خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمود رضا : . .......... تا آخر زمستان ۱۴۰۲ که تکمیل وجه کرده اند به خودروی خود بدون افزایش قیمت خواهند رسید . . .......... من سورن دوگانه تحویل ۲۹ اسفند هستم یکبار پیامک تبدیل به ۲۰۷ اومده ، ولی دوگانه ی خودم رو می خوام ...
شاهین اتومات دی 402 : واریز 20 دی پذیرش 21 دی مابه‌التفاوت 16 فروردین هنوز فاکتور نشدم
محمدحسن : سلام قربان، والا من امروز یه اسکرین شات دیدم از پیج حواله یاب که امکان از طرح ما بود و پذیرش ۱۹ دی ... میتونید ملاحظه کنید ... امیدوارم که شروع شده باشه فاکتورا
گلمحمد : جسارتا چی تحویل گرفتی؟
J4 مشکی : دوستان این چندروز برای تحویل j4 با کسی تماس نگرفتن؟؟
حامد : 90 میلیون دم دست داشته باشیم؟؟!! مگه الکیه! ثبت نام 1402 قیمت قطعی بوده!
شاهین اتوماتیک 90 روزه : من الان سه باره که به سایپا زنگ میزنم. پذیرشم توی سیستم 20 دی هست. ولی اپراتورهای مختلف میگن که 25 دی هست. اینا سخا رو میگن یا تاریخ پذیرش رو نمیدونم! ولی دیروز بهم گفتن که تا 21 دی فاکتور داره میشه و برای من که 25 ام هست حدود یه هفته تا ده روز طول می کشه. به نظرم تاریخ پذیرشی که ما داریم می بینیم با چیزی که سایپا بر اساسش فاکتور می کنه فرق داره یه ذره. کسی همچین تجربه ای داشته؟ این سری که زنگ زدین ازشون تاریخ پذیرش تون رو بپرسین ببینین چی میگن.
شاهین اتومات 24دی : یعنی طبق آمار بچه‌های همین سایت اگر در نظر بگیریم از پذیرش ۱۹ دی به بعد فاکتور نشده, پس عملا سایپا هیچ غلطی نمیکنه، هر کاری بایت شکایت و پیگیری میتونید بکنید،
اس 5 22مهر : سلام دیروز شاسی شد برای من-چقدر طول میکشه مدارک بیاد و ماشین
تارا 6 سرعته : سلام کسی بوده v1+ زودتر فاکتور شده باشه؟ منم تحویل فوری هستم 25 فروردین تکمیل وجه کردم خدا کنه زود بدن ک پیاده هستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه دی : داخل میز مشتری میزنه پلاکتو اگه پلاک شده باشی اگه پلیس من احراز هویت کنی اونجا هم نشون میده
رضا‌دوگانه‌اسفند : تولیاقت‌نداری‌توادم‌نیستی‌
یعقوب : امروز هم فیزیک پلاک نشد
علی : ظلم اشکار
سلام : تهران رفتم نمایندگی فروش پژو پارس سفارشی 650نقد بعد به ما میگن ای ال ایکس 530تومنی ببرید.زورکی
سورن موتور جدید موعد تحویل 14فروردین : سلام،دوستان سورن موتور جدید کسی هست که امروز فاکتور شده باشه؟
محمود رضا : سلام ، خبری از دوستان نیست
فرهاد تیگو7 پرو پرمیوم مدل 1403 نقدی : باسلام تاریخ قراردادم 20 اسفند و درست یک ماه هست در مرحله تخصیص هست مرحله تخصیص تا فاکتور چقدر زمان میبرد؟
علیرضاx55 : اقا مهدی ایکس 55ببخشید یارو نمایندگی شما را ساده فرض کرده پسر خوب تاریخ ساعت مجوز خروج بهمون گفتن بعدش شما میگی پیله کردن بچه نباش اون هنوز نتونسته ماشینتو تحویل بگیره اون جوابگو بهت میدن صدای مشتری ونمایندگی تاریخ ووساعت مجوز به بعضی از دوستان اعلام کردن
تکمیل وجه 20 دی رانا پلاس : واقعا به خدا جگر آدم برای مظلومیت مردان خدا آتیش میگیره هر چقدر بیشتر برای خدا کار کنی و بیشتر طرف مردم معمولی رو بگیری پولدارا و ظالم ها بیشتر به آبرو و جونت لطمه میزنند این سنت این دنیای نامرده