شهرداری تهران مدعی شد: طرح کنترل آلودگی هوا سرعت خودروها را ۷ درصد افزایش داده

 

شهرداری تهران مدعی شد: طرح کنترل آلودگی هوا سرعت خودروها را ۷ درصد افزایش داده

 
معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اولین نتایج بررسی طرح کنترل آلودگی هوا را منتشر کرد. در بررسی‌های شهرداری تهران، مشخص شده که پس از اجرای طرح در ماه‌های اخیر، متوسط سرعت خودروها به شکل متوسط ۷ درصد افزایش داشته و از طرفی، مردم ۸.۵ درصد استفاده بیشتری از مترو داشته‌اند.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، از ابتدای تیرماه ۹۸ طرح محدوده کنترل آلودگی هوا جایگزین طرح زوج یا فرد سابق شد. به این منظور دوربین‌های پلاک‌خوان در مبادی ورودی و خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا نصب و ضوابط مصوب تردد در محدوده مذکور اعمال شد.
 
پس از گزارش‌های ماهانه‌ای که در پایان تیر و مرداد ۹۸ شرکت کنترل ترافیک تهران از تأثیر اجرای این طرح بر ترافیک معابر شهر منتشر کرد، اکنون به مقایسه وضعیت ترافیکی معابر شهر تهران در سه‌ماهه ابتدایی اجرای این طرح با مدت‌زمان مشابه سال گذشته پرداخته و با بررسی تغییرات میانگین سرعت در معابر شریانی شهر و همچنین تعداد مسافران مترو قبل و بعد از اجرای طرح، نشان داده که این طرح تا چه حد توانسته است بر بهبود وضعیت ترافیکی شهر مؤثر باشد.
 
در گزارشی که به‌طور مشترک از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت کنترل کیفیت هوا و شرکت کنترل ترافیک تهیه شده، در بخش مربوط به ترافیک معابر، وضعیت عمومی ترافیک و به‌ویژه میانگین سرعت در معابر شریانی شهر تهران و تعداد مسافران مترو، طی سه‌ماهه ابتدایی اجرای طرح (فصل تابستان) در محدوده طرح ترافیک، بین دو محدوده، محدوده طرح کنترل آلودگی هوا و همچنین کل شهر در مقایسه با مدت مشابه سال پیش مقایسه شده است.
 
در بررسی انجام شده مشخص می‌شود که متوسط سرعت معابر در محدوده کنترل آلودگی هوا در تابستان سال 98 نسبت به مدت مشابه سال پیش، در ساعات اجرای طرح افزایش داشته است.
 
بر اساس این گزارش که با رصد دوربین‌های کنترل ترافیک طی دوره مورد بررسی در سال ۱۳۹۸ تهیه شده، متوسط سرعت معابر در معابر داخل دو محدوده (طرح ترافیک و زوج و فرد سابق) در ساعات اجرای طرح حدود ۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است. میزان متوسط این شاخص در بین دو محدوده ترافیکی نیز نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۷ حدود ۷ درصد و در کل شهر حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است که به معنای کاهش عمومی ترافیک در معابر شهر تهران است.
 
شاخص دیگری که بر اساس آن می‌توان تأثیر اجرای طرح کاهش بر بهبود ترافیک از طریق کاهش استفاده از خودروی شخصی را سنجید، تغییرات تعداد مسافران مترو است. بر اساس برآورد کلی این شاخص، تعداد سفرهای صورت گرفته با مترو که از داده‌های مربوط به بلیت‌های الکترونیک به دست آمده است، در ساعات اجرای طرح در داخل مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا در تابستان ۱۳۹۷ برابر با ۳۹،۱۵۸،۱۹۱ سفر بوده که این میزان در مدت مشابه سال جاری با ۷.۵ درصد افزایش به ۴۲،۱۱۲،۶۸۴ سفر رسیده است.
 
این در حالی است که میزان این شاخص در تابستان سال‌های ۹۷ و ۹۸ در کل محدوده شهر تهران به ترتیب برابر ۹۴،۴۶۲،۵۶۳ و ۹۹،۴۴۳،۷۳۸ نفر بوده است؛ یعنی در کل شهر نیز با ۵.۵ درصد افزایش تقاضای استفاده از مترو در تابستان ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷ روبه‌رو بوده‌ایم.
 
معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مدعی است که در فضای بین دو محدوده، شاهد ۸.۵ درصد افزایش تعداد مسافران مترو هستیم که «نشان می‌دهد اجرای طرح کاهش توانسته است به میزان قابل توجهی بر انتقال سفرها از خودروی شخصی به حمل و نقل عمومی تأثیر بگذارد.»
 
شهرداری تهران مدعی شد: طرح کنترل آلودگی هوا سرعت خودروها را ۷ درصد افزایش داده
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کنترل ترافیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

اگه اجرا بشه عالیه
21:18  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین : نه تمام واریزی ها باید از کارت صاحب ماشین باشد
جی زمستان : سلام،آیا می‌شود تکمیل وجه دوم یعنی حواله را با کارت شخص دیگر انجام داد؟؟
x5 سفید : اخه ما تهران نیستیم که بیایم جلوب وزارت صمت
پناهی : با سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
Samirax5 : کارزار فکر نکنم دیگه جواب باشه واقعا باید یه روز قرار بزاریم بریم حضوری جلوی وزارت صنعت و معدن شاید صدامون جایی برسه
C5 : فیدلیتی موتور و گیربکس ضعیف هست مخصوصا تو سربالایی که میگن گیربکس خیلی روش فشار هستش
J7 تحویل آذر : کلا چقدر واریز کردین، لطفاً مراحل واریز بفرمایید
X5 سفید بهمن : ساده هستید شاسی هم بشی ۳ ماه بعد بهت میدم من الان ۱۳ شهریور شاسی شدم هنوز ماشین رو بهم ندادن ۲ ماه هست میگن درحال بارگیری هستش
یوسف : من برج ۱۰سال۴۰۳مرحله اول۳۰۰ریختم برج۲ هم ۳۰۰ریختم برای شاهین جی الان۶ماه ازش گذشته هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سقف فلز تیتانیوم تحویل 30آذر : سلام دوستان 207 سقف فلز اتومات تا چه تاریخی فاکتور شده؟
مهدی : فرقی داره تولید چه ماهی باشه؟
امیر عباس : تکمیل وجه 8ام تیر تحویل مرداد امروز فاکتورشد
تحویل مهر : سلام دوستان من دیروز فاکتور شدم تیتانیوم6دنده رینگ آلومنیم کسی خبر داره چند روز میکشه تحوژل بدن ممنون
پویا : من 24 روزه فاکتور شدم اما خبری از پلاک نیست
دنا پلاس تحویل 30مهر : به سلامتی انشاالله چرخش براتون بچرخه
فرسوده : سلام دوستان خبری از فاکتور شدن طرح فرسوده نیست
محمدرضا : تکسوز ساده بدون کاربری
محمدرضا : اره ان شالله از شما پلاک بشه
اطلس بهمن نحس : تو رو خدا بیاین تا حقمونو بگیریم خواهشا ایندفعه باهم هماهنگ باشیم