفید مشکی 25 مهر : پاسخ ب کوییک مشکی من‌ک‌سیستان و بلوچستان شهر زابل بودم دو روز بعد از نمایندگی زنگ زدن بیا ببر ک جا نداریم
207 پاناریگ فولادی تحویل خرداد : سلام دوست عزیز شما تحویل کی خورده بود و از شما طرح مادران بوین یا عادی؟؟ ممنون بیشتر توضی بدین
پشیمان : 3 هزار نفر از دی ماه ثبت نام کردن که متاسفانه متاسفانه الان حدود 5 هزار خودرو که می بایست تحویل بدهند از بهمن تا اول اردیبهشت هنوز تحویل نداده اند. تا عرضه خودرو در ایران قطره چکانی و مافیایی هستند وضع به همین منوال هست. مدیران خودرو ار عمد خودرو ها را تحویل نمی دهد به دلیل اینکه خودرو ها را از طریق واسطه ها خودش آزاد بفروشد.شما هم یکی از ثبت نام کنندگان هستید و گرنه دنبال این پیام ها نمی آمدید