خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رز زرد : سلام داداش من هفته چهارم خرداد هستم هنوز واسم دعوتنامه نیومده...امروز صبح تماس گرفتم میگفت شاید آخر مرداد واست پیامک بیاد اونم شاید...میگفت همه ماشین ها تاخیر دارن بجز کوییک😐
X5 محمد : سلام نقدی اول دی ماه موعد تحویل اردیبهشت بوده هنوز خبری از تحویل ماشین نیست فقط دروغ تحویل آدم میدن خدا ازشون نگذره دو ماهه توصف بارگیریه
آیس من : سلام درسته برنامه تحویل فروش فوق العاده ها با برنامه پیش فروش ها متفاوته اونی که تا ۳۱ فروردین فاکتور شدن واسه پیش فروش ها
X3 : غیک بهمن ثبت نام . هنوز نگرفتم
رضا : بله برای من هم نیومده تحویل شهریور هستم
شاهین پلاس : قطعا تحویل اسفند تا پایان مرداد تمام نمیشه.
شاهین G دستی : سلام آره درسته پیش فروش ها تا 31فرودین فاکتور شدند فروش فوق العاده تا آذر
امیر : کسی هست که واریز دوم شاهین G براش پیامک نیومده باشه تحویلش شهریور باشه
رضا : هر چه قدر بتونیم بریم برای خودمون بهتره
شاهین پلاس ۱ : طبق معمول گفتن روزی ۳۰ تا ۴۰ تا فاکتور میکنن واینکه مامور اومده بازرسی گفتن باید همه ی معوقه ها رو بدید من تکمیل وجهم ۱۰ اردیبهشت گفت برای شما ۳۵ روز دیگه فاکتور میشه یکی دیگه هم که ۱۶ اردیبهشت بود گفتن ۷۵ روز دیگه فاکتور میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : سلام کسی از دوستان ماشین از سایت کرمانشاه تحویل گرفته. مدت پلاک شدن چند روز طول میکشه بعد از فاکتور
دنا بورسی : بلاخره تحویل گرفتم امروز منظور از کمربند جدید چی هست ؟
کوییک آر اس : خوب تاخیر چه ربطی داره به مشارکت
دنا 5دنده14مرداد تحویل : سلام مرداد سفید کسی فاکتور نشد ؟؟؟
کوییک آر اس : سلام اصلا معلوم نیست چون دوگانه ها اکثرا با چند ماه تاخیر صادر میشه اگه دعوتنامه تک برات اومد بریز به حساب
207پانا : پانا تحویل 31تیرتبدیل به رینگ هشتم الان فاکتور شدم.
پیش فروش تکمیل وجه 7 اسفند : کنترل نهایی 21 اردیبهشت اشتباه تایپ کردم
اذرر : سلام کسی هست 13اسفند باشه فاکتور شده باشه
پرکان آل موسی : سقف شیشه ای پانا قالپاق پیش فروش طرح مادران رنگ سیاه تکمیل وجه دومی تاریخ 2اردیبهشت رینگ فولادی تاریخ تحویل 31خردادردیف قرارداد152788با ده تومن سود مشارکت امروزفاکتورشد
پیش فروش تکمیل وجه 7 اسفند : ماشین من رو که 18 تیر تحویل دادند روی شیشه جلو ماشین یه کاغذی چسبیده بود که کنترل نهایی 21 اسفند حالا نمیدونم چرا با 2 ماه تاخیر تحویل دادن با اینکه ماشین آماده بوده آنقدر تو پارکینگ مونده بود که لاستیکاش رو صفحه ارور داده بود که اون آقایی که مسئول تحویل ماشین تو ننایندگی بود گفت همین الان اول برو لاستیکات رو باد کن در کل ماشین هست ولی مراحل تحویل سخته