خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز

 
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
بررسی گزارش عملکرد شرکت های خوروساز در رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نشان می دهد که 4 شاخص برای اندازه گیری میزان رضایت وجود داشته که شامل شبکه خدمات پس از فروش، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات، برخورد و پاسخگویی و زمان صرف شده است.
بررسی این روند نشان می دهد که این میزان رضایت در سال های 91 تا 93 به مراتب بالاتر از این میزان بوده و حتی در سال 93 به عدد 758 نیز رسیده بود اما با این حال 731 امتیاز کسب شده در سال 97 به مراتب بیشتر از سال 96 بوده است.
در همین حال بررسی مبادی رسیدگی به شکایات خودرویی نیز نشان می دهد که 94.3 درصد شکایت ها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وصول شده که معادل 903 شکایت بوده و تنها 1.4 درصد شکایت ها از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده که 13 شکایات را در بر می گیرد در این میان نیز 41 شکایت به وزارت صنعت ارسال شده است. 
گزارش های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد نشان می دهد که تهران با 78 درصد پراکندگی، بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب البرز با 3.7 درصد، گلستان و گیلان با 3.1 درصد، فارس با 2.7 درصد، آذربایجان شرقی و غربی با 2.5 درصد، اصفهان و قزوین 1.5 درصد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی 1.1 درصد و خوزستان با0.09 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و 5 درصد نیز به سایر استان ها تعلق گرفت. 
بررسی تعداد بازدیدهای انجام شده نیز نشان می دهد که تهران 394 مورد بازدید فنی و کیفی داشته که با احتساب 28 بازدید سانحه دیده این میزان به 422 مورد رسیده است در این میان تعداد شکایات مختومه شده 741 مورد بوده و درصد بازدید از شکایات مختومه شده نیز 57 درصد بوده است.
نگاهی به جدول درصد نحوه مختومه شدن پرونده ها نشان می دهد از مجموع 559 شکایات به سرانجام رسیده مرتبط با تعهدات شرکت های عرضه کننده 67.1 درصد رضایتمندی حاصل شده و 32.9 درصد نیز عدم رضایت داشته است.
در بخش رضایتمندی 4.5 درصد منجر به تعویض خودرو، 34.7 درصد کنجر به دریافت خسارت و 27.9 درصد منجر به رفع عیوب شده است. 
در عدم رضایت ایجاد شده نیز 32.5 درصد شکایات برای اعلام نظریه به مراجع پیگیر ارسال شد و 0.04 نیز رفع عیب با هزینه شاکی بود. 
در همین حال بررسی عیوب مطرح شده در شکایات واصله به تفکیک چهار شرکت خودروساز منتخب نشان می دهد که 279 مورد شکایت در ایران خودرو مختومه شده که بیشترین میزان نارضایتی با 61.6 درصد به خدمات پس از فروش و اعتراض به نحوه آن بوده و 33.7 درصد از شکایات نیز مرتبط با مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی است. بدنه 11.5 درصد، سیستم تعلیق 10.4 درصد، گیربکس و کلاچ 9.3 درصد، رنگ 7.5 درصد، برق 6.8 درصد و ترمز 5 درصد شکایات ایران خودرو را شامل شده است.
در سایپا نیز 181 مورد شکایت مختومه وجود داشت که همانند ایران خودرو 61.9 درصد اعتراض ها به خدمات پس از فروش بوده است. مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی نیز به21 درصد، گیربکس و کلاچ 11 درصد، سیستم تعلیق 11 درصد، رنگ 7.7 درصد، سانحه 6.6 درصد  و کولر و بخاری 6.1 درصد اعتراض های گروه خودروسازی سایپا در بر گرفته است.
اما در همین حال مدیران خودرو و کرمان موتور با توجه به پراکندگی تعداد کمتری شکایت داشتند به طوری که به ترتیب 111 مورد و 128 مورد شکایت برای این شرکت ها به ثبت رسیده که اعتراض به خدمات پس از فروش مدیران خودرو 56.8 درصد  و کرمان موتور 38.3 درصد بوده است.
 

source


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مریم : صد بار زنگ زدیم صد بار پیامک ها رو دیدیم تحویلم شهریور هست بی خیال نیستیم موندیم دیگه چه گلی به سر بزنیم
مهدی شاهین پلاس : اره سمت قم که تریلی های سایپا فقط کوییک و ساینا حمل.میکنه
Arash : سلام دوستان دقت کردین تو این یکی دو ماه اخیر شاید هر روز تریلرهای حمل ماشینهای ایران خودرو تو شهر و کمربندی ها دیده میشه ولی سایپا اصلا دیده نمیشه
بهمن : خب امروزم هیچ خبری نشده؟؟ همچنان 6اردیبهشت فاکتور نشد؟
احمد : سلام انجام ندین صبر کنید .
احمد : سلام شما که دیگه نزدیکه فاکتور cvt هستین به نظر بنده صبر کنید البته باز خودتون صاحب نظر هستین .
M : دوستانی که تبدیل به gl زدید میشه لطفا بفرمایید پولی که باید شرکت عودت بزنه چقدر براشون خورده؟؟؟
M : با سلام تکمیل وجه 23 اسفند ماه. امروز پیام تبدیل اومده برام. به نظرتون تبدیل بزنم یا نه؟
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
12345 : سلام،دماسنج روی نمایشگره صفحه کیلومتره،دکمه هارو بزنی میاره
15 بهمن : آره داداش صدبار زنگ زدم هربار هم میگن بازه زمانی نمیشه تعیین کنیم واسه فاکتور و تحویل.جواب کارشناسشون بیشتر حرصم میده
هادی : برا من پیامک اومده که برا تحویل حضوری به پارکینگ شرکت زامیاد در تهران مراجعه کنید
قادر : سلام دوستانی رو صدور اسناد می چرخه، هر وقت اسناد خودرو شون درست شد لطف کنند اعلام کنن، چون من حواله رو خریدم از بس به طرف زنگ زدم که پیام رو بفرسته تا وارد سایت بشم دیگه لز من خسته شده،، خیلی ممنون... از ایران خودرو واقعا خسته شدیم از بس انتظار کشیدیم
خبر فوری : اقایون گرامی من با یه فردی که داخل زامیاد کار میکنه پرسیدم قضیه چیه گفت که وزارت صمت بدلیل عدم رعایت استاندارد از سوی شرکت زامیاد تا اطلاع ثانوی اجازه شماره گذاری نمیده و گفت حداقل تا اخر برج 7 این قضیه ادامه دار هست و باید منتظر رمانید و احتمالش زیاده که بخوان تغییر بدن دقیقا دوستان دیگه درست میگن من خودم بنزینی ثبت نام کرده بودم و میخوام انصراف بدم و بنده خدا هم گفت پیشنهاد میکنم انصراف بده چون تا بخواد تعین تکلیف بشه 2ماهی درگیر هستن
تیگو 7 پرو مکس : سلام بعد از صدور بیمه چند روز طول میکشه تا ماشین پلاک بشه
سورن پیش فروش : تکمیل وجه 3 تیر -پیامک تبدیل 18 -فاکتور 19شهریور -پلاک 22 شهریور- تحویل 26 شهریور پیش فروش تحویل 31 مرداد دریچه برقی
سیامک : روز سه شنبه اول مهر ماه ساعت 9 صبح ابتدا جلوی درب دفتر فروش و بازاریابی سایپا تجمع میکنیم در صورت نتیجه نگرفتن به دفتر مرکزی کارخانه سایپا میریم.هر کی میاد بخاطر خودش قدمش روی چشم هر کی هم نمیاد دیگه لطفا در این کانال ناله نکنید چون با نفرین و ناله چیزی عوض نمیشه به این دلیل گفتم اول مهر که اونجا رفتیم با صدای بلند بگیم که تابستون هم تموم شد الان 7 ماهه از تکمیل وجه ما گذشته تکلیف ما چیه لطف تشریف بیارید .یکشنبه اول مهر ساعت 9 صبح .کیلومتر 11 جاده مخصوص .از سمت غرب به شرق باند کندرو .دفتر بازاریابی و فروش سایپا
ساینا : دوستان عزیز، با ناله کردن اینجا کاری پیش نمیره. حالش هم نداریم ت جمع کنیم. یه راه ساده ولی کار آمد رو بهتون پیشنهاد میکنم. البته نه حالا حدود ساعت 9 خدمتتون عرض میکنم
23بهمن : فک نمیکنم